Ancheta săptămânii
Cartier botoșănean izolat de lume cu o linie CFR: un kilometru și jumătate dimineața și tot atât seara – GALERIE FOTO

Imaginați-vă că, în fiecare dimineață, la plecarea la serviciu, sunteți nevoiți să ocoliți aproximativ un kilometru și jumătate. Și că zi de zi treceți pe lângă drumul care v-ar putea scurta cu aceeași distanță accesul la oraș. Dar că, fiindcă trăim în România și mai ales într-un colț parcă uitat de lume din această țară, nimic nu se poate schimba.

Un kilometru și jumătate în plus dimineața și încă pe atât seara


Ei bine, pentru sute de oameni potrivit unor estimări, zeci conform altora, acesta nu reprezintă doar un exercițiu de imaginație, ci realitatea cu care se confruntă de ani și ani de zile. Botoșănenii care locuiesc în Luizoaia sunt obligați să meargă pe strada Popăuți, paralel cu calea ferată, să treacă prin spatele Mănăstirii Popăuți, de acolo pe Hatman Arbore, pentru ca într-un final să ajungă la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență și să vadă primele blocuri, dar să nu aibă la dispoziție transport electric. Totul s-ar putea petrece mult mai rapid dacă ar exista o trecere a căii ferate care desparte cartierul de strada Manolești Deal, cea în care își au sediul Xandor și Electroalfa și care asigură ieșirea la Calea Națională, principala arteră a orașului, pe unde circulă și tramvaiul și maxi-taxi.

Trei kilometri pentru un vot

Până în urmă cu patru-cinci ani se trecea... neoficial pe acolo, însă feroviarii au montat stâlpi de beton și bariere. Iar barierele nu se ridică niciodată. Locuitorii din această zonă a urbei au strâns semnături pentru a li se permite accesul. Au cerut montarea unor bariere mobile, care să fie ridicate și să coboare în funcție de circulația trenurilor, care oricum este tot mai rară la Botoșani, însă demersurile lor au fost sortite eșecului. Problema lor a fost prezentată și în ședința ordinară a Consiliului Local din 31 ianuarie 2017.


”Sunt obligați să înconjoare Mănăstirea Popăuți pentru a avea acces în Botoșani și, culmea, ca să dau un singur exemplu, sunt arondați la secția de votare de la Liceul Textil, adică trebuie să ocolească pentru a ajunge acolo. Dumnealor au solicitat Primăriei Botoșani să facă demersuri pentru a se face o trecere la nivel cu calea ferată pentru a le facilita accesul locuitorilor în municipiu”,


Gabriel Alecsandru, consilier local.

Primăria se roagă de CFR

Sunt patru linii de cale ferată în acea zonă, din care una este neutilizată, o alta este folosită doar pentru manevre și doar pe două se circulă efectiv. În urmă cu șapte-opt ani, Primăria Botoșani a solicitat CFR-ului acordul pentru amenajarea unei treceri, însă răspunsul a fost negativ. La începutul acestui an s-a făcut o nouă încercare.


”A doua zi după această interpelare din Consiliul Local am făcut o nouă adresă la CFR în care am explicat că ar fi extraordinar de ușor pentru locuitorii din zonă dacă s-ar amenaja această trecere. Am făcut deci o nouă interpelare și așteptăm răspunsul”,


Marian Murariu, viceprimar Botoșani.


La scrisoarea propriu-zisă s-a atașat și o planșă din care reise foarte clar distanța suplimentară care trebuiește parcursă de botoșănenii din cartierul Luizoaia, însă șansele de aprobare sunt minime.

Iar CFR-ul nu vrea

Liniile de cale ferată ca și clădirile aparțin companiei ”CFR Infrastructură”, cu sediul la București și o direcție regională la Iași, acesteia din urmă subordonându-i-se stația de la Botoșani. Adresa a fost depusă la Botoșani și redirecționată de cei de aici către Regionala Iași.


”Au venit cei ce la Primăria Botoșani la mine și le-am spus că nu sunt eu în măsură să spun DA sau NU. Într-o săptămână, zece zile, vor primi răspunsul de la Iași”.


Gheorghe Bejenariu, șef stație CFR Infrastructură Botoșani.


Compania feroviară nu ar fi însă dispusă să investească într-o asemenea trecere  deoarece nu ar avea ceva de câștigat de pe urma ei. Nu s-a realizat un studiu de fezabilitate sau un proiect, însă lucrarea s-ar ridica la câteva sute de mii de euro.

Feroviarii se gândesc mai curând la un gard

CFR-iștii ar investi mai curând într-un gard în acea zonă întrucât, spun ei, se confruntă cu numeroase furturi din trenurile de marfă. În plus, susțin că și la ora actuală, pietonal, oamenii ocolesc stâlpii de beton și barierele și traversează totuși calea ferată. Oricum, nu văd o mare problemă faptul că până într-o sută de oameni, potrivit estimărilor lor, sunt nevoiți să ocolească un kilometru și jumătate la plecare și tot atâta la sosire.


”S-a făcut și pasajul acesta aici în gară și nu știu dacă este folosit de 10% dintre călători. Majoritatea călătorilor trec tot peste linii, pe la marginea gării. Interesant ar fi să se monteze niște camere video acolo (în Luizoaia – n.r.) să îi vedeți cum trec și acum. Este o investiție mare și cine o suportă?”


Gheorghe Bejenariu, șef stație CFR Infrastructură Botoșani.

Oamenii nimănui

O fabrică de parchet, o altă de cherestea și o carmangerie, funcționează, printre altele, în zona afectată. Tot acolo își are sediul și un depozit de muniție al Ministerului Apărării Naționale. Oamenii trecuți de 50 de ani își amintesc că atunci când erau copii funcționau bariere la manivelă, care permiteau inclusiv accesul auto. După zeci de ani, în care cel puțin teoretic orașul și țara s-au dezvoltat, oamenii nu mai au dreptul să treacă nici măcar pietonal pe acolo. Mai are rost să vorbim de ambulanță, de pompieri, de cât de importante sunt uneori câteva secunde?
 

loading...
”Traseul groazei” - trenul ”navetiștilor” care oprește în gări unde se omoară oameni - GALERIE FOTO
Râde țara de noi: Drumul național care-i tot de pământ, somnul de 51 de kg și ”bijuteria” cu patru trenuri

 

PSD-iştii se execută între ei: director rămas fără post în războiul găştilor din partid, suferă tot oraşul
Social-democratul Liviu Toma s-a trezit după mai bine de doi ani de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Botoşani că nu mai are asigurat postul de director adjunct la SC Urban Serv SA, deşi legea prevede foarte clar că trebuie să îi fie suspendat până la încetarea mandatului de la CJ. Aşa cum, de exemplu, s-a întâmplat cu Cătălin Flutur care în 2012 a revenit pe postul de director general la SC Locativa SA după două mandate de primar.
Anchetă unicat în educaţie: Inspector şcolar acuzat că a luat 3 ANI bani pentru cursuri cu un copil bolnav fără să fi ţinut o singură oră
Un inspector şcolar de la Botoşani este acuzat că a primit bani pentru a ţine ore cu un copil cu dizabilităţi fără ca în realitate să le fi făcut. Şi aceasta nu s-ar fi întâmplat printr-o conjunctură nefericită, ci timp de trei ani.
Vendetă polițienească(?) Șef din Poliție surprins băut la volan, în uniforma de serviciu, scăpat de proces de avocat
Un veritabil „episod CSI Botoșani” s-a consumat în sânul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), unde doi agenți s-au regăsit în situația în care trebuiau să-și cerceteze șeful direct. Martori la incidentul care l-a avut în centru pe șeful din Poliție au fost funcționarii unei primării din județ.
Tinerelul parașutat de PSD în capitală să găsească securiştii, descoperit de “americani”: Mă recomandă tinereţea, entuziasmul și puterea de muncă
În ultimii ani, când în Colegiul CNSAS încă nu pătrunseseră consilieri locali de prin orășele din sudul României, anonimi din nordul ţării recomandaţi de personaje precum Costică Macaleţi sau foști magazineri la Dacia (!), instituţia a ţinut să se afirme precum o cutie ermetică din care nu au scăpat cu voie de la stăpânire decât personaje insignifiante. De azi înainte, nici măcar speranţa nu mai este o opţiune.
CLASARE!!! Unul dintre cele mai groaznice accidente de la Botoșani, terminat cu netrimitere în judecată; tată și fiu morți în aceeași zi
Era 25 decembrie 2015, prima zi de Crăciun. O amiază mohorâtă, fără zăpadă, însă cu ceață din belșug, mai ales în apropierea municipiului, pe drumul ce duce spre Dorohoi. La ora 12:45 timpul şi viaţa s-au oprit în loc pentru câţiva oameni.
Reglări de conturi din concediul medical la unitatea cu trei directori ”de capul lor”
Noul consiliu de administraţie al SC Urban Serv SA s-a întrunit vineri după-amiază în şedinţă extraordinară şi a avizat noua organigramă. Există două modificări şi ambele îl vizează direct pe Cezar Nicuţă.
Iubita elevului de la Pacea scoasă din povestea crimei de-un fir de păr din mâna liceenei omorâte
După ceva peste patru luni de la crima săvârșită în păduricea de la Pacea procurorii au finalizat dosarul în care inculpat este un adolescent de numai 17 ani. El este acuzat că a omorât o fată cu un an mai mare decât el.
Omul acesta conduce Botoşaniul? Şeful CJ se laudă în raportul de activitate cu citirea regulată a ziarelor şi cu postările pe Facebook
Raportul de activitate al preşedintelui Consiliului Judeţean Botoşani, făcut public oficial în cadrul şedinţei ordinare din iulie, cuprinde şi un capitol special dedicat activităţii de informare, relaţii publice şi mass-media.
”Fapta nu există”! Dosarul Tratoria clasat: Țurcanu a scăpat, Gheorghincă și Purice la fel, 6 fapte de posibilă corupție au picat
La patru ani de la strămutarea operatorului de apă și canalizare, dosarul de la Direcția Națională Anticorupție privind închirierea unui nou sediu administrativ a fost clasat de către procurorii de la Serviciul Teritorial Suceava.
Un ”fleac” de 170.000: Modern Calor pregăteşte din nou mutarea unei părţi a profitului în buzunarele șefilor şi salariaţilor
În luna mai a acestui an, SC Modern Calor SA a trimis o adresă către Adunarea Generală a Acţionarilor prin care propunea modul de împărţire a profitului contabil rămas după deducerea impozitului pe profit.
Curtea de Conturi caută o sută de mii ”la gunoi”, directorii ar fi luat niște bani pe care ”au uitat” să-i mai dea înapoi
Situația de la una dintre societățile Consiliului Local Botoșani se complică de la o zi la alta. Controlorii financiari au revenit pentru a prinde urma unor bani nerecuperați din unitate.
BMW-ul e viața lor :) Dar merge și un Audi sau Mercedes - Capii PSD-ului s-au umplut de mașini de lux după dobândirea mandatelor
Cele 18 luni trecute din actuala legislatură par să nu se fi scurs în zadar pentru unii parlamentari social-democrați. Cel puțin în ceea ce privește realizările… auto strict personale.
Copiii ăştia trăiesc doar cu aer? Băiatul care doarme pe câmp şi fata care merge cu „ia-mă nene” , tinerii din politica botoşăneană se întrec în sărăcie... declarată
Nu tu casă, nu tu maşină şi nici măcar o garsonieră pe la capătul oraşului… Şi dacă nu ar fi ceva bănuţi de pe la stat, mai-mai că te-ai gândi că mor de foame.Cam acestea sunt coordonatele „averilor” unei bune părţi a tinerilor din politica botoşăneană, care, dacă ar fi să ne luăm exclusiv după declaraţiile de avere pe care tocmai le-au completat la jumătatea acestei luni, îşi duc traiul de pe o zi pe alta.
Zero, nimic, mulţimea vidă: CJ-ul condus de Macaleţi n-a cheltuit nici măcar 1 euro din ciclul de finanţare 2014 – 2020
Se împlinesc luna aceasta doi ani de la preluarea şefiei Consiliului Judeţean de către Costică Macaleţi, iar instituţia pe care o conduce are un bilanţ catastrofal în privinţa proiectelor europene.
Lidera femeilor din PSD a ajuns expertă la Construcții fără concurs, după un an de PR la ”Apă”
Lidera Organizației Femeilor Social Democrate de la Botoșani și-a schimbat din nou locul de muncă. După doar un an și câteva zile la SC Nova Apaserv SA, fiica vicepreședintelui PSD Botoșani, Gheorghe Vâzdoagă, a plecat de la această societate. Și, ca de fiecare dată, nu s-a angajat la vreo firmă privată, ci tot la o unitate a statutului.
O femeie din Centrul Vechi a bătut doi băieți într-o școală din municipiu, în timpul orelor
Un nou incident șocant a avut loc într-o unitate de învățământ de la Botoșani. Doi elevi au fost bătuți de mama unei colege. Florentina L. locuiește în Centrul Istoric, iar fiica ei învață la Școala nr. 8 din municipiu.
”Jurisconsult” la magazinul familiei din județ, parașutat mare șef la București, alături de doctori în istorie și teologie
Întrunit pentru prima dată în ședință după votul dat de Parlament, noul colegiu de conducere al Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) și-a stabilit pe 3 aprilie Biroul de Coordonare și Structura de Securitate. Cu 9 voturi din 11, botoșăneanul Boris Precul a fost desemnat șef al Structurii de Securitate (SS) a CNSAS. Se pune astfel punct unei promovări halucinante, în care un tânăr de 30 de ani, fără să fi avut în viața sa vreo tangență cu activitatea CNSAS sau fosta Securitate, ajunge să ocupe un post de conducere în cadrul unei instituții atât de sensibile.
Un botoșănean plătește de nouă luni degeaba locul de parcare din cauza unui traficant de BMW-uri - GALERIE FOTO
Un botoșănean plătește de nouă luni concesiune pentru un loc de parcare pe care nu îl poate folosi. Spațiul pentru care a dat bani până la sfârșitul anului este mai mereu ocupat de altcineva. Primăria i-a luat banii, dar nu îl ajută deloc să și beneficieze de ceea ce a cheltuit.
Fetiţă desfigurată de un câine - nasul brăzdat și fără o bucată de ureche - doi ani de luptă în van prin Justiţie - GALERIE FOTO
Ziua de 26 martie 2016 este una pe care o fetiţă din comuna Brăeşti nu o va uita vreodată. A plecat să se joace cu o prietenă şi s-a întors acasă desfigurată pe viaţă.
kalapod.net%20
Primarul care se plimbă cu „tanc” de 30.000 de euro în comuna fără nici un angajat la privat: De ce vă votează oamenii? Nu ştiu / Ce le-aţi promis? Nimica! - FOTO & VIDEO
Prestaţia pe alocuri jenantă pe care preşedintele Consiliului Judeţean, Costică Macaleţi, a avut-o la „România, te iubesc” nu a fost singura a unei oficialităţi botoşănene. Primarul poate celei mai sărace comune l-a concurat serios.
Si a mai raspuns CFR -ul la acea noua interpelare? Dar CFR -ul de fapt cum motiveaza acest refuz, prin fapul ca nu doreste sa faca el investitia? In acest caz, poate ar trebui Primaria sa o faca, fiindca intr-adevar aceasta trecere la nivel cu calea ferata nu profita CFR-ului ci unor locuitori ai municipilui Botosani, care platesc taxe si impozite serviciului din cadrul primariei.Indiferent cine ar face aceasta investitie, doua bariere si niste platforme betonate la nivel cu liniile de cale ferata in nici un caz nu pot costa cateva sute de mii de euro, dupa cum apreciaza reprezentantul statiei CFR infrastructura BT.
7 martie 2017, 21:31
Si nu ar fi nimic daca drumul ocolitor nu ar fi de pamant si plin de gropi! Intr-o luna de zile iti faci masina praf! Daca ramaneam la comuna Mihai Eminescu acum era asfalt. Dar ne-au arondat la municipiu, sa putem plati impozite si taxe, ca de conditii nu avem nevoie nu? Pe toate ulitele din sate exista macar pietris si noi trebuie sa incaltam cizme de cauciuc! In mileniul 3, in municipiu resedinta de judet! Este jalnic! Si putorile astea de edili ai curului vin doar la cersit voturi din 4 in ani!
27 februarie 2017, 21:13
Se poate obtine acces trecere peste calea ferata , 100 de metri spre stanga. Ceea ce ar fi super ok
13 februarie 2017, 22:24
Domnule Bejenariu vreau sa va intreb din care vagoane se fura ca eu nu am mai vazut vagoane de marfa de cativa ani buni.Cred ca din biroul dumneavoastra se vede altceva!
13 februarie 2017, 14:06
zenda.ro
astratex.ro
Sondaj
Vă place cum a fost împodobit municipiul Botoșani de sărbători?
Da
Parțial
Nu
Declaraţia zilei
"Toate lumea ştie, nu pot să ascund faptul că simpatizez cu Dinamo. Este un lucru normal, pentru că am jucat acolo, am antrenat la Dinamo, am copilul care joacă la Dinamo. Se cunoaşte simpatia mea faţă de Dinamo.Acum eu sunt la FC ...
StarShinerS.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.6540 lei
USD
Dolarul SUA
4.1197 lei
CHF
Francul elveţian
4.1341 lei
GBP
Lira sterlină
5.1867 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6288 lei
XAU
Gramul de aur
164.1137 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2369 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4376 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9530 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0770 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1804 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6234 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2018 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.