Ancheta săptămânii
Noii șefi de la Nova Apaserv și-au pus în cap să demaște furturile de apă! Angajați în comisia de disciplină, se aduc controlori din alte județe

Legende sau realități, la Botoșani circulă tot felul de povești cu conducte ascunse sub pământ pe care le folosesc ilegal anumiți utilizatori, cea oficială fiind conectată la un apometru pentru care se face plata lunară. Prin aceste tertipuri s-ar umple piscine, s-ar desfășura activități în spălătorii (auto, mai ales) și tot felul de alte lucruri. Și, evident, aceleași voci arată că aceste duble branșamente nu au putut fi făcute fără ajutor de la angajați tocmai din cadrul operatorului de apă și canalizare.

Tun pe hoții de apă

 

Pentru a verifica veridicitatea acestor zvonuri care circulă la Botoșani de ani de zile, noua conducere a societății Nova Apaserv a început de aproximativ trei săptămâni de zile un amplu control de verificare în rândul consumatorilor. În doar câteva zile au ieșit la iveală o sumedenie de nereguli și deja există angajați de la Nova Apaserv care vor trebui să dea explicații în comisia de disciplină.

 

Explică situația Bogdan Dăscălescu, vicepreședinte al Consiliului Județean (CJ) Botoșani și omul care de la preluarea mandatului a tot pus întrebări privitoare la pierderile imense de apă care au ajuns undeva la 80% din ceea ce produce compania. Și care nu pot fi puse toate doar pe seama avariilor care au loc.

 

 

„Deja sunt foarte mulți oameni băgați în comisia de disciplină. Lucruri se întâmplă acolo. S-au identificat pierderi, s-au găsit nereguli. Este un corp de control care deja verifică utilizatorii, adică clienții pe partea de legalitate, la contoare, sigilii și tot ce se întâmplă acolo. Asta există și se desfășoară un control, sunt vreo trei săptămâni de acum, de când echipele de control sunt pe teren. Sunt scoase, sunt făcute planuri și în fiecare zi există niște rapoarte. Inclusiv branșamente ilegale”,

Bogdan Dăscălescu, vicepreședinte CJ

 

 

Dimensiunea actelor ilegale care se petrec la rețeaua de apă a județului poate fi scoasă la iveală doar prin verificări amănunțite pe acele sectoare unde sunt înregistrate cele mai mari pierderi. Așa se face că șeful CJ Dăscălescu, împreună cu noul director al companiei, Liviu Ștefan, au apelat la corpul de control de la Nova Apaserv care să preia această misiune cu muncă sisifică. Cum acest corp de control este extrem de suplu și format din doar trei oameni, Bogdan Dăscălescu vrea să mărească numărul de membri.

Cu persoane din alte județe, de preferat, pentru a fi evitate eventuale situații de protejare a unor utilizatori.

 

Bogdan Dăscălescu: „Căutăm soluții pentru mărirea echipei corpului de control și inclusiv căutăm soluții, eu îmi doresc încă 10 oameni în corpul de control dar nu din Botoșani. O să încerc o discuție cu alte companii de apă, să văd dacă nu pot să împrumut sau să angajez o echipă de control din exterior, pe care să o aduc la Botoșani ca să fac un control mult mai amănunțit”.

 

În această primă etapă din lunga serie de verificări s-au comandat apometri pentru identificarea zonelor cu pierderi de apă extrem de mari și se sectorizează rețeaua. Noii apometri vor fi montați în diverse locuri care să permită operatorului să afle unde sunt puncte nevralgice.

 

„Sunt anumite puncte cheie unde se montează contori și ne dăm seama că pe zona aia se fură sau se pierde apă. Asta o să vedem”, susține Bogdan Dăscălescu.

 

 

 

Seria controalelor a fost pornită în urma protestului organizat de cetățenii din Flămânzi care au acuzat că apa nu mai ajunge și la ei. Și s-a dat astfel curs unor verificări la branșamentele care au fost făcute la magistrala care pleacă spre sudul județului.

 

„Am efectuat niște misiuni pe zona Flămânzi dar și pe Cătămărăști și au fost depistate diverse nereguli, gen sigilii rupte, apometre. Evident, cei care sunt responsabili pe zonă fac subiectul cercetării disciplinare în comisia de disciplină”,

Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA

 

Salariații care sunt deja băgați în comisia de disciplină riscă diminuări salariale și inclusiv pierderea locului de muncă, în funcție de gradul de implicare în neregulile care apar în rapoartele de control. „Branșamente duble dacă există rămâne să le descoperim și să le dovedim”, promite noul director de la „Apă”.

 

Se muncește la Nova. Dar, fără fanfară

 

La jumătatea lunii iunie, Liviu Ștefan intra în biroul abia eliberat de precedesorul său, Gabriel Cîrlan. Au trecut aproximativ două luni de zile iar impresia generală era una tot de plafonare. Bogdan Dăscălescu contrazice și susține că la Nova Apaserv lucrurile s-au pus în mișcare, iar Liviu Ștefan ar fi omul determinat care are un ritm mai lent însă care cântărește extrem de atent fiecare decizie.

 

Împreună își doresc să readucă societatea pe linia de plutire, deși la acest capitol, aceleași promisiuni au fost auzite de la fiecare conducere nouă.

 

„Ambiția mea și ceea ce am declarat de la început este să încerc să duc cifra de afaceri lunară către 6 milioane de lei, de la 4 milioane. Îmi doresc o creștere de 40% a cifrei de afaceri, îmi doresc să o pot realiza, într-un an, un an și ceva. Durează dar, asta e”,

spune Bogdan Dăscălescu.

 

 

Tot o poveste care se repetă la fiecare nou director este cea în care se face o analiză a schemei de personal, cu scopul de a se întări echipele din teren, iar în birouri să rămână cei care au într-adevăr treabă. Promisiunile au fost uitate, șefii s-au tot perindat, lucrurile au rămas neschimbate. Bogdan Dăscălescu își dorește o ierarhizare a funcțiilor.

 

„În momentul de față cu 4 directori care sunt pe aceeași poziție, mai mult sau mai puțin. Nu există o chestie de subordonare față de directorul general care poate bate cu pumnul în masă: faceți ce vă spun. Fiecare are viziunea lui de dezvoltare, fiecare vrea un anume fel să se întâmple lucrurile acolo și este un fel de colaborare. În privat puneți patru administratori la o firmă și se duce-n cap în secunda următoare”.

 

Fostul afacerist ajuns la cârma județului a explicat și de ce nu se poate renunța la pleiada de directori, legislația aferentă de organizare impunând acest lucru. Concret, compania este împărțită în direcții care neapărat trebuie să fie conduse de un director. Însă încearcă să-i subordoneze pe ceilalți trei, directorului general. Iar pentru asta gândește și un nou set de criterii de performanță (care se schimbă o dată la 5 ani de zile) și-i obligă astfel să muncească. Pentru că, „neîndeplinirea criteriilor poate duce la diminuări salariale sau chiar pierderea mandatului”

 

În aceeași lumină, tot pentru eficientizare, noua echipă de conducere se gândește și la oamenii din canale.

 

„Vrem să eliminăm salariul minim pe economie la angajații din canal pentru că nu o să aduci niciodată oameni, lispa este fantastică de oameni pe intervenție. Ei sunt vreo 500 acolo dar efectiv cei care sunt pe reparații sunt 20, 30 de oameni. Fizic. Ei pe hârtie figurează 70 dar maximum jumătate sunt activi, pentru că unul e în concediu medical, altul în concediu de odihnă, unul e cu boală incurabilă și clar că nu mai vine la serviciu. Doar 30 de oameni sunt activi în tot județul acesta, adică nici nu ai cu cine lucra. Nu degeaba se întâmplă, ce se întâmplă”,

Bogdan Dăscălescu, vicepreședinte CJ Botoșani

 

Scapă de datorii...cu o nouă datorie

 

Pentru a avea bani de salarii, în primul rând compania trebuie să scape de datoriile uriașe. Și pentru a scăpa de datorii, Nova Apaserv încearcă să se îndatoreze iar, prin accesarea unui nou credit între 8 și 10 milioane de lei, pe o durată de cinci ani de zile. Pentru asta se poartă negocieri cu CEC Bank, iar scopul acestui împrumut este de a se obține lichidități financiare pentru funcționare și plata furnizorilor.

Iar asta după ce, doar anul trecut pentru penalitățile percepute de compania de electricitate, s-a plătit o sumă de 280.000 de lei.

 

Ideea este de a se reduce cheltuielile anuale de la 4,5 milioane la 1 iar în paralel să fie crescute veniturile. Ținta este ca Nova Apaserv să obțină un profit operațional, adică diferența dintre costuri și venituri să fie de de 1 – 1,5 milioane lei și atunci se poate discuta despre mărirea schemei de personal la partea de intervenții dar și noi proiecte de dezvoltare.

 

loading...
Nova Apaserv avertizează: Branșarea la rețeaua publică de alimentare cu apă, doar cu acest AVIZ
Directorul Liviu Ștefan numit administrator provizoriu  în CA-ul de la Apă cu ceva critici liberale
VESTE mare de la București! Magistrală de gaz care traversează județul, pentru zeci de comune din Botoșani

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Loading...
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Dumitru Zmău în fața celei mai mari tragedii din carieră: Erau distruși. Oameni plângeau, țipau, răcneau. O nenorocire ca asta sper să nu mai prind în viața asta - VIDEO
Doar cei care au prins o bucată din comunism își pot aminti cum decurgeau călătoriile între localități sau cele interjudețene. Autobuzele plecau exclusiv din autogări, nu existau firme private, cum sunt în zilele noastre, pentru transportul călătorilor la orice destinație dorită. Nu erau bilete rezervate, aer condiționat sau altele de acest gen.
Pompierul care a intervenit la tragedia de la Huțani: Se scoteau oameni, intra unul, ieșea altul / Când vezi ce ai văzut acolo... nu-ți găsești cuvintele - VIDEO
Pe Liviu Adronic l-am cunoscut prin prisma activităților din ultimele două decenii, el dezvăluindu-și public sufletul sensibil îndrăgostit de cultură. A apărut și s-a poziționat firesc în mijlocul evenimentelor artistice ca și cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Puțini cunosc faptul că Liviu Andronic a trăit o zi și o noapte în mijlocul celei mai mari tragedii rutiere care a lovit România. Și care l-a schimbat și pe el, pe viață. Deși, nu a pierdut pe nimeni drag. A preluat însă din durerea celorlalți, a celor care și-au plâns morții.
Eroul care OFICIAL nu există! Gheorghe Podaru, omul care într-o după-amiază de vară a salvat șase oameni din mlaștina de la Huțani: Totul s-a petrecut într-o tăcere de mormântVIDEO & GALERIE FOTO
Ne reîntoarcem în timp, în duminica zilei de 29 iunie 1980, în localitatea Huțani, unde a avut loc cea mai mare tragedie rutieră a României.Gheorghe Podaru a avut o implicare uriașă în partea a doua a evenimentului rutier, în ceea ce s-a înțeles pe atunci a fi misiunea de salvare.
Mărturiile femeii care a supraviețuit celei mai mari tragedii rutiere din România: Șoferul a strigat - ne răsturnăm / Fetițele alea au murit cu garoafele în mânăVIDEO & FOTO
Margareta Hergheligiu avea 27 de ani în anul care avea să marcheze iremediabil sute de oameni din trei județe ale Moldovei și este una dintre puținele persoane care a supraviețuit teribilului accident rutier din 29 iunie 1980.Își amintește fiecare detaliu extrem de clar, iar amintirile încă-i rănesc memoria pentru că, în cei 41 de ani care au trecut de atunci, nu s-a oprit din întrebările adresate Divinității: „De ce am trăit eu și nu unul dintre copiii care se aflau în autobuz? Sau una dintre familiile fericite care se aflau printre călători?”.
Este singura societate de apa din tara care merge in pierderi.
13 decembrie 2021, 16:38
Asia care citesc contoarele, ei blocheaza elicea de la apometre.
13 decembrie 2021, 16:36
Ce comisie de disciplina, astia care citesc contoarele sau imbogatit pe banii celorlalti consumatori. Ei puneau banii in buzunar si directorii tot cereau cresterea pretului la metru cub de apa. Ce comisie de diciplina, cercetati si bagati la puscarie.
13 decembrie 2021, 16:17
oare cineva de pe la DNA , nu vede si nu aude de hotiile astora...???
13 septembrie 2021, 17:00
Cu astfel de povesti de adormit copiii nici Doina Federovici nu ii poate crede, dar le-a dat acestor povestitori Nova pe mâna pentru ca are nevoie de majoritatea politica din CJ in următorii ani. Cu astfel de povesti societatea se îndreaptă direct spre faliment, poate asta se dorește.
23 august 2021, 19:15
Când îi auzi pe ăştia îţi vine să vomiţi.
23 august 2021, 17:46
Partial din sumă a cheltuit-o Tzurcanu contra spăgi iar partial, adică vreo75% au fost neaccesati fiindca nu au stiut sa-i foloseasca sau nu au venit cu spaga la impărăție. Să fie primit! Fuse și se duse!
23 august 2021, 12:53
In mandatul lui Turcanu la CJ s-a comandat ca constructorul falimentar ulterior Aquaterm sa construiască o stație de epurare la Joldesti fără a exista conducte de alimentare cu apa in zona. Între timp stația se degradează si o sa ajungă sa nu mai poată fi funcțională când va trebui sa fie pusă un funcțiune. Întrebarea este dl Dăscălescu și dl Stefan vor lua măsuri cu cei care se fac vinovați in aceasta situație. Eu cred ca NU pentru ca vinovații sunt între ei. Atunci ce credibilitate sa mai ai in astfel de oameni.
23 august 2021, 10:31
In ziarul Adevarul din data de 23 aprilie 2019 scrie ca s au primit 300 mil euro etapizat pt canalizare daca canalizare nu s a pus peste tot unde s baniiii? Cine e in masura sa verifice ce s a facut cu banii?
23 august 2021, 10:11
Astea-s basme din carti povestiDar imi place cum le povestesti.Ar fi o minune ca acesti oameni sa realizeze ceea ce spun.
23 august 2021, 09:35
Cautati bine, ca aveti inclusiv o fabrica care consuma apa moca. Curios daca de aia se vor lega.
23 august 2021, 09:23
Sondaj
Ar trebui introduse uniformele școlare obligatorii?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Colegilor mei care astăzi au intrat în echipă le urez mult succes și nu în ultimul rând vreau să mulțumesc și colegilor au făcut parte din echipa Inspectoratului Școlar până astăzi și cu care am colaborat excelent. Sper ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9477 lei
USD
Dolarul SUA
4.7247 lei
CHF
Francul elveţian
4.7380 lei
GBP
Lira sterlină
5.8810 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6529 lei
XAU
Gramul de aur
277.4951 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2493 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2761 lei
AUD
Dolarul Australian
3.3196 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6853 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2002 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6649 lei
Vremea
astăzi
Botosani
16.6 o C
Dorohoi
16.7 o C
Bucecea
15.9 o C
Darabani
12.9 o C
Saveni
17.1 o C
Ştefăneşti
14.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.