Ancheta săptămânii
Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

Proiectul de peste 21 de milioane care a adus cu sine un val de tragedii


Accidentele din acel loc au început să se producă imediat după modernizarea prin fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, a DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B. Drumul drum judetean botosani curtesti cristestipietruit s-a transformat într-unul asfaltat şi, paradoxal, acest lucru a adus cu sine un şir uluitor de drame la intersecţia cu şoseaua Botoşani – Vorona. Dacă înainte de reabilitarea DJ 207 N era foarte clar că acesta este un drum secundar întrucât se intersecta cu unul asfaltat, după investiţie, ca aspect, nu se mai poate face o diferenţă între cele două şosele. Măsurile firave luate de Consiliul Judeţean prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) s-au dovedit a fi ineficiente întrucât accidentele au continuat să se producă, majoritatea având în rol principal conducători auto din afara judeţului, care nu cunosc traseul şi care sunt înşelaţi tocmai de aspectul drumului.


21,7 milioane de lei

a costat reabilitarea cazul DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B

 

Incredibil, dar adevărat: indicatorul de ieşire din localitate este… fals


Amintitele intervenţii ale DJDP Botoşani au vizat fără excepţie drumul secundar, adică Botoşani – Cristeşti, drumul principal Botoşani – Vorona fiind ignorat. Ori tocmai acesta are în zona intersecţiei o indicator oraseni dealproblemă evidentă. Cum te deplasezi din municipiu spre comuna menţionată, indicatorul de ieşire din Orăşeni Deal este amplasat cu câteva zeci de metri înainte de intersecţie, deşi în realitate Orăşeni Deal nu se termină acolo. Şi după respectivul indicator sunt construite mai multe case, chiar şi o păstrăvărie şi abia apoi se iese din localitate. Cu toate acestea, respectivul tronson este scos prin indicatoare din sat. Altfel spus, intersecţia se află în realitate în localitate şi nu în afara acesteia. Cu o semnalizare care să ţină cont de realitate, automat şoferii care ar traversa intersecţia pe drumul cu prioritate ar face-o cu o viteză mult mai redusă, în timp ce pe actualul sistem de semnalizare conducătorii auto sunt practic îmbiaţi să accelereze tocmai înaintea intersecţiei fiindcă indicatorul le arată că se termină localitatea.
Mai exact, indicatorul DJDP-ului de intrare/ieşire din localitate este amplasat eronat, el semnalând terminarea localităţii cu peste o sută de metri înainte de limita reală.

 

O problemă de aproape un deceniu pe care nimeni nu s-a gândit să o rezolve


Primarul comunei Curteşti crede că problema pleacă din 2008, atunci când a fost conceput proiectul pentru reabilitarea DJ 207 N. Atunci intravilanul din Orăşeni Deal avea o suprafaţă mai redusă. Între timp s-a mai extins, însă la finalizarea lucrărilor, în 2015, DJDP n-a mai ţinut cont de faptul că intravilanul s-a mărit şi între timp s-au construit mai multe case. În consecinţă, a montat indicatoarele pe fosta limită, scoţând astfel intersecţia în afara localităţii, deşi în realitate aceasta se află în interior.


„Semnalizarea localităţilor este făcută tot de către Drumurile Judeţene, tot prin acest proiect, când s-a modernizat, s-a pus şi presemnalizarea de localitate. Într-adevăr, intravilanul este extins acolo. Nu-i o problemă, eu pot să fac o adresă către ei fiindcă ei trebuia să facă lucrul acesta pentru că indicatoarele sunt puse de ei prin acest proiect. Nu-i o problemă, se poate schimba, dar nu văd rezolvarea în asta”,


Maricel Anton, primar Curteşti.

 

„Şoferul merge ca într-un tunel”


Acesta a promis să ceară oficial DJDP-ului să îşi amplaseze indicatoarele de localitate în acord cu noua suprafaţă a intravilanului, însă crede că accidentele s-ar diminua drastic printr-o presemnalizare electronică a intersecţiei plus construirea unui sens giratoriu. Amenajarea acestuia din urmă este însă vecină cu imposibilul fiindcă nu există spaţiul necesar, fiind case construite foarte aproape de maricel anton primar curtestiintersecţie.       

„Odată modernizat drumul, zona aferentă drumului este cu mult mai înaltă decât drumul şi nu are vizibilitate stânga-dreapta, şoferul merge ca într-un tunel. Vede până în capăt că este asfaltat şi e linie dreaptă, nu se mai uită la semnele de circulaţia. Bine, asta nu absolvă pe cineva de vină, că ai semne de circulaţie. Eu am făcut nenumărate adrese către Drumurile Judeţene, Poliţia Rutieră, chiar şi Consiliul Judeţean prin care solicitam dirijarea intersecţiei pentru evitarea accidentelor. Vă daţi seama că, fiind drum judeţean, nu vin eu cu soluţii. Drumurile Judeţene au ei soluţiile lor, este instituţie aparte, este subordonată Consiliului Judeţean”,


Maricel Anton, primar Curteşti.

 

La Judeţ drumurile au intrat în concediu


drumurile judetene botosaniCătălin Gheorghian, directorul DJDP Botoşani, era plecat în concediu săptămâna trecută. Noul director adjunct, Paul Şmit, abia a susţinut concursul şi încă nu şi-a început efectiv treaba, iar alt reprezentant care să dea relaţii presei instituţia nu are. La CJ, Dorin Birta, vicepreşedintele care coordonează activitatea de drumuri, era şi el în concediu, iar omologul său, Liviu Toma, nu i-a preluat atribuţiile, aşa că în final am ajuns la preşedintele CJ Botoşani.

 

Promisiune de la preşedinte


Costică Macaleţi a înţeles problema şi a făgăduit că va cere DJDP să mute indicatorul ţinând cont de limitele reale şi nu cele din urmă cu aproape un deceniu ale satului Orăşeni Deal.


„Trebuie mutat indicatorul. Ar fi un motiv că şoferul accelerează fiindcă iese din localitate, de acord, dar el merge totuşi pe drumul principal. Că depăşeşte viteza datorită indicatorului este riscul lui. De fapt, nici nu poate să-l amendeze fiindcă îi spune poliţistului: indicatorul este acolo, vezi că sunt în afara localităţii, deşi în realitate el nu este în afara localităţii. Da, trebuie mutat indicatorul partea cealaltă, observaţia este corectă”,


Costică Macaleţi, preşedintele CJ Botoşani.


Acesta nu agreează ideea construirii unui sens giratoriu şi pentru că presupune o cheltuială ridicată. În plus, asupra investiţiilor derulate prin fonduri europene, aşa cum este cazul DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B, nu se poate interveni câţiva ani după finalizare.


3 oameni

şi-au pierdut viaţa în amintita intersecţie de la finalizarea lucrărilor şi o mulţime alţii au fost răniţi.


3 accidente extrem de grave

au avut loc numai vara aceasta la intersecţia celor două drumuri judeţene. Ultimul, în care printre victime s-a aflat şi ambasadorul României în Vietnam, s-a produs după ce s-au montat şi limitatoare de viteză, acele „cocoaşe” în limbajul conducătorilor auto.

 

loading...
MOTIVUL incredibil din cauza căruia s-a produs accidentul în care a fost rănit ambasadorul
DOI ani de zile de la moartea cumplită a soților de la Orășeni Deal, vinovatul este liber și face plângeri anchetatorilor – FOTOGALERIE

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

download from google playdownload from apple store
RADIOGRAFIA unui județ sărac… dar fudul: Numai 1 din 4 botoșăneni merg la muncă, restul ajung slugi la străini, iar statul își omoară fabricile
1 din 4 botoșăneni apți de muncă merg la serviciu în prezent la Botoșani. Este drept, mare parte dintre oamenii aflați în floarea vârstei care pot munci, o fac, dar în alte țări. Iar cei rămași sunt fie copii, fie pensionari sau bolnavi. Și botoșănenii care pur și simplu NU vor să muncească, în ciuda văicărelilor, de pe rețelele de socializare mai ales.
Alegerile de la Corpul Polițiștilor ANULATE după contestația unei femei subcomisar, mare șef din Poliție AMENDAT
După un proces început în urmă cu un an și trei luni, Tribunalul Botoșani s-a pronunțat marți, 26 martie 2019, în dosarul privind alegerile desfășurate la Corpul Național al Polițiștilor (CNP) Botoșani și a hotărât anularea scrutinului.
Vama Racovăț, scheletul din dulapul politicienilor – SECRET bine păstrat cu punctul de trecere ținut la naftalină de un deceniu - FOTO
În 2010 punctul vamal Racovăț se închidea pentru lucrări de modernizare care aveau să dureze câțiva ani. Se împlinește aproape un deceniu de atunci, iar în zona Vămii Racovăț imaginea dominantă este aceea a unui gard peste care atârnă un lanț gros cu lacăt. Și pustiul care cuprinde puținii vizitatori ce se încumetă să meargă, din curiozitate, până acolo.
RECORD negativ: 67 de plângeri penale împotriva unui singur om, familia și copiii amenințați după o decizie colectivă - VIDEO
Probabil că nici pentru copii maltratați sau trimiși la cerșit, bolnavi infectați în spitale, drumuri care omoară oameni în accidente rutiere sau femei violate nu există așa o organizare impecabilă ca atunci când vine vorba despre câini omorâți. Exemplele au fost multe la Botoșani și nu mai au nevoie de o trecere în revistă, în acest articol.
Mii de copii din Botoșani abandonați acasă, unii ajung criminali, alții se apucă de droguri, culmea, DIN CAUZA părinților
„Pentru tine plec. Plec ca să te pot susține în școală, plec să îți fie ție bine”. Sunt cuvintele ce se aud ca un ecou și se împletesc în eter și apoi se desprind din miile de convorbiri telefonice care au loc frecvent între copiii din Botoșani și mamele sau tații lor plecați la muncă în Italia, Spania, Grecia sau Anglia.
O înmormântare a ajuns să coste aproape cât o mașină: Nici să murim nu ne mai permitem? – CE spune religia
Se pare că decesul unei persoane dragi din familie nu este doar un moment foarte trist. Este cu adevărat o situație de cumpănă, mai ales pentru membrii familiei, deoarece în zilele noastre o înmormântare a ajuns să coste cât o mașină, la mâna a doua, mai puțin pretențioasă.
LOVITURĂ în transportul public, compania municipalității vine cu autobuze noi și intră pe o parte a traseelor de la Microbuzul
Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.
Doi şefi de la Urban Serv au plecat la un târg de două zile, dar s-au plimbat o săptămână prin Venezia, Budapesta, Viena şi alte locuri faine
Auditorul intern de la compania de salubrizare a municipalităţii botoşănene a efectuat în toamna anului trecut o verificare privind deplasările făcute de conducătorii unităţii şi nu numai în perioada 2016 – 2017.
Maternitate pericol public? Botoșaniul, locul 3 pe țară la infecțiile nou-născuților - DOCUMENT
Nici mai mult, nici mai puțin de 178 de pacienți s-au îmbolnăvit în spitalele din Botoșani într-un an și jumătate. Din nefericire, cele mai multe cazuri de infecții intraspitalicești s-au înregistrat pe secțiile de nou-născuți.
Personalitate de 80 de ani lăsată fără titlul de cetăţean de onoare fiindcă soţia a făcut infarct şi el n-a putut veni la decernare
Pentru al doilea an consecutiv Premiul Național pentru Poezie Mihai Eminescu a generat o dispută cu reverberații naționale. Dacă anul trecut scandalul a fost generat de citirea unei poezii obscene, în 2019 adevăratul câștigătorul a fost deposedat de premiu și automat de titlul de cetățean al Botoșanilor pentru că nu s-a putut deplasa până în oraș din motive de sănătate.
Passat-ul directorului de „Apă”, dat de CJ pe mâna Poliţiei într-o poveste cu parfum de răzbunare
Consiliul Judeţean Botoşani a sesizat organele de cercetare penală cu privire la utilizarea automobilului Volkswagen Passat deţinut de SC Nova Apaserv SA de către directorul general al societăţii, Albert Tănasă.
Apă pentru botoșăneni prin zeci de kilometri de conducte CANCERIGENE, interzise de 12 ani: Este genocid! Scapă cine poate
Anul 2005.Uniunea Europeană interzice extracția, fabricarea și prelucrarea produselor din azbest considerat cancerigen Clasa 1.Anul 2006.România se aliniază normelor europene și interzice acest material și în țara noastră.Anul 2019.La Botoșani sunt utilizați 44 km de conductă din azbociment la furnizarea apei potabile.
FC Botoșani, 11 înfrângeri și 0 victorii cu FCSB, dar 1,8 milioane euro în conturi de la Becali: «Nicht fusball mit Steaua, freundschaft!»
FC Botoșani a pierdut din nou fără drept de apel cu FCSB și insinuările privind corectitudinea meciului disputat duminică seară pe Stadionul Municipal au început din nou să curgă.
Proiect FĂRĂ PRECEDENT la spital: Secţie pentru bolnavii în stare terminală în aceeaşi clădire cu Maternitatea
Directorul interimar al Spitalului Judeţean doreşte să înfiinţeze o secţie de îngrijiri paleative. Şi nu oriunde, ci în aceeaşi clădire în care îşi desfăşoară activitatea Maternitatea Botoşani.
DEZVĂLUIRE: De asta stăm în zăpadă? Șeful de la Drumuri dă consultanţă pe PFA, directorul de la Urban conduce la Apă şi Modern Calor
Ceea ce s-a întâmplat luni, 19 noiembrie, la Botoşani, atât în municipiul reşedinţă, cât şi în judeţ, ar trebui, într-un stat civilizat să se termine cu sancţionarea celor responsabili. Mai ales că un om şi-a pierdut viaţa, alţii au fost răniţi şi mulţi alţii au suportat avarii serioase.
Apa curge pe bani grei la ”Nova”, peste un milion de euro profit într-un an
Compania de apă şi canalizare a judeţului a devenit a 11 – a cea mai profitabilă firmă din Botoşani. SC Nova Apaserv SA a fost introdusă de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Botoşani pe această poziţie ţinând cont de rezultatele financiare de anul trecut.
Deşteptăciunea judeţului a dat un chix de 10 milioane de euro care duhneşte
Botoşaniul se confruntă cu o criză a salubrizării fără precedent în ultimele două decenii. Şi culmea, aceasta vine după ce s-au investit peste 10 milioane de euro în amenajarea unei noi rampe de depozitare a deşeurilor.
PSD-iştii se execută între ei: director rămas fără post în războiul găştilor din partid, suferă tot oraşul
Social-democratul Liviu Toma s-a trezit după mai bine de doi ani de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Botoşani că nu mai are asigurat postul de director adjunct la SC Urban Serv SA, deşi legea prevede foarte clar că trebuie să îi fie suspendat până la încetarea mandatului de la CJ. Aşa cum, de exemplu, s-a întâmplat cu Cătălin Flutur care în 2012 a revenit pe postul de director general la SC Locativa SA după două mandate de primar.
Anchetă unicat în educaţie: Inspector şcolar acuzat că a luat 3 ANI bani pentru cursuri cu un copil bolnav fără să fi ţinut o singură oră
Un inspector şcolar de la Botoşani este acuzat că a primit bani pentru a ţine ore cu un copil cu dizabilităţi fără ca în realitate să le fi făcut. Şi aceasta nu s-ar fi întâmplat printr-o conjunctură nefericită, ci timp de trei ani.
Vendetă polițienească(?) Șef din Poliție surprins băut la volan, în uniforma de serviciu, scăpat de proces de avocat
Un veritabil „episod CSI Botoșani” s-a consumat în sânul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), unde doi agenți s-au regăsit în situația în care trebuiau să-și cerceteze șeful direct. Martori la incidentul care l-a avut în centru pe șeful din Poliție au fost funcționarii unei primării din județ.
Pe mine era sa ma loveasca o scula de la Unicredit cu domiciliul in Vorona.
21 august 2017, 19:43
Am mers acum 2 zile pe drumul pe drumul Botosani - Darabani, de cand s-a asfaltat. Am numarat cel putin 4 marcaje pe sosea gresite. Marcaj de curba la dreapta si soseaua merge la stanga. Noroc de indicatoarele rutiere de pe marginea drumului, dar in unele curbe acestea lipsesc. E o situatie de tot rasul: sosea foarte buna marcata foarte prost!
21 august 2017, 17:46
hai lasati-ne , adicatelea, toate accidentele ingrozitoare de acolo, sunt din cauza indicatorului?, nu vedeti ca nu exista atentie?, ca se conduce de-a valma, teribilistii fac curse seara acolo si indicatorul e de vina!, de vina sunt nebunii care fac drifturi cu viteza luminii si care apasa pe acceleratie , de vina este educatia precara, tat analfabetu conduce cate o masina, cu sau fara carnet........
21 august 2017, 12:27
Verificati si veti vedea ca am dreptate...dar in tot acest an cei care lucrraza la stat cer salarii mai mari desi nu isi fac datotia ..semnul cu 30 km restructie este in apropierea spitalului dorohoi
21 august 2017, 10:16
Autoritatile sunt asa puturoase si dorm in birouri incat este anul de cand s a asfaltat drumul botosani dorohoi dar semnele de drum cu denivelari si restrictie la 40km pe acel sector au ramas si acum chiar daca asfaltul e ca in palma...dar ce ne mai mira ca cei platiti de noi sa isi faca meseria doar iau salarii de pomana...in dorohoi in plin oras si bulevard exista si acum restrictia la 30km/ora care exista de cand dorohoiul era neasfaltat si care este de mai bine de 5 ani ..binr ca nimeni nu il respecta asta e alta discutie..
21 august 2017, 10:14
Nu stiti ce spuneti. N-a zis pupacul de la Rutiera ca intersectia e semnalizata excelent, dar soferii sunt boi ?
21 august 2017, 08:10
Sondaj
Cu cine votați la alegerile europarlamentare?
ALDE
PMP
PNL
Pro România
PSD
USR
Nu merg la vot
Declaraţia zilei
”Pe harta politică, Botoșaniul nu dă prea bine. E privit ca o zonă săracă, de oameni neputincioși și fără șansă, fără speranțe. Noi nu vedem deloc lucrurile așa”, Aurelian Pavelescu, președinte PNCȚD.  ...
astratex.ro
otter.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.7627 lei
USD
Dolarul SUA
4.2726 lei
CHF
Francul elveţian
4.2298 lei
GBP
Lira sterlină
5.4233 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8773 lei
XAU
Gramul de aur
175.2584 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2380 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4561 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9388 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1818 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1847 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6377 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2019 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.