Ancheta săptămânii
DOCUMENT: Lucrările la Botoșani – Tg. Frumos avizate pe bucăți, mai mult pe partea ieșeană! „Strategicul” nostru din beton lăsat la urmă – FOTO&VIDEO

Asta reiese din documentul de avizare pentru lucrările efectuate la DN 28B Târgu Frumos – Botoșani, fiind dată undă verde doar pentru o distanță de 51,2, din totalul de 71,50 de kilometri. Cel mai mare tronson pentru care NU s-au obținut autorizațiile necesare efectuării lucrărilor este pe teritoriul județului Botoșani.

Lucrări avizate pe Iași, Botoșani... mai încolo 

 

Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire a fost avizat în cadrul Comisiei Tehnico Economice (CTE) din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind obținută autorizație de construcție pentru întreaga lungime a drumului național, de 71,50 km.

Se întâmpla în martie 2021.

 

Proiectul tehnic de execuție a fost însă rupt în două, în etapa 1 fiind executate lucrări (doar) pe tronsoanele cu covor asfaltic în lungime totală de 51,292 de km, cu începere din Tg. Frumos, și nu din Botoșani, așa cum s-a promis (politic) în nenumărate rânduri. În categoria lucrărilor avizate în prima etapă au fost incluse și cele 9 poduri (opt reabilitate, unul nou construit) care vor fi realizate în cadrul proiectului: peste râurile Buhalnița, Bahlui, Fierbătoarea, Varnița, Codrun, Miletin precum și un pod pasaj peste Valea Frumușica.

 

*podul de la Frumușica

 

Nu au fost avizate în prima etapă tronsoanele de drum cu îmbrăcăminte rigidă din beton de ciment, amenajarea intersecțiilor cu drumuri clasificate precum și semnalizarea și marcajele definitive și lucrările de consolidare.

 

 

Ce-i mai greu, e pe Botoșani 

 

Practic, cele mai complexe din cadrul proiectului. Pentru că, dacă e să facem referire la tronsoanele de drum cu îmbrăcăminte rigidă din beton, acestea sunt pe teritoriul județului Botoșani pe o lungime de aproximativ 16 – 17 kilometri, între Zăicești și Copălău. Unele voci neoficiale indică faptul că s-ar cere o reproiectare a soluției dată pentru acest tronson, cea actuală fiind de scoatere totală a cimentului și înlocuirea cu covor asfaltic.

 

Ori constructorul ar pretinde în acest caz o suplimentare a valorii inițiale, în contextul exploziei prețurilor la materialele de construcții. Cum până la emiterea documentului de avizare nu se ajunsese la o soluție unanim acceptată, și în așteptarea unor măsuri legislative de susținere financiară din partea Guvernului, s-ar fi luat decizia avizării lucrărilor mai simple de realizat, pentru a nu se bloca proiectul în integralitatea lui.

 

Deputatul Costel Șoptică, explică:

„S-a pus problema că ar dura mult până s-ar termina întreg proiectul, cu avize cu tot. Și atunci am ridicat problema și pentru Botoșani – Tg. Frumos și pentru Botoșani – Ștefănești că ar trebui o abordare sectorială, fără să stabilim că vorbim de 3 sectoare, de 4 sectoare din simplu motiv, fiind același constructor și același proiectant, nu mai contează câte sectoare sunt”.

 

*Costel Șoptică, președintele PNL Botoșani

 

BANI pentru investițiile cu risc de suspendare a lucrărilor 

 

La acest moment, Guvernul are în lucru o Ordonanță de Urgență prin care contractele publice să fie indexate cu creșterea prețului la materiale de construcții, banii în plus pentru investiții cu valori insuficiente pentru a fi realizate / finalizate, urmând a se aloca prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

 

Discuțiile vin după ce constructorii s-au plâns de creșterile fără precedent la fier beton, cupru, agregate, balast și toate celelalte materiale de construcții, fiind puși în situația să nu poată finaliza contractele de lucrări pentru care au licitat, fără un calcul corect de indexare a valorii acestora.

 

Lucru valabil și pentru tronsonul din DN 28B între Zăicești și Copălău, care este din ciment. „Acolo soluția există, problema este la constructor care dorește să schimbe soluția. Pentru că nu s-ar încadra financiar, dar dacă se găsesc resurse financiare pentru diferență, omul o să facă așa cum este proiectat și licitat”, a mai declarat Costel Șoptică.

 

Președintele PNL, un mare susținător public al acestei investiții, este optimist și spune că lucrările... „au ajuns la Frumușica, lucrează deja la acel pod de acolo, și din ce am discutat cu ei inclusiv între Frumușica și Flămânzi vor intra deja săptămâna aceasta”.

Iar pe viitor va încerca să organizeze o vizită de lucru la Botoșani cu reprezenți ai CNAIR, tocmai pentru a se clarifica astfel de detalii tehnice, dar mai ales pentru a nu se pune în pericol investiția.

 

 

Și Gheorghe Vlasie, administratorul companiei Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, care este lider de asociație în cadrul proiectului, a confirmat faptul că au fost avizate doar o parte din lucrările de pe drumul Botoșani – Tg. Frumos.

 

„Am avizat o mare parte din proiect în etapa 1 pentru ca lucrările, etapa 2 rămânând o parte de lucrări de consolidare și o parte de lucrări de siguranță a circulației – niște sensuri giratorii – rămân în următoarea etapă care probabil în maximum 1 lună de zile va intra în CTE”

Gheorghe Vlasie, administratorul companiei Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL

 

Omul de afaceri a adus și el în discuție unele modificări legislative pentru care este nevoie de aprobări suplimentare de la CNAIR, însă care per total nu ar pune în pericol lucrările la drumul național care ne leagă de sudul țării.

Cu referire la tronsoanele cu ciment, care cândva au fost considerate parte din „drumul strategic” al Botoșanilor, Gheorghe Vlasie susține că problema va fi remediată într-un orizont de timp foarte strâns:

 

„Și acolo este o diferență între studiul de fezabilitate și proiectare, dar probleme nu sunt. Totul este conform graficului sau celor discutate cu Compania, doar că e o chestiune de durată, o lună, două maximum până se va aproba. Noi avem front de lucru și se lucrează, termenul de execuție nu se modifică”.

 

Scurt istoric

 

În iulie 2020 CNAIR a predat amplasamentul constructorului care avea la dispoziție 5 luni de zile pentru a realiza partea de proiectare. Până la urmă abia după un an de zile, s-a deschis efectiv front de lucru pe drumul Botoșani – Tg. Frumos, în mai 2021 fiind emisă autorizație de construcție.

 

Constructorul lucrează la acest moment la partea de casetare a drumului și la podul de peste Valea Frumușica.

 

DN 28B are o lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani.

 

Amplasamentul lucrărilor este situat în județele Iași (pe raza unităților administrativ-teritoriale: Târgu Frumos, Hârlău, Balș, Cotnari, Ceplenița, Scobinți și Deleni) și Botoșani (pe raza unităților administrativ-teritoriale: Flămânzi, Frumușica, Coșula, Cristești, Bălușeni, Curtești și Copălău).

 

Valoarea totală a contractului în urma licitației este de 267.309.612 lei cu tot cu TVA.

 

Asocierea care a câștigat licitația este condusă de Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL, alături de Mavgo Holding, Vahosav VSk a.s. (firmă din Slovacia) și Tramenco SA.

Urmărește-ne și pe Google News

loading...
SURSE neoficiale: Constructorul ar fi RENUNȚAT la lucrările de la Botoșani – Tg. Frumos: REACȚIA celor de la DRDP Iași
FAZA ZILEI: Un deputat PSD le cere public PNL-iștilor să nu se laude cu reabilitarea drumului Botoșani – Tg. Frumos
Se lucrează pe drumul Tg. Frumos - Botoșani – GALERIE FOTO

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store
Cătălin Flutur în vizită la AUR-ul condus de George Simion: Suntem prieteni de ani de zile - CULISELE unei întâlniri pentru o brățară (a)politică
În săptămâna 15 - 21 august, fostul primar al municipiului Botoșani a vizitat sediul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR).Cătălin Flutur susține că a mers la partidul menționat doar ca să ridice o invitație la nuntă.
Recensământ 2022: Pentru prima dată după 30 de ani municipiul Botoșani scade sub 100.000 de locuitori. Orașul riscă să-și piardă rangul, o parte din consilierii și polițiștii locali, inclusiv bani de la buget
Este cea mai gravă depopulare de la cel de-al Doilea Război Mondial, în care pierderile omenești au fost puse pe seama luptelor.Recensământul populației a oficializat practic fenomenul migrației la adevărata-i amploare, cu orașe din România părăsite masiv de locuitori.
O adolescentă din municipiu a obținut ordin de protecție împotriva propriei mame!
În cele mai multe dintre cazuri, divorțul dintre părinți se răsfrânge asupra copiilor care devin, în mod nefericit, o armă între foștii parteneri care caută răzbunare reciprocă.O încheiere de căsnicie din municipiul Botoșani se consumă în aceste zile cu lupte grele la Poliție și în instanță, după ce copilul a obținut ordin de protecție împotriva mamei.
Luptă până la Tribunal și Parchet pe direcția ”unicului șef” de la municipiu, primarul îi face prefectului plângere penală: S-a făcut sluj
Un nou conflict politico-administrativ se creionează în administrația publică locală de la Botoșani, în contextul animozității accentuate dintre filialele PNL și PSD, formațiuni care la nivel național se află în coaliția de guvernare. Nu și pe plan local.
Prietenie ruptă în două de AUR: Povestea unei candidaturi sprijinite de o organizație văzută ca o continuatoare a legionarilor - VIDEO
15 august 2020 – Bogdan Cărăușu își lansează candidatura la Consiliul Local pe platoul Sălii Polivalente din mijlocul mai multor reprezentanți ai Frăției Ortodoxe, inclusiv a președintelui Dan Grăjdeanu.7 iulie 2022 – invitat la Botoșăneanul TV, Bogdan Cărăușu face public că a întrerupt colaborarea cu organizația religioasă în ciuda sprijinului care i-a fost acordat atunci.
Viorica Dăncilă, dezvăluiri la Botoșani după pierderea șefiei Guvernului: Nici Doina, nici Marius nu au dat un telefon / Nimeni nu se aștepta că o să-l aresteze pe Liviu Dragnea – VIDEO
În toată istoria sa, România a avut un singur prim-ministru femeie: Viorica Dăncilă. A condus Guvernul în perioada 29 ianuarie 2018 – 4 noiembrie 2019, perioadă marcată de proteste de stradă și de o luptă la baionetă cu Justiția.
E jale! Investiția la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, doar la un sfert după jumătate din contract, pentru o mulțime de lucrări încă nu s-au obținut nici măcar avizele
Avem parte de anunțuri triumfaliste din partea unor demnitari botoșăneni cu poze în care apare asfaltul, dar în realitate situația de pe drumul Botoșani – Târgu-Frumos este una cel puțin îngrijorătoare. Asta reiese dintr-o situație primită de Prefectură de la Secția Drumuri Naționale (SDN), practic reprezentantul din județ al beneficiarului, adică al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în Botoșani.
ALARMĂ: S-a cerut oficial suspendarea autorizației de mediu pentru rampa de deșeuri a județului, Botoșani riscă să fie îngropat în gunoaie
Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naționale de Mediu a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului (APM) suspendarea Autorizației Integrate de Mediu (AIM) emisă pentru Centrul Integrat de Management al Deșeurilor (CMID) Stăuceni. Mai direct spus, noua groapă de gunoi a județului riscă să rămână fără autorizație de mediu, ceea ce înseamnă că nu ar mai putea să își desfășoare activitatea, iar operatorii de salubrizare din întreg județul nu ar mai avea unde să ducă deșeurile.
Sătul să aștepte apa, un fost luptător în Legiunea Străină își vinde pensiunea din Botoșani: Chiar e strigător la cerVIDEO & GALERIE FOTO
Nici mai mult, nici mai puțin de 16 ani a luptat în instanță pentru a dobândi dreptul de proprietate asupra unui conac naționalizat de comuniști. L-a transformat în pensiune, a avut 50.000 de turiști, însă după opt ani de activitate dorește să renunțe la afacere. Iar motivul nu ar trebui să existe într-o țară membră a Uniunii Europene.
Val de procese deschise de Primărie pentru tranzacții cu locuințe din Centrul Vechi: Sume derizorii / Poate ne trezim și cu apartamentele noastre că devin nule
Primarul Cosmin Andrei susține că a intrat în posesia unor documente din care reiese că au fost vândute 15 apartamente din Centrul Istoric, iar contractele de vânzare – cumpărare nu au fost perfectate la notar. Drept pentru care toate aceste înțelegeri contractuale vor fi contestate în instanță.
Patru foști și actuali șefi ai Filarmonicii dați pe mâna Poliției, suspiciuni de luare de mită, abuz și neglijență în serviciu
Sesizarea organelor de cercetare a venit în urma unui audit efectuat la Filarmonica de Stat „George Enescu” Botoșani.Vizează patru angajați care au fost implicați în organizarea unui concurs pentru ocuparea poziției de concert maestru.
”Reforma de la Apă” a născut până la urmă mai mulți șefi, instalatorii au fost rebotezați ”operatori circuite rețea apă” poate-poate vine cineva să se angajeze
Pe 20 aprilie, cu câteva zile înaintea Paștelui, Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Aqua Botoșani”, structură constituită de Consiliul Județean și 73 de consilii locale, a avizat modificarea organigramei și statului de funcții la SC Nova Apaserv SA. După ce, în ianuarie, s-au redus directorii de la patru la doi, în aprilie numărul total al șefilor a crescut cu patru. În același timp, se găsesc foarte greu oameni pentru munca de jos.
Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
Dar ati halit gazul in deplasare.
17 august 2021, 10:34
Sondaj
Credeți că trebuie limitată la 30 km/h viteza pe șoseaua de la Lebăda?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„În aceste cazuri punctuale poate fi apelat numărul de urgență 112, se deplasează o patrulă de Poliție sau de Jandarmerie la locul indicat iar aceștia iau măsurile legale, conform Legii 61/1991 pentru tulburarea liniștii și ...
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9192 lei
USD
Dolarul SUA
4.6852 lei
CHF
Francul elveţian
4.9737 lei
GBP
Lira sterlină
5.6962 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4209 lei
XAU
Gramul de aur
268.5155 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2412 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.1854 lei
AUD
Dolarul Australian
3.1512 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.4303 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2022 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6614 lei
Vremea
astăzi
Botosani
0.4 o C
Dorohoi
0.2 o C
Bucecea
1.0 o C
Darabani
-0.4 o C
Saveni
0.4 o C
Ştefăneşti
6.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.