Ancheta săptămânii
Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

Proiectul de peste 21 de milioane care a adus cu sine un val de tragedii


Accidentele din acel loc au început să se producă imediat după modernizarea prin fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, a DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B. Drumul drum judetean botosani curtesti cristestipietruit s-a transformat într-unul asfaltat şi, paradoxal, acest lucru a adus cu sine un şir uluitor de drame la intersecţia cu şoseaua Botoşani – Vorona. Dacă înainte de reabilitarea DJ 207 N era foarte clar că acesta este un drum secundar întrucât se intersecta cu unul asfaltat, după investiţie, ca aspect, nu se mai poate face o diferenţă între cele două şosele. Măsurile firave luate de Consiliul Judeţean prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) s-au dovedit a fi ineficiente întrucât accidentele au continuat să se producă, majoritatea având în rol principal conducători auto din afara judeţului, care nu cunosc traseul şi care sunt înşelaţi tocmai de aspectul drumului.


21,7 milioane de lei

a costat reabilitarea cazul DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B

 

Incredibil, dar adevărat: indicatorul de ieşire din localitate este… fals


Amintitele intervenţii ale DJDP Botoşani au vizat fără excepţie drumul secundar, adică Botoşani – Cristeşti, drumul principal Botoşani – Vorona fiind ignorat. Ori tocmai acesta are în zona intersecţiei o indicator oraseni dealproblemă evidentă. Cum te deplasezi din municipiu spre comuna menţionată, indicatorul de ieşire din Orăşeni Deal este amplasat cu câteva zeci de metri înainte de intersecţie, deşi în realitate Orăşeni Deal nu se termină acolo. Şi după respectivul indicator sunt construite mai multe case, chiar şi o păstrăvărie şi abia apoi se iese din localitate. Cu toate acestea, respectivul tronson este scos prin indicatoare din sat. Altfel spus, intersecţia se află în realitate în localitate şi nu în afara acesteia. Cu o semnalizare care să ţină cont de realitate, automat şoferii care ar traversa intersecţia pe drumul cu prioritate ar face-o cu o viteză mult mai redusă, în timp ce pe actualul sistem de semnalizare conducătorii auto sunt practic îmbiaţi să accelereze tocmai înaintea intersecţiei fiindcă indicatorul le arată că se termină localitatea.
Mai exact, indicatorul DJDP-ului de intrare/ieşire din localitate este amplasat eronat, el semnalând terminarea localităţii cu peste o sută de metri înainte de limita reală.

 

O problemă de aproape un deceniu pe care nimeni nu s-a gândit să o rezolve


Primarul comunei Curteşti crede că problema pleacă din 2008, atunci când a fost conceput proiectul pentru reabilitarea DJ 207 N. Atunci intravilanul din Orăşeni Deal avea o suprafaţă mai redusă. Între timp s-a mai extins, însă la finalizarea lucrărilor, în 2015, DJDP n-a mai ţinut cont de faptul că intravilanul s-a mărit şi între timp s-au construit mai multe case. În consecinţă, a montat indicatoarele pe fosta limită, scoţând astfel intersecţia în afara localităţii, deşi în realitate aceasta se află în interior.


„Semnalizarea localităţilor este făcută tot de către Drumurile Judeţene, tot prin acest proiect, când s-a modernizat, s-a pus şi presemnalizarea de localitate. Într-adevăr, intravilanul este extins acolo. Nu-i o problemă, eu pot să fac o adresă către ei fiindcă ei trebuia să facă lucrul acesta pentru că indicatoarele sunt puse de ei prin acest proiect. Nu-i o problemă, se poate schimba, dar nu văd rezolvarea în asta”,


Maricel Anton, primar Curteşti.

 

„Şoferul merge ca într-un tunel”


Acesta a promis să ceară oficial DJDP-ului să îşi amplaseze indicatoarele de localitate în acord cu noua suprafaţă a intravilanului, însă crede că accidentele s-ar diminua drastic printr-o presemnalizare electronică a intersecţiei plus construirea unui sens giratoriu. Amenajarea acestuia din urmă este însă vecină cu imposibilul fiindcă nu există spaţiul necesar, fiind case construite foarte aproape de maricel anton primar curtestiintersecţie.       

„Odată modernizat drumul, zona aferentă drumului este cu mult mai înaltă decât drumul şi nu are vizibilitate stânga-dreapta, şoferul merge ca într-un tunel. Vede până în capăt că este asfaltat şi e linie dreaptă, nu se mai uită la semnele de circulaţia. Bine, asta nu absolvă pe cineva de vină, că ai semne de circulaţie. Eu am făcut nenumărate adrese către Drumurile Judeţene, Poliţia Rutieră, chiar şi Consiliul Judeţean prin care solicitam dirijarea intersecţiei pentru evitarea accidentelor. Vă daţi seama că, fiind drum judeţean, nu vin eu cu soluţii. Drumurile Judeţene au ei soluţiile lor, este instituţie aparte, este subordonată Consiliului Judeţean”,


Maricel Anton, primar Curteşti.

 

La Judeţ drumurile au intrat în concediu


drumurile judetene botosaniCătălin Gheorghian, directorul DJDP Botoşani, era plecat în concediu săptămâna trecută. Noul director adjunct, Paul Şmit, abia a susţinut concursul şi încă nu şi-a început efectiv treaba, iar alt reprezentant care să dea relaţii presei instituţia nu are. La CJ, Dorin Birta, vicepreşedintele care coordonează activitatea de drumuri, era şi el în concediu, iar omologul său, Liviu Toma, nu i-a preluat atribuţiile, aşa că în final am ajuns la preşedintele CJ Botoşani.

 

Promisiune de la preşedinte


Costică Macaleţi a înţeles problema şi a făgăduit că va cere DJDP să mute indicatorul ţinând cont de limitele reale şi nu cele din urmă cu aproape un deceniu ale satului Orăşeni Deal.


„Trebuie mutat indicatorul. Ar fi un motiv că şoferul accelerează fiindcă iese din localitate, de acord, dar el merge totuşi pe drumul principal. Că depăşeşte viteza datorită indicatorului este riscul lui. De fapt, nici nu poate să-l amendeze fiindcă îi spune poliţistului: indicatorul este acolo, vezi că sunt în afara localităţii, deşi în realitate el nu este în afara localităţii. Da, trebuie mutat indicatorul partea cealaltă, observaţia este corectă”,


Costică Macaleţi, preşedintele CJ Botoşani.


Acesta nu agreează ideea construirii unui sens giratoriu şi pentru că presupune o cheltuială ridicată. În plus, asupra investiţiilor derulate prin fonduri europene, aşa cum este cazul DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B, nu se poate interveni câţiva ani după finalizare.


3 oameni

şi-au pierdut viaţa în amintita intersecţie de la finalizarea lucrărilor şi o mulţime alţii au fost răniţi.


3 accidente extrem de grave

au avut loc numai vara aceasta la intersecţia celor două drumuri judeţene. Ultimul, în care printre victime s-a aflat şi ambasadorul României în Vietnam, s-a produs după ce s-au montat şi limitatoare de viteză, acele „cocoaşe” în limbajul conducătorilor auto.

 

MOTIVUL incredibil din cauza căruia s-a produs accidentul în care a fost rănit ambasadorul
DOI ani de zile de la moartea cumplită a soților de la Orășeni Deal, vinovatul este liber și face plângeri anchetatorilor – FOTOGALERIE

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

download from google playdownload from apple store
Loading...
loading...
Pe mine era sa ma loveasca o scula de la Unicredit cu domiciliul in Vorona.
21 august 2017, 19:43
Am mers acum 2 zile pe drumul pe drumul Botosani - Darabani, de cand s-a asfaltat. Am numarat cel putin 4 marcaje pe sosea gresite. Marcaj de curba la dreapta si soseaua merge la stanga. Noroc de indicatoarele rutiere de pe marginea drumului, dar in unele curbe acestea lipsesc. E o situatie de tot rasul: sosea foarte buna marcata foarte prost!
21 august 2017, 17:46
hai lasati-ne , adicatelea, toate accidentele ingrozitoare de acolo, sunt din cauza indicatorului?, nu vedeti ca nu exista atentie?, ca se conduce de-a valma, teribilistii fac curse seara acolo si indicatorul e de vina!, de vina sunt nebunii care fac drifturi cu viteza luminii si care apasa pe acceleratie , de vina este educatia precara, tat analfabetu conduce cate o masina, cu sau fara carnet........
21 august 2017, 12:27
Verificati si veti vedea ca am dreptate...dar in tot acest an cei care lucrraza la stat cer salarii mai mari desi nu isi fac datotia ..semnul cu 30 km restructie este in apropierea spitalului dorohoi
21 august 2017, 10:16
Autoritatile sunt asa puturoase si dorm in birouri incat este anul de cand s a asfaltat drumul botosani dorohoi dar semnele de drum cu denivelari si restrictie la 40km pe acel sector au ramas si acum chiar daca asfaltul e ca in palma...dar ce ne mai mira ca cei platiti de noi sa isi faca meseria doar iau salarii de pomana...in dorohoi in plin oras si bulevard exista si acum restrictia la 30km/ora care exista de cand dorohoiul era neasfaltat si care este de mai bine de 5 ani ..binr ca nimeni nu il respecta asta e alta discutie..
21 august 2017, 10:14
Nu stiti ce spuneti. N-a zis pupacul de la Rutiera ca intersectia e semnalizata excelent, dar soferii sunt boi ?
21 august 2017, 08:10
Loading...
Sondaj
Cine se face vinovat de explozia din strada Primăverii?
Proprietarul apartamentului
Furnizorul de gaz
Autoritățile
Firma care lucra în bloc la instalație
Altcineva
Declaraţia zilei
”Eu știu că inclusiv presa locală a redat corect această situație de fapt, au apreciat că nu un număr cât mai mare de sancțiuni ar fi liniștit scandalurile existente între cele două familii. Nu cred că asta se dorește în ...
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.5990 lei
USD
Dolarul SUA
3.8373 lei
CHF
Francul elveţian
3.9823 lei
GBP
Lira sterlină
5.1814 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4371 lei
XAU
Gramul de aur
161.4201 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2181 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4858 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0690 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1272 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1761 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6180 lei
Vremea
astăzi
Botosani
10 o C
Dorohoi
10 o C
Bucecea
10 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
10 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2017 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.