Ancheta săptămânii
ALARMĂ: S-a cerut oficial suspendarea autorizației de mediu pentru rampa de deșeuri a județului, Botoșani riscă să fie îngropat în gunoaie

Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naționale de Mediu a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului (APM) suspendarea Autorizației Integrate de Mediu (AIM) emisă pentru Centrul Integrat de Management al Deșeurilor (CMID) Stăuceni. Mai direct spus, noua groapă de gunoi a județului riscă să rămână fără autorizație de mediu, ceea ce înseamnă că nu ar mai putea să își desfășoare activitatea, iar operatorii de salubrizare din întreg județul nu ar mai avea unde să ducă deșeurile.

În urmă cu jumătate de an s-au constatat niște probleme...


Garda de Mediu Botoșani a formulat această solicitare către APM după ce în lunile martie și aprilie comisari ai instituției s-au deplasat la CMID Stăuceni pentru a verifica dacă s-au îndeplinit măsurile stabilite la un control efectuat în luna noiembrie 2021. După cum Botoșăneanul v-a informat la acea dată, Garda de Mediu a aplicat amenzi de 140.000 de lei pentru exploatarea neconformă a stației de epurare ape uzate, precum și pomparea concentratului pe corpul depozitului, existând pericolul deversării în șanțul perimetral și în emisar. Totodată, s-a constatat modificarea instalației autorizate prin amenajarea și punerea în funcțiune a stației de epurare cu osmoza inversă fără obținerea actelor de reglementare și revizuirea autorizației integrate de mediu.

 

... Care nu au fost rezolvate


Practic, după patru-cinci luni de la respectiva inspecție, comisarii de mediu au mers la fața locului pentru a vedea dacă s-au rezolvat problemele menționate.


Și au observat că în continuare concentratul rezultat de la cele două stații de epurare a levigatului este pompat pe depozit, concluzia comisarilor fiind că măsura stabilită la controlul din noiembrie nu a fost realizată.


Tot la controlul de anul trecut s-a constatat o alunecare de teren care ar fi consecința tocmai a pompării levigatului spre depozit, lucru care poate determina infiltrarea în pânza freatică și în toate acumulările de apă din zonă.


La data de 8 aprilie 2022, când comisarii de mediu au efectuat un nou control, lucrările de consolidare a versantului pe care se află groapa de gunoi nu începuseră.


De asemenea, s-a constatat și că Autorizația Integrată de Mediu (AIM) nu a fost revizuită după punerea în funcțiune a acelei stației cu osmoză inversă.


”Noi aveam obligația să verificăm la termen respectarea măsurilor stabilite la control. Mai mult de atât, ca instituție care veghează la respectarea legii, nu puteam să nu efectuăm această verificare”,


Cristina Kashyap, comisar șef Garda de Mediu Botoșani.


A precizat că două sunt problemele principale pentru care a solicitat suspendarea autorizației de mediu: levigatul de la baza celulei (de la care, așa cum arătam, pleacă o mulțime de alte probleme) și nerevizuirea autorizației de mediu.


Ca atare, în primăvară s-a aplicat o nouă amendă, de 100.000 de lei.

 

Garda de Mediu a cerut suspendarea autorizației, Agenția pentru Protecția Mediului are o întrebare


APM deocamdată nu a dat curs solicitării formulate de comisarii de mediu. Și în lipsa directorului Eugen Mateciuc, plecat în concediu la data documentării acestui articol, am încercat să obținem informații de la un șef de serviciu.


”Garda de Mediu a constatat că au obiective noi pe amplasament (în principal, acea stație de osmoză inversă – n.r.) și a solicitat revizuirea autorizației de mediu. Ei (SC Diasil Service SRL, firma care administrează rampa de gunoi – n.r.) sunt în procedură de revizuire”,


Daniela Mihalache, șef serviciul avize, acorduri, autorizații APM Botoșani.


A precizat că SC Diasil Service SRL a depus acea documentație stufoasă, întocmită de experți de mediu.


Când se va finaliza procedura de revizuire a AIM deocamdată nu se știe. Și aceasta pentru că nu există un termen prevăzut în lege pentru efectuarea acestei operațiuni.


De altfel, APM a răspuns solicitării formulate de Garda de Mediu cu o adresă prin care informează că pe data de 23 mai SC Diasil Service SRL a înaintat solicitarea de revizuire a Autorizației Integrate de Mediu.


În respectiva scrisoare APM întreabă Garda de Mediu dacă măsura privitoare la evacuarea amestecului de levigat și concentrat existent la baza celulei de depozitare nu a fost pusă în aplicare între timp?


Cererea APM, oarecum ciudată în condițiile în care Garda de Mediu a cerut inclusiv din acest motiv suspendarea autorizației de mediu, este explicată printr-o adresă pe care SC Diasil Service SRL a depus-o pe 19 mai la ambele instituții.

 

Firma din Suceava care administrează rampa de gunoi nu vede vreun motiv ca să fie lăsată fără autorizație


În aceasta, reprezentanții companiei din Suceava care administrează rampa de gunoi din județul Botoșani susțin că, de fapt, cerințele referitoare la evacuarea levigatului au fost îndeplinite. Administratorul firmei sucevene menționează că sistemul de epurare a apelor uzate rezultate funcționează la întreaga capacitate, utilizându-se inclusiv acea stație de osmoză inversă, lucru dovedit de scăderea cantității de levigat de la 11.613 metri cubi la 30 septembrie 2021 la numai 4.766 mc la 31 decembrie 2021.


”Vă înștiințăm că exploatarea celulei nr.1 din cadrul CMID Stăuceni se face în conformitate cu cerințele de reglementare, cantitatea de levigat remanentă din corpul depozitului aflându-se în zona de siguranță și nu există absolut nici un risc de poluare / accident de mediu din această perspectivă astfel încât apreciem că măsura nr.1 este realizată”,


Anton Curelariu, administrator SC Diasil Service SRL, în adresa trimisă la APM și Garda de Mediu.


Cât despre revizuirea AIM ca urmare a punerii în funcțiune a unei stații cu osmoză inversă, reprezentanții amintitei firme arată că investiția în acest utilaj este prevăzută într-un act adițional la contractul de delegare a gestiunii rampei de gunoi întocmit cu Consiliul Județean.


Utilajul a fost achiziționat în regim de urgență, se află în probe tehnologice și contribuie decisiv la eliminarea surplusului de levigat acumulat la baza celulei, ”eliminându-se astfel în totalitate riscurile producerii unui accident de mediu ca urmare a deversării necontrolate”. Proiectul tehnic a fost finalizat, iar recepția va avea loc ”în perioada imediat următoare”.


În final, SC Diasil Service SRL anunța și finalizarea documentației pentru revizuirea AIM ”astfel încât din această perspectivă apreciem că măsura 4 a fost realizată”.


Cu alte cuvinte, SC Diasil Service SRL consideră că și-a îndeplinit obligațiile prevăzute la controlul din noiembrie și nu mai există motive pentru a-i fi suspendată autorizația de mediu.


Val de amenzi și de procese


Autorizația de mediu pentru CMID Stăuceni a fost emisă în 2015 pentru o perioadă de zece ani. Doar că între timp s-a modificat legislația și trebuie revizuită în fiecare an.


Depozitul de gunoi de la Stăuceni a fost construit de Consiliul Județean printr-o finanțare europeană de 47,5 milioane de lei.  


S-a organizat o licitație pentru administrarea acestuia, care a fost contestată și în instanță, fiind în cele din urmă declarată câștigătoare SC Diasil Service SRL.


Pe 2 august 2016 s-a semnat contractul de delegare a gestiunii, prin concesiune, dintre Consiliul Județean și firma din Suceava.


Chiar în acel an, SC Diasil Service SRL a primit un avertisment de la Garda de Mediu. Apoi a urmat un șir nesfârșit de amenzi uriașe. Nouă sancțiuni bănești au fost aplicate în perioada 2017 – 2022, valoarea totală fiind de 850.000 de lei. Toate amenzile au fost contestate în instanță: una de 50.000 de lei a fost anulată, o alta a fost înjumătățită de la 100.000 de lei la 50.000 de lei, iar un alt proces verbal de constatare a fost anulat parțial. Două amenzi au fost menținute de judecători, iar altele patru sunt încă în diverse stadii de judecată.

 

8 ani


este durata contractului dintre CJ și SC Diasil Service SRL, ceea ce înseamnă că va expira în august 2024

 

Prefectul e îngrijorat


APM a informat și Prefectura despre riscul suspendării autorizației de mediu pentru CMID Stăuceni, iar primul reprezentant al Guvernului în județ a organizat mai multe ședințe în care a adus laolaltă toți factorii implicați în încercarea de a găsi o soluție pentru ca rampa de gunoi să nu se închidă.


”Doresc să trag un semnal de alarmă întrucât există un risc major de suspendare a autorizației. I-am adus față în față, însă am remarcat o stare de delăsare. Dacă rampa de gunoi rămâne fără autorizație este o situație de urgență pentru județ”,


Sorin Cornilă, prefect.


S-a deplasat inclusiv la CMID Stăuceni și a acționat astfel cumva preventiv, având în vederea și calitatea sa de președinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

 

Șefii CJ-ului nu înțeleg ce fac instituțiile de mediu: Se bat cap în cap


Consiliul Județean Botoșani este proprietarul rampei de gunoi de la Stăuceni, iar vicepreședintele care se ocupă de serviciile publice, inclusiv de acest obiectiv, susține că nu există motive reale pentru care Garda de Mediu să ceară APM suspendarea autorizației de mediu.


”Plecăm de la termenul dat tot de ei pentru revizuirea autorizației de mediu: luna august anul 2022. Deci se bat cap în cap. Oricum, autorizația de mediu trebuie să fie obținută de operator (SC Diasil Service SRL – n.r.), nu de proprietar”,


Dorin Birta, vicepreședinte CJ Botoșani.


În ceea ce privește a doua problemă invocată de Garda de Media, în opinia reprezentanților CJ este de asemenea una falsă.


”Nu există nicăieri prevăzut cât trebuie să fie nivelul levigatului. Nu sunt infiltrații, nu sunt scurgeri de levigat, membrana nu este afectată. În loc să ne dăm mâna și să facem ceva pentru județ, sunt oameni care vor neapărat să se așeze pe un piedestal”,


Dorin Birta, vicepreședinte CJ Botoșani.


A adăugat că sunt alocați de către CJ banii necesari pentru consolidarea rampei în zona unde a apărut alunecarea (mult mai redusă, arată vicepreședintele CJ, față de ceea ce încearcă unii să propage public), că s-a finalizat studiul de fezabilitate, însă demararea lucrărilor a fost întârziată de Administrația Bazinală de Apă Prut – Bârlad din cadrul ”Apelor Române”. Instituția ar fi amânat câteva luni emiterea avizului, după care ar fi comunicat că, de fapt, nu este necesar un asemenea act pentru o astfel de intervenție.


Dorin Birta a arătat că tocmai în luna mai Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a trimis la CMID Stăuceni o echipă de monitorizare a proiectului pe linie de mediu, care nu ar fi depistat vreo problemă. Dimpotrivă, ar fi concluzionat că proiectul implementat de CJ Botoșani este unul dintre cele mai bune din România.


”Oricum, în luna octombrie noi ieșim din monitorizarea ministerului pe acest proiect și atunci vom putea face investiții fără aprobarea lor”,


Dorin Birta, vicepreședinte CJ Botoșani.


Închiderea gropii de gunoi, o dramă pentru întreg județul


Dacă APM suspendă autorizația de mediu a CMID Stăuceni, atunci toți operatorii de salubrizare din județ, inclusiv SC Urban Serv SA din municipiul Botoșani, nu mai pot transporta deșeuri la acel depozit. Tocmai de aceea responsabilitatea adoptării unei astfel de măsuri este uriașă.


Este greu de crezut că ieșenii sau sucevenii vor fi dispuși să permită depozitarea gunoiului din Botoșani la rampele lor, așa cum în urmă cu un deceniu municipalitatea de la noi acceptase primirea deșeurilor de la Suceava.


Totuși, în astfel de cazuri intervine direct Ministerul Mediului care trasează clar locul în care va fi dus gunoiul din Botoșani. Doar că transportul deșeurilor în alt județ ar mări semnificativ costurile operatorilor și automat consiliile locale ar trebui să majoreze taxa de salubrizare.

 

FOTO: https://www.facebook.com/GardaDeMediuBotosani - la data de 04.11.2021

 

loading...
Patron sucevean amendat la Botoșani pentru o afacere care miroase urât
Blestem de 10 milioane euro la Județ! Uriașa investiție ”ruginește” la doi ani și jumătate de la finalizare

 

Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
Loading...
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
Loading...
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
foarte bun articolul. Dar alerta, la marginea MUNICIPIULUI , oare spatiile temporare de depozitare deseuri sunt autorizate? sunt corect construite, respecta SSTurile cerintele constructive? autorizatiile sunt in termen? cine le gestioneaza au viza anuala? Trebuia oare relocat deseul cum spun la documente sau inchise in situ? ,Oare se polueza mediul, cine oare stie? pe cei de la judet nici nui doare capul, parca depozitele alea sunt cu deseuri de la iasi? si cate mai sunt......
6 iunie 2022, 13:48
Art 3.3.2 din Ordinul nr.757 din 2004, graieste, astfel: sistemul de colectare a levigatului are rolul de a mentine levigatul in corpul depozitului la un nivel minim. In 2019, comisarii de la garda nationala bucuresti , ai dat ca masura, de altfel corect judecata in contextul legal, diminuarea nivelui de levigat la un minim de siguranta pt evitarea pericolului de poluare. Din dezinformari, cica ar fibla un nivel de minus 2 m fata de cota de avarie. Ce parere aveti colegi bugetari , stiti voi care?!?
6 iunie 2022, 12:13
Și dacă se închide groapa de gunoi, ăștia de la Garda de Mediu unde vor duce gunoiul?Poate vor să facă Botoșaniul u depozit de gunoi ca în Sectorul 1 din București.
6 iunie 2022, 10:01
Sondaj
Credeți că se vor termina la timp lucrările la drumul Botoșani - Târgu-Frumos, adică la data de 12 mai 2023?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Mă rog la bunul Dumnezeu să prind eu vremea în viaţă când se va reface Mitropolia Bucovinei la Suceava, pentru că merităm. Noi am avut-o. Sunteţi aici preoţi, care alături de noi, de mireni, avem această obligaţie să ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.9430 lei
USD
Dolarul SUA
4.7005 lei
CHF
Francul elveţian
4.9319 lei
GBP
Lira sterlină
5.7237 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4468 lei
XAU
Gramul de aur
274.3717 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2440 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2478 lei
AUD
Dolarul Australian
3.2317 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6495 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1998 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6644 lei
Vremea
astăzi
Botosani
35.5 o C
Dorohoi
34.5 o C
Bucecea
34.8 o C
Darabani
34.0 o C
Saveni
34.9 o C
Ştefăneşti
33.0 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.