Ancheta săptămânii
Jumătate dintre agenții de la Poliția Rutieră reținuți de DNA sunt plini de datorii la bănci, unii nu au nici măcar mașină

O ștersătură sau un grup de trei hashtag-uri, asta se regăsește la rubrica ”venituri din salarii” din declarațiile de avere ale polițiștilor de la Serviciul Rutier reținuți la începutul lunii iunie de Direcția Națională Anticorupție. Mai exact, vorbim strict de subofițerul și cei nouă agenți pentru care DNA a dispus reținerea. Aceștia și-au secretizat veniturile din salarii. Prin lege!

Salariile polițiștilor sunt secrete


Au făcut publice lefurile soțiilor, alocațiile copiilor, unii chiar venituri din arendă, alții din vânzarea unor imobile, însă remunerațiile încasate de la Inspectoratul de Poliție Județean nu au fost specificate în documentele menționate.


Potrivit reprezentanților IPJ Botoșani, polițiștii de la ”Circulație” nu au făcut altceva decât să respecte legea.


”Conform legii salarizării unice, veniturile din salarii la orice polițist și militar sunt confidențiale pentru public. Doar veniturile din celelalte activități sunt publice sau bunurile pe care le dețin, dar venitul salarial este confidențial. Pentru public! Noi le trimitem la Agenția Națională de Integirtate cu tot cu veniturile salariile, cei de acolo le cunosc”,


Ag. principal Delia Nenișcu, purtător de cuvânt IPJ Botoșani.


Practica este însă una relativ nouă. De exemplu, în 2017 agentul Ciprian Rusu și-a declarat veniturile din salarii, lucru care în același an l-a făcut și colegul său, Robert Fecioru. În 2017 și Gabriel Botezatu și-a făcut publică retribuția, pentru ca în 2020 aceasta să devină secretă.

 

Lefurile soțiilor sunt însă publice


S-a ajuns astfel la o situație aberantă: declarațiile de avere sunt completate de persoane obligate prin lege să o facă și care sunt în situația de a-și secretiza propriile salarii și de a face însă publice lefurile unor alte persoane, care potrivit actelor normative în vigoare, nu trebuie să și le declare.  


Astfel, botoșănenii, dar nu numai ei, pot afla cât încasează o angajată de la SC Summer Conf SRL, o dispeceră de la SC Priscom Univers SRL, o economistă de la SC Urban Serv SA, doar pentru că sunt soțiile unor polițiști, dar nu pot vedea ce salarii au acei ”oameni ai legii”, de parcă declarațiile de avere ar fi destinate în primul rând partenerelor de viață ale angajaților MAI și nu acestora.

 

Jumătate dintre polițiștii reținuți au datorii serioase la bănci


Dincolo de acest aspect, referindu-ne strict la cei zece angajați de la Serviciul Rutier al IPJ Botoșani (un ofițer și nouă subofițeri) care au fost reținuți de DNA, trebuie spus că, potrivit amintitelor declarații de avere, jumătate dintre ei sunt plini de datorii.


Astfel, Ciprian Rusu are de dat bani la Banca Transilvania până în 2037, în baza unui credit de 62.000 de euro.


Eduard Iacob, singurul ofițer anchetat, trebuie să înapoieze la Garanti Bank 140.000 de lei pentru un împrumut contractat în 2019.


Gabriel Botezatu are chiar două credite în derulare: primul de 35.000 de euro, la Banca Transilvania și al doilea de 18.500 de euro, la BCR.


În aceeași situație se află și Robert Fecioru, care trebuie să returneze 55.000 de euro Băncii Transilvania pentru un credit și 20.000 de euro aceleiași instituții financiare, pentru alt credit.


Ionuț Guriuc are de dat 73.000 de lei Băncii Transilvania

 

Fiecare la casa sau apartamentul lui. Mai puțin ofițerul


Cătălin Luca are un apartament de 98 metri pătrați și două automobile Audi, fabricate în 2002, respectiv în 2014.


Dorel Gherasim are un apartament de 64 mp, iar împreună cu alte trei persoane este beneficiarul unei moșteniri de un hectar de teren agricol. Are o Skoda fabricată în 2014.


Eduard Iacob nu deține casă sau apartament, însă și-a cumpărat în 2016 un teren intravilan la Curtești și are trei mașini – Peugeot 308, Fiat Stilo și Honda Silver Wing – primul fabricat în 2011, celelalte două în 2001.


Robert Fecioru deține o casă în oraș cu ceva teren și conduce un VW fabricat în 2010.


Stelian Coșman are un apartament de 86 mp  și un VW ieșit în 2007 pe poarta fabricii, fiind totodată titularul unui cont curent sau echivalent de 151.000 de lei.


Viorel Anton are o casă în oraș cu ceva teren și două VW-uri, unul din 2003, celălalt din 2008.


Singurul care are și apartament și casă, de vacanță trecută în acte, este Gabriel Botezatu. Acesta conduce o Skoda fabricată în 2016.


Menționăm că bunurile specificate sunt deținute în majoritatea cazurilor împreună cu soțiile.

 

Polițiști de la ”Circulație” fără mașină


Trei dintre polițiștii de la ”Circulație” reținuți de DNA se află într-o situație cel puțin ciudată. Asta dacă luăm în considerare doar ceea ce scrie în declarațiile de avere, acolo unde ei nu figurează ca deținând vreun automobil.


Ciprian Rusu are un apartament de 74 mp și nu deține vreo mașină.


Ionel Bălan are un apartament de 92 mp și un depozit de 50.000 de euro în bancă, deschis în 2018. Nu are mașină.


Ionuț Guriuc are și el un apartament ”adjudecat” (acesta este termenul folosit în declarația de avere) în 2019 și nu are nici el mașină.


Deci, dacă ar fi să ținem cont de declarațiilor lor de avere, agenții în cauză conduceau mașini doar în timpul programului de lucru. Sau eventual dacă le împrumuta cineva vreun automobil pentru ceva timp.

 

loading...
Prefectul, despre situația de la Serviciul Rutier: Condamn și dezavuez aceste practici - VIDEO
Polițiștii rutieri arestați preventiv au CONTESTAT decizia instanței

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Loading...
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Dumitru Zmău în fața celei mai mari tragedii din carieră: Erau distruși. Oameni plângeau, țipau, răcneau. O nenorocire ca asta sper să nu mai prind în viața asta - VIDEO
Doar cei care au prins o bucată din comunism își pot aminti cum decurgeau călătoriile între localități sau cele interjudețene. Autobuzele plecau exclusiv din autogări, nu existau firme private, cum sunt în zilele noastre, pentru transportul călătorilor la orice destinație dorită. Nu erau bilete rezervate, aer condiționat sau altele de acest gen.
Pompierul care a intervenit la tragedia de la Huțani: Se scoteau oameni, intra unul, ieșea altul / Când vezi ce ai văzut acolo... nu-ți găsești cuvintele - VIDEO
Pe Liviu Adronic l-am cunoscut prin prisma activităților din ultimele două decenii, el dezvăluindu-și public sufletul sensibil îndrăgostit de cultură. A apărut și s-a poziționat firesc în mijlocul evenimentelor artistice ca și cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Puțini cunosc faptul că Liviu Andronic a trăit o zi și o noapte în mijlocul celei mai mari tragedii rutiere care a lovit România. Și care l-a schimbat și pe el, pe viață. Deși, nu a pierdut pe nimeni drag. A preluat însă din durerea celorlalți, a celor care și-au plâns morții.
Eroul care OFICIAL nu există! Gheorghe Podaru, omul care într-o după-amiază de vară a salvat șase oameni din mlaștina de la Huțani: Totul s-a petrecut într-o tăcere de mormântVIDEO & GALERIE FOTO
Ne reîntoarcem în timp, în duminica zilei de 29 iunie 1980, în localitatea Huțani, unde a avut loc cea mai mare tragedie rutieră a României.Gheorghe Podaru a avut o implicare uriașă în partea a doua a evenimentului rutier, în ceea ce s-a înțeles pe atunci a fi misiunea de salvare.
Mărturiile femeii care a supraviețuit celei mai mari tragedii rutiere din România: Șoferul a strigat - ne răsturnăm / Fetițele alea au murit cu garoafele în mânăVIDEO & FOTO
Margareta Hergheligiu avea 27 de ani în anul care avea să marcheze iremediabil sute de oameni din trei județe ale Moldovei și este una dintre puținele persoane care a supraviețuit teribilului accident rutier din 29 iunie 1980.Își amintește fiecare detaliu extrem de clar, iar amintirile încă-i rănesc memoria pentru că, în cei 41 de ani care au trecut de atunci, nu s-a oprit din întrebările adresate Divinității: „De ce am trăit eu și nu unul dintre copiii care se aflau în autobuz? Sau una dintre familiile fericite care se aflau printre călători?”.
Dacă peste ceva timp nu o sa ii vedem din nou la treaba pe străzi,mai vorbim...Părerea mea este ca dacă DNA aveau probe concludente nu scăpau doar cu control judiciar.Sigur li s-au făcut și câteva flagrante ptr susținerea activității infracționale de către procurori și nu le-au ieșit cum au vrut ei...nu au muscat-o polițiștii.Va spun din alte experiente anterioare.Probabil s-a vrut doar spectacol si circ sa se vada ca DNA-ul face treaba.
14 iunie 2021, 11:52
Aș vrea să văd și eu pe șoferul care, după ce i s-a făcut semnul regulamentar de oprire nu se gândește oare cât de rău a comis-o. Vezi cum se domolește șoferul cu coada între picioare pentru a scăpa cât mai ușor. Mie mi se pare că în activitatea (documentată) a acestor polițiști, aceștia au cam jumătate din vină, căci cealaltă jumătate vine din partea celor care ”o dau la pace”. Însă, dacă justiția ar fi fost justiție, mă întreb câți dintre tinereii de azi ce călăresc sute de cai putere fix în coada mașinii tale, agresivi, nerăbdători să te depășească (de parcă noi nu avem aceleași pedale ca și ei, și uneorii și bidiviii) ar mai avea aceeași atitudine. Dar numai astea sunt problemele? S-a volatilizat flota, industria, pădurea... Ehe!...
14 iunie 2021, 10:20
Hai să le plângem de milă ! Poate se mobilizează și vreo asociație umanitară , să facem donații pentru ei , doar o duc rău , au case, terenuri , mașini . Si , vorba lui Gabriel , astea sunt doar cele ” la vedere” !
14 iunie 2021, 09:23
Toți cei de la Serviciul Rutier erau în vârstă cu experienta,aveau și o latura umana în ei,ne mai înțelegeau când aveam o problemaLa urma urmei toți greșim în trafic,e omeneșteDar ăștia tineri ce vin din spate sunt fără experienta ,total fără, vai de capul lorO sa ajungem sa ne para rău după aceștia.....o sa vedeți dacă nu este asa....
14 iunie 2021, 09:20
Eu cred ca la mijloc este doar circ și spectacol pentru mass mediaChiar ei sunt cei mai mari infractori în județul acesta?Hai sa fim serioși.
14 iunie 2021, 09:11
Nu mi se pare normal ce ați scris în acest articolAceste lucruri țin de familiile și viata lor privata...voi cei de la presa vreți sa mai faceți subiecte pe spatele lor...ce ii interesează pe alții,ce venituri și ce datorii au ei...și voi credeți ca acestea sunt toate veniturile lor...acestea sunt doar cele trecute pe numele lor...
14 iunie 2021, 09:00
Sondaj
Ar trebui introduse uniformele școlare obligatorii?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Colegilor mei care astăzi au intrat în echipă le urez mult succes și nu în ultimul rând vreau să mulțumesc și colegilor au făcut parte din echipa Inspectoratului Școlar până astăzi și cu care am colaborat excelent. Sper ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9477 lei
USD
Dolarul SUA
4.7247 lei
CHF
Francul elveţian
4.7380 lei
GBP
Lira sterlină
5.8810 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6529 lei
XAU
Gramul de aur
277.4951 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2493 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2761 lei
AUD
Dolarul Australian
3.3196 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6853 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2002 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6649 lei
Vremea
astăzi
Botosani
16.6 o C
Dorohoi
16.7 o C
Bucecea
15.9 o C
Darabani
12.9 o C
Saveni
17.1 o C
Ştefăneşti
14.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.