Ancheta săptămânii
PNL și USR și-au împărțit cu scântei șefia instituțiilor, ”Salvați România” pune mâna pe câteva unități de stat cheie – LISTA

Votarea de către ambii consilieri locali ai Uniunii Salvați România a amendamentului la bugetul orașului prin care s-au suplimentat cu 597.000 de lei alocațiile către Direcția Servicii Publice Sport și Agrement (DSPSA) condusă de liberalul Eugen Țurcanu nu este una întâmplătoare. Opțiunea pro PNL a celor doi useriști survine unei întâlniri tensionate

Condiție liberală: ori votați cu PNL la municipiu, ori nu mai avem ce împărți


Întrunirea a avut loc la sediul organizației județene a PNL și, printre alții, din partea celor două formațiuni au participat: Costel Șoptică, Dan Nechifor, Sorin Cornilă, Verginel Gireadă, Cătălin Flutur, Viorel Iliuță, respectiv Andrei Drancă, Raluca Curelariu, Marcel Gheorghiță, Ady Hobjilă.


Liberalii le-au reproșat useriștilor că prin votul dat în Consiliul Local au ajutat pesediștii să își impună consiliul de administrație pe care îl doreau la SC Eltrans SA și că atitudinea lor este contrară coaliției guvernamentale, în care PNL și USR sunt principalele partide.


Ca atare, când s-a trecut la împărțirea posturilor în fruntea serviciilor publice deconcentrate, peneliștii au condiționat întreaga negociere și punerea ei în practică de susținerea de către cei doi consilieri USR a proiectelor PNL în Consiliul Local, ba chiar solicitându-li-se să participe înaintea ședințelor de CL la întruniri cu grupul liberal care să fie prezidate de Cătălin Flutur.

 

Greu cu Raluca


Raluca Curelariu le-ar fi răspuns că nu poate garanta un vot alături de PNL indiferent de condiții, doar în baza faptului că liberalii și useriștii se află într-o coaliție guvernamentală, afirmând în prezența președintelui USR Botoșani că absolut nimeni nu îi poate impune cum să voteze, nici măcar... Andrei Drancă.


A confirmat practic ceea ce, mai mult sau mai puțin oficial, deputatul Andrei Drancă i-ar fi transmis omologului Costel Șoptică după ședințele tensionate pe seama CA-ului de la SC Eltrans SA și anume că respectiva consilieră ”este incontrolabilă”.


Ca și în alte rânduri, Andrei Drancă a refuzat să răspundă apelurilor inițiate de reporterul Botoșăneanul, deși Parlamentul îi suportă o parte a cheltuielilor telefonice.


A reacționat în cadrul ședinței primarul comunei Mihai Eminescu, Verginel Gireadă răspunzându-i direct consilierei de la municipiu că, în aceste condiții, nu poate exista vreo înțelegere privind atribuirea funcțiilor în fruntea instituțiilor.

 

Un 25% foarte interesant pentru USR


În ciuda acestui impediment, s-a discutat totuși despre repartizarea instituțiilor cu subordonare guvernamentală. S-a convenit că organizațiile județene nu au puterea de a schimba șefii structurilor de forță, adică Poliția, Jandarmeria, Inspectoratul pentru Situații de Urgență și că aici pot părea modificări în conducere doar dacă ministerele vor considera că este cazul.


S-a ajuns astfel la aproximativ 40 de unități de stat care pot fi supuse unei negocieri, din care 75% să revină PNL, iar 25% USR.


Instituțiile care revin USR

 

INSTITUȚIEPARTIDUL CARE DEȚINE ÎN PREZENT ȘEFIA
Biroul Vamal de Interiorfără apartenență politică
Casa de Asigurări de SănătatePSD (se organizează concurs în această perioadă)
Inspectoratul de Stat în ConstrucțiiPSD
Garda de MediuPSD
Autoritatea Rutieră RomânăPNL
Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul RutierALDE
Comisariatul Județean pentru Protecția ConsumatorilorALDE
ANIF – Filiala Teritorială de Îmbunătățiri Funciare BotoșaniPSD
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor RuralePSD
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – director adjunct 
Direcția Județeană pentru CulturăPNL

 

Aproape jumătate dintre cele 11 posturi vizate sunt ocupate de pesediști, lăsându-se impresia că liberalii au încercat să paseze la USR unități conduse de social-democrați, adică acolo unde schimbarea directorilor este mai dificilă. De asemenea, s-a cedat și o parte a celor subordonate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii întrucât ministru este Cătălin Drulă de la USR.

 

PNL ține de IȘJ


Useriștii ar fi dorit și Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ), acolo unde în curând Gabriel Hârtie de la Pro România își încheie mandatul, însă liberalii ar fi refuzat deoarece au o persoană în partid căreia i s-a promis de multă vreme propulsarea în această funcție. Ei nu ar fi de acord nici măcar să cedeze vreun post de inspector școlar general adjunct, ci doar de inspector.


În plus, au nevoie de controlul IȘJ întrucât este considerată o instituție cheie prin care PNL poate atrage voturile reprezentanților Partidului Pro România în Consiliul Județean și Consiliul Local.


Discuții ar mai fi fost și pe seama Inspectoratului Teritorial de Muncă, însă în acest caz liberalii au avut surpriza să afle că useriștii îl sprijină tot pe Leo Kohut, nimeni altul decât actualul liberal care ocupă postul de inspector șef.


Rămâne însă de văzut și cum vor reușit PNL și USR să își impună propriii oameni la șefia serviciilor publice deconcentrate deoarece în jur de zece unități de acest tip sunt conduse de social-democrați care oficial au dat concurs și care pot fi mai greu îndepărtați din funcții.

 

Noii șefi depind de... Eltrans


Deși oficial nu s-a stabilit clar acest lucru, declanșarea întregului plan ar putea depinde de votul pe care cei doi aleși municipali de la USR îl vor da din nou pentru CA-ul de la SC Eltrans SA.

 

Și asta pentru că prefectul ar putea să ceară Consiliului Local revocarea hotărârii prin care PSD cu sprijinul USR a numit cinci persoane în consiliul de administrație al companiei de transport.

 

Desemnarea unui nou CA ar intra astfel din nou în plenul municipal, iar de această dată useriștii ar trebui să voteze alături de peneliști pentru ca negocierea privitoare la serviciile publice deconcentrate să rămână vigoare.

 

loading...
Directori cu botniță la Botoșani, prefectul încearcă să le-o scoată
După mai bine de un an de pauză, în care au fost lăsați în pace, prefectul bagă în ședință toți directorii de instituții

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Loading...
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Dumitru Zmău în fața celei mai mari tragedii din carieră: Erau distruși. Oameni plângeau, țipau, răcneau. O nenorocire ca asta sper să nu mai prind în viața asta - VIDEO
Doar cei care au prins o bucată din comunism își pot aminti cum decurgeau călătoriile între localități sau cele interjudețene. Autobuzele plecau exclusiv din autogări, nu existau firme private, cum sunt în zilele noastre, pentru transportul călătorilor la orice destinație dorită. Nu erau bilete rezervate, aer condiționat sau altele de acest gen.
Pompierul care a intervenit la tragedia de la Huțani: Se scoteau oameni, intra unul, ieșea altul / Când vezi ce ai văzut acolo... nu-ți găsești cuvintele - VIDEO
Pe Liviu Adronic l-am cunoscut prin prisma activităților din ultimele două decenii, el dezvăluindu-și public sufletul sensibil îndrăgostit de cultură. A apărut și s-a poziționat firesc în mijlocul evenimentelor artistice ca și cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Puțini cunosc faptul că Liviu Andronic a trăit o zi și o noapte în mijlocul celei mai mari tragedii rutiere care a lovit România. Și care l-a schimbat și pe el, pe viață. Deși, nu a pierdut pe nimeni drag. A preluat însă din durerea celorlalți, a celor care și-au plâns morții.
Eroul care OFICIAL nu există! Gheorghe Podaru, omul care într-o după-amiază de vară a salvat șase oameni din mlaștina de la Huțani: Totul s-a petrecut într-o tăcere de mormântVIDEO & GALERIE FOTO
Ne reîntoarcem în timp, în duminica zilei de 29 iunie 1980, în localitatea Huțani, unde a avut loc cea mai mare tragedie rutieră a României.Gheorghe Podaru a avut o implicare uriașă în partea a doua a evenimentului rutier, în ceea ce s-a înțeles pe atunci a fi misiunea de salvare.
Mărturiile femeii care a supraviețuit celei mai mari tragedii rutiere din România: Șoferul a strigat - ne răsturnăm / Fetițele alea au murit cu garoafele în mânăVIDEO & FOTO
Margareta Hergheligiu avea 27 de ani în anul care avea să marcheze iremediabil sute de oameni din trei județe ale Moldovei și este una dintre puținele persoane care a supraviețuit teribilului accident rutier din 29 iunie 1980.Își amintește fiecare detaliu extrem de clar, iar amintirile încă-i rănesc memoria pentru că, în cei 41 de ani care au trecut de atunci, nu s-a oprit din întrebările adresate Divinității: „De ce am trăit eu și nu unul dintre copiii care se aflau în autobuz? Sau una dintre familiile fericite care se aflau printre călători?”.
In sfîrșit, am văzut și marea ,,reformă” lansată de PNL-USR care, ce să vezi, a însemnat schimbarea tuturor șefilor fără să se țină cont dacă aceștia sunt eficienți sau nu. Ori ești PNL-ist și USR-ist și vei primi o funcție, bani, mașină și secretară, ori ești împotriva lor și atunci trebuie să dispari. Aceasta-i ,,reforma” penelistă. Bravos, această ,,reformă” reprezintă ,,esența” programului de guvernare” și preocuparea principală a prefectului. Rușine să vă fie !
6 mai 2021, 10:24
flutur ar trebui sa faca un pas in spate, caci prin munca celor de la pd, pdl, pld, pnl el a sezut primar 16 ani........nu ca a facut ceva pt bt, dar e cazul sa lase pe altii mai cu initiativa, mai cu carte, mai valorosi, mai nepatati, care sa conduca pnl actual.....daca mai vreti sa aveti vreo sansa ca partid, la fel si matracucii si matracucile care sunt purtatori de vorbe galbene maronii.
26 aprilie 2021, 16:26
Bre lucifer nu mai bine stai tu la catedra si iti vezi de orele tale decat sa faci pe a interesantul despre fapte nestiute. Eu am inteles ca le stii pe toate dar nu chiar tot ce zboara se manca, daca ai trecut la galbeni e problema ta, dar noi nu am negociat nimic cu nimeni. DA SUNTEM INTR-O COALITIE DAR USR (PLUS ) NU IMPARTE FUNCTII CA LA PIATA, Institutiile din Botosani au nevoie de manageri responsabili nu aruncati in urma unor trasarii cu pixul pe hartie. Politica insemna asumare, e normal ca un partid sa isi asume anumiti oamenii dar USR NU O SA ACCEPTE CRITERIILE DE NUMIRE DIN VECHILE PARTIDE. NOI FACEM POLITICA ALTFEL, CU SIMT DE RASPUNDERE PENTRU CETATENII DIN Botosani.
26 aprilie 2021, 14:02
"echipa pnl" cu escrocul de la primate în frunte. Botoșănenii i-au spus pas, peneleul nu și nu. Oameni noi și curați nu încap printre crocodili? PSD va avea la Botoșani, la alegerile următoare 70%.
26 aprilie 2021, 13:52
Asa, bre, asa, ca la piata: un ciolan mie, un ciolan tie; de cand au preluat guvernarea, n-au mai terminat imparteala. Cu nimic mai buni decat PSD-istii; de fapt, cam asta-i politica la noi.Dar despre/ pentru botosaneni, nimic? Astia, prostii, de trebuie sa voteze din 4 in 4 ani, cu ce se aleg?Greata!
26 aprilie 2021, 13:31
Ce înseamnă de fapt USR ????Uniunea Salvați PSD ???Înseamnă ca acești USR-isti sunt niște fripturiști.
26 aprilie 2021, 13:24
si la serviciul de gospodarirea apelor sunt functii numai bune de negociat nu uitati de Apele Romane
26 aprilie 2021, 11:18
Domnisoara consilier este incontrolabila, dar cand a intrat in politica mare nu a inteles ca exista si o disciplina de partid, domnita lasa pitiponceala si treci la treaba. Daca negocieriile cu PNL pica domnita consilier pe langa faptul ca trebuie sa raspunda la doua intrebari, ar fi bine sa isi faca bagajelul sa se duca in curtea PSD. Magduta, totusi, Magduta unde este ? Comisie de impartirea a posturilor fara Magduta prefectuta, presedinte Plus nu prea au valoare. Ati fuzionat si ati exclus-o pe Magduta din echipa voastra, o sa vina Ciolos peste voi si face instructie daca nu o introduceti in echipa voastra. Fara Magduta si cu domnisoara consilier in joc, slabe sanse sa se imparta ceva la Botosani, poate peste un an, doi, daca o sa mai aveti guvern.
26 aprilie 2021, 10:13
Chiar nu are PNL ul alt om?Totul sa fie controlat de Flutur???Cum adică USr istii sa mearga sa “ia lumina” de la el???Pai astia nu pot singuri gândi???Ne-am cam saturat de 16 ani de același om...Improspatati garnitura daca mai doriți Primaria in 2024!!!
26 aprilie 2021, 09:23
Ce sa te mai mire când o ajuns nevasta lui Gireada subprefect? Niște semianalfabeti conduc destinele noastre. Ce usr este la bt?
26 aprilie 2021, 07:40
Sondaj
Ar trebui introduse uniformele școlare obligatorii?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Eu mergeam la cumătrii neinvitat. Aveam consilierii mei care îmi spuneau: vezi că am aflat că este botez la cutare. Și imediat mă duceam. La unii le era rușine să mă invite. Nu exista înmormântare într-o familie de liberali ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9472 lei
USD
Dolarul SUA
4.7020 lei
CHF
Francul elveţian
4.7195 lei
GBP
Lira sterlină
5.8347 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6397 lei
XAU
Gramul de aur
275.0113 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2472 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2882 lei
AUD
Dolarul Australian
3.3004 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6646 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2004 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6648 lei
Vremea
astăzi
Botosani
18.2 o C
Dorohoi
16.7 o C
Bucecea
17.9 o C
Darabani
16.2 o C
Saveni
17.1 o C
Ştefăneşti
16.8 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.