Ştiri
INCREDIBIL: Ministerul Educației vrea ca Istoria predată copiilor să prevină orice forme de naționalism

La orele de Istorie și de Limba și literatura română, profesorii trebuie „să stimuleze asumarea multiculturalității și multiperspectivității”, „să prevină orice forme de naționalism” și să vegheze la crearea unui „comportament empatic intercultural”.

Transformarea orelor de Istorie

Ȋn vreme ce copiii merg la școală cocoșați la propriu de ghiozdanele mult prea grele, fără chef și fără să mai descopere în lumea din jur rostul învățăturii, în vreme ce se tremură de frig în școli, iar la țară elevii încă mai merg la WC-ul din fundul curții, în vreme ce profesorii sunt desconsiderați de societate, deși salvarea acestei nații stă doar în ei, în vreme ce întreg învățământul românesc e în haos și-n cădere liberă, de ani de zile, și nicio guvernare n-a făcut nimic pentru a opri acest dezastru, Ministerul Educației vine acum și mai bate un cui la coșciug, modificând programele școlare, după dictarea altora.

 

De ce nu a prevăzut toate aceste obiective Ministerul Educației în programa școlară pentru disciplina Educație socială? Pentru că nu dezvoltarea unui așa-zis spirit civic este scopul final. Ci transformarea orelor de Istorie și de Limba și literatura română într-o mare peltea a diversității.  

 

Istoria ar trebui „să stimuleze asumarea multiculturalității și multiperspectivității”

 

Proiecte de programe școlare

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației au lansat vineri în consultare proiectele de programe școlare pentru clasele V-VIII. Două dintre discipline ne-au atras atenția: Istoria și Limba și literatura română.

 

Conform proiectului de programă școlară, „în ciclul gimnazial istoria își asumă formarea unor mecanisme intelectuale care să prevină orice forme de naționalism, de formarea de stereotipii și xenofobie”.

 

E așa de rău naționalismul, în general? Dicționarul Explicativ al limbii române (ediția a II-a revăzută și adăugită în 2009) definește naționalismul ca fiind „ideologie și politică derivate din conceptul de națiune, care a contribuit în sec. XVIII-XX la cristalizarea conștiinței naționale și la formarea națiunilor și statelor naționale”. 

 

Iar potrivit Enciclopediei Britanice, „naționalismul este o ideologie bazată pe premisa că loialitatea și devotamentul individului față de stat-națiune este mai presus decât alte interese individuale sau de grup.”

 

De ce predarea Istoriei în școlile generale ar trebui să formeze „mecanisme intelectuale care să prevină orice forme de naționalism”? Pentru că, în egală măsură, se urmărește ca aceeași disciplină „să stimuleze asumarea multiculturalității și multiperspectivității”.

 

Conform DEX (idem), „multiculturalitate” înseamnă „existența mai multor culturi în cadrul aceleiași țări.” Cuvântul „multiperspectivitate” nu există însă în limba română, ceea ce înseamnă că autorii programei școlare pentru disciplina Istorie nu au făcut nici măcar efortul de a adapta traducerea din engleză a documentului original...

 

Noua programă

Mai departe, noua programă introduce printre „competențele dezvoltate prin studierea istoriei în învățământul gimnazial” - „manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienței istorice și a diversității socio-culturale”.

 

Ȋn clasa a V-a, copiii dobândesc această competență prin „folosirea jocului de rol pentru însușirea valorilor și comportamentelor cetățeniei democratice”. Iar când învață despre Europa medievală, au ca studiu de caz „diversitatea culturală în lumea românească: Brașov și Cluj”. Ȋn clasa a VI-a, unde învață despre „secolul naționalităților”, elevii trebuie „să realizeze un produs care ilustrează contribuția diferitelor civilizații la dezvoltarea patrimoniului cultural comun”, iar în clasa a VII-a, la domeniul „Perioada interbelică: o lume în schimbare”, copiii au ca studiu de caz „femeia în viața publică”, „cinematograful – artă și industrie” și „modelul democratic (SUA)”.

 

Ȋn clasa a VIII-a, unde se predă „Istoria românilor”, pentru capitolul „Evul Mediu românesc” Ministerul Educației recomandă ca studiu de caz „diversitate etnică în spațiul româneasc”, la „România secolelor XX/XXI” – „Minoritățile naționale în România”, iar pentru lecția „România în Al Doilea Război Mondial” – (doar) „Holocaust-ul în România”.

 

Pentru „manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienței istorice și a diversității socio-culturale”, elevii de clasa a VIII-a vor „realiza dezbateri pe probleme sensibile și controversate”, dar și „prezentări/portofolii individuale sau pe grupe care să conțină fotografii, mărturii etc. care să surprindă diversitatea socio-culturală la nivel local/regional/național”.

„Generații întregi au fost frustrate de cunoașterea adevăratei istorii a neamului nostru. S-a crezut că prin aceasta cei «îndoctrinați» vor deveni obiecte ușor de manevrat, de către executanții docili ai tiranilor”, scria Ministerul Ȋnvățământului și Științei în 1990. Scria în „Cuvântul înainte” al unui manual reeditat atunci, „Istoria Românilor pentru clasa a VIII-a secundară” publicat de P.P. Panaitescu la 1942.     

Ora de Limba și literatura română e dedicată „comportamentului empatic intercultural”

 

Disciplina Limba și literatura română

Și noua Programă școlară pentru disciplina Limba și literatura română (clasele a V-a – a VIII-a) „asigură promovarea dezvoltării personale a elevului într-un cadru sociocultural lărgit”.

 

„Programa elaborată în contextul noii paradigme educaționale vizează”, printre altele, „adecvarea programei la arhetipul sociocultural național coroborat cu cel universal, prin corelarea tradiției cu viziunile novatoare” și „corelarea cu programele pentru maternă din România și din alte țări guvernate de evoluțiile în domeniul educației la nivel european și internațional”. Prin predarea acestei discipline se urmărește ca elevii să deprindă „manifestarea unui comportament empatic cultural și intercultural”. 

 

Astfel, în clasa a V-a, la ora de Limba și literatura română copiii vor fi puși să „asocieze experiențe proprii de viață și de lectură cu acelea provenind din alte culturi”, dar și să „identifice tipare privitoare la cultura proprie și la cultura altor popoare”.

 

Cei din clasa a VI-a vor „investiga obiceiuri și tradiții ale comunității în care trăiesc și ale unor comunități aparținând altor etnii” și vor „analiza tipare privitoare la cultura proprie și la cultura altor popoare”, prin realizarea unor documentare, elaborarea de materiale diverse prezentând valorile promovate în tradițiile și obiceiurile diferitelor culturi și analiza unor modele promovate în literatura română și/sau universală și în alte arte (film, teatru, artă plastică etc.).

 

Ȋn clasa a VII-a, copiii vor face „compararea unor tradiții românești și a unor tradiții din alte culturi”, dar și „compararea tiparelor privitoare la cultura proprie și la cultura altor popoare”, iar în clasa a VIII-a vor trece la „exprimarea unui punct de vedere față de anumite tradiții și valori ale culturii naționale sau ale unei alte culturi, descrise în cărțile citite” și „argumentarea unui punct de vedere privitor la tiparele identificate în cultura proprie și în cultura altor popoare”. (Sursa: Active News)
 

Ore mai multe la şcoală: CÂT vor sta elevii la clasă, din septembrie 2017

 

Loading...
loading...
Pai penalul Dracnea a dat 50% din bugetul tarii pe mana lui Sevil...e clar ca nu vrea sa avem propriile valori nationale, spirituale si culturale. Asa e cand puscariasii ajung la butoane.
31 ianuarie 2017, 13:43
Păi e și normal ca tovarășii consmolişti de la minister să ceară așa ceva. Nu ungurii, evreii, rușii, ucrainenii, bulgarii și etc. s-au format pe aceste meleaguri de 10.000 de ani? Noi am venit peste ei de undeva din cosmos, noi suntem extratereștrii. Mă și mir că la scoală se mai predă istoria și Limba Română! Ar trebui să se predea arta mârâitului și a bip-ului.
31 ianuarie 2017, 13:10
Bravo!!! O sa ne fie rusine ca suntem romani! Sa ne invatam copiii ca de fapt ei sunt multinationali,adica un pic de romi,un pic de unguri,ceva rusi si,de ce nu..chinezi!!!Sa-i invatam ca Romania nu este a noastra,Ardealul este al ungurilor,Moldova este a lui Putin,Dobrogea a bulgarilor iar restul...s-or gasi careva sa o revendice! RUSINE !!!DEMISIA !!! Un individ care gandeste in felul acesta nu are ce cauta in Guvernul Romaniei!!!
31 ianuarie 2017, 11:52
Loading...
Sondaj
Cine se face vinovat de explozia din strada Primăverii?
Proprietarul apartamentului
Furnizorul de gaz
Autoritățile
Firma care lucra în bloc la instalație
Altcineva
Declaraţia zilei
„Nu uit ce s-a întâmplat anul trecut! În ultima etapă, când eram la Pandurii, Botoşani a jucat de parcă avea un meci capital, deşi era scăpată de griji. Eu nu uit uşor!”, Flavius Stoican înainte de meciul cu FC Botoșani ...
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.5989 lei
USD
Dolarul SUA
3.8275 lei
CHF
Francul elveţian
3.9885 lei
GBP
Lira sterlină
5.1871 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4398 lei
XAU
Gramul de aur
161.8424 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2173 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4914 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0833 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1258 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1761 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6181 lei
Vremea
astăzi
Botosani
13.7 o C
Dorohoi
13.7 o C
Bucecea
13.7 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
13 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2017 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.