Ancheta săptămânii
DOCUMENT: Lucrările la Botoșani – Tg. Frumos avizate pe bucăți, mai mult pe partea ieșeană! „Strategicul” nostru din beton lăsat la urmă – FOTO&VIDEO

Asta reiese din documentul de avizare pentru lucrările efectuate la DN 28B Târgu Frumos – Botoșani, fiind dată undă verde doar pentru o distanță de 51,2, din totalul de 71,50 de kilometri. Cel mai mare tronson pentru care NU s-au obținut autorizațiile necesare efectuării lucrărilor este pe teritoriul județului Botoșani.

Lucrări avizate pe Iași, Botoșani... mai încolo 

 

Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire a fost avizat în cadrul Comisiei Tehnico Economice (CTE) din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind obținută autorizație de construcție pentru întreaga lungime a drumului național, de 71,50 km.

Se întâmpla în martie 2021.

 

Proiectul tehnic de execuție a fost însă rupt în două, în etapa 1 fiind executate lucrări (doar) pe tronsoanele cu covor asfaltic în lungime totală de 51,292 de km, cu începere din Tg. Frumos, și nu din Botoșani, așa cum s-a promis (politic) în nenumărate rânduri. În categoria lucrărilor avizate în prima etapă au fost incluse și cele 9 poduri (opt reabilitate, unul nou construit) care vor fi realizate în cadrul proiectului: peste râurile Buhalnița, Bahlui, Fierbătoarea, Varnița, Codrun, Miletin precum și un pod pasaj peste Valea Frumușica.

 

*podul de la Frumușica

 

Nu au fost avizate în prima etapă tronsoanele de drum cu îmbrăcăminte rigidă din beton de ciment, amenajarea intersecțiilor cu drumuri clasificate precum și semnalizarea și marcajele definitive și lucrările de consolidare.

 

 

Ce-i mai greu, e pe Botoșani 

 

Practic, cele mai complexe din cadrul proiectului. Pentru că, dacă e să facem referire la tronsoanele de drum cu îmbrăcăminte rigidă din beton, acestea sunt pe teritoriul județului Botoșani pe o lungime de aproximativ 16 – 17 kilometri, între Zăicești și Copălău. Unele voci neoficiale indică faptul că s-ar cere o reproiectare a soluției dată pentru acest tronson, cea actuală fiind de scoatere totală a cimentului și înlocuirea cu covor asfaltic.

 

Ori constructorul ar pretinde în acest caz o suplimentare a valorii inițiale, în contextul exploziei prețurilor la materialele de construcții. Cum până la emiterea documentului de avizare nu se ajunsese la o soluție unanim acceptată, și în așteptarea unor măsuri legislative de susținere financiară din partea Guvernului, s-ar fi luat decizia avizării lucrărilor mai simple de realizat, pentru a nu se bloca proiectul în integralitatea lui.

 

Deputatul Costel Șoptică, explică:

„S-a pus problema că ar dura mult până s-ar termina întreg proiectul, cu avize cu tot. Și atunci am ridicat problema și pentru Botoșani – Tg. Frumos și pentru Botoșani – Ștefănești că ar trebui o abordare sectorială, fără să stabilim că vorbim de 3 sectoare, de 4 sectoare din simplu motiv, fiind același constructor și același proiectant, nu mai contează câte sectoare sunt”.

 

*Costel Șoptică, președintele PNL Botoșani

 

BANI pentru investițiile cu risc de suspendare a lucrărilor 

 

La acest moment, Guvernul are în lucru o Ordonanță de Urgență prin care contractele publice să fie indexate cu creșterea prețului la materiale de construcții, banii în plus pentru investiții cu valori insuficiente pentru a fi realizate / finalizate, urmând a se aloca prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

 

Discuțiile vin după ce constructorii s-au plâns de creșterile fără precedent la fier beton, cupru, agregate, balast și toate celelalte materiale de construcții, fiind puși în situația să nu poată finaliza contractele de lucrări pentru care au licitat, fără un calcul corect de indexare a valorii acestora.

 

Lucru valabil și pentru tronsonul din DN 28B între Zăicești și Copălău, care este din ciment. „Acolo soluția există, problema este la constructor care dorește să schimbe soluția. Pentru că nu s-ar încadra financiar, dar dacă se găsesc resurse financiare pentru diferență, omul o să facă așa cum este proiectat și licitat”, a mai declarat Costel Șoptică.

 

Președintele PNL, un mare susținător public al acestei investiții, este optimist și spune că lucrările... „au ajuns la Frumușica, lucrează deja la acel pod de acolo, și din ce am discutat cu ei inclusiv între Frumușica și Flămânzi vor intra deja săptămâna aceasta”.

Iar pe viitor va încerca să organizeze o vizită de lucru la Botoșani cu reprezenți ai CNAIR, tocmai pentru a se clarifica astfel de detalii tehnice, dar mai ales pentru a nu se pune în pericol investiția.

 

 

Și Gheorghe Vlasie, administratorul companiei Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, care este lider de asociație în cadrul proiectului, a confirmat faptul că au fost avizate doar o parte din lucrările de pe drumul Botoșani – Tg. Frumos.

 

„Am avizat o mare parte din proiect în etapa 1 pentru ca lucrările, etapa 2 rămânând o parte de lucrări de consolidare și o parte de lucrări de siguranță a circulației – niște sensuri giratorii – rămân în următoarea etapă care probabil în maximum 1 lună de zile va intra în CTE”

Gheorghe Vlasie, administratorul companiei Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL

 

Omul de afaceri a adus și el în discuție unele modificări legislative pentru care este nevoie de aprobări suplimentare de la CNAIR, însă care per total nu ar pune în pericol lucrările la drumul național care ne leagă de sudul țării.

Cu referire la tronsoanele cu ciment, care cândva au fost considerate parte din „drumul strategic” al Botoșanilor, Gheorghe Vlasie susține că problema va fi remediată într-un orizont de timp foarte strâns:

 

„Și acolo este o diferență între studiul de fezabilitate și proiectare, dar probleme nu sunt. Totul este conform graficului sau celor discutate cu Compania, doar că e o chestiune de durată, o lună, două maximum până se va aproba. Noi avem front de lucru și se lucrează, termenul de execuție nu se modifică”.

 

Scurt istoric

 

În iulie 2020 CNAIR a predat amplasamentul constructorului care avea la dispoziție 5 luni de zile pentru a realiza partea de proiectare. Până la urmă abia după un an de zile, s-a deschis efectiv front de lucru pe drumul Botoșani – Tg. Frumos, în mai 2021 fiind emisă autorizație de construcție.

 

Constructorul lucrează la acest moment la partea de casetare a drumului și la podul de peste Valea Frumușica.

 

DN 28B are o lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani.

 

Amplasamentul lucrărilor este situat în județele Iași (pe raza unităților administrativ-teritoriale: Târgu Frumos, Hârlău, Balș, Cotnari, Ceplenița, Scobinți și Deleni) și Botoșani (pe raza unităților administrativ-teritoriale: Flămânzi, Frumușica, Coșula, Cristești, Bălușeni, Curtești și Copălău).

 

Valoarea totală a contractului în urma licitației este de 267.309.612 lei cu tot cu TVA.

 

Asocierea care a câștigat licitația este condusă de Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, alături de Mavgo Holding, Vahosav VSk a.s. (firmă din Slovacia) și Tramenco SA.

loading...
SURSE neoficiale: Constructorul ar fi RENUNȚAT la lucrările de la Botoșani – Tg. Frumos: REACȚIA celor de la DRDP Iași
FAZA ZILEI: Un deputat PSD le cere public PNL-iștilor să nu se laude cu reabilitarea drumului Botoșani – Tg. Frumos
Se lucrează pe drumul Tg. Frumos - Botoșani – GALERIE FOTO

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store
Femeie paralizată din copilărie, obligată de Casa de Pensii să își demonstreze handicapul cu acte medicale din urmă cu 3-4 decenii ca să îi acorde pensie de urmaș
Larisa are 43 de ani... patru decenii și ceva de chin. Este țintuită de mică într-un scaun cu rotile. Rănită aprig de destin, primește și o lovitură din partea unui sistem pe cât de absurd, pe atât de lipsit de orice urmă de empatie.
Ruslan, un moldovean născut peste Prut, a ajuns cel mai mare afacerist din Botoșani într-un business cu iz de clonă
Să înființezi o companie în 2015 și cinci ani mai târziu să ajungi pe primul loc în Topul Județean al Firmelor întocmit de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Botoșani, aceasta este o performanță care ani la rând nu a fost la îndemâna vreunui om de afaceri născut în România. Ceea ce nu au putut însă românii, a fost la îndemâna unui basarabean.
Proces de-o încâlceală uluitoare: ALDE cere un spațiu ultracentral de la Locativa și daune de 100 de lei pe zi, alt partid acuză falsuri în acte
Alianța Liberalilor și Democraților (ALDE) a deschis un proces la Judecătoria Botoșani împotriva SC Locativa SA pentru un spațiu din zona ultracentrală a orașului. Primul termen s-a judecat pe 5 octombrie, la cinci luni și jumătate de la înregistrarea dosarului, și scoate la iveală o încurcătură definitorie pentru politica botoșăneană.
Primărie executată silit de un IFN din celălalt capăt al țării cu care nu a avut vreun contract de credit: Ne-au dat toate planurile peste cap
Întruniți în ședință extraordinară pe data de 17 septembrie 2021, consilierii județeni au hotărât să aloce 219.000 de lei Primăriei Viișoara. Dacă la alte proiecte de hotărâre care vizează repartizarea unor fonduri unităților administrativ-teritoriale apar discuții aprinse cu acuzații privind atribuirea banilor pe criterii politice, de această dată proiectul propus de conducerea Consiliului Județean a fost aprobat în unanimitate.
ANALIZĂ: Pandemia dă cu virgulă la Botoșani: avem de peste 4 ori mai multe îmbolnăviri decât anul trecut pe vremea asta
10, 12, 5, 9, 3, 11, 0și...13, 26, 20, 27, 35, 20, 40Ce e cu aceste numere? Sunt noile cazuri zilnice din prima săptămână a lunii septembrie, de anul trecut și de anul acesta.
Laptopurile de aproape 1.000 de euro bucata ale aleșilor de la Județ, numai bune de pus milieuri pe ele: Niște bani aruncați aiurea - GALERIE FOTO
21 aprilie 2021, Consiliul Județean Botoșani... După un an în care atât fostul, cât și actualul președinte al CJ au invocat pandemia pentru a nu organiza ședințe de plen în format fizic, consilierii județeni primesc laptopuri pentru a le facilita munca în slujba comunității.
Partidul Amploiaților?! Liberalismul botoșănean pe mâna unei găști de bugetari și directori la stat în care privații sunt suprimați
”Prin noi înșine... dar mai ales cu statul”, aceasta pare să fie noua deviză a marii mase a liberalilor botoșăneni. Partidul care, în teorie, își bazează politicile publice așezând antreprenorul la loc de cinste s-a transformat la Botoșani într-o grupare aproape în exclusivitate a bugetarilor și a lucrătorilor la unitățile de stat.
Sensul giratoriu care mai mult încurcă decât ajută! Accidente cu victime sau fără, în zona care înnebunește conducătorii auto – GALERIE FOTO
17 iulie 2021. Colonelul Narcis Jachel din cadrul ISU Botoșani este implicat alături de soție într-un accident rutier care s-a produs exact în fața instituției unde lucrează aproape de-o viață. Pe un drum pe care l-a parcurs probabil de sute de ori. Un drum pe care-l cunoștea extrem de bine. Dar asta până la amenajarea noului sens giratoriu care se dovedește a fi de fapt o brambrureală de indicatoare și reguli rutiere, care nu au neapărat logică. 
Noii șefi de la Nova Apaserv și-au pus în cap să demaște furturile de apă! Angajați în comisia de disciplină, se aduc controlori din alte județe
Legende sau realități, la Botoșani circulă tot felul de povești cu conducte ascunse sub pământ pe care le folosesc ilegal anumiți utilizatori, cea oficială fiind conectată la un apometru pentru care se face plata lunară. Prin aceste tertipuri s-ar umple piscine, s-ar desfășura activități în spălătorii (auto, mai ales) și tot felul de alte lucruri. Și, evident, aceleași voci arată că aceste duble branșamente nu au putut fi făcute fără ajutor de la angajați tocmai din cadrul operatorului de apă și canalizare.
Loading...
Clădirea cu două instituții în interior pasată între miniștri botoșăneni! Pesediștii și-au arătat mușchii și au „omorât” un proiect de modernizare
Marius Budăi și Raluca Turcan. Doi botoșăneni care au reușit, datorită partidului, să acceadă în funcții de miniștri. Ambii la același minister, cel al Muncii.
Fosta casă a PDL-ului, interzisă prin hotărâre la PNL, a început bătaia pe imobilul din buricul târgului – GALERIE FOTO
Strada Teatrului nr.16, undeva în spatele fostului restaurant ”Pod de Piatră”, pe frontispiciul unei clădiri stă scris ”Partidul Național Liberal – Filiala Teritorială Botoșani”.Aleea Maxim Gorki nr.2, în vecinătatea fostei Case a Corpului Didactic, un alt imobil la intrarea căruia este afișată o emblemă generoasă: ”Partidul Național Liberal – filiala Botoșani”.
DOCUMENT Casa tuturor posibilităților: Județul și Municipiul s-au zbătut să cumpere o casă monument care nu era de vânzare și pe care, de fapt, au refuzat să o achiziționeze când au avut prilejul
Se spune deseori că ”România este țara tuturor posibilităților”. Și cum Botoșani face parte din această țară, nu poate constitui o excepție. Mai ales atunci când discutăm despre administrația publică locală.
O fuziune cum n-a mai fost: USR a ras PLUS la Botoșani, o treime dintre delegații de la municipiu sunt rude între ei
”Miercuri și joi, 105 delegați ai filialelor partidelor proaspăt fuzionate USR și PLUS din întreg județul au ales prin vot direct conducerea județeană a USR Botoșani pentru următorii 4 ani”.
Plan secret pus la cale de 6 luni – cum a ajuns Dan Nechifor la 10 voturi de președinția PNL Botoșani
Intrarea prefectului în lupta pentru funcția de președinte al PNL Botoșani s-a făcut pe 27 iunie 2021, în ultima zi de depunere a candidaturilor pentru alegerile interne. Deși impresia creată a fost aceea a unei decizii luată ”pe ultima sută de metri”, în realitate a fost rezultatul unui plan minuțios pregătit cu jumătate de an înaintea scrutinului.
Loading...
Noul șef de la ”Apă” a plecat de la ANIF după ce Agenția Națională i-a scos postul de director la concurs, se pregătește un ”liberal pe viață”
Pe 26 mai 2021, cu două săptămâni înainte de ședința consiliului de administrație în care Liviu Ștefan a fost numit director interimar la SC Nova Apaserv SA, Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF) a scos la concurs posturile de directori de la 13 filiale teritoriale din țară, inclusiv cea de la Botoșani. Examentul începe chiar astăzi.
Jumătate dintre agenții de la Poliția Rutieră reținuți de DNA sunt plini de datorii la bănci, unii nu au nici măcar mașină
O ștersătură sau un grup de trei hashtag-uri, asta se regăsește la rubrica ”venituri din salarii” din declarațiile de avere ale polițiștilor de la Serviciul Rutier reținuți la începutul lunii iunie de Direcția Națională Anticorupție. Mai exact, vorbim strict de subofițerul și cei nouă agenți pentru care DNA a dispus reținerea. Aceștia și-au secretizat veniturile din salarii. Prin lege!
Politica... vaccinului: Județele cele mai sărace și care au votat cel mai mult AUR la parlamentare au cei mai puțini vaccinați, Botoșani e cap de afiș
Harta națională a vaccinării scoate la iveală o coincidență politică și sanitară în care județul Botoșani este unul dintre capetele de afiș. Comparația cu rezultatele înregistrate la alegerile parlamentare arată că refuzul imunizării provine cu precădere din unitățile administrativ-teritoriale în care Partidul Alianța pentru Unirea Românilor a obținut cele mai bune scoruri electorale.
Nu execută doar Primăria! Lichidatorul a vândut de la Termica păcură, țevi, coturi, puncte termice, o cale ferată și o... locomotivă. Și mai are de vândut!
Executarea silită a Primăriei Botoșani în urma proceselor pierdute la Curtea de Apel Suceava cu Cabinetul Individual de Insolvență (CII) Constantin Lulu Dascălu reprezintă cheia de boltă a activității pe care lichidatorul judiciar al SC Termica SA o desfășoară de zece ani la fosta societate de termoficare a orașului.
Cum a ajuns UE să pună umărul la politizarea masivă a concursurilor din România! Candidați secreți, rezultate secrete, a murit și ultima fărâmă de bun simț
Accederea pe tot felul de funcții publice, de execuție sau conducere, a unor persoane susținute politic și fără prea mare pregătire profesională, în cele mai multe dintre cazuri, a devenit extrem de facilă și are loc sub ochii noștri, ai tuturor, într-o semi-transparență care le convine de minune politicienilor, mai ales. 
Aleșii care au luat pandemia în brațe: Pe ”roșu” ședințele erau în sală, pe ”verde” au redevenit online... la ”televizorul cu lămpi”
De un an și două luni aproape toate instituțiile se folosesc fără jenă de situația sanitară pentru a nu permite intrarea publicului în sedii, pentru a bloca accesul la informațiile de interes public și pentru a limita pe cât posibil să dea socoteală populației și agenților economici care le plătesc practic salariile demnitarilor și celorlalți bugetari pentru ceea ce (nu) fac când stau baricadați în birouri.
Dar ati halit gazul in deplasare.
17 august 2021, 10:34
Sondaj
Sunteți de acord cu accesarea de către Primăria Botoșani a unui credit de 13 milioane de euro pentru cofinanțarea proiectului european privind refacerea căii de rulare și cumpărarea unor tramvaie noi?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Dacă nu ai credință, nu poți face această lucrare. Doar nădăjduind în mila lui Dumnezeu îi putem ajuta pe cei care ne solicită sprijinul. Eu nu fac nimic deosebit. Aici e lucrarea lui Dumnezeu!”,Vlad Plăcintă, preș ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9490 lei
USD
Dolarul SUA
4.3853 lei
CHF
Francul elveţian
4.7366 lei
GBP
Lira sterlină
5.8544 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8663 lei
XAU
Gramul de aur
253.3079 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2474 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3432 lei
AUD
Dolarul Australian
3.1350 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.4429 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1925 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6655 lei
Vremea
astăzi
Botosani
0.7 o C
Dorohoi
1.6 o C
Bucecea
0.0 o C
Darabani
1.2 o C
Saveni
1.6 o C
Ştefăneşti
0.0 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2021 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.