Ancheta săptămânii
Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

Proiectul de peste 21 de milioane care a adus cu sine un val de tragedii


Accidentele din acel loc au început să se producă imediat după modernizarea prin fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, a DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B. Drumul drum judetean botosani curtesti cristestipietruit s-a transformat într-unul asfaltat şi, paradoxal, acest lucru a adus cu sine un şir uluitor de drame la intersecţia cu şoseaua Botoşani – Vorona. Dacă înainte de reabilitarea DJ 207 N era foarte clar că acesta este un drum secundar întrucât se intersecta cu unul asfaltat, după investiţie, ca aspect, nu se mai poate face o diferenţă între cele două şosele. Măsurile firave luate de Consiliul Judeţean prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) s-au dovedit a fi ineficiente întrucât accidentele au continuat să se producă, majoritatea având în rol principal conducători auto din afara judeţului, care nu cunosc traseul şi care sunt înşelaţi tocmai de aspectul drumului.


21,7 milioane de lei

a costat reabilitarea cazul DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B

 

Incredibil, dar adevărat: indicatorul de ieşire din localitate este… fals


Amintitele intervenţii ale DJDP Botoşani au vizat fără excepţie drumul secundar, adică Botoşani – Cristeşti, drumul principal Botoşani – Vorona fiind ignorat. Ori tocmai acesta are în zona intersecţiei o indicator oraseni dealproblemă evidentă. Cum te deplasezi din municipiu spre comuna menţionată, indicatorul de ieşire din Orăşeni Deal este amplasat cu câteva zeci de metri înainte de intersecţie, deşi în realitate Orăşeni Deal nu se termină acolo. Şi după respectivul indicator sunt construite mai multe case, chiar şi o păstrăvărie şi abia apoi se iese din localitate. Cu toate acestea, respectivul tronson este scos prin indicatoare din sat. Altfel spus, intersecţia se află în realitate în localitate şi nu în afara acesteia. Cu o semnalizare care să ţină cont de realitate, automat şoferii care ar traversa intersecţia pe drumul cu prioritate ar face-o cu o viteză mult mai redusă, în timp ce pe actualul sistem de semnalizare conducătorii auto sunt practic îmbiaţi să accelereze tocmai înaintea intersecţiei fiindcă indicatorul le arată că se termină localitatea.
Mai exact, indicatorul DJDP-ului de intrare/ieşire din localitate este amplasat eronat, el semnalând terminarea localităţii cu peste o sută de metri înainte de limita reală.

 

O problemă de aproape un deceniu pe care nimeni nu s-a gândit să o rezolve


Primarul comunei Curteşti crede că problema pleacă din 2008, atunci când a fost conceput proiectul pentru reabilitarea DJ 207 N. Atunci intravilanul din Orăşeni Deal avea o suprafaţă mai redusă. Între timp s-a mai extins, însă la finalizarea lucrărilor, în 2015, DJDP n-a mai ţinut cont de faptul că intravilanul s-a mărit şi între timp s-au construit mai multe case. În consecinţă, a montat indicatoarele pe fosta limită, scoţând astfel intersecţia în afara localităţii, deşi în realitate aceasta se află în interior.


„Semnalizarea localităţilor este făcută tot de către Drumurile Judeţene, tot prin acest proiect, când s-a modernizat, s-a pus şi presemnalizarea de localitate. Într-adevăr, intravilanul este extins acolo. Nu-i o problemă, eu pot să fac o adresă către ei fiindcă ei trebuia să facă lucrul acesta pentru că indicatoarele sunt puse de ei prin acest proiect. Nu-i o problemă, se poate schimba, dar nu văd rezolvarea în asta”,


Maricel Anton, primar Curteşti.

 

„Şoferul merge ca într-un tunel”


Acesta a promis să ceară oficial DJDP-ului să îşi amplaseze indicatoarele de localitate în acord cu noua suprafaţă a intravilanului, însă crede că accidentele s-ar diminua drastic printr-o presemnalizare electronică a intersecţiei plus construirea unui sens giratoriu. Amenajarea acestuia din urmă este însă vecină cu imposibilul fiindcă nu există spaţiul necesar, fiind case construite foarte aproape de maricel anton primar curtestiintersecţie.       

„Odată modernizat drumul, zona aferentă drumului este cu mult mai înaltă decât drumul şi nu are vizibilitate stânga-dreapta, şoferul merge ca într-un tunel. Vede până în capăt că este asfaltat şi e linie dreaptă, nu se mai uită la semnele de circulaţia. Bine, asta nu absolvă pe cineva de vină, că ai semne de circulaţie. Eu am făcut nenumărate adrese către Drumurile Judeţene, Poliţia Rutieră, chiar şi Consiliul Judeţean prin care solicitam dirijarea intersecţiei pentru evitarea accidentelor. Vă daţi seama că, fiind drum judeţean, nu vin eu cu soluţii. Drumurile Judeţene au ei soluţiile lor, este instituţie aparte, este subordonată Consiliului Judeţean”,


Maricel Anton, primar Curteşti.

 

La Judeţ drumurile au intrat în concediu


drumurile judetene botosaniCătălin Gheorghian, directorul DJDP Botoşani, era plecat în concediu săptămâna trecută. Noul director adjunct, Paul Şmit, abia a susţinut concursul şi încă nu şi-a început efectiv treaba, iar alt reprezentant care să dea relaţii presei instituţia nu are. La CJ, Dorin Birta, vicepreşedintele care coordonează activitatea de drumuri, era şi el în concediu, iar omologul său, Liviu Toma, nu i-a preluat atribuţiile, aşa că în final am ajuns la preşedintele CJ Botoşani.

 

Promisiune de la preşedinte


Costică Macaleţi a înţeles problema şi a făgăduit că va cere DJDP să mute indicatorul ţinând cont de limitele reale şi nu cele din urmă cu aproape un deceniu ale satului Orăşeni Deal.


„Trebuie mutat indicatorul. Ar fi un motiv că şoferul accelerează fiindcă iese din localitate, de acord, dar el merge totuşi pe drumul principal. Că depăşeşte viteza datorită indicatorului este riscul lui. De fapt, nici nu poate să-l amendeze fiindcă îi spune poliţistului: indicatorul este acolo, vezi că sunt în afara localităţii, deşi în realitate el nu este în afara localităţii. Da, trebuie mutat indicatorul partea cealaltă, observaţia este corectă”,


Costică Macaleţi, preşedintele CJ Botoşani.


Acesta nu agreează ideea construirii unui sens giratoriu şi pentru că presupune o cheltuială ridicată. În plus, asupra investiţiilor derulate prin fonduri europene, aşa cum este cazul DJ 207 N Botoşani – Curteşti – Cristeşti – DN 28 B, nu se poate interveni câţiva ani după finalizare.


3 oameni

şi-au pierdut viaţa în amintita intersecţie de la finalizarea lucrărilor şi o mulţime alţii au fost răniţi.


3 accidente extrem de grave

au avut loc numai vara aceasta la intersecţia celor două drumuri judeţene. Ultimul, în care printre victime s-a aflat şi ambasadorul României în Vietnam, s-a produs după ce s-au montat şi limitatoare de viteză, acele „cocoaşe” în limbajul conducătorilor auto.

 

loading...
MOTIVUL incredibil din cauza căruia s-a produs accidentul în care a fost rănit ambasadorul
DOI ani de zile de la moartea cumplită a soților de la Orășeni Deal, vinovatul este liber și face plângeri anchetatorilor – FOTOGALERIE

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

download from google playdownload from apple store
Un ”fleac” de 170.000: Modern Calor pregăteşte din nou mutarea unei părţi a profitului în buzunarele șefilor şi salariaţilor
În luna mai a acestui an, SC Modern Calor SA a trimis o adresă către Adunarea Generală a Acţionarilor prin care propunea modul de împărţire a profitului contabil rămas după deducerea impozitului pe profit.
Curtea de Conturi caută o sută de mii ”la gunoi”, directorii ar fi luat niște bani pe care ”au uitat” să-i mai dea înapoi
Situația de la una dintre societățile Consiliului Local Botoșani se complică de la o zi la alta. Controlorii financiari au revenit pentru a prinde urma unor bani nerecuperați din unitate.
BMW-ul e viața lor :) Dar merge și un Audi sau Mercedes - Capii PSD-ului s-au umplut de mașini de lux după dobândirea mandatelor
Cele 18 luni trecute din actuala legislatură par să nu se fi scurs în zadar pentru unii parlamentari social-democrați. Cel puțin în ceea ce privește realizările… auto strict personale.
Copiii ăştia trăiesc doar cu aer? Băiatul care doarme pe câmp şi fata care merge cu „ia-mă nene” , tinerii din politica botoşăneană se întrec în sărăcie... declarată
Nu tu casă, nu tu maşină şi nici măcar o garsonieră pe la capătul oraşului… Şi dacă nu ar fi ceva bănuţi de pe la stat, mai-mai că te-ai gândi că mor de foame.Cam acestea sunt coordonatele „averilor” unei bune părţi a tinerilor din politica botoşăneană, care, dacă ar fi să ne luăm exclusiv după declaraţiile de avere pe care tocmai le-au completat la jumătatea acestei luni, îşi duc traiul de pe o zi pe alta.
Zero, nimic, mulţimea vidă: CJ-ul condus de Macaleţi n-a cheltuit nici măcar 1 euro din ciclul de finanţare 2014 – 2020
Se împlinesc luna aceasta doi ani de la preluarea şefiei Consiliului Judeţean de către Costică Macaleţi, iar instituţia pe care o conduce are un bilanţ catastrofal în privinţa proiectelor europene.
Lidera femeilor din PSD a ajuns expertă la Construcții fără concurs, după un an de PR la ”Apă”
Lidera Organizației Femeilor Social Democrate de la Botoșani și-a schimbat din nou locul de muncă. După doar un an și câteva zile la SC Nova Apaserv SA, fiica vicepreședintelui PSD Botoșani, Gheorghe Vâzdoagă, a plecat de la această societate. Și, ca de fiecare dată, nu s-a angajat la vreo firmă privată, ci tot la o unitate a statutului.
O femeie din Centrul Vechi a bătut doi băieți într-o școală din municipiu, în timpul orelor
Un nou incident șocant a avut loc într-o unitate de învățământ de la Botoșani. Doi elevi au fost bătuți de mama unei colege. Florentina L. locuiește în Centrul Istoric, iar fiica ei învață la Școala nr. 8 din municipiu.
”Jurisconsult” la magazinul familiei din județ, parașutat mare șef la București, alături de doctori în istorie și teologie
Întrunit pentru prima dată în ședință după votul dat de Parlament, noul colegiu de conducere al Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS) și-a stabilit pe 3 aprilie Biroul de Coordonare și Structura de Securitate. Cu 9 voturi din 11, botoșăneanul Boris Precul a fost desemnat șef al Structurii de Securitate (SS) a CNSAS. Se pune astfel punct unei promovări halucinante, în care un tânăr de 30 de ani, fără să fi avut în viața sa vreo tangență cu activitatea CNSAS sau fosta Securitate, ajunge să ocupe un post de conducere în cadrul unei instituții atât de sensibile.
Un botoșănean plătește de nouă luni degeaba locul de parcare din cauza unui traficant de BMW-uri - GALERIE FOTO
Un botoșănean plătește de nouă luni concesiune pentru un loc de parcare pe care nu îl poate folosi. Spațiul pentru care a dat bani până la sfârșitul anului este mai mereu ocupat de altcineva. Primăria i-a luat banii, dar nu îl ajută deloc să și beneficieze de ceea ce a cheltuit.
Fetiţă desfigurată de un câine - nasul brăzdat și fără o bucată de ureche - doi ani de luptă în van prin Justiţie - GALERIE FOTO
Ziua de 26 martie 2016 este una pe care o fetiţă din comuna Brăeşti nu o va uita vreodată. A plecat să se joace cu o prietenă şi s-a întors acasă desfigurată pe viaţă.
Primarul care se plimbă cu „tanc” de 30.000 de euro în comuna fără nici un angajat la privat: De ce vă votează oamenii? Nu ştiu / Ce le-aţi promis? Nimica! - FOTO & VIDEO
Prestaţia pe alocuri jenantă pe care preşedintele Consiliului Judeţean, Costică Macaleţi, a avut-o la „România, te iubesc” nu a fost singura a unei oficialităţi botoşănene. Primarul poate celei mai sărace comune l-a concurat serios.
Afacerea Dormitorul – cum să plăteşti mobilă pentru o cameră întreagă şi să primeşti doar o mască de butelie
Câteva piese de mobilier au generat o dispută serioasă între un atelier de profil şi un client. Şi după câteva luni de certuri s-a ajuns la un proces.
”Aqua Magic”: ONG-ul minune de la Botoșani, zeci de primării achită cotizație la ”Aqua” fără să primească un strop de apă
O hotărâre aparent banală adoptată de plenul Consiliului Județean scoate la iveală o situație cel puțin ciudată în administrația publică botoșăneană. Zeci de localități plătesc cotizație la o organizație neguvernamentală chiar dacă în mod practic nu beneficiază de nici un serviciu.
Tălpile de pe haină care l-au salvat - POVESTEA reținerii și eliberării tânărului violent din BMW - VIDEO
Duminică seară, Alexandru Pătrășcanu, tânărul care sâmbătă a spart cu o bâtă de baseball luneta unui Renault Clio, a fost eliberat din arestul Inspectoratului de Poliție Județean, acolo unde fusese reținut pentru 24 de ore.
Prizonieră în propria casă: Botoșaniul care n-a fost în stare să monteze o balustradă pentru o nenorocită, dar i-a îngropat banca - GALERIE FOTO
Imaginați-vă că viața voastră ar depinde de o balustradă. Da, de o banală balustradă pe care nu o puteți monta fiindcă nu aveți bani. Și chiar dacă i-ați avea, tot v-ar fi imposibil pentru că, pur și simplu, vă lipsesc puterile.
19.200 de lei, noul salariu propus pentru şeful cel mare de la „Apă”, UN MILION de lei într-un an doar pe lefurile directorilor
Consilierii judeţeni au adoptat la mijlocul săptămânii trecute o hotărâre care înlesneşte acordarea celui mai mare salariu de care are parte angajatul unei societăţi comerciale de stat din Botoşani.
Minciuni la nivel înalt și povești de la băutură și prezervative până la... aripile vântului în două clădiri monument istoric - GALERIE FOTO
Două clădiri simbol ale Botoşanilor lăsate de izbelişte de zece, respectiv șase ani de către Ministerul Sănătăţi au pierdut o nouă şansă de a fi reabilitate. Şi aceasta după o poveste absurdă, în care se minte în acte oficiale, de la nivel înalt.
Benzinăria cu bucluc - 15 ani de conflicte și-un nou scandal cu damf de GPL - GALERIE FOTO
De 15 ani, câţiva cetăţeni din Curteşti se tot plâng de problemele pe care le au cu benzinăria de la ieşirea din Hudum spre Baisa. S-a schimbat proprietarul, însă conflictele au rămas. Ba chiar s-au şi înteţit anul trecut, când în spatele staţiei de carburanţi s-a montat un aşa-numit SKID GPL, practic un rezervor suprateran de gaz petrolier lichefiat
Modern Calor cere o sumă uriașă de la foști și actuali directori, societatea intră parte civilă în dosarul DNA-ului
Cu o zi înainte ca Direcția Națională Anticorupție să facă publică punerea în mișcare a acțiunii penale față de Florin Sandu și alți foști și actuali șefi ai societății de termoficare și nu numai, la sediul unității a avut loc o ședință maraton a consiliului de administrație.
Misterul morții liceanului anticomunist elucidat după 32 de ani cu ”Laserul de la Măgurele”: Este un erou
Peste trei decenii au trebuit să treacă pentru a se elucida misterul morții tânărului din Botoșani care a sfidat regimul comunist și în toamna anului 1981, timp de mai multe nopți, a scris pe zidurile Palatului Administrativ, Casei de Cultură a Sindicatelor și a altor obiective din Botoșani mesaje împotriva regimului totalitar.
Pe mine era sa ma loveasca o scula de la Unicredit cu domiciliul in Vorona.
21 august 2017, 19:43
Am mers acum 2 zile pe drumul pe drumul Botosani - Darabani, de cand s-a asfaltat. Am numarat cel putin 4 marcaje pe sosea gresite. Marcaj de curba la dreapta si soseaua merge la stanga. Noroc de indicatoarele rutiere de pe marginea drumului, dar in unele curbe acestea lipsesc. E o situatie de tot rasul: sosea foarte buna marcata foarte prost!
21 august 2017, 17:46
hai lasati-ne , adicatelea, toate accidentele ingrozitoare de acolo, sunt din cauza indicatorului?, nu vedeti ca nu exista atentie?, ca se conduce de-a valma, teribilistii fac curse seara acolo si indicatorul e de vina!, de vina sunt nebunii care fac drifturi cu viteza luminii si care apasa pe acceleratie , de vina este educatia precara, tat analfabetu conduce cate o masina, cu sau fara carnet........
21 august 2017, 12:27
Verificati si veti vedea ca am dreptate...dar in tot acest an cei care lucrraza la stat cer salarii mai mari desi nu isi fac datotia ..semnul cu 30 km restructie este in apropierea spitalului dorohoi
21 august 2017, 10:16
Autoritatile sunt asa puturoase si dorm in birouri incat este anul de cand s a asfaltat drumul botosani dorohoi dar semnele de drum cu denivelari si restrictie la 40km pe acel sector au ramas si acum chiar daca asfaltul e ca in palma...dar ce ne mai mira ca cei platiti de noi sa isi faca meseria doar iau salarii de pomana...in dorohoi in plin oras si bulevard exista si acum restrictia la 30km/ora care exista de cand dorohoiul era neasfaltat si care este de mai bine de 5 ani ..binr ca nimeni nu il respecta asta e alta discutie..
21 august 2017, 10:14
Nu stiti ce spuneti. N-a zis pupacul de la Rutiera ca intersectia e semnalizata excelent, dar soferii sunt boi ?
21 august 2017, 08:10
astratex.ro
starshiners.ro%20
Sondaj
Trebuiau să intervină Jandarmeria și Poliția în forță la priveghiul de cinci zile?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Nimic nu-i interesează decât să trăiască în bula aia a lor, parcă au așa un clopot de sticlă deasupra și sunt în altă parte decât în municipiul Botoșani. E o nesimțire totală acolo, cum mai sunt și alte societăți ...
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.6559 lei
USD
Dolarul SUA
3.9517 lei
CHF
Francul elveţian
4.1351 lei
GBP
Lira sterlină
5.2123 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.5050 lei
XAU
Gramul de aur
153.4508 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2364 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4386 lei
AUD
Dolarul Australian
2.8801 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0614 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1822 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6242 lei
Vremea
astăzi
Botosani
25 o C
Dorohoi
25 o C
Bucecea
25 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
25 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2018 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.