Ancheta săptămânii
La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Val de accidente în intersecţii cu semafoare stinse sau care funcţionează parţial


Marţi, 6 iunie 2017 – Pe la 21:30 un Golf intră în intersecţia de la Rompetrol de pe strada Petru Rareş şi se izbeşte violent într-un Volkswagen Passat care circula pe Calea Naţională.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


accident rompetrol botosaniMarţi, 27 iunie 2017– Pe la 21:15 un Volkswagen Sharan care venea dinspre gară vrea să traverseze Calea Naţională pentru a ajunge la benzinăria „Mol”. Nu mai ajunge fiindcă loveşte atât de puternic un Range Rover care cobora din zona industrială încât maşina de teren se răstoarnă până ce revine pe roţi.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


La aceeaşi dată, în apropiere de miezul nopţii, un Audi intră cu mare viteză de pe strada Victoriei în intersecţia cu strada Ion Pillat şi trimite un Renault Scenic într-un indicator.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


Joi, 29 iunie 2017 – În jur de 18:30 în intersecţia de la Rompetrol are loc o nouă ciocnire, de această dată între un TIR şi un Logan care circula în regim de taxi.
Semaforul nu funcţiona deloc.

Semafoare cu program de bugetar


semafoare botosaniŞi atunci se naşte firesc întrebarea: de ce mai avem semafoare dacă nu funcţionează sau o fac doar după un program asemănător cu al bugetarilor după care intră într-un fel de „pe loc repaus”? Dacă la ore târzii din noapte, când traficul scade simţitor, este firesc acel „portocaliu intermitent”, deoarece este aberant să stai 30 – 60 de secunde ca să intri într-o intersecţie prin care nu trece nimeni, cel puţin la fel de aberant este însă ca în lunile de vară semafoarele să intre pe „portocaliu intermitent” când afară încă este lumină, iar circulaţia este la un nivel cât se poate de ridicat.

Programul de funcţionare, o nebuloasă


Deşi pare greu de crezut, la Botoşani nu este clar cine hotărăşte programul de funcţionare al semafoarelor şi nici nu se ştie prea bine care este cel actual. Nimeni nu ştiut să ne spună un grafic exact în comisia pentru siguranta in trafic botosanicare acestea sunt deschise pe toate cele trei culori, respectiv doar pe portocaliu intermitent.
La nivelul Prefecturii funcţionează Comisia pentru Siguranţa în Trafic, din a cărei componenţă fac parte şefii Serviciului Poliţiei Rutiere, Serviciului Public Comunitar Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV), Autorităţii Rutiere Române şi maiştri-instructori. Subiectul semafoarelor a fost atins şi la şedinţa de pe 22 iunie, însă acest organism, în ciuda membrilor pe care îi are, nu poate acţiona concret.


„Noi avem doar rol consultativ, Direcţia de Servicii Publice a Primăriei se ocupă de semafoare”, spune subprefectul Daniela Beclea despre comisia menţionată, adăugând că nu poate impune un program de funcţionare al semafoarelor.

Comisia de Sistematizare a Rutieră se ocupă de indicatoare


Dacă la Prefectură fiinţează amintita structură, municipalitatea are aşa numita Comisie de Sistematizare Rutieră. Cosmin Andrei, preşedintele viceprimar cosmin andreiacesteia, susţine însă că nici această comisie nu ia hotărâri cu privire la operarea semafoarelor.


„Comisia hotărăşte montarea de indicatoare pe străzi, sens unic şi altele asemenea. Semafoarele sunt într-o gestiune foarte clară la DSPSA, noi în comisie nu hotărâm timpii la semafoare. Din câte ştiu eu nu am modificat programul semafoarelor niciodată”,


viceprimar Cosmin Andrei, preşedinte Comisia de Sistematizare Rutieră.


Acesta arată că şi unele hotărâri luate de comisia pe care o prezidează sunt ignorate pur şi simplu de Direcţia de Servicii Publice Sport şi Agrement (DSPSA):


„Cred că de vreo doi ani am hotărât în comisie semaforizarea intersecţiei de la Şcoala 1, unde se produc foarte multe accidente, şi nu avem semafor acolo nici în ziua de astăzi”,

La DSPSA prioritate au artezienele


De cealaltă parte, reprezentanţii DSPSA susţin că nu ei sunt cei care decid programul de funcţionare al semafoarelor şi că doar asigură mentenanţa. Nu direct, ci printr-o firmă privată.


fantana arteziana„Nu hotărâm noi, asta cred că Poliţia Rutieră hotărăşte”, afirmă Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


Iar repararea unui semafor, precum cel de la Rompetrol, care este blocat de câteva săptămâni, nu este tocmai o treabă uşoară.


„A fost necesară o procedură mai laborioasă de achiziţie pentru că am cumpărat piese de rezervă ca să avem pe stoc cu ce înlocui dacă se mai strică şi altele. Bugetul s-a aprobat târziu anul acesta şi mai întâi ne-am ocupat de fântânile arteziene şi apoi de semafoare”,


Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


100 de lei/lună


Este costul cu electricitatea pentru un semafor, ceea ce înseamnă că o majorare cu două-trei ore a programului de funcţionare nu ar aduce o gaură de nesuportat în buget.

 

Parcul auto creşte ameţitor, şoferii se înmulţesc considerabil, semafoarele funcţionează la fel


Şeful Biroului Rutier al municipiului Botoşani a confirmat un lucru uluitor, spus de altfel şi de viceprimarul Cosmin Andrei: de la darea în folosinţă programul de funcţionare al semafoarelor NU s-a modificat marian ciorneaniciodată. Aceasta în condiţiile în care unele au şi un deceniu de când au fost montate, interval în care parcul auto s-a mărit considerabil.
Cu 3.821 de maşini s-au înmatriculat la Botoşani mai mult în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2016.


„În ceea ce priveşte dinamica, evoluţia parcului auto şi al deţinătorilor de permis de conducere, asistăm la o creştere pe toate planurile. Tot ce discutăm acum este în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, adică ianuarie 2016 -  iunie 2016 şi perioada similară din 2017”,


subcomisar Marian Ciornea, şef SPCRPCIV.


2.000 de noi conducători auto

are Botoşaniul în plus faţă de prima jumătate a anului precedent. Iar semafoarele NU şi-au schimbat programul niciodată!

Traficul este evaluat… ochiometric


Şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere cred că nu este imperios necesar un nou program de funcționare al semafoarelor. Ei sunt cei care evaluează traficul, adică nu există vreun instrument automatizat.


„Monitorizarea o facem noi, cei care ştim în fiecare zi ce se întâmplă în oraş şi e în funcţie de programul care a fost aprobat în momentul în care a fost dat în folosinţă acel semafor. El are o setare, în anumite intervale orare lucrează, de asta la ora 21:00 cred că se închid semafoarele. E în funcţie de valorile de trafic. Dacă valorile de trafic sunt reduse, n-are rost să funcţioneze un semafor”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.


politist trafic botosaniComisarul şef a menţionat că este totuşi posibil să propună Comisiei de Sistematizare Rutieră modificarea orarului de funcţionare, dacă o analiză pe care o va efectua unitatea pe care o conduce va scoate la iveală faptul că traficul se menţine la cote ridicate şi după ora 21:00.


„În principal, semaforul are rolul de a favoriza artera secundară, să poată pătrundă traficul în artera principală într-un mod cât mai corect, reglementat prin semafor. Semaforul funcţionează când sunt valorile de trafic. Când nu sunt valori de trafic, să aştepţi la semafor şi să nu vină nici o maşină…”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.

Un studiu serios de trafic costă


Pentru o schimbare de amploare a funcţionării tuturor semafoarelor este necesară efectuarea unui studiu de trafic. O astfel de lucrare poate fi executată însă doar de o firmă privată specializată, iar costurile, care ar trebui suportate de municipalitate, sunt consistente.
Ceea ce înseamnă că, în ciuda valului de accidente produse în intersecţii semaforizate mai mult teoretic, prea curând nu se va schimba ceva.

Loading...
Mircea Radu îşi petrece vacanţa la Botoşani: E Raiul pe pământ
Accident pe Calea Națională, un Range Rover s-a rostogolit pe șosea – GALERIE FOTO

 

Marea ţeapă a amenzilor pentru rovinietă, schema prin care Statul Român sileşte şoferii să plătească dublu

Tot mai mulţi conducători auto din Botoşani sunt puşi în imposibilitatea de a beneficia de prevederile legale potrivit cărora au dreptul să plătească jumătate din amendă în termen de 48 de ore de la aplicare pentru circulaţia fără rovinietă în afara localităţilor.

Primarii botoșăneni de care nu mai scapă lumea

Condamnaţi de judecători, demişi de prefect, pe alocuri şi cu procese pentru revenirea pe post pierdute în instanţă, unii primari din Botoşani au reuşit totuşi să rămână la conducerea localităţilor. Sub o formă sau alta decid direct sau „din umbră” ce se întâmplă în administraţia comunală.

Doi parlamentari PSD au locuit mai bine de un deceniu în ANL-uri din centrul orașului, dar au predat la Locativa altele, la Cișmea

Aşa cum a promis la începutul verii, Doina Federovici a renunţat la apartamentul pe care îl avea închiriat în cartierul Griviţa. La fel a procedat şi Marius Budăi, care a părăsit locuinţa de lângă bazar. Ambii însă au predat alte imobile decât cele în care au locuit efectiv.

Peste 400.000 de euro kilometrul de asfalt județean la Botoșani, ”săracii țării” ajungem să avem cele mai scumpe drumuri din România

Săraci, dar cu preţuri ca la bogaţi, asta s-ar putea spune despre politica de investiţii practicată de Consiliul Judeţean (CJ) şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP). Săptămâna trecută, consilieri judeţeni au adoptat trei hotărâri referitoare la tot atâtea căi rutiere administrate de DJDP, iar costurile prevăzute pentru investiţii ridică serioase semne de întrebare asupra modului în care s-au făcut calculele.

Alarmă la sate! Firmele nu mai găsesc nici măcar tractorişti, barmanii sunt deja… parfum: Pare ceva de râs

Lipsa cronică a forţei de muncă sau mai exact a oamenilor dispuşi să lucreze loveşte şi mediul rural. Dacă la oraş antreprenorii s-au obişnuit să facă tot mai greu angajări din cauza lipsei resursei umane, unii ajungând să asigure gratuit transportul pentru locuitorii de la sate doar ca să aibă cu cine lucra, acum tocmai comunele se confruntă cu o criză generalizată a forţei de muncă.

Nova Apaserv, condusă de un textilist, un constructor de mașini și alți ”super-specialiști” - 12 șefi, nici măcar unul singur licențiat în furnizarea apei

Avem jurist, avem o pleiadă de economiști, avem chiar și un specialist în confecții-tricotaje. Plus o mulțime de ingineri specializați în tot felul de domenii, însă numai în hidrotehnică nu.
 

Școala din căminul cultural, grădinița din dormitor, toaleta ”accesul interzis” - adevărata față a învățământului botoșănean

Dincolo de discursuri sforăitoare, de defilarea oficialităților, de îndemnuri mobilizatoare, este realitatea. Iar într-o mulțime de școli botoșănene este cât se poate de crudă. Și asta reiese chiar din documentele instituțiilor care trebuie să contribuie la asigurarea condițiilor desfășurării unui act de învățământ cel puțin decent.

Vitejie doar cu pensionare și cerșetori? Poliția, Jandarmeria și Poliția Locală - nici o singură amendă pentru scandalul de două zile de la spital

Ameninţări, înjurături, obscenităţi, consum de băuturi alcoolice în loc public, toate acestea şi multe altele nu au fost suficiente pentru autorităţi ca să aplice măcar o singură amendă gloatei care timp de două zile s-a manifestat în curtea sau în împrejurimile celei mai mari unităţi sanitare din Botoşani.

Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

„Mogulii” de la Judeţ: Lefuri uriaşe pentru „vătămaţii” care au produs 0 euro în ultimul an

Consiliul Judeţean Botoşani a creionat o majorare copioasă a salariilor angajaţilor din aparatul propriu, care vor ajunge să câştige mult mai bine decât oameni care îşi riscă zi de zi viaţa la locul de muncă. Şi aceasta în condiţiile în care de la instalarea în urmă cu mai bine de un an a noii conduceri, instituţia nu a accesat nici măcar un program european.

Boierii de altă dată vs ciocoii noi cu bodyguard de astăzi – UNDE au ajuns bogații orașului cu mână largă

În trecut avuțiile boierilor care au trăit pe meleaguri botoșănene erau incomparabile milioanelor de euro care se află în conturile bogaților prezentului. Boierii s-au transformat de-a lungul timpului, din toate punctele de vedere. Duse sunt și actele mari de mărinimie, prezentul aduce cu sine o goană neobosită după noi și noi câștiguri.

Şefii Modern Calor omeniţi cu câte un sfert de miliard de lei vechi din profitul unităţii într-o manevră care a amuţit conducătorii

O parte importantă a profitului înregistrat de societatea de termoficare a oraşului în 2015 şi 2016 ajunge în buzunarele angajaţilor, dar mai ales a şefilor. Adunarea Generală a Acţionarilor de la SC Modern Calor SA a adoptat la şedinţa din 18 mai o decizie privind împărţirea câştigului din anii menţionaţi.

Mii de euro pentru Flutur și Macaleți, prefectul bate pasul pe loc, campionul de la Apă cu ”salariu nesimțit”, aproape detronat!

Din fericire pentru el, ocupantul scaunului de director general de la Nova Apaserv iese deocamdată din atenția opiniei publice, ca persoană cu ”salariu nesimțit”. L-au ajuns la acest capitol, de la începutul lunii în curs, demnitarii care conduc orașul și județul. Mai puțin prefectul care este pus de Legiuitor, dintr-o scăpare probabil, pe ”hold”.

Arbitrul, şeful de la asociaţie, consilierul şomerilor, femeia care face toţi banii – Leii curg pe toate căile în buzunarele aleşilor de la municipiu

Dacă unii aleşi de la municipiu n-au nici casă, nici apartament, nici teren şi nici maşină, alţii sunt cât se poate de inventivi în a-şi ridica nivelul de trai şi îşi cresc veniturile din activităţi cât se poate de diverse, unele fără nici o legătură cu studiile sau domeniul lor de activitate.

Metoda ”Rănitul”: Doctorița, primarul și oamenii cu handicap închipuit care nu mai pot de grija alegerilor

Corectitudinea alegerilor desfăşurate duminică, 11 iunie, la Vlăsineşti, pentru desemnarea noului primar este pusă sub semnul întrebării de numărul mare de persoane care au votat cu urna mobilă.

Falimentara Termica face bani frumoși și-i cheltuiește pe „proceduri” , unități de stat care așteaptă banii primesc... de-o pizza

Mai mult de jumătate din sumele încasate de fosta societate de termoficare a oraşului în al doilea semestru al anului trecut s-au dus pe cheltuieli de procedură. Mai pe româneşte spus, majoritatea banilor ajunşi în contul unităţii au fost cheltuiţi ca să se… aducă bani.

Partidele din Botoșani, de la PNL la... dispărute prin fuziuni - datorii nesimțite la chirie

Faptul că politicienii au un statut special în România și la Botoșani deopotrivă, reiese și din istoria recentă a orașului. Spre deosebire de persoanele fizice sau operatorii economici, în cazul politicienilor ”statul” de cele mai multe ori închide ochii când este vorba de recuperat bani.

Albert a început să rezolve ”marile probleme”: Prima femeie a PSD-iștilor face PR la ”Apă”

Încă un concurs organizat pentru ocuparea unui post la SC Nova Apaserv SA a fost câștigat de un PSD-ist. Dominația social-democrată asupra operatorului de apă și canalizare nu se oprește doar la noul consiliu de administrație, unde cinci din șapte membri sunt membri ai formațiunii de guvernământ, ci se întinde până inclusiv la ”public relations”.

Securiştii elevului erou, la plimbare... de pe pietonal până la Cotroceni, după revoluţie: de la şefi la serviciile secrete la respectabili afacerişti – LISTA

„Un vis frumos mi-a fost viaţa / Cât am trăit pe acest pământ / La 20 de ani s-a stins lumina / Şi zac de tânăr în mormânt”… Sunt versurile emoţionante care se pot citi pe monumentul funerar ridicat la Cimitirul Pacea în memoria lui Mugur Călinescu, elevul care în 1981 a avut curajul de a protesta de unul singur faţă de neajunsurile şi nedreptăţile regimului comunist.

Dacă tac’su nu-i parlamentar… Un băieţel de 3 anişori se stinge într-un dormitor plin de igrasie cu părinţi aşteptând de cinci ani un ANL

Andrei a venit pe lume cu ghinion. Cu mult ghinion. La patru luni a fost diagnosticat cu mucoviscidoză sau fibroză chistică. Este o boală rar întâlnită care apare când un copil moşteneşte câte o genă de la ambii părinţi.

In atare conditii sa inteleg ca Flutur si Turcanu vor amplasa cate o arteziana in locul semafoarelor stricate in fiecare intersectie, iar la Botosani se va circula DOAR dupa indicatoare si fantani arteziene
3 iulie 2017, 19:06
Daca sunt semafoare amplasate in intersectii acestea trebuie sa functioneza, nu sunt puse pt peisaj. Important este ca cei care sunt platiti din bani publici sa-si faca treaba. Valabil in orice oras european
3 iulie 2017, 19:00
Am și eu o nelămurire,totuși,indicatoare sunt,deci sa înțeleg ca șoferii nu le cunosc.chiar asa de greu este? Sa înțeleg ca cei ce comentează nu sunt soferi. Deseori întâlnesc în trafic persoane care nici în sensul giratoriu nu dau prioritate,exemplu ieri seara lângă fosta fabrica de înghețată o cucoana într-o mașină cu nr de Iași, vorbind la telefon nici măcar nu sa asigurat.deci.....
3 iulie 2017, 12:38
Dar de ce ma rog reprezinta o prioritate fantanile arteziene si nu semafoarele ? pt ca ii plac lui Flutur piscinele sau artezienele si mai putin semafoarele ?
3 iulie 2017, 10:50
Autoritatile doarme nu le intereseaza timpul trece banul merge...ar trebui ca unele benzi de circulatie pe care sunt masini parcate sa fie descongestionate ..exemplu in fata la electroalfa se pot parca masini in voia cea buna pe banda 1 la fel in fata la raiffaisen bank de langa profi g enescu cand vii dinspre bulevard spre primaverii si exemplele pot continua dar cine sa ia masuri? Noi avem trafic la nivelul anilor 80
3 iulie 2017, 09:45
semaforul din intersectia Nationala cu P.Rares nu functioneaza deloc de cel putin o luna, iar Flutur trece zilnic pe acolo , atat el cat si Eugen Turcanu, dar pe ambiii se parte ca nu-i mai intereseaza gospodarirea municipiului, mor oameni nevinovati in accdidente si nimeni nu ia masuri, pana cand ?
3 iulie 2017, 08:27
Sondaj
Se impune organizarea unui miting împotriva ”Statului paralel și ilegitim”?
Da, fiindcă există un ”stat paralel și ilegitim”, altul deci decât cel ales de popor
Nu, pentru că nu există un ”stat paralel și ilegitim”
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Situaţii dintr-astea vor mai apare, conductele sunt puse de acum cel puţin 30 de ani în acea zonă. O conductă din oţel care n-a fost protejată când a fost montată la momentul respectiv, că eu nu vreau să mă bat cu tovarăşul ...
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.6332 lei
USD
Dolarul SUA
3.9185 lei
CHF
Francul elveţian
3.9642 lei
GBP
Lira sterlină
5.2671 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4752 lei
XAU
Gramul de aur
158.2582 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2288 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4746 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0007 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0517 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1804 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6224 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2017 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.