La aproape doi ani de la preluarea conducerii Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Botoșani de către Valeriu Iftime, Balul Oamenilor de Afaceri a devenit un business în toată regula.
Deși se întâmpla și înainte, promovarea companiilor care au cotizat la organizarea evenimentului a devenit parcă și mai pregnantă.
Și asta în defavoarea celor care refuză să își plătească participarea la eveniment și care uneori au rezultate mai bune decât companiile cărora CCIA le face reclamă.
Numele firmelor din Topul Județean al Firmelor care au ocupat unul din primele 10 locuri la secțiunile ”Profit” și ”Cifra de afaceri” au fost citite doar dacă patronii acestora au contribuit financiar la organizarea evenimentului.
Adică au făcut sponsorizări ori au achitat câte 400 de lei de persoană pentru un meniu.
Astfel s-a ajuns în situația ca numele firmelor care de aproape 10 ani ocupă locuri de frunte în anumite categorii din Top să nu fie pronunțat nici măcar o singură dată într-un deceniu pentru simplul fapt că au refuzat să trimită pe bani reprezentanți la Balul Oamenilor de Afaceri.
În aceste condiții, s-au creat momente paradoxale, în care au fost citite și premiate firme cu rezultate mai slabe doar pentru că patronii acestora au plătit la CCIA.
Deși Valeriu Iftime a făcut public faptul că parlamentarilor li s-a cerut să își achite consumația dacă vor să ia parte la eveniment, nu de același tratament au avut parte prefectul, președintele Consiliului Județean și primarul municipiului Botoșani, cărora li s-a dat posibilitatea de a participa gratuit. Asta bineînțeles fără vreo legătură cu faptul că două dintre aceste trei instituții contribuie de ani buni la bugetul FC Botoșani.
Și pentru că veni vorba de FC Botoșani, trebuie spus că de la eveniment a lipsit Cornel Șfaițer, cu toate că SC Prodalcom Distribution SRL a ocupat locul 11 după cifra de afaceri, iar SC Prodalcom SA locul 8 după profit. Celor două companii li s-a interzis practic să își facă reclamă produselor pe motiv că o altă firmă, importatoare nu producătoare, care a făcut o sponsorizare, și-ar fi condiționat contribuția de deținerea exclusivității la eveniment. În aceste condiții, Cornel și Daniela Șfaițer, obișnuiți participanți la bal, au lipsit data aceasta, grupul ”Prodalcom” delegându-l pe directorul de marketing Gabriel Sănduc.
În fine, deși s-au trimis mai multe invitații jurnaliștilor de a fi prezenți la eveniment, CCIA nu a pus la dispoziția presei nici măcar un singur exemplar din Topul Județean al Firmelor 2019, acestora lipsindu-le astfel datele necesare pentru a scrie despre acest top. În schimb, către mass-media s-a transmis în bătaie de joc, pe WhatsApp, patru pagini fotocopiate – și acelea prost, unele cifre neînțelegându-se - dintr-o lucrare de peste 130 de pagini. Și aceasta în condițiile în care Topul nu a fost publicat nici pe pagina web a CCIA.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
ANUNȚ Primăria Botoșani privind termenul de plată a taxei de salubritate
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
Încălcările din trafic: Locurile unde șoferii sunt surprinși și Poliția e pe fază!
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024