Ancheta săptămânii
Șoferii, singurii vinovați! Nici măcar o amendă în doi ani pentru gropile din drumuri care pun în pericol viața oamenilor – DOCUMENT

”A încercat să evite o groapă”, ”din cauza stării proaste a carosabilului”, ”ca urmare a unei porțiuni de drum fără asfalt”, sunt doar câteva formulări din zeci sau poate chiar sute de articole din presă referitoare la cauzele producerii unor accidente. Deși într-o mulțime de evenimente rutiere starea proastă a drumurilor reprezintă un factor determinant în producerea acestora, responsabili în final sunt doar șoferii. Iar acest lucru este confirmat chiar de către Poliția Română.

Asociația România fără Gropi întreabă

 

Pe 18 aprilie 2019 Lucian Redinciuc de la Asociația România fără Gropi a trimis Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) o adresă pornind de la regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.


”Participanții la trafic sunt obligați să anunțe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliție atunci când au cunoștință despre existența pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situații periculoase pentru fluența și siguranța circulației”, se arată la art.96 din respectiva ordonanță.


Ca atare, conducătorul auto a informat IGPR despre faptul că pe DJ 282 Trușești – Răuseni și pe DJ 297 Silișcani – Todireni se încalcă amintitul act normativ în sensul că sunt puse în pericol viața și integritatea corporală a participanților la trafic.


Printre problemele sesizate pe cele două căi rutiere s-au regăsit: gropi mari, denivelări, porțiuni cu asfalt lipsă, lipsa marcajelor.


”Cel mai deranjant este că drumul este în această stare de cel puțin zece ai de când parcurg acest drum aproape zilnic și tot zilnic este patrulat și de Poliția Rurală și Poliția Rutieră cu radare, care NU filmează și aceste încălcări ale legii care periclitează siguranța participanților la trafic. Oare în cât timp ajunge o ambulanță sau o mașină de pompieri de la Botoșani la Răuseni în aceste condiții în care viteza medie este undeva la 20-30 km/h?”


Lucian Redinciuc, conducător auto, în adresa trimisă IGPR.


Acesta nu a cerut Poliției Române să asfalteze așa-zisele șosele, ci doar să aplice sancțiunile prevăzute de Codul Rutier pentru nerespectarea viabilității drumurilor.


Totodată, a întrebat IGPR de ce posturile de poliție rurală de la Blândești, Sulița, Todireni, Hlipiceni, Răuseni și Albești nu aplică sancțiuni pentru ”aceste încălcări grave și repetate a legislației rutiere”?

 

Poliția răspunde


Răspunsul a venit pe 23 mai din partea Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani și a Serviciului Rutier și este dezarmant.


”Conform statisticii, în ultimii doi ani nu s-au aplicat amenzi pentru nerespectarea de către administratorii drumurilor publice de pe raza județului Botoșani a prevederilor art.105 din OUG 195/2002, republicată”,


IPJ Botoșani, Serviciul Rutier.


Adresa este semnată de șefii IPJ și ai Serviciului Rutier, comisarii șefi Viorel Șerbănoiu și Teodor Orhei și face referire directă și la cele două drumuri menționate în scrisoarea Asociației România fără Gropi.


Astfel, se menționează că încă de pe data de 20 august 2018 s-a emis aviz de modernizare și reabilitare a celor două drumuri, ”însă lucrările nu au început până în prezent”.

 

S-au scremut până ce nu le-au mai ajuns banii 


Respectivele căi rutiere au generat mai multe proteste din partea șoferilor, inclusiv în această primăvară.

 

Consiliul Județean Botoșani este proprietarul amintitelor șosele, care sunt administrate de Direcția Județeană de drumuri și Poduri.

 

Ar fi trebuit modernizate prin proiectul european accesat de Consiliul Județean privind drumul strategic, însă nu s-a prezentat vreo firmă la licitație întrucât între data conceperii proiectului și aceea a lucrărilor s-au scumpit prețurile, s-au mărit contribuțiile la stat, iar sumele prevăzute nu permit companiilor din domeniu nici măcar să termine investiția ”ban pe ban”.

 

loading...
Piața Revoluției a dat în clocot la PROTESTUL anului: Mâini ridicate în aer și minute în șir de M..E PSD – VIDEO
Drumul strategic bate pasul pe loc, vicele Birta promite plombări: Dacă se întârzie cu două –trei zile nu e un capăt de țară

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store
Marea trădare roșie: Primari și directori PNL la conferința PSD. Afaceriști de calibru la ședința cu Dragnea - GALERIE FOTO
Conferința județeană a PSD Botoșani desfășurată vinerea trecută în prezența capilor naționali ai partidului, în realitate un miting electoral pentru alegerile europarlamentare, s-a dorit a fi și o demonstrație de forță a social-democraților în preajma scrutinului din luna mai.
Copiii cu valiza în mână așteptați la muncă, concurs cu salariu atrăgător la Primăria Botoșani, n-a venit nimeni
Odată deveniți majori și fără intenții de a învăța la o facultate, copiii care au fost în sistemul de protecție al statului se trezesc în stradă, cu valiza în mână și cu o lume mare care abia așteaptă să-i înghită. Dacă în familiile normale, majorii au parte în continuare de susținerea părinților, orfanii statului trebuie să se descurce singuri.
Circul foamei de la Botoșani LOVEȘTE și în copii: 8 ani de bătut pasul pe loc, bucăți din școli ajung ruine și aproape cad peste elevi – GALERIE FOTO
Patru ani în care municipiul Botoșani a avut primar PSD (Ovidiu Portariuc 2012 - 2016) și Consiliul Local într-o bună parte a timpului a fost majoritar PNL - PDL (odată cu destrămarea USL-ului). Următorii patru ani a avut loc rocada politică, primarul a devenit liberal (Cătălin Flutur), iar Consiliul Local este al PSD-ului. Vara viitoare se vor împlini opt ani în care și-au pus piedici unii altora, s-au stopat proiecte mai mici sau mai mari pentru Botoșani, iar lupta a fost una aproape exclusiv politică și mai deloc pentru botoșăneni. Opt ani în care nu s-a întâmplat ceva notabil.
RADIOGRAFIA unui județ sărac… dar fudul: Numai 1 din 4 botoșăneni merg la muncă, restul ajung slugi la străini, iar statul își omoară fabricile
1 din 4 botoșăneni apți de muncă merg la serviciu în prezent la Botoșani. Este drept, mare parte dintre oamenii aflați în floarea vârstei care pot munci, o fac, dar în alte țări. Iar cei rămași sunt fie copii, fie pensionari sau bolnavi. Și botoșănenii care pur și simplu NU vor să muncească, în ciuda văicărelilor, de pe rețelele de socializare mai ales.
Alegerile de la Corpul Polițiștilor ANULATE după contestația unei femei subcomisar, mare șef din Poliție AMENDAT
După un proces început în urmă cu un an și trei luni, Tribunalul Botoșani s-a pronunțat marți, 26 martie 2019, în dosarul privind alegerile desfășurate la Corpul Național al Polițiștilor (CNP) Botoșani și a hotărât anularea scrutinului.
Vama Racovăț, scheletul din dulapul politicienilor – SECRET bine păstrat cu punctul de trecere ținut la naftalină de un deceniu - FOTO
În 2010 punctul vamal Racovăț se închidea pentru lucrări de modernizare care aveau să dureze câțiva ani. Se împlinește aproape un deceniu de atunci, iar în zona Vămii Racovăț imaginea dominantă este aceea a unui gard peste care atârnă un lanț gros cu lacăt. Și pustiul care cuprinde puținii vizitatori ce se încumetă să meargă, din curiozitate, până acolo.
RECORD negativ: 67 de plângeri penale împotriva unui singur om, familia și copiii amenințați după o decizie colectivă - VIDEO
Probabil că nici pentru copii maltratați sau trimiși la cerșit, bolnavi infectați în spitale, drumuri care omoară oameni în accidente rutiere sau femei violate nu există așa o organizare impecabilă ca atunci când vine vorba despre câini omorâți. Exemplele au fost multe la Botoșani și nu mai au nevoie de o trecere în revistă, în acest articol.
Mii de copii din Botoșani abandonați acasă, unii ajung criminali, alții se apucă de droguri, culmea, DIN CAUZA părinților
„Pentru tine plec. Plec ca să te pot susține în școală, plec să îți fie ție bine”. Sunt cuvintele ce se aud ca un ecou și se împletesc în eter și apoi se desprind din miile de convorbiri telefonice care au loc frecvent între copiii din Botoșani și mamele sau tații lor plecați la muncă în Italia, Spania, Grecia sau Anglia.
O înmormântare a ajuns să coste aproape cât o mașină: Nici să murim nu ne mai permitem? – CE spune religia
Se pare că decesul unei persoane dragi din familie nu este doar un moment foarte trist. Este cu adevărat o situație de cumpănă, mai ales pentru membrii familiei, deoarece în zilele noastre o înmormântare a ajuns să coste cât o mașină, la mâna a doua, mai puțin pretențioasă.
LOVITURĂ în transportul public, compania municipalității vine cu autobuze noi și intră pe o parte a traseelor de la Microbuzul
Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.
Doi şefi de la Urban Serv au plecat la un târg de două zile, dar s-au plimbat o săptămână prin Venezia, Budapesta, Viena şi alte locuri faine
Auditorul intern de la compania de salubrizare a municipalităţii botoşănene a efectuat în toamna anului trecut o verificare privind deplasările făcute de conducătorii unităţii şi nu numai în perioada 2016 – 2017.
Maternitate pericol public? Botoșaniul, locul 3 pe țară la infecțiile nou-născuților - DOCUMENT
Nici mai mult, nici mai puțin de 178 de pacienți s-au îmbolnăvit în spitalele din Botoșani într-un an și jumătate. Din nefericire, cele mai multe cazuri de infecții intraspitalicești s-au înregistrat pe secțiile de nou-născuți.
Personalitate de 80 de ani lăsată fără titlul de cetăţean de onoare fiindcă soţia a făcut infarct şi el n-a putut veni la decernare
Pentru al doilea an consecutiv Premiul Național pentru Poezie Mihai Eminescu a generat o dispută cu reverberații naționale. Dacă anul trecut scandalul a fost generat de citirea unei poezii obscene, în 2019 adevăratul câștigătorul a fost deposedat de premiu și automat de titlul de cetățean al Botoșanilor pentru că nu s-a putut deplasa până în oraș din motive de sănătate.
Passat-ul directorului de „Apă”, dat de CJ pe mâna Poliţiei într-o poveste cu parfum de răzbunare
Consiliul Judeţean Botoşani a sesizat organele de cercetare penală cu privire la utilizarea automobilului Volkswagen Passat deţinut de SC Nova Apaserv SA de către directorul general al societăţii, Albert Tănasă.
Apă pentru botoșăneni prin zeci de kilometri de conducte CANCERIGENE, interzise de 12 ani: Este genocid! Scapă cine poate
Anul 2005.Uniunea Europeană interzice extracția, fabricarea și prelucrarea produselor din azbest considerat cancerigen Clasa 1.Anul 2006.România se aliniază normelor europene și interzice acest material și în țara noastră.Anul 2019.La Botoșani sunt utilizați 44 km de conductă din azbociment la furnizarea apei potabile.
FC Botoșani, 11 înfrângeri și 0 victorii cu FCSB, dar 1,8 milioane euro în conturi de la Becali: «Nicht fusball mit Steaua, freundschaft!»
FC Botoșani a pierdut din nou fără drept de apel cu FCSB și insinuările privind corectitudinea meciului disputat duminică seară pe Stadionul Municipal au început din nou să curgă.
Proiect FĂRĂ PRECEDENT la spital: Secţie pentru bolnavii în stare terminală în aceeaşi clădire cu Maternitatea
Directorul interimar al Spitalului Judeţean doreşte să înfiinţeze o secţie de îngrijiri paleative. Şi nu oriunde, ci în aceeaşi clădire în care îşi desfăşoară activitatea Maternitatea Botoşani.
DEZVĂLUIRE: De asta stăm în zăpadă? Șeful de la Drumuri dă consultanţă pe PFA, directorul de la Urban conduce la Apă şi Modern Calor
Ceea ce s-a întâmplat luni, 19 noiembrie, la Botoşani, atât în municipiul reşedinţă, cât şi în judeţ, ar trebui, într-un stat civilizat să se termine cu sancţionarea celor responsabili. Mai ales că un om şi-a pierdut viaţa, alţii au fost răniţi şi mulţi alţii au suportat avarii serioase.
Apa curge pe bani grei la ”Nova”, peste un milion de euro profit într-un an
Compania de apă şi canalizare a judeţului a devenit a 11 – a cea mai profitabilă firmă din Botoşani. SC Nova Apaserv SA a fost introdusă de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Botoşani pe această poziţie ţinând cont de rezultatele financiare de anul trecut.
Deşteptăciunea judeţului a dat un chix de 10 milioane de euro care duhneşte
Botoşaniul se confruntă cu o criză a salubrizării fără precedent în ultimele două decenii. Şi culmea, aceasta vine după ce s-au investit peste 10 milioane de euro în amenajarea unei noi rampe de depozitare a deşeurilor.
Don BIRTA SUNTEM UN GRUP DE NAVETISTI TODIRENI BOTOSANI AM VOTAT SI PSD TE RUGAM REPARA DRUMUL ASTA ,NU MAI AVEM EFECTIV PE UNDE MERGE,NE PIERDEM PAINEA.
3 iunie 2019, 21:27
Daca nu iei tu leafa pe 6 luni nu este un capat de tara! Sa-ti fie rusine, daca o mai ai si pe aceasta, stimabilule Birta, mai bine te faceai barman, crasmar sau altceva, de-abea poti sa insailezi 2 cuvinte, halal vicepresedinte de judet!
3 iunie 2019, 15:24
starshiners.ro%20
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Sondaj
Trebuie scoase actualele tramvaie din circulație?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Ne așteaptă examene electorale importante. În ceea ce privește rezultatele de pe 26 mai 2019 eu aș vrea să spun doar: atât mergem înainte, suntem conștienți că avem un rol important în ceea ce privește viața social politic ...
astratex.ro
Curs valutar
21 iunie 2019
EUR
Euro
4.7233 lei
USD
Dolarul SUA
4.1795 lei
CHF
Francul elveţian
4.2522 lei
GBP
Lira sterlină
5.2928 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8868 lei
XAU
Gramul de aur
186.5624 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2294 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4577 lei
AUD
Dolarul Australian
2.8898 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1688 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1844 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6327 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2019 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.