Ancheta săptămânii
Cartier botoșănean izolat de lume cu o linie CFR: un kilometru și jumătate dimineața și tot atât seara – GALERIE FOTO

Imaginați-vă că, în fiecare dimineață, la plecarea la serviciu, sunteți nevoiți să ocoliți aproximativ un kilometru și jumătate. Și că zi de zi treceți pe lângă drumul care v-ar putea scurta cu aceeași distanță accesul la oraș. Dar că, fiindcă trăim în România și mai ales într-un colț parcă uitat de lume din această țară, nimic nu se poate schimba.

Un kilometru și jumătate în plus dimineața și încă pe atât seara


Ei bine, pentru sute de oameni potrivit unor estimări, zeci conform altora, acesta nu reprezintă doar un exercițiu de imaginație, ci realitatea cu care se confruntă de ani și ani de zile. Botoșănenii care locuiesc în Luizoaia sunt obligați să meargă pe strada Popăuți, paralel cu calea ferată, să treacă prin spatele Mănăstirii Popăuți, de acolo pe Hatman Arbore, pentru ca într-un final să ajungă la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență și să vadă primele blocuri, dar să nu aibă la dispoziție transport electric. Totul s-ar putea petrece mult mai rapid dacă ar exista o trecere a căii ferate care desparte cartierul de strada Manolești Deal, cea în care își au sediul Xandor și Electroalfa și care asigură ieșirea la Calea Națională, principala arteră a orașului, pe unde circulă și tramvaiul și maxi-taxi.

Trei kilometri pentru un vot

Până în urmă cu patru-cinci ani se trecea... neoficial pe acolo, însă feroviarii au montat stâlpi de beton și bariere. Iar barierele nu se ridică niciodată. Locuitorii din această zonă a urbei au strâns semnături pentru a li se permite accesul. Au cerut montarea unor bariere mobile, care să fie ridicate și să coboare în funcție de circulația trenurilor, care oricum este tot mai rară la Botoșani, însă demersurile lor au fost sortite eșecului. Problema lor a fost prezentată și în ședința ordinară a Consiliului Local din 31 ianuarie 2017.


”Sunt obligați să înconjoare Mănăstirea Popăuți pentru a avea acces în Botoșani și, culmea, ca să dau un singur exemplu, sunt arondați la secția de votare de la Liceul Textil, adică trebuie să ocolească pentru a ajunge acolo. Dumnealor au solicitat Primăriei Botoșani să facă demersuri pentru a se face o trecere la nivel cu calea ferată pentru a le facilita accesul locuitorilor în municipiu”,


Gabriel Alecsandru, consilier local.

Primăria se roagă de CFR

Sunt patru linii de cale ferată în acea zonă, din care una este neutilizată, o alta este folosită doar pentru manevre și doar pe două se circulă efectiv. În urmă cu șapte-opt ani, Primăria Botoșani a solicitat CFR-ului acordul pentru amenajarea unei treceri, însă răspunsul a fost negativ. La începutul acestui an s-a făcut o nouă încercare.


”A doua zi după această interpelare din Consiliul Local am făcut o nouă adresă la CFR în care am explicat că ar fi extraordinar de ușor pentru locuitorii din zonă dacă s-ar amenaja această trecere. Am făcut deci o nouă interpelare și așteptăm răspunsul”,


Marian Murariu, viceprimar Botoșani.


La scrisoarea propriu-zisă s-a atașat și o planșă din care reise foarte clar distanța suplimentară care trebuiește parcursă de botoșănenii din cartierul Luizoaia, însă șansele de aprobare sunt minime.

Iar CFR-ul nu vrea

Liniile de cale ferată ca și clădirile aparțin companiei ”CFR Infrastructură”, cu sediul la București și o direcție regională la Iași, acesteia din urmă subordonându-i-se stația de la Botoșani. Adresa a fost depusă la Botoșani și redirecționată de cei de aici către Regionala Iași.


”Au venit cei ce la Primăria Botoșani la mine și le-am spus că nu sunt eu în măsură să spun DA sau NU. Într-o săptămână, zece zile, vor primi răspunsul de la Iași”.


Gheorghe Bejenariu, șef stație CFR Infrastructură Botoșani.


Compania feroviară nu ar fi însă dispusă să investească într-o asemenea trecere  deoarece nu ar avea ceva de câștigat de pe urma ei. Nu s-a realizat un studiu de fezabilitate sau un proiect, însă lucrarea s-ar ridica la câteva sute de mii de euro.

Feroviarii se gândesc mai curând la un gard

CFR-iștii ar investi mai curând într-un gard în acea zonă întrucât, spun ei, se confruntă cu numeroase furturi din trenurile de marfă. În plus, susțin că și la ora actuală, pietonal, oamenii ocolesc stâlpii de beton și barierele și traversează totuși calea ferată. Oricum, nu văd o mare problemă faptul că până într-o sută de oameni, potrivit estimărilor lor, sunt nevoiți să ocolească un kilometru și jumătate la plecare și tot atâta la sosire.


”S-a făcut și pasajul acesta aici în gară și nu știu dacă este folosit de 10% dintre călători. Majoritatea călătorilor trec tot peste linii, pe la marginea gării. Interesant ar fi să se monteze niște camere video acolo (în Luizoaia – n.r.) să îi vedeți cum trec și acum. Este o investiție mare și cine o suportă?”


Gheorghe Bejenariu, șef stație CFR Infrastructură Botoșani.

Oamenii nimănui

O fabrică de parchet, o altă de cherestea și o carmangerie, funcționează, printre altele, în zona afectată. Tot acolo își are sediul și un depozit de muniție al Ministerului Apărării Naționale. Oamenii trecuți de 50 de ani își amintesc că atunci când erau copii funcționau bariere la manivelă, care permiteau inclusiv accesul auto. După zeci de ani, în care cel puțin teoretic orașul și țara s-au dezvoltat, oamenii nu mai au dreptul să treacă nici măcar pietonal pe acolo. Mai are rost să vorbim de ambulanță, de pompieri, de cât de importante sunt uneori câteva secunde?
 

loading...
”Traseul groazei” - trenul ”navetiștilor” care oprește în gări unde se omoară oameni - GALERIE FOTO
Râde țara de noi: Drumul național care-i tot de pământ, somnul de 51 de kg și ”bijuteria” cu patru trenuri

 

Fantoma de la județ: 0 euro și câteva parale în nouă luni din 2017

Ceea ce scriam încă de la începutul anului şi anume că, din cauza creşterii masive a salariilor, Consiliul Judeţean Botoşani nu va ajunge să pună în practică direct sau prin unităţile subordonate nici măcar o singură investiţie de amploare, s-a dovedit a fi cât se poate de adevărat. Şi asta reiese din contul de execuţie al bugetului propriu judeţean şi al bugetului instituţiilor subordonate pe primele nouă luni ale anului.

Administrație cu miros de baltă la Nova Apaserv, șefii unității CJ-ului pregătiți să-și împartă profitul chiar și dacă populația nu are apă

Consilierii județeni au adoptat pentru colegii de partid din CA-ul de la ”Apă” niște criterii de performanță în baza cărora să poată primi o parte din profit fără să prevadă pe undeva că apa trebuie furnizată la o anumită presiune sau că trebuie asigurată continuitatea serviciului. Astfel, aceștia pot ajunge să beneficieze de o parte din câștig chiar și dacă într-o lună se dă apă doar trei săptămâni sau dacă apa nu are presiune să ajungă la etajul 4 al blocurilor.

Un rom cu două facultăți și un master vrea să ducă toți etnicii la școală, DAR...

Florin Nicoi are 30 de ani, un copil de cinci ani și reprezintă o figură aparte în rândul comunității rome din Botoșani. În timp ce o mulțime de etnici de-ai săi se ocupă cu spartul semințelor și agresatul oamenilor care trec prin Centrul Vechi, el are cu totul alte priorități.

Marea ţeapă a amenzilor pentru rovinietă, schema prin care Statul Român sileşte şoferii să plătească dublu

Tot mai mulţi conducători auto din Botoşani sunt puşi în imposibilitatea de a beneficia de prevederile legale potrivit cărora au dreptul să plătească jumătate din amendă în termen de 48 de ore de la aplicare pentru circulaţia fără rovinietă în afara localităţilor.

Primarii botoșăneni de care nu mai scapă lumea

Condamnaţi de judecători, demişi de prefect, pe alocuri şi cu procese pentru revenirea pe post pierdute în instanţă, unii primari din Botoşani au reuşit totuşi să rămână la conducerea localităţilor. Sub o formă sau alta decid direct sau „din umbră” ce se întâmplă în administraţia comunală.

Doi parlamentari PSD au locuit mai bine de un deceniu în ANL-uri din centrul orașului, dar au predat la Locativa altele, la Cișmea

Aşa cum a promis la începutul verii, Doina Federovici a renunţat la apartamentul pe care îl avea închiriat în cartierul Griviţa. La fel a procedat şi Marius Budăi, care a părăsit locuinţa de lângă bazar. Ambii însă au predat alte imobile decât cele în care au locuit efectiv.

Peste 400.000 de euro kilometrul de asfalt județean la Botoșani, ”săracii țării” ajungem să avem cele mai scumpe drumuri din România

Săraci, dar cu preţuri ca la bogaţi, asta s-ar putea spune despre politica de investiţii practicată de Consiliul Judeţean (CJ) şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP). Săptămâna trecută, consilieri judeţeni au adoptat trei hotărâri referitoare la tot atâtea căi rutiere administrate de DJDP, iar costurile prevăzute pentru investiţii ridică serioase semne de întrebare asupra modului în care s-au făcut calculele.

Alarmă la sate! Firmele nu mai găsesc nici măcar tractorişti, barmanii sunt deja… parfum: Pare ceva de râs

Lipsa cronică a forţei de muncă sau mai exact a oamenilor dispuşi să lucreze loveşte şi mediul rural. Dacă la oraş antreprenorii s-au obişnuit să facă tot mai greu angajări din cauza lipsei resursei umane, unii ajungând să asigure gratuit transportul pentru locuitorii de la sate doar ca să aibă cu cine lucra, acum tocmai comunele se confruntă cu o criză generalizată a forţei de muncă.

Nova Apaserv, condusă de un textilist, un constructor de mașini și alți ”super-specialiști” - 12 șefi, nici măcar unul singur licențiat în furnizarea apei

Avem jurist, avem o pleiadă de economiști, avem chiar și un specialist în confecții-tricotaje. Plus o mulțime de ingineri specializați în tot felul de domenii, însă numai în hidrotehnică nu.
 

loading...
Școala din căminul cultural, grădinița din dormitor, toaleta ”accesul interzis” - adevărata față a învățământului botoșănean

Dincolo de discursuri sforăitoare, de defilarea oficialităților, de îndemnuri mobilizatoare, este realitatea. Iar într-o mulțime de școli botoșănene este cât se poate de crudă. Și asta reiese chiar din documentele instituțiilor care trebuie să contribuie la asigurarea condițiilor desfășurării unui act de învățământ cel puțin decent.

Vitejie doar cu pensionare și cerșetori? Poliția, Jandarmeria și Poliția Locală - nici o singură amendă pentru scandalul de două zile de la spital

Ameninţări, înjurături, obscenităţi, consum de băuturi alcoolice în loc public, toate acestea şi multe altele nu au fost suficiente pentru autorităţi ca să aplice măcar o singură amendă gloatei care timp de două zile s-a manifestat în curtea sau în împrejurimile celei mai mari unităţi sanitare din Botoşani.

Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

„Mogulii” de la Judeţ: Lefuri uriaşe pentru „vătămaţii” care au produs 0 euro în ultimul an

Consiliul Judeţean Botoşani a creionat o majorare copioasă a salariilor angajaţilor din aparatul propriu, care vor ajunge să câştige mult mai bine decât oameni care îşi riscă zi de zi viaţa la locul de muncă. Şi aceasta în condiţiile în care de la instalarea în urmă cu mai bine de un an a noii conduceri, instituţia nu a accesat nici măcar un program european.

Boierii de altă dată vs ciocoii noi cu bodyguard de astăzi – UNDE au ajuns bogații orașului cu mână largă

În trecut avuțiile boierilor care au trăit pe meleaguri botoșănene erau incomparabile milioanelor de euro care se află în conturile bogaților prezentului. Boierii s-au transformat de-a lungul timpului, din toate punctele de vedere. Duse sunt și actele mari de mărinimie, prezentul aduce cu sine o goană neobosită după noi și noi câștiguri.

loading...
Şefii Modern Calor omeniţi cu câte un sfert de miliard de lei vechi din profitul unităţii într-o manevră care a amuţit conducătorii

O parte importantă a profitului înregistrat de societatea de termoficare a oraşului în 2015 şi 2016 ajunge în buzunarele angajaţilor, dar mai ales a şefilor. Adunarea Generală a Acţionarilor de la SC Modern Calor SA a adoptat la şedinţa din 18 mai o decizie privind împărţirea câştigului din anii menţionaţi.

Mii de euro pentru Flutur și Macaleți, prefectul bate pasul pe loc, campionul de la Apă cu ”salariu nesimțit”, aproape detronat!

Din fericire pentru el, ocupantul scaunului de director general de la Nova Apaserv iese deocamdată din atenția opiniei publice, ca persoană cu ”salariu nesimțit”. L-au ajuns la acest capitol, de la începutul lunii în curs, demnitarii care conduc orașul și județul. Mai puțin prefectul care este pus de Legiuitor, dintr-o scăpare probabil, pe ”hold”.

La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Arbitrul, şeful de la asociaţie, consilierul şomerilor, femeia care face toţi banii – Leii curg pe toate căile în buzunarele aleşilor de la municipiu

Dacă unii aleşi de la municipiu n-au nici casă, nici apartament, nici teren şi nici maşină, alţii sunt cât se poate de inventivi în a-şi ridica nivelul de trai şi îşi cresc veniturile din activităţi cât se poate de diverse, unele fără nici o legătură cu studiile sau domeniul lor de activitate.

Metoda ”Rănitul”: Doctorița, primarul și oamenii cu handicap închipuit care nu mai pot de grija alegerilor

Corectitudinea alegerilor desfăşurate duminică, 11 iunie, la Vlăsineşti, pentru desemnarea noului primar este pusă sub semnul întrebării de numărul mare de persoane care au votat cu urna mobilă.

vivacredit.ro
Falimentara Termica face bani frumoși și-i cheltuiește pe „proceduri” , unități de stat care așteaptă banii primesc... de-o pizza

Mai mult de jumătate din sumele încasate de fosta societate de termoficare a oraşului în al doilea semestru al anului trecut s-au dus pe cheltuieli de procedură. Mai pe româneşte spus, majoritatea banilor ajunşi în contul unităţii au fost cheltuiţi ca să se… aducă bani.

Si a mai raspuns CFR -ul la acea noua interpelare? Dar CFR -ul de fapt cum motiveaza acest refuz, prin fapul ca nu doreste sa faca el investitia? In acest caz, poate ar trebui Primaria sa o faca, fiindca intr-adevar aceasta trecere la nivel cu calea ferata nu profita CFR-ului ci unor locuitori ai municipilui Botosani, care platesc taxe si impozite serviciului din cadrul primariei.Indiferent cine ar face aceasta investitie, doua bariere si niste platforme betonate la nivel cu liniile de cale ferata in nici un caz nu pot costa cateva sute de mii de euro, dupa cum apreciaza reprezentantul statiei CFR infrastructura BT.
7 martie 2017, 21:31
Si nu ar fi nimic daca drumul ocolitor nu ar fi de pamant si plin de gropi! Intr-o luna de zile iti faci masina praf! Daca ramaneam la comuna Mihai Eminescu acum era asfalt. Dar ne-au arondat la municipiu, sa putem plati impozite si taxe, ca de conditii nu avem nevoie nu? Pe toate ulitele din sate exista macar pietris si noi trebuie sa incaltam cizme de cauciuc! In mileniul 3, in municipiu resedinta de judet! Este jalnic! Si putorile astea de edili ai curului vin doar la cersit voturi din 4 in ani!
27 februarie 2017, 21:13
Se poate obtine acces trecere peste calea ferata , 100 de metri spre stanga. Ceea ce ar fi super ok
13 februarie 2017, 22:24
Domnule Bejenariu vreau sa va intreb din care vagoane se fura ca eu nu am mai vazut vagoane de marfa de cativa ani buni.Cred ca din biroul dumneavoastra se vede altceva!
13 februarie 2017, 14:06
iarena.ro
loading...
loading...
Sondaj
Se califică FC Botoșani în play-off?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„A fost un simulacru de gală și nu vorbesc în numele subprefectului Daniela Lozneanu, ci în numele omului Daniela Lozneanu, care a participat la o activitate și care spera să se transpună într-o altă lume, a metaforei. Am fost ...
astratex.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.6599 lei
USD
Dolarul SUA
3.8182 lei
CHF
Francul elveţian
3.9533 lei
GBP
Lira sterlină
5.2494 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4491 lei
XAU
Gramul de aur
163.5981 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2233 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.5080 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0333 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0695 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1826 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6256 lei
Vremea
astăzi
Botosani
0.1 o C
Dorohoi
-1 o C
Bucecea
0.1 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
-1 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2018 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.