Ancheta săptămânii
La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Val de accidente în intersecţii cu semafoare stinse sau care funcţionează parţial


Marţi, 6 iunie 2017 – Pe la 21:30 un Golf intră în intersecţia de la Rompetrol de pe strada Petru Rareş şi se izbeşte violent într-un Volkswagen Passat care circula pe Calea Naţională.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


accident rompetrol botosaniMarţi, 27 iunie 2017– Pe la 21:15 un Volkswagen Sharan care venea dinspre gară vrea să traverseze Calea Naţională pentru a ajunge la benzinăria „Mol”. Nu mai ajunge fiindcă loveşte atât de puternic un Range Rover care cobora din zona industrială încât maşina de teren se răstoarnă până ce revine pe roţi.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


La aceeaşi dată, în apropiere de miezul nopţii, un Audi intră cu mare viteză de pe strada Victoriei în intersecţia cu strada Ion Pillat şi trimite un Renault Scenic într-un indicator.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


Joi, 29 iunie 2017 – În jur de 18:30 în intersecţia de la Rompetrol are loc o nouă ciocnire, de această dată între un TIR şi un Logan care circula în regim de taxi.
Semaforul nu funcţiona deloc.

Semafoare cu program de bugetar


semafoare botosaniŞi atunci se naşte firesc întrebarea: de ce mai avem semafoare dacă nu funcţionează sau o fac doar după un program asemănător cu al bugetarilor după care intră într-un fel de „pe loc repaus”? Dacă la ore târzii din noapte, când traficul scade simţitor, este firesc acel „portocaliu intermitent”, deoarece este aberant să stai 30 – 60 de secunde ca să intri într-o intersecţie prin care nu trece nimeni, cel puţin la fel de aberant este însă ca în lunile de vară semafoarele să intre pe „portocaliu intermitent” când afară încă este lumină, iar circulaţia este la un nivel cât se poate de ridicat.

Programul de funcţionare, o nebuloasă


Deşi pare greu de crezut, la Botoşani nu este clar cine hotărăşte programul de funcţionare al semafoarelor şi nici nu se ştie prea bine care este cel actual. Nimeni nu ştiut să ne spună un grafic exact în comisia pentru siguranta in trafic botosanicare acestea sunt deschise pe toate cele trei culori, respectiv doar pe portocaliu intermitent.
La nivelul Prefecturii funcţionează Comisia pentru Siguranţa în Trafic, din a cărei componenţă fac parte şefii Serviciului Poliţiei Rutiere, Serviciului Public Comunitar Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV), Autorităţii Rutiere Române şi maiştri-instructori. Subiectul semafoarelor a fost atins şi la şedinţa de pe 22 iunie, însă acest organism, în ciuda membrilor pe care îi are, nu poate acţiona concret.


„Noi avem doar rol consultativ, Direcţia de Servicii Publice a Primăriei se ocupă de semafoare”, spune subprefectul Daniela Beclea despre comisia menţionată, adăugând că nu poate impune un program de funcţionare al semafoarelor.

Comisia de Sistematizare a Rutieră se ocupă de indicatoare


Dacă la Prefectură fiinţează amintita structură, municipalitatea are aşa numita Comisie de Sistematizare Rutieră. Cosmin Andrei, preşedintele viceprimar cosmin andreiacesteia, susţine însă că nici această comisie nu ia hotărâri cu privire la operarea semafoarelor.


„Comisia hotărăşte montarea de indicatoare pe străzi, sens unic şi altele asemenea. Semafoarele sunt într-o gestiune foarte clară la DSPSA, noi în comisie nu hotărâm timpii la semafoare. Din câte ştiu eu nu am modificat programul semafoarelor niciodată”,


viceprimar Cosmin Andrei, preşedinte Comisia de Sistematizare Rutieră.


Acesta arată că şi unele hotărâri luate de comisia pe care o prezidează sunt ignorate pur şi simplu de Direcţia de Servicii Publice Sport şi Agrement (DSPSA):


„Cred că de vreo doi ani am hotărât în comisie semaforizarea intersecţiei de la Şcoala 1, unde se produc foarte multe accidente, şi nu avem semafor acolo nici în ziua de astăzi”,

La DSPSA prioritate au artezienele


De cealaltă parte, reprezentanţii DSPSA susţin că nu ei sunt cei care decid programul de funcţionare al semafoarelor şi că doar asigură mentenanţa. Nu direct, ci printr-o firmă privată.


fantana arteziana„Nu hotărâm noi, asta cred că Poliţia Rutieră hotărăşte”, afirmă Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


Iar repararea unui semafor, precum cel de la Rompetrol, care este blocat de câteva săptămâni, nu este tocmai o treabă uşoară.


„A fost necesară o procedură mai laborioasă de achiziţie pentru că am cumpărat piese de rezervă ca să avem pe stoc cu ce înlocui dacă se mai strică şi altele. Bugetul s-a aprobat târziu anul acesta şi mai întâi ne-am ocupat de fântânile arteziene şi apoi de semafoare”,


Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


100 de lei/lună


Este costul cu electricitatea pentru un semafor, ceea ce înseamnă că o majorare cu două-trei ore a programului de funcţionare nu ar aduce o gaură de nesuportat în buget.

 

Parcul auto creşte ameţitor, şoferii se înmulţesc considerabil, semafoarele funcţionează la fel


Şeful Biroului Rutier al municipiului Botoşani a confirmat un lucru uluitor, spus de altfel şi de viceprimarul Cosmin Andrei: de la darea în folosinţă programul de funcţionare al semafoarelor NU s-a modificat marian ciorneaniciodată. Aceasta în condiţiile în care unele au şi un deceniu de când au fost montate, interval în care parcul auto s-a mărit considerabil.
Cu 3.821 de maşini s-au înmatriculat la Botoşani mai mult în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2016.


„În ceea ce priveşte dinamica, evoluţia parcului auto şi al deţinătorilor de permis de conducere, asistăm la o creştere pe toate planurile. Tot ce discutăm acum este în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, adică ianuarie 2016 -  iunie 2016 şi perioada similară din 2017”,


subcomisar Marian Ciornea, şef SPCRPCIV.


2.000 de noi conducători auto

are Botoşaniul în plus faţă de prima jumătate a anului precedent. Iar semafoarele NU şi-au schimbat programul niciodată!

Traficul este evaluat… ochiometric


Şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere cred că nu este imperios necesar un nou program de funcționare al semafoarelor. Ei sunt cei care evaluează traficul, adică nu există vreun instrument automatizat.


„Monitorizarea o facem noi, cei care ştim în fiecare zi ce se întâmplă în oraş şi e în funcţie de programul care a fost aprobat în momentul în care a fost dat în folosinţă acel semafor. El are o setare, în anumite intervale orare lucrează, de asta la ora 21:00 cred că se închid semafoarele. E în funcţie de valorile de trafic. Dacă valorile de trafic sunt reduse, n-are rost să funcţioneze un semafor”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.


politist trafic botosaniComisarul şef a menţionat că este totuşi posibil să propună Comisiei de Sistematizare Rutieră modificarea orarului de funcţionare, dacă o analiză pe care o va efectua unitatea pe care o conduce va scoate la iveală faptul că traficul se menţine la cote ridicate şi după ora 21:00.


„În principal, semaforul are rolul de a favoriza artera secundară, să poată pătrundă traficul în artera principală într-un mod cât mai corect, reglementat prin semafor. Semaforul funcţionează când sunt valorile de trafic. Când nu sunt valori de trafic, să aştepţi la semafor şi să nu vină nici o maşină…”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.

Un studiu serios de trafic costă


Pentru o schimbare de amploare a funcţionării tuturor semafoarelor este necesară efectuarea unui studiu de trafic. O astfel de lucrare poate fi executată însă doar de o firmă privată specializată, iar costurile, care ar trebui suportate de municipalitate, sunt consistente.
Ceea ce înseamnă că, în ciuda valului de accidente produse în intersecţii semaforizate mai mult teoretic, prea curând nu se va schimba ceva.

loading...
Mircea Radu îşi petrece vacanţa la Botoşani: E Raiul pe pământ
Accident pe Calea Națională, un Range Rover s-a rostogolit pe șosea – GALERIE FOTO

 

Final de anchetă în scandalul prefect – Nicuță din Palatul Administrativ: filmul incredibil al disputei, apar dezvăluiri despre ședințe la PSD
Disputa dintre prefectul Dan Șlincu și fostul director adjunct al SC Urban Serv SA, pornită de la un loc de parcare din Piața Revoluției, s-a terminat nedecis. Parchetul de pe lângă Judecătoria Botoșani a finalizat cercetările în dosarul constituit în luna ianuarie emițând ordonanță de clasare pentru plângerile depuse de ambii combatanți.
Un botoșănean cu cetățenie americană acuză un paznic de la ”Mavromati” că i-a agresat fetița pentru că vorbea cu mama ei pe FaceTime – VIDEO & FOTOGALERIE
Evenimentul regretabil a avut loc pe holul Unității de Primiri Urgențe (UPU) a Spitalului Județean Mavromati în dimineața zilei de sâmbătă, 6 iulie 2019.
Baronii PSD de Moldova sparg Regionala de Drumuri, Botoșaniul rămâne iarăși de căruță
În timp ce de mai bine de doi ani anunță iminența demarării investiției la drumul Botoșani – Târgu-Frumos fără ca măcar să fie în stare să atribuie contractul, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au în realitate cu totul alte preocupări: reorganizarea unității în teritoriu.
5 lei X 2 declarația unică!!! O firmă de apartament vinde fișe fiscale în sediul Finanțelor, contribuabilii constrânși să le cumpere
O afacere cu declarații fiscale înflorește chiar în sediul Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) fără ca vreun reprezentant al instituției, dintre toți cei contactați de Botoșăneanul, să poată explica ce se întâmplă acolo. Contribuabilii ajung să plătească pentru formulare care ar trebui oferite gratuit de Statul Român.
Tânăr de 18 ani OMORÂT cu mașina de un șofer băut: Mama își plânge fiul și cere 50.000 de euro pentru viața lui
Mihai Boariu avea doar 18 ani și toată viața înainte. Destinul lui însă s-a frânt brusc într-o nefastă noapte de 12 aprilie 2015, când a fost călcat de o mașină. A lăsat în urmă părinți îndurerați și o comunitate întreagă șocată de ceea ce s-a întâmplat.
Peste 400 de botoșăneni au luat bani frumoși pentru alegeri fără să miște un deget
Cele peste 900 de voturi obținute de UDMR nu reprezintă singura ciudățenie a alegerilor europarlamentare de la Botoșani. Scrutinul din 26 mai a avut parte și de un aspect financiar greu de explicat și care a presupus o cheltuială importantă din partea statului.
Șoferii, singurii vinovați! Nici măcar o amendă în doi ani pentru gropile din drumuri care pun în pericol viața oamenilor – DOCUMENT
”A încercat să evite o groapă”, ”din cauza stării proaste a carosabilului”, ”ca urmare a unei porțiuni de drum fără asfalt”, sunt doar câteva formulări din zeci sau poate chiar sute de articole din presă referitoare la cauzele producerii unor accidente. Deși într-o mulțime de evenimente rutiere starea proastă a drumurilor reprezintă un factor determinant în producerea acestora, responsabili în final sunt doar șoferii. Iar acest lucru este confirmat chiar de către Poliția Română.
ASFALT pentru primarii „la putere”, GROPI pentru aleșii din opoziție – CERC politic vicios cu împărțeala banilor la drumuri, Dorohoiul ia aproape tot
Cu PSD la guvernare, în județul Botoșani polul de atragere de fonduri, guvernamentale mai ales, pare să fie cel de-al doilea municipiu al județului. Primarul Dorin Alexandrescu de la Dorohoi, pe lângă sumele de la bugetul de stat de care beneficiază frecvent, s-a luptat și pentru a avea oameni pe funcții cheie, de la directori de instituții până la prefect.
Marea trădare roșie: Primari și directori PNL la conferința PSD. Afaceriști de calibru la ședința cu Dragnea - GALERIE FOTO
Conferința județeană a PSD Botoșani desfășurată vinerea trecută în prezența capilor naționali ai partidului, în realitate un miting electoral pentru alegerile europarlamentare, s-a dorit a fi și o demonstrație de forță a social-democraților în preajma scrutinului din luna mai.
Copiii cu valiza în mână așteptați la muncă, concurs cu salariu atrăgător la Primăria Botoșani, n-a venit nimeni
Odată deveniți majori și fără intenții de a învăța la o facultate, copiii care au fost în sistemul de protecție al statului se trezesc în stradă, cu valiza în mână și cu o lume mare care abia așteaptă să-i înghită. Dacă în familiile normale, majorii au parte în continuare de susținerea părinților, orfanii statului trebuie să se descurce singuri.
Circul foamei de la Botoșani LOVEȘTE și în copii: 8 ani de bătut pasul pe loc, bucăți din școli ajung ruine și aproape cad peste elevi – GALERIE FOTO
Patru ani în care municipiul Botoșani a avut primar PSD (Ovidiu Portariuc 2012 - 2016) și Consiliul Local într-o bună parte a timpului a fost majoritar PNL - PDL (odată cu destrămarea USL-ului). Următorii patru ani a avut loc rocada politică, primarul a devenit liberal (Cătălin Flutur), iar Consiliul Local este al PSD-ului. Vara viitoare se vor împlini opt ani în care și-au pus piedici unii altora, s-au stopat proiecte mai mici sau mai mari pentru Botoșani, iar lupta a fost una aproape exclusiv politică și mai deloc pentru botoșăneni. Opt ani în care nu s-a întâmplat ceva notabil.
RADIOGRAFIA unui județ sărac… dar fudul: Numai 1 din 4 botoșăneni merg la muncă, restul ajung slugi la străini, iar statul își omoară fabricile
1 din 4 botoșăneni apți de muncă merg la serviciu în prezent la Botoșani. Este drept, mare parte dintre oamenii aflați în floarea vârstei care pot munci, o fac, dar în alte țări. Iar cei rămași sunt fie copii, fie pensionari sau bolnavi. Și botoșănenii care pur și simplu NU vor să muncească, în ciuda văicărelilor, de pe rețelele de socializare mai ales.
Alegerile de la Corpul Polițiștilor ANULATE după contestația unei femei subcomisar, mare șef din Poliție AMENDAT
După un proces început în urmă cu un an și trei luni, Tribunalul Botoșani s-a pronunțat marți, 26 martie 2019, în dosarul privind alegerile desfășurate la Corpul Național al Polițiștilor (CNP) Botoșani și a hotărât anularea scrutinului.
Vama Racovăț, scheletul din dulapul politicienilor – SECRET bine păstrat cu punctul de trecere ținut la naftalină de un deceniu - FOTO
În 2010 punctul vamal Racovăț se închidea pentru lucrări de modernizare care aveau să dureze câțiva ani. Se împlinește aproape un deceniu de atunci, iar în zona Vămii Racovăț imaginea dominantă este aceea a unui gard peste care atârnă un lanț gros cu lacăt. Și pustiul care cuprinde puținii vizitatori ce se încumetă să meargă, din curiozitate, până acolo.
RECORD negativ: 67 de plângeri penale împotriva unui singur om, familia și copiii amenințați după o decizie colectivă - VIDEO
Probabil că nici pentru copii maltratați sau trimiși la cerșit, bolnavi infectați în spitale, drumuri care omoară oameni în accidente rutiere sau femei violate nu există așa o organizare impecabilă ca atunci când vine vorba despre câini omorâți. Exemplele au fost multe la Botoșani și nu mai au nevoie de o trecere în revistă, în acest articol.
Mii de copii din Botoșani abandonați acasă, unii ajung criminali, alții se apucă de droguri, culmea, DIN CAUZA părinților
„Pentru tine plec. Plec ca să te pot susține în școală, plec să îți fie ție bine”. Sunt cuvintele ce se aud ca un ecou și se împletesc în eter și apoi se desprind din miile de convorbiri telefonice care au loc frecvent între copiii din Botoșani și mamele sau tații lor plecați la muncă în Italia, Spania, Grecia sau Anglia.
O înmormântare a ajuns să coste aproape cât o mașină: Nici să murim nu ne mai permitem? – CE spune religia
Se pare că decesul unei persoane dragi din familie nu este doar un moment foarte trist. Este cu adevărat o situație de cumpănă, mai ales pentru membrii familiei, deoarece în zilele noastre o înmormântare a ajuns să coste cât o mașină, la mâna a doua, mai puțin pretențioasă.
LOVITURĂ în transportul public, compania municipalității vine cu autobuze noi și intră pe o parte a traseelor de la Microbuzul
Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.
Doi şefi de la Urban Serv au plecat la un târg de două zile, dar s-au plimbat o săptămână prin Venezia, Budapesta, Viena şi alte locuri faine
Auditorul intern de la compania de salubrizare a municipalităţii botoşănene a efectuat în toamna anului trecut o verificare privind deplasările făcute de conducătorii unităţii şi nu numai în perioada 2016 – 2017.
Maternitate pericol public? Botoșaniul, locul 3 pe țară la infecțiile nou-născuților - DOCUMENT
Nici mai mult, nici mai puțin de 178 de pacienți s-au îmbolnăvit în spitalele din Botoșani într-un an și jumătate. Din nefericire, cele mai multe cazuri de infecții intraspitalicești s-au înregistrat pe secțiile de nou-născuți.
In atare conditii sa inteleg ca Flutur si Turcanu vor amplasa cate o arteziana in locul semafoarelor stricate in fiecare intersectie, iar la Botosani se va circula DOAR dupa indicatoare si fantani arteziene
3 iulie 2017, 19:06
Daca sunt semafoare amplasate in intersectii acestea trebuie sa functioneza, nu sunt puse pt peisaj. Important este ca cei care sunt platiti din bani publici sa-si faca treaba. Valabil in orice oras european
3 iulie 2017, 19:00
Am și eu o nelămurire,totuși,indicatoare sunt,deci sa înțeleg ca șoferii nu le cunosc.chiar asa de greu este? Sa înțeleg ca cei ce comentează nu sunt soferi. Deseori întâlnesc în trafic persoane care nici în sensul giratoriu nu dau prioritate,exemplu ieri seara lângă fosta fabrica de înghețată o cucoana într-o mașină cu nr de Iași, vorbind la telefon nici măcar nu sa asigurat.deci.....
3 iulie 2017, 12:38
Dar de ce ma rog reprezinta o prioritate fantanile arteziene si nu semafoarele ? pt ca ii plac lui Flutur piscinele sau artezienele si mai putin semafoarele ?
3 iulie 2017, 10:50
Autoritatile doarme nu le intereseaza timpul trece banul merge...ar trebui ca unele benzi de circulatie pe care sunt masini parcate sa fie descongestionate ..exemplu in fata la electroalfa se pot parca masini in voia cea buna pe banda 1 la fel in fata la raiffaisen bank de langa profi g enescu cand vii dinspre bulevard spre primaverii si exemplele pot continua dar cine sa ia masuri? Noi avem trafic la nivelul anilor 80
3 iulie 2017, 09:45
semaforul din intersectia Nationala cu P.Rares nu functioneaza deloc de cel putin o luna, iar Flutur trece zilnic pe acolo , atat el cat si Eugen Turcanu, dar pe ambiii se parte ca nu-i mai intereseaza gospodarirea municipiului, mor oameni nevinovati in accdidente si nimeni nu ia masuri, pana cand ?
3 iulie 2017, 08:27
Sondaj
V-a plăcut SummerFest-ul organizat la Parcul Cornișa?
Da
Nu
Nu am participat
Declaraţia zilei
"Nu cred că Aristidis poate fi folosit pe acel post. E o glumă, e incredibil. Treaba lor ce vor să facă, dar eu știam că doar în stânga poate evolua. N-a jucat niciodată fundaș central la noi, nici măcar în pregătiri! Nici în ...
astratex.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.7216 lei
USD
Dolarul SUA
4.2706 lei
CHF
Francul elveţian
4.3268 lei
GBP
Lira sterlină
5.2121 lei
JPY
100 de yeni japonezi
4.0058 lei
XAU
Gramul de aur
205.4478 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2385 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4384 lei
AUD
Dolarul Australian
2.8854 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.2064 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1833 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6333 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2019 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.