Ancheta săptămânii
La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Val de accidente în intersecţii cu semafoare stinse sau care funcţionează parţial


Marţi, 6 iunie 2017 – Pe la 21:30 un Golf intră în intersecţia de la Rompetrol de pe strada Petru Rareş şi se izbeşte violent într-un Volkswagen Passat care circula pe Calea Naţională.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


accident rompetrol botosaniMarţi, 27 iunie 2017– Pe la 21:15 un Volkswagen Sharan care venea dinspre gară vrea să traverseze Calea Naţională pentru a ajunge la benzinăria „Mol”. Nu mai ajunge fiindcă loveşte atât de puternic un Range Rover care cobora din zona industrială încât maşina de teren se răstoarnă până ce revine pe roţi.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


La aceeaşi dată, în apropiere de miezul nopţii, un Audi intră cu mare viteză de pe strada Victoriei în intersecţia cu strada Ion Pillat şi trimite un Renault Scenic într-un indicator.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


Joi, 29 iunie 2017 – În jur de 18:30 în intersecţia de la Rompetrol are loc o nouă ciocnire, de această dată între un TIR şi un Logan care circula în regim de taxi.
Semaforul nu funcţiona deloc.

Semafoare cu program de bugetar


semafoare botosaniŞi atunci se naşte firesc întrebarea: de ce mai avem semafoare dacă nu funcţionează sau o fac doar după un program asemănător cu al bugetarilor după care intră într-un fel de „pe loc repaus”? Dacă la ore târzii din noapte, când traficul scade simţitor, este firesc acel „portocaliu intermitent”, deoarece este aberant să stai 30 – 60 de secunde ca să intri într-o intersecţie prin care nu trece nimeni, cel puţin la fel de aberant este însă ca în lunile de vară semafoarele să intre pe „portocaliu intermitent” când afară încă este lumină, iar circulaţia este la un nivel cât se poate de ridicat.

Programul de funcţionare, o nebuloasă


Deşi pare greu de crezut, la Botoşani nu este clar cine hotărăşte programul de funcţionare al semafoarelor şi nici nu se ştie prea bine care este cel actual. Nimeni nu ştiut să ne spună un grafic exact în comisia pentru siguranta in trafic botosanicare acestea sunt deschise pe toate cele trei culori, respectiv doar pe portocaliu intermitent.
La nivelul Prefecturii funcţionează Comisia pentru Siguranţa în Trafic, din a cărei componenţă fac parte şefii Serviciului Poliţiei Rutiere, Serviciului Public Comunitar Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV), Autorităţii Rutiere Române şi maiştri-instructori. Subiectul semafoarelor a fost atins şi la şedinţa de pe 22 iunie, însă acest organism, în ciuda membrilor pe care îi are, nu poate acţiona concret.


„Noi avem doar rol consultativ, Direcţia de Servicii Publice a Primăriei se ocupă de semafoare”, spune subprefectul Daniela Beclea despre comisia menţionată, adăugând că nu poate impune un program de funcţionare al semafoarelor.

Comisia de Sistematizare a Rutieră se ocupă de indicatoare


Dacă la Prefectură fiinţează amintita structură, municipalitatea are aşa numita Comisie de Sistematizare Rutieră. Cosmin Andrei, preşedintele viceprimar cosmin andreiacesteia, susţine însă că nici această comisie nu ia hotărâri cu privire la operarea semafoarelor.


„Comisia hotărăşte montarea de indicatoare pe străzi, sens unic şi altele asemenea. Semafoarele sunt într-o gestiune foarte clară la DSPSA, noi în comisie nu hotărâm timpii la semafoare. Din câte ştiu eu nu am modificat programul semafoarelor niciodată”,


viceprimar Cosmin Andrei, preşedinte Comisia de Sistematizare Rutieră.


Acesta arată că şi unele hotărâri luate de comisia pe care o prezidează sunt ignorate pur şi simplu de Direcţia de Servicii Publice Sport şi Agrement (DSPSA):


„Cred că de vreo doi ani am hotărât în comisie semaforizarea intersecţiei de la Şcoala 1, unde se produc foarte multe accidente, şi nu avem semafor acolo nici în ziua de astăzi”,

La DSPSA prioritate au artezienele


De cealaltă parte, reprezentanţii DSPSA susţin că nu ei sunt cei care decid programul de funcţionare al semafoarelor şi că doar asigură mentenanţa. Nu direct, ci printr-o firmă privată.


fantana arteziana„Nu hotărâm noi, asta cred că Poliţia Rutieră hotărăşte”, afirmă Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


Iar repararea unui semafor, precum cel de la Rompetrol, care este blocat de câteva săptămâni, nu este tocmai o treabă uşoară.


„A fost necesară o procedură mai laborioasă de achiziţie pentru că am cumpărat piese de rezervă ca să avem pe stoc cu ce înlocui dacă se mai strică şi altele. Bugetul s-a aprobat târziu anul acesta şi mai întâi ne-am ocupat de fântânile arteziene şi apoi de semafoare”,


Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


100 de lei/lună


Este costul cu electricitatea pentru un semafor, ceea ce înseamnă că o majorare cu două-trei ore a programului de funcţionare nu ar aduce o gaură de nesuportat în buget.

 

Parcul auto creşte ameţitor, şoferii se înmulţesc considerabil, semafoarele funcţionează la fel


Şeful Biroului Rutier al municipiului Botoşani a confirmat un lucru uluitor, spus de altfel şi de viceprimarul Cosmin Andrei: de la darea în folosinţă programul de funcţionare al semafoarelor NU s-a modificat marian ciorneaniciodată. Aceasta în condiţiile în care unele au şi un deceniu de când au fost montate, interval în care parcul auto s-a mărit considerabil.
Cu 3.821 de maşini s-au înmatriculat la Botoşani mai mult în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2016.


„În ceea ce priveşte dinamica, evoluţia parcului auto şi al deţinătorilor de permis de conducere, asistăm la o creştere pe toate planurile. Tot ce discutăm acum este în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, adică ianuarie 2016 -  iunie 2016 şi perioada similară din 2017”,


subcomisar Marian Ciornea, şef SPCRPCIV.


2.000 de noi conducători auto

are Botoşaniul în plus faţă de prima jumătate a anului precedent. Iar semafoarele NU şi-au schimbat programul niciodată!

Traficul este evaluat… ochiometric


Şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere cred că nu este imperios necesar un nou program de funcționare al semafoarelor. Ei sunt cei care evaluează traficul, adică nu există vreun instrument automatizat.


„Monitorizarea o facem noi, cei care ştim în fiecare zi ce se întâmplă în oraş şi e în funcţie de programul care a fost aprobat în momentul în care a fost dat în folosinţă acel semafor. El are o setare, în anumite intervale orare lucrează, de asta la ora 21:00 cred că se închid semafoarele. E în funcţie de valorile de trafic. Dacă valorile de trafic sunt reduse, n-are rost să funcţioneze un semafor”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.


politist trafic botosaniComisarul şef a menţionat că este totuşi posibil să propună Comisiei de Sistematizare Rutieră modificarea orarului de funcţionare, dacă o analiză pe care o va efectua unitatea pe care o conduce va scoate la iveală faptul că traficul se menţine la cote ridicate şi după ora 21:00.


„În principal, semaforul are rolul de a favoriza artera secundară, să poată pătrundă traficul în artera principală într-un mod cât mai corect, reglementat prin semafor. Semaforul funcţionează când sunt valorile de trafic. Când nu sunt valori de trafic, să aştepţi la semafor şi să nu vină nici o maşină…”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.

Un studiu serios de trafic costă


Pentru o schimbare de amploare a funcţionării tuturor semafoarelor este necesară efectuarea unui studiu de trafic. O astfel de lucrare poate fi executată însă doar de o firmă privată specializată, iar costurile, care ar trebui suportate de municipalitate, sunt consistente.
Ceea ce înseamnă că, în ciuda valului de accidente produse în intersecţii semaforizate mai mult teoretic, prea curând nu se va schimba ceva.

loading...
Mircea Radu îşi petrece vacanţa la Botoşani: E Raiul pe pământ
Accident pe Calea Națională, un Range Rover s-a rostogolit pe șosea – GALERIE FOTO

 

Dezastrul de la ”Mavromati”: Oameni intrați cu alte boli și infectați cu coronavirus - Am ținut bomba cu ceas fix în Spitalul Județean
Dimensiunile dezastrului de la Spitalul Județean Botoșani sunt mai mari decât le arată statisticile pe care autoritățile le fac publice, mai ales la insistențele jurnaliștilor. Unitatea care ar trebui să însănătoșească oamenii a ajuns să îi îmbolnăvească de cel mai temut virus al momentului.
Coronavirus 2020: Ziua în care dintr-un pix ne-au lăsat pradă infectării ca la Cernobâl
La 34 de ani de la explozia centralei de la Cernobâl, cel mai mare dezastru din istorie provocat de om, întreaga planetă se află din nou într-o situație disperată. Deși pe 26 aprilie 1986 a explodat o centrală nucleară, iar în 2020 ne confruntăm cu o pandemie, între cele două evenimente de proporții gigantice există câteva asemănări izbitoare. Și acestea țin de modul în care se comportă autoritățile din România.
AFACERE în plină pandemie la Răchiți! Primăria cumpără de peste 10.000 de euro bănci de la un (fost) angajat, abia devenit patron – DOCUMENT
Dedesubturile acestei afaceri pot fi lesne de înțeles. Un asistent comunitar despre care nu se poate spune foarte clar dacă mai lucrează sau nu la Primăria Răchiți a încheiat un contract cu administrația publică locală pentru a furniza… bănci. Totul s-a făcut în doar zece minute, pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, la o valoare de 49.500 de lei.
38.000 de lei!! Cei mai mulți bani dați unui medic de familie, alții se chinuiesc să supraviețuiască! Criza epidemică îi pune la treabă
Deși medicina de familie este considerată Cenușăreasa sistemului sanitar, există și cadre medicale care câștigă sume substanțiale, în unele cazuri chiar și de peste 35.000 de lei pe lună.
70 de copii și 50 de salariați la mâna unor birocrați de la București! Un complex care arată ca-n reviste, la un pas de închidere – GALERIE FOTO
Povestea începe în urmă cu 30 de ani, născută dintr-un gând al unei doamne orfane. În traducere liberă, denumirea englezească poate însemna o mână de ajutor oferită celor în nevoie. Vizualizând Hand of Help în interior, se poate spune fără exagerare că acolo este mâna lui Dumnezeu pe creștetul copiilor care s-au născut în familiile nepotrivite. Iar puntea dintre Dumnezeu și acești copii o reprezintă două familii, cei care au creat această poveste: misiunea Hand of Help.
PSD-iștii și-au lăsat singuri ditamai vicepreședintele fără postul de director, pur și simplu l-au... eliminat
Conflictul mocnit dintre cele două mari tabere din PSD Botoșani a mai făcut o victimă: vicepreședintele Consiliului Județean, Liviu Toma, a rămas fără postul de conducere de la SC Urban Serv SA, care pur și simplu a fost scos din organigramă.
METODA ideală pentru a scăpa de un director PSD, în favoarea unui văr de ministru – FOTOGALERIE
Directorii promovați cu concurs pe posturile publice de conducere, în teorie, ar trebui să-și desfășoare activitatea relaxați, fără teama că ar putea fi atinși de vântul schimbării. În practică, însă, oamenii politici mai ales, găsesc tot felul de metode „de a scăpa de ei”. Nu o fac doar social-democrații. Sau doar liberalii. O face toată lumea, la fiecare schimbare de guvernare, într-un tradițional firesc al mersurilor din sistemul bugetar.
1 milion de euro pe lună pentru cei 1.156 de botoșăneni care și-au păstrat pensiile speciale!
Disproporția flagrantă la salarizarea unor categorii profesionale se perpetuează și la apusul vieții, când este menținută aceeași inechitate între pensiile unor foști salariați, în comparație cu alții. Desigur, fericiții care s-au bucurat întreaga viață de venituri de vis și continuă aceeași fericire financiară și la pensie, nu sunt mulți. Și totuși nu sunt nici puțini.
Trei luni până în vară, iar la Cornișa afaceriștii și-au scos la vânzare restaurantele neconstruite, unul singur adulmecă potențialul
Ceea ce s-a întâmplat sezonul trecut la Cornișa Aquapark & Sports cu clienți care au venit cu pachețelul alimentar de acasă sau cu cutii de pizza livrate peste gard s-ar putea repeta, la dimensiuni mai mici, și vara aceasta. Pentru că, până la acest moment, un singur om de afaceri din Botoșani care a câștigat prin licitație un loc de alimentație publică a început efectiv să se ocupe de deschiderea unui restaurant.
inpuff.ro
Loading...
Poveste de dragoste din Botoșani! O elevă virgină și-a acuzat tatăl vitreg de viol, bărbatul condamnat la 8 ani de închisoare
Dramele copiilor, acolo unde sunt, lasă urme adânci în inimile adulților și devin răni nevindecabile și pentru unii și pentru alții. Însă atunci când aceste drame sunt închipuite și generate de diferite angoase, viața adulților se schimbă radical și suferă deteriorări iremediabile.
UMILITOR! Filme 3D în sate cu oameni săraci și drumuri de pământ, cinematograful orașului ținut în „comunism”
În orice guvernare, de orice culoare politică, am fost martorii unui concurs de lăudăroșenii din partea politicienilor: care, cât și cum a făcut mai mult pentru popor. Nu știu cât a contat pentru acești oameni faptul că, poate, nevoile la nivel micro erau altele. Sau că la nivel macro, în programul de guvernare ar trebui să existe o logică a investițiilor, pliate și prioritizate în funcție de fiecare regiune în parte. De realitatea din teren.
SCANDAL național cu eliminarea pensiilor speciale – LISTA beneficiarilor de la Botoșani, cea mai mare pensie 40.000 de lei, cea mai mică 1.100 de lei
Decizia guvernării liberale de a elimina o parte din pensiile speciale achitate la acest moment unor categorii profesionale a rupt, din nou, România în două. Pe de o parte îi regăsim pe actualii sau potențialii viitori beneficiari ai acestor pensii de serviciu, iar în partea opusă, majoritatea cetățenilor care nu vor visa vreodată să beneficieze de astfel de venituri.
Conacul familiei Pillat de la Miorcani iese din hățișul licitațiilor: Aşteptăm ordinul - GALERIE FOTO
O şansă istorică, când părea că totul e fără speranţă, pentru ca o clădire monument din Botoşani să îşi recapete nu doar utilitatea socială, ci şi importanţa culturală pe care o merită.
Parcă e un vis! Proiect european gigant lansat la Primărie, de la asfalt în mahalale și scuaruri cu relaxare la magazine sociale și analize gratuite pentru nevoiași – VIDEO
GAL.Acronimul a fost auzit probabil de majoritatea botoșănenilor la nivel de informație, însă puțin conștientizat ca impact asupra orașului. Un impact care valorează 7 milioane de euro, bani care vor intra în municipiul Botoșani, în asfalt, în sensuri giratorii și spații verzi, locuri de joacă și magazine sociale pentru cei săraci.
Loading...
Pensii speciale pentru foști senatori de Botoșani! Peste 5.000 de euro la 4 oameni, numele ascunse sub regulamente europene, urmează și alții
Scopul principal al adoptării GDPR – Regulamentul de Prelucrare al Datelor cu Caracter Personal l-a reprezentat înlăturarea situațiilor în care o serie de informații duc la o persoana fizică identificată sau identificabilă. Intră în această categorie, din fericire pentru ei, și politicienii. Inclusiv cei care beneficiază de venituri de orice fel, din fonduri publice.
Botoșănenii care au MURIT în 1989: Ei sunt revoluționarii FĂRĂ carnet și privilegii
Pentru ei libertatea s-a sfârşit înainte de a începe. Chiar dacă în numele ei, al libertății, au sacrificat ceea ce aveau mai scump: propria viaţă.
22 de asistenți medicali pensionați forțat înainte de sărbători! Unii au primit deciziile la ieșirea din tura de noapte
Situație explozivă înregistrată la Spitalul Județean de Urgență Mavromati în ultima lună din anul 2019, fix înaintea sărbătorilor de iarnă. Un val de asistenți medicali a ieșit din sistem, mai mult forțat. Sindicaliștii se întreabă dacă există înlocuitori pentru acești oameni.
SUTE de pensionari de la Botoșani care au și SALARII trimiși acasă de Guvernul Orban, de la spitale și instituții la învățământ sau administrație
Una dintre măsurile anunțate de actuala guvernare liberală îi vizează pe pensionarii care cumulează pensiile cu salariile. La nivelul județului Botoșani aceste persoane sunt de ordinul sutelor. Ne referim la botoșăneni care au calitatea de pensionar și beneficiază de venituri suplimentare din sistemul public.
Cum sună 2.000 de euro? OPT foști deputați de la Botoșani primesc pensii speciale, un nou lot pășește pe drumul ”specialilor”
De-a lungul anilor, mai exact după 1990, în perioada postrevoluționară, județul Botoșani a fost reprezentat în Parlamentul României de 44 de deputați, votați pe liste la scrutinele electorale, din partea unor formațiuni care și-au schimbat numele în timp sau au dispărut cu totul, cum ar fi FSN, PDSR, PRM, PNTCD sau PDL.
Tramvaiele sar de pe șine de vechi ce sunt, Eltrans și-a tras mașină nouă de peste 16.000 de euro – GALERIE FOTO
Dacă mijloacele de transport pentru călători au ajuns să se dezintegreze prin oraș, în schimb parcul auto al SC Eltrans SA, la care restul botoșănenilor nu au acces, se îmbunătățește.
In atare conditii sa inteleg ca Flutur si Turcanu vor amplasa cate o arteziana in locul semafoarelor stricate in fiecare intersectie, iar la Botosani se va circula DOAR dupa indicatoare si fantani arteziene
3 iulie 2017, 19:06
Daca sunt semafoare amplasate in intersectii acestea trebuie sa functioneza, nu sunt puse pt peisaj. Important este ca cei care sunt platiti din bani publici sa-si faca treaba. Valabil in orice oras european
3 iulie 2017, 19:00
Am și eu o nelămurire,totuși,indicatoare sunt,deci sa înțeleg ca șoferii nu le cunosc.chiar asa de greu este? Sa înțeleg ca cei ce comentează nu sunt soferi. Deseori întâlnesc în trafic persoane care nici în sensul giratoriu nu dau prioritate,exemplu ieri seara lângă fosta fabrica de înghețată o cucoana într-o mașină cu nr de Iași, vorbind la telefon nici măcar nu sa asigurat.deci.....
3 iulie 2017, 12:38
Dar de ce ma rog reprezinta o prioritate fantanile arteziene si nu semafoarele ? pt ca ii plac lui Flutur piscinele sau artezienele si mai putin semafoarele ?
3 iulie 2017, 10:50
Autoritatile doarme nu le intereseaza timpul trece banul merge...ar trebui ca unele benzi de circulatie pe care sunt masini parcate sa fie descongestionate ..exemplu in fata la electroalfa se pot parca masini in voia cea buna pe banda 1 la fel in fata la raiffaisen bank de langa profi g enescu cand vii dinspre bulevard spre primaverii si exemplele pot continua dar cine sa ia masuri? Noi avem trafic la nivelul anilor 80
3 iulie 2017, 09:45
semaforul din intersectia Nationala cu P.Rares nu functioneaza deloc de cel putin o luna, iar Flutur trece zilnic pe acolo , atat el cat si Eugen Turcanu, dar pe ambiii se parte ca nu-i mai intereseaza gospodarirea municipiului, mor oameni nevinovati in accdidente si nimeni nu ia masuri, pana cand ?
3 iulie 2017, 08:27
Loading...
zenda.ro
Loading...
inpuff.ro
Sondaj
Credeți că se va găsi vaccin contra coronavirusului?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Încă avem 100.000 de oameni fără job. 40% din români au venituri mai mici din cauza pandemiei și amâna anumite achiziții scumpe și vacanțe - consumul scade. Presiunea de lichiditate este la companii care așteaptă ÎNCĂ mă ...
starshiners.ro%20
astratex.ro
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.8421 lei
USD
Dolarul SUA
4.3983 lei
CHF
Francul elveţian
4.5368 lei
GBP
Lira sterlină
5.3915 lei
JPY
100 de yeni japonezi
4.0827 lei
XAU
Gramul de aur
243.7483 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2484 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3853 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9100 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1935 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1794 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6495 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2020 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.