Ancheta săptămânii
ANCHETELE ANULUI - AUGUST : Ridicatul maşinilor – o afacere secretă de jumătate de milion de euro

Maşini ridicate fără licitaţie, firmă care enervează mii de botoşăneni controlată de un băieţaş de 20 şi ceva de ani, sediu într-un apartament de bloc, act adiţional la contract încheiat în aceeaşi zi cu contractul şi, mai ales, un secret bine păzit privitor la încasările municipalităţii, toate acestea sunt ingredientele uneia din cele mai mari afaceri cu Primăria de după revoluţie: ridicatul/blocatul maşinilor şi administrarea parcărilor cu parcomate.

Bloc HSR

HSR – firmă de apartament

SC Hi-Speed Recovery SRL pare să fi fost de la început o firmă „cu dedicaţie”. Ea s-a înfiinţat pe data de 8 decembrie 2008, iar două luni mai tîrziu, fără să se organizeze vreo licitaţie, bloca şi ridica deja maşini în municipiul Botoşani. Firma care a adus în pragul disperării sute şi sute de conducători auto are un capital social de numai 200 de lei, asemenea unui amărît de SRL care vinde gumă de mestecat la un chioşc de la colţul străzii. Deşi oamenii trebuie să meargă să îşi recupereze maşinile ridicate din oraş de undeva de prin Manoleşti Deal sau, mai nou, de la service-ul UGIRA, societatea este, la propriu, una de apartament. Ea îşi are sediu într-un apartament de bloc din Aleea Griviţei (foto sus). De fapt, nici măcar locuinţa respectivă nu se află în proprietatea agentului economic. În ea locuieşte nimeni altul decît Iulian Bogdan Juncanaru, unic asociat şi administrator al societăţii, un tînăr care, oficial, la 28 de ani reuşise să ia faţa tuturor oamenilor de afaceri din Botoşani şi, la vreo două luni de la înfiinţarea firmei, să facă ceea ce nimeni nu a putut timp de aproape două decenii după revoluţie: să blocheze şi să ridice sute de maşini.

Act Registrul Comertului

Firma ia grosul banilor făcuţi pe spatele şoferilor

Contractul dintre Primăria Botoşani şi vestita HSR a fost semnat abia pe 15 aprilie 2009, după ce, între timp, a avut totuşi loc şi o licitaţie. Contractul are numărul 7275 şi prevede că „redevenţa datorată concedentului de concesionar este de 10% din valoarea încasată din operaţiunile de blocare-deblocare roţi, 5% din operaţiunile de ridicare a autovehiculelor şi 15% din valoarea tichetelor vîndute din parcomatele montate pe cheltuială proprie”. Cu alte cuvinte, doar a zecea parte din ceea ce firma încasează din blocatul-deblocatul roţilor dă municipalităţii şi doar a 20 – a parte din banii pe care îi face din ridicatul automobilelor ajunge la Primărie. Lucru bine ştiut, prima operaţiune costă şoferii în jur de 60 de lei, iar cea de a doua 300 de lei, ceea ce înseamnă că, proporţional vorbind, cu cît firma taxează mai mult conducătorii auto, cu atît municipalitatea ia mai puţini bani din această activitate.

Act adiţional cu HSR, semnat în aceeaşi zi cu contractul

De asemenea, în oraş sunt două tipuri de parcări cu taxă, cele în care parcomatele au fost montate de Primărie şi cele în care acestea au fost dispuse de HSR. Conform contractului, în primul caz firma îşi opreşte 10% din încasări, iar în cel de al doilea 85%. Cu alte cuvinte, firma cîştigă mult mai bine dacă montează singură parcomate. Ei bine, fix în aceeaşi zi în care s-a încheiat contractul 7275, deja între Primăria Botoşani şi HSR s-a semnat un act adiţional. Prin acesta se predă în administrarea şi exploatarea concesionarului, adică a societăţii, şase parcări publice în vederea montării de parcomate pe cheltuiala firmei. A fost atunci vorba de parcările din zonele BCR, Junior, Tribunal, bazar, Piaţa Mare (Comaliment) şi Piaţa Viilor. Şi în actul adiţional se specifică foarte clar că „redevenţa datorată concedentului de concesionar este de 15% din valoarea tichetelor vîndute din parcomatele montate pe cheltuială proprie”, adică din parcările menţionate ajung la municipalitate doar 15% din încasări, restul luînd drumul conturilor HSR.

Contract cu HSR

Amenzi de peste 6 miliarde aplicate conducătorilor auto

Afacerea este una cît se poate de bănoasă şi asta din mai multe puncte de vedere. Nici mai mult nici mai puţin de 3.581 de amenzi a aplicat anul trecut Poliţia Comunitară şoferilor botoşăneni pentru tot felul de fapte, de la parcarea pe spaţii verzi şi pînă la staţionarea pe locurile destinate persoanelor cu handicap. 495.135 de lei, adică aproape 5 miliarde de lei veche este valoarea sancţiunilor băneşti date anul trecut pentru acest gen de abateri conducătorilor auto. Aproape fiecare amendă aplicată a însemnat şi blocarea sau ridicarea autovehiculului, de unde rezultă că peste 3.000 de botoşăneni au avut de-a face numai anul trecut cu HSR. „Filmul” a rulat cu succes şi în acest an. În prima jumătate din2010 Poliţia Comunitară a aplicat alte 394 de amenzi în valoare totală de 122.150 lei, adică peste 1 miliard de lei vechi. Astfel, excluzînd banii daţi HSR pentru deblocarea roţilor sau ridicatul maşinilor, doar din amenzi şi numai într-un an şi jumătate, municipalitatea face pe spatele şoferilor 617.285 lei, adică în jur de 150.000 de euro sau, dacă vreţi, circa 200.000 de dolari. Chiar şi în aceste condiţii reprezentanţii instituţiei susţin că agenţii comunitari sînt înţelegători. „Cînd eşti la prima abatere, nu ţipi, nu înjuri, îţi recunoşti greşeala, ai putea primi doar avertisment”, spune Bianca Albu, purtător de cuvînt al Poliţiei Comunitare.

Peste 14 miliarde produşi de HSR în primul an de activitate

Aceştia sunt însă doar banii „produşi” de Poliţia Comunitară. La rîndul ei HSR a făcut mult mai mult decît atît. Conform datelor financiar-contabile pe 2009, an în care nu s-au ridicat maşini chiar de pe 1 ianuarie, societatea a avut o cifră de afaceri de 1.408.661 de lei, adică peste 14 miliarde de lei vechi, un profit brut de 31.536 de lei şi unul net de 19.547 de lei. Toate acestea cu doar 16 angajaţi, ceea ce înseamnă că fiecare salariat a produs aproape un miliard de lei vechi pentru firmă anul trecut. Nu trebuie uitat nici că agentul economic este unul nou înfiinţat. Cîte firme din Botoşani reuşesc oare în primul an de activitate să aibă o cifră de afaceri de circa 500.000 de dolari?

Banii daţi de firmă Primăriei, un secret straşnic păzit

Contract PMB - HSR

Incredibil este însă că, în condiţiile în care este vorba de o activitate care, aşa cum am arătat afectează mii de botoşăneni, din care se fac sute de mii de euro anual, în care consilierii locali au votat un regulament public al circulaţiei rutiere, ca să nu mai vorbim că municipalitatea trebuie să îşi fundamenteze un buget avînd cunoştinţă de banii care se încasează şi de la HSR, suma pe care Hi-Speed Recovery a dat-o Primăriei Botoşani conform contractului şi a actului adiţional reprezintă un mister. Lucian Lupu, director Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale, a refuzat cu obstinaţie să divulge cîţi bani a primit Primăria Botoşani de la firma în cauză susţinînd că, potrivit Codului Fiscal, este vorba de… secret fiscal. „Un asemenea lucru trebuie să fie public, fără doar şi poate, dar este tratat de Codul Fiscal ca orice informaţie legată de baza de impozitare, care este secretă”, a explicat Valerian Sănduc, directorul economic al Primăriei. Deşi pare greu de crezut, nici viceprimarului Cătălin Alexa şi nici consilierilor, se pare, nu li s-a spus cîţi bani s-au făcut din această activitate. Primul a încercat la rîndul său să afle, însă s-a izbit de acelaşi refuz cu aceeaşi motivaţie: este secret. „Nu este nici un secret, nu poate să fie secret. Este un contract public, la vedere, nu poţi să te ascunzi, cu atît mai mult cu cît a fost o activitate licitată”, ne-a declarat Cătălin Alexa, care, despre activitatea de blocare/ridicare a maşinilor a mai adăugat că „nu m-am ocupat deloc, nu ştiu nimic în ce priveşte HSR-ul”. Unii consilieri se plîng că, din punct de vedere financiar, nu deţin nici o dată referitoare la derularea contractului cu HSR. „Nu are cum să fie secret. Nu ni s-a prezentat pînă acum nici o informaţie financiară. Normal ar fi fost ca la şase luni să ne prezinte un raport despre aplicarea contractului”, ne-a spus şi consilierul local Romulus Eram.

Administratorul societăţii, de negăsit

JuncanaruAm încercat să aflăm valoarea sumei plătită de HSR municipalităţii de la cel care, cel puţin în acte, este administrator şi unic asociat al societăţii. La sediul amintit din Aleea Griviţa nu l-am găsit, am încercat de mai multe ori la service-ul UGIRA, acolo unde şi-ar fi amenajat un birou, însă de fiecare dată ni s-a spus „ce ghinion aveţi, chiar acum un minut a plecat”. Pe telefonul mobil nu a răspuns niciodată, astfel încît am sunat la cel fix, declarat la Registrul Comerţului. La respectivul număr ne-a răspuns însă o botoşăneancă ce susţinea că locuieşte pe strada Ion Creangă, nu pe Aleea Griviţei şi că, nici într-un caz, la ea acasă nu e sediul HSR. În aceste condiţii am lăsat o carte de vizită la garajul UGIRA care să îi fie înmînată administratorului Bogdan Iulian Juncanaru (foto dreapta), în speranţa că ne va contacta el, lucru care însă nu s-a întîmplat. În aceste condiţii vă putem spune doar că, neoficial, municipalitatea ar fi încasat potrivit unor surse din Primărie în jurul a 150.000 de lei, iar conform altora circa 300.000 de lei de la HSR. Şi aceasta în condiţiile în care societatea a avut o cifră de afaceri de peste 1.400.000 de lei.

Municipalitatea ajută HSR pe banii contribuabililor

Pe de altă parte, deşi banii care ajung în conturile municipalităţii de la HSR reprezintă un secret straşnic păzit, tocmai municipalitatea este cea care, printr-o sumedenie de acţiuni, vine în ajutorul firmei. La încasările societăţii pune serios umărul Poliţia Comunitară. Astfel, dacă anul trecut numărul de blocări a roţilor a fost mai mare decît cel al maşinilor ridicate, în acest an proporţia s-a inversat, ceea ce înseamnă că se alege pedeapsa mai drastică şi deci mai bănoasă, iar raportul a fost confirmat chiar de reprezentanţii Poliţiei Comunitare. Cum este posibil aşa ceva? Foarte simplu. Politist comunitar„Dispoziţia, şi de blocare, şi de ridicare o dă poliţistul comunitar, după care urmează procedura respectivă efectuată de firmă”, a afirmat Bianca Albu, purtătorul de cuvînt al Poliţiei Comunitare.
Acesta este însă doar un exemplu. În luna iulie a anului precedent Consiliul Local a adoptat o hotărîre privind organizarea circulaţiei rutiere şi măsuri aplicabile în cazul parcărilor neregulamentare pe domeniul public sau privat al municipiului. Numai în baza acestui regulament s-au dat 887 de amenzi în valoare totală de 264.050 de lei, ceea ce înseamnă că aproape 1.000 de maşini au fost blocate sau ridicate cu ajutorul acestui regulament.
Dar asta nu e tot. Străzile cu „oprirea interzisă” şi sancţiunea de blocare/ridicare a maşinilor s-au înmulţit. Ultimele două exemple sunt tronsoanele din Primăverii şi bulevardul Mihai Eminescu, unde HSR a trecut deja la treabă. Ironia sorţii, indicatoarele şi ridicatul maşinilor în cele două zone menţionate au survenit după ce pe 31 mai primarul Cătălin Flutur anunţa că intenţionează să suspende pentru măcar şase luni aplicarea contractului cu HSR. Au trecut două luni de atunci şi ultima dată cînd a fost întrebat despre acest lucru edilul şef a răspuns că „este în analiză la oficiul juridic”. Cît mai durează analiza de la oficiul juridic şi dacă va avea ea vreodată o finalitate urmează să vedem.

Sergiu BĂLĂŞCĂU

Abia în luna decembrie, după publicarea a zeci de articole privind activitatea HSR, Primăria a suspendat parţial contractul cu societatea în sensul că s-a decis să se renunţe la ridicatul maşinilor. Stranie coincidenţă însă, acest lucru s-a întîmplat cam în aceeaşi perioadă în care Hi Speed Recovery şi-a găsit angajamente prin alte părţi ale ţării. Deocamdată se aşteaptă propuneri de la consilieri privind modificarea regulamentului după care să acţioneze firma, primul a fost depus la municipalitate pe 5 ianuarie.

Dezastrul de la ”Mavromati”: Oameni intrați cu alte boli și infectați cu coronavirus - Am ținut bomba cu ceas fix în Spitalul Județean
Dimensiunile dezastrului de la Spitalul Județean Botoșani sunt mai mari decât le arată statisticile pe care autoritățile le fac publice, mai ales la insistențele jurnaliștilor. Unitatea care ar trebui să însănătoșească oamenii a ajuns să îi îmbolnăvească de cel mai temut virus al momentului.
Coronavirus 2020: Ziua în care dintr-un pix ne-au lăsat pradă infectării ca la Cernobâl
La 34 de ani de la explozia centralei de la Cernobâl, cel mai mare dezastru din istorie provocat de om, întreaga planetă se află din nou într-o situație disperată. Deși pe 26 aprilie 1986 a explodat o centrală nucleară, iar în 2020 ne confruntăm cu o pandemie, între cele două evenimente de proporții gigantice există câteva asemănări izbitoare. Și acestea țin de modul în care se comportă autoritățile din România.
AFACERE în plină pandemie la Răchiți! Primăria cumpără de peste 10.000 de euro bănci de la un (fost) angajat, abia devenit patron – DOCUMENT
Dedesubturile acestei afaceri pot fi lesne de înțeles. Un asistent comunitar despre care nu se poate spune foarte clar dacă mai lucrează sau nu la Primăria Răchiți a încheiat un contract cu administrația publică locală pentru a furniza… bănci. Totul s-a făcut în doar zece minute, pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, la o valoare de 49.500 de lei.
38.000 de lei!! Cei mai mulți bani dați unui medic de familie, alții se chinuiesc să supraviețuiască! Criza epidemică îi pune la treabă
Deși medicina de familie este considerată Cenușăreasa sistemului sanitar, există și cadre medicale care câștigă sume substanțiale, în unele cazuri chiar și de peste 35.000 de lei pe lună.
70 de copii și 50 de salariați la mâna unor birocrați de la București! Un complex care arată ca-n reviste, la un pas de închidere – GALERIE FOTO
Povestea începe în urmă cu 30 de ani, născută dintr-un gând al unei doamne orfane. În traducere liberă, denumirea englezească poate însemna o mână de ajutor oferită celor în nevoie. Vizualizând Hand of Help în interior, se poate spune fără exagerare că acolo este mâna lui Dumnezeu pe creștetul copiilor care s-au născut în familiile nepotrivite. Iar puntea dintre Dumnezeu și acești copii o reprezintă două familii, cei care au creat această poveste: misiunea Hand of Help.
PSD-iștii și-au lăsat singuri ditamai vicepreședintele fără postul de director, pur și simplu l-au... eliminat
Conflictul mocnit dintre cele două mari tabere din PSD Botoșani a mai făcut o victimă: vicepreședintele Consiliului Județean, Liviu Toma, a rămas fără postul de conducere de la SC Urban Serv SA, care pur și simplu a fost scos din organigramă.
METODA ideală pentru a scăpa de un director PSD, în favoarea unui văr de ministru – FOTOGALERIE
Directorii promovați cu concurs pe posturile publice de conducere, în teorie, ar trebui să-și desfășoare activitatea relaxați, fără teama că ar putea fi atinși de vântul schimbării. În practică, însă, oamenii politici mai ales, găsesc tot felul de metode „de a scăpa de ei”. Nu o fac doar social-democrații. Sau doar liberalii. O face toată lumea, la fiecare schimbare de guvernare, într-un tradițional firesc al mersurilor din sistemul bugetar.
1 milion de euro pe lună pentru cei 1.156 de botoșăneni care și-au păstrat pensiile speciale!
Disproporția flagrantă la salarizarea unor categorii profesionale se perpetuează și la apusul vieții, când este menținută aceeași inechitate între pensiile unor foști salariați, în comparație cu alții. Desigur, fericiții care s-au bucurat întreaga viață de venituri de vis și continuă aceeași fericire financiară și la pensie, nu sunt mulți. Și totuși nu sunt nici puțini.
Trei luni până în vară, iar la Cornișa afaceriștii și-au scos la vânzare restaurantele neconstruite, unul singur adulmecă potențialul
Ceea ce s-a întâmplat sezonul trecut la Cornișa Aquapark & Sports cu clienți care au venit cu pachețelul alimentar de acasă sau cu cutii de pizza livrate peste gard s-ar putea repeta, la dimensiuni mai mici, și vara aceasta. Pentru că, până la acest moment, un singur om de afaceri din Botoșani care a câștigat prin licitație un loc de alimentație publică a început efectiv să se ocupe de deschiderea unui restaurant.
inpuff.ro
Loading...
Poveste de dragoste din Botoșani! O elevă virgină și-a acuzat tatăl vitreg de viol, bărbatul condamnat la 8 ani de închisoare
Dramele copiilor, acolo unde sunt, lasă urme adânci în inimile adulților și devin răni nevindecabile și pentru unii și pentru alții. Însă atunci când aceste drame sunt închipuite și generate de diferite angoase, viața adulților se schimbă radical și suferă deteriorări iremediabile.
UMILITOR! Filme 3D în sate cu oameni săraci și drumuri de pământ, cinematograful orașului ținut în „comunism”
În orice guvernare, de orice culoare politică, am fost martorii unui concurs de lăudăroșenii din partea politicienilor: care, cât și cum a făcut mai mult pentru popor. Nu știu cât a contat pentru acești oameni faptul că, poate, nevoile la nivel micro erau altele. Sau că la nivel macro, în programul de guvernare ar trebui să existe o logică a investițiilor, pliate și prioritizate în funcție de fiecare regiune în parte. De realitatea din teren.
SCANDAL național cu eliminarea pensiilor speciale – LISTA beneficiarilor de la Botoșani, cea mai mare pensie 40.000 de lei, cea mai mică 1.100 de lei
Decizia guvernării liberale de a elimina o parte din pensiile speciale achitate la acest moment unor categorii profesionale a rupt, din nou, România în două. Pe de o parte îi regăsim pe actualii sau potențialii viitori beneficiari ai acestor pensii de serviciu, iar în partea opusă, majoritatea cetățenilor care nu vor visa vreodată să beneficieze de astfel de venituri.
Conacul familiei Pillat de la Miorcani iese din hățișul licitațiilor: Aşteptăm ordinul - GALERIE FOTO
O şansă istorică, când părea că totul e fără speranţă, pentru ca o clădire monument din Botoşani să îşi recapete nu doar utilitatea socială, ci şi importanţa culturală pe care o merită.
Parcă e un vis! Proiect european gigant lansat la Primărie, de la asfalt în mahalale și scuaruri cu relaxare la magazine sociale și analize gratuite pentru nevoiași – VIDEO
GAL.Acronimul a fost auzit probabil de majoritatea botoșănenilor la nivel de informație, însă puțin conștientizat ca impact asupra orașului. Un impact care valorează 7 milioane de euro, bani care vor intra în municipiul Botoșani, în asfalt, în sensuri giratorii și spații verzi, locuri de joacă și magazine sociale pentru cei săraci.
Loading...
Pensii speciale pentru foști senatori de Botoșani! Peste 5.000 de euro la 4 oameni, numele ascunse sub regulamente europene, urmează și alții
Scopul principal al adoptării GDPR – Regulamentul de Prelucrare al Datelor cu Caracter Personal l-a reprezentat înlăturarea situațiilor în care o serie de informații duc la o persoana fizică identificată sau identificabilă. Intră în această categorie, din fericire pentru ei, și politicienii. Inclusiv cei care beneficiază de venituri de orice fel, din fonduri publice.
Botoșănenii care au MURIT în 1989: Ei sunt revoluționarii FĂRĂ carnet și privilegii
Pentru ei libertatea s-a sfârşit înainte de a începe. Chiar dacă în numele ei, al libertății, au sacrificat ceea ce aveau mai scump: propria viaţă.
22 de asistenți medicali pensionați forțat înainte de sărbători! Unii au primit deciziile la ieșirea din tura de noapte
Situație explozivă înregistrată la Spitalul Județean de Urgență Mavromati în ultima lună din anul 2019, fix înaintea sărbătorilor de iarnă. Un val de asistenți medicali a ieșit din sistem, mai mult forțat. Sindicaliștii se întreabă dacă există înlocuitori pentru acești oameni.
SUTE de pensionari de la Botoșani care au și SALARII trimiși acasă de Guvernul Orban, de la spitale și instituții la învățământ sau administrație
Una dintre măsurile anunțate de actuala guvernare liberală îi vizează pe pensionarii care cumulează pensiile cu salariile. La nivelul județului Botoșani aceste persoane sunt de ordinul sutelor. Ne referim la botoșăneni care au calitatea de pensionar și beneficiază de venituri suplimentare din sistemul public.
Cum sună 2.000 de euro? OPT foști deputați de la Botoșani primesc pensii speciale, un nou lot pășește pe drumul ”specialilor”
De-a lungul anilor, mai exact după 1990, în perioada postrevoluționară, județul Botoșani a fost reprezentat în Parlamentul României de 44 de deputați, votați pe liste la scrutinele electorale, din partea unor formațiuni care și-au schimbat numele în timp sau au dispărut cu totul, cum ar fi FSN, PDSR, PRM, PNTCD sau PDL.
Tramvaiele sar de pe șine de vechi ce sunt, Eltrans și-a tras mașină nouă de peste 16.000 de euro – GALERIE FOTO
Dacă mijloacele de transport pentru călători au ajuns să se dezintegreze prin oraș, în schimb parcul auto al SC Eltrans SA, la care restul botoșănenilor nu au acces, se îmbunătățește.
este un mare abuz ridicatul masinilor oameni buni. Va este incalcat dreptul de proprietate in mod flagrant. nu mai acceptati asemenea magarii. dati i in judecata. Ca asta este daca niste imbecili ajung sa faca legi pentru comunitate. Si daca noi nu facem nimic ne meritam soarta.
4 august 2010, 14:33
parca va meritati soarta kkatilor de sustinatori de PDL, care urlati in noaptea alegerilor ca partidul vostru de hoti a iesit castigator! cum, nu conteaza ! S-au furat si cu ajutorul vostru voturi, ca sa iasa hotii portocalii. Asa ca va rog nu m ai tipati ca va fura PDL lui Flutur, Gherghita, Tabuleac, Obuf, Macovei, Roman si altii, pusi pe capatuiala si imbogatire, sfidand cu nesimtire populatia acestui judet, ca ei sunt mari si tari.....nu trebuie sa trageti concluzia ca sunt partizanul vreunui partid, e plin de hoti in politica, dar ca astia de la PDL nu s-au mai vazut asa hoti si incompetenti
4 august 2010, 09:55
E de mirare ca nimeni nu sesizeaza nulitatea HCL 261/2009 si a celei pe care o completeaza .Ceva minte ar fi trebuit sa fie macar la un ONG sau un ziar ...HCL 261/2009 este in mo d evident lovita de nulitate ,dar nimeniu,nici o persoana interesata nu a cerut instantei judecatoresti constatarea nulitatii de drept.E jalnic faptul ca nu exista in judet persoane -personalitati-ong etc care sa actioeze...Ce societate civila?
2 august 2010, 22:14
In spatele umflatului de Juncanaru este Mihalcea cel cu Voronskaya.Juncanaru e doar fraierul care e inaintas.Acum ca stii cine e in spate, sa vedem ce fel de jurnalist esti si ce informatii mai scoti la iveala :o)
2 august 2010, 15:27
Valerian Sanduc, cine este acesta , oameni buni? Nu stiti? El este un comunist inrait, format ca un cadru de nadejde al UTC si apoi PCR la care secretul este litera de lege. Si aceasta pentru ca are motivele lui bine intemeiate, interese, etc Nu va mai mirati ca astefel de oameni nu vor sa dea pentru presa informatii de interes public.
2 august 2010, 14:51
Incercati sa aflati legatura acestui baietas cu vamesii de la Stanca. Ca Juncanaru si altii castiga bine din contrabanda cu tigari.... Jeepul lui cel negru e des vazut in vama, cu vamesii...
2 august 2010, 14:18
S-au imputit prea tare si jigurile de consilieri care ne reprezinta, cartofari, betivi si curvari - asta vad eu in consiliul local, in rest- SA NE MULGETI BINE !!!!
2 august 2010, 13:43
PAI SUNATI PE NUMARUL VICELUI GHIORGHITA SI VA DA EL TOATE DETALIILE FIRMEI,DOAR IA TAINUL LUNAR DE LA EI!HSR,FLORI,CIMITIR,DE TOATE FACE VICELE NOSTRU....DACA L-AR FILMA CINEVA CUM IA ZILNIC INCASARILE DE LA FLORARIE POATE NU AR MAI ZICE CA NU ARE NICI O LEGATURA CU FIRMA,DAR NICI UN ZIARIST BOTOSANEAN NU ARE CURAJ SA FACA ASTA...OARE DE CE???
2 august 2010, 12:24
2 august 2010, 11:40
2 august 2010, 11:40
zgandariti cuibul de viespi. Pute urat.
2 august 2010, 11:03
Loading...
zenda.ro
Loading...
inpuff.ro
Sondaj
Credeți că se va găsi vaccin contra coronavirusului?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
Propune o definiție pentru 1 iunie! - 1 iunie, ziua în care toți copiii, până și tinerii - adulți se simt fericiți.-1 iunie = cadou, petrecere, grătar. -Fericire, distracție, liniște. -1 iunie ...
starshiners.ro%20
astratex.ro
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.8426 lei
USD
Dolarul SUA
4.3517 lei
CHF
Francul elveţian
4.5273 lei
GBP
Lira sterlină
5.3509 lei
JPY
100 de yeni japonezi
4.0583 lei
XAU
Gramul de aur
241.3579 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2496 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3886 lei
AUD
Dolarul Australian
2.8967 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1635 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1795 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6496 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2020 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.