Ancheta săptămânii
Primărie executată silit de un IFN din celălalt capăt al țării cu care nu a avut vreun contract de credit: Ne-au dat toate planurile peste cap

Întruniți în ședință extraordinară pe data de 17 septembrie 2021, consilierii județeni au hotărât să aloce 219.000 de lei Primăriei Viișoara. Dacă la alte proiecte de hotărâre care vizează repartizarea unor fonduri unităților administrativ-teritoriale apar discuții aprinse cu acuzații privind atribuirea banilor pe criterii politice, de această dată proiectul propus de conducerea Consiliului Județean a fost aprobat în unanimitate.

Executare de peste 200.000 de lei


Aleșii de la Județ au fost convinși să facă asta probabil datorită raportului de specialitate anexat proiectului de hotărâre în care se detalia necesitatea direcționării sumei menționate spre localitatea din nord-estul județului.  


În actul respectiv se menționa că Primăria Viișoara a solicitat pe 8 august sprijinul CJ întrucât se afla în pericol de executare silită.


Cu o lună înainte, administrația comunei menționate a primit o somație de plată din partea Biroului Executorului Judecătoresc Sarmis Cîmpulungeanu pentru nici mai mult, nici mai puțin de 219.689,82 de lei.


Somația a fost emisă conform sentinței civile 1.038/2020 pronunțată de Judecătoria Suceava, care era executorie.


Și a hotărârii Judecătoriei Darabani din 30 iunie 2021 prin care s-a încuviințat executarea silită.

 

Primar amendat


Hotărârea magistraților din județul vecin a fost emisă după un proces deschis în 2018 cu SC Rocredit IFN SA în calitate de creditor, cu SC Tehnoserv Foraj SRL drept debitor, și Primăria Viișoara ca terț poprit.


Administrația comunei botoșănene a fost obligată de instanță încă de la începutul judecății să depună o copie certificată după actul în baza căruia datora bani firmei specializată în foraj și sondaj pentru construcții. Judecătorul a mai cerut de încă trei ori să se aducă respectivul document, pentru ca la un moment dat să îi aplice două amenzi primarului de Viișoara de la acea dată.


Dinu Moroșanu a fost sancționat pecuniar cu 100, respectiv 200 de lei în baza Codului de Procedură Civilă pentru ”refuzul sau omisiunea unei autorități ori a altei persoane de a comunica, din motive imputabile ei, la cererea instanței și la termenul fixat în acest scop, datele care rezultă din actele și evidențele ei”.

 

Primăria a făcut apel la care nu s-a apărat


Pe 19 martie 2020 Judecătoria Suceava, oraș în care își are sediul SC Tehnoserv Foraj SRL, s-a pronunțat.


”Admite în parte cererea de validare a popririi formulată de petenta – creditoare SC Rocredit IFN SA, în contradictoriu cu debitorul S.C. Tehnoserv Foraj SRL, terț poprit fiind Primăria Comunei Viișoara. Dispune validarea popririi”,


Hotărâre Judecătoria Suceava.


În cadrul aceluiași proces, SC Rocredit IFN SA a solicitat și amendarea Primăriei Viișoara, acțiune respinsă însă de instanță.


Administrația locală a comunei botoșănene a formulat apel, însă Tribunalul Suceava i-a respins pe 20 august 2020 acțiunea chiar de la primul termen.


Aceasta poate și pentru că instituția pur și simplu nu s-a mai apărat în apel, potrivit actualului edil șef.


Astfel, punerea în aplicare a sentinței care prevedea plata a peste 210.000 lei a devenit inevitabilă.

 

Executare pe axa Baia Mare – Suceava - Viișoara


Dar cum s-a ajuns aici? În realitate, Primăria Viișoara nu a avut vreo datorie la SC Rocredit IFN SA, dar totuși a ajuns să fie executată silit de această companie cu sediul în Baia Mare.


Administrația comunei botoșănene avea de fapt un litigiu cu SC Tehnoserv Foraj SRL. Firma din Suceava contractase niște lucrări pe care le-a facturat, însă fostul primar Dinu Moroșanu a refuzat să le plătească, motivând că nu ar fi fost efectuate în întregime.


SC Tehnoserv Foraj SRL contractase un împrumut de la IFN-ul menționat pe care nu l-a mai achitat, iar pentru a-și recupera banii firma de creditare s-a îndreptat împotriva celor care înregistrau debite către societatea comercială din Suceava, printre datornici regăsindu-se și Primăria Viișoara.


”Ne-am trezit cu somația aceasta de plată”


Noul primar de la Viișoara a aflat abia în luna iulie a acestui an de litigiu astfel că în bugetul pe 2021 nu a fost inclusă vreo sumă pentru stingerea debitului. Și chiar dacă ar fi știut i-ar fi fost imposibil să plătească deoarece amintita sumă reprezintă aproximativ jumătate din totalul încasărilor pe care Primăria le are într-un an din taxe și impozite locale. Primarul Laurențiu Rîmbu s-a adresat Consiliului Județean și Administrației Județene a Finanțelor Publice, găsind înțelegere la CJ .


”Este un proces de pe timpul fostului primar. Noi am fost terță parte și am devenit debitori direcți către IFN-ul Rocredit de la Baia Mare. Raporturile contractuale erau între Primărie și o firmă de la Suceava pentru niște foraje executate în 2019. Firma trebuie să facă o anumită documentație și domnul fost primar a avut o divergență cu firma respectivă și s-a ajuns la proces. Iar la Suceava, pe 20 august 2020 am avut ultima cale de atac, apelul, și s-a pierdut. Nu s-a prezentat domnul fost primar. Și ne aflăm în situația de a ne bloca conturile. Am vorbit cu dl executor judecătoresc de la Suceava și el trebuie să urmeze procedura”,


Laurențiu Rîmbu, primar Viișoara.


32.000


de lei este suma pe care inițial Primăria Viișoara o datora către SC Tehnoserv Foraj SRL, potrivit actualului primar.


”Noi ne-am trezit cu somația aceasta de plată, cu încuviințarea chiar de la instanță. Hotărârea este fără cale de atac (...) Ne-au dat toate planurile peste cap. Noi avem acum proiecte, trebuie să le implementăm, trebuie să plătim, iar o executare silită de genul acesta...”,


Laurențiu Rîmbu, primar Viișoara.

 

O firmă cu mai mulți acționari decât locuitori are comuna


Primăria Viișoara este doar una dintre cele împotriva cărora s-au îndreptat creditorii SC Tehnoserv Foraj SRL.


Pe 24 septembrie 2021 Consiliul Local Viișoara a aprobat rectificarea bugetară în care a fost inclusă suma repartizată de Consiliul Județean.


IFN-urile sunt instituții financiare nebancare ce pot acorda, printre altele, credite de consum, credite ipotecare și credite imobiliare.


Pe propria pagină web, RoCredit IFN SA se prezintă drept o companie înființată în 2007, cu acționariat român, care în proporție de 92% este alcătuit din persoane fizice și 8% din persoane juridice. Are peste 2.000 de acționari și un capital social de peste 6,8 milioane de euro.


1.953


de locuitori avea Viișoara când s-a realizat ultimul recensământ, în 2011.

 

loading...
Ultima comună cu centru din pământ : Licitație pentru un DJ de vreo 100 de miliarde de lei vechi
Botoșani în pragul colapsului: Primăria executată silit pentru aproape 20 de milioane de euro după falimentul Termica - Situația este dramatică - VIDEO

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Loading...
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Dumitru Zmău în fața celei mai mari tragedii din carieră: Erau distruși. Oameni plângeau, țipau, răcneau. O nenorocire ca asta sper să nu mai prind în viața asta - VIDEO
Doar cei care au prins o bucată din comunism își pot aminti cum decurgeau călătoriile între localități sau cele interjudețene. Autobuzele plecau exclusiv din autogări, nu existau firme private, cum sunt în zilele noastre, pentru transportul călătorilor la orice destinație dorită. Nu erau bilete rezervate, aer condiționat sau altele de acest gen.
Pompierul care a intervenit la tragedia de la Huțani: Se scoteau oameni, intra unul, ieșea altul / Când vezi ce ai văzut acolo... nu-ți găsești cuvintele - VIDEO
Pe Liviu Adronic l-am cunoscut prin prisma activităților din ultimele două decenii, el dezvăluindu-și public sufletul sensibil îndrăgostit de cultură. A apărut și s-a poziționat firesc în mijlocul evenimentelor artistice ca și cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Puțini cunosc faptul că Liviu Andronic a trăit o zi și o noapte în mijlocul celei mai mari tragedii rutiere care a lovit România. Și care l-a schimbat și pe el, pe viață. Deși, nu a pierdut pe nimeni drag. A preluat însă din durerea celorlalți, a celor care și-au plâns morții.
Eroul care OFICIAL nu există! Gheorghe Podaru, omul care într-o după-amiază de vară a salvat șase oameni din mlaștina de la Huțani: Totul s-a petrecut într-o tăcere de mormântVIDEO & GALERIE FOTO
Ne reîntoarcem în timp, în duminica zilei de 29 iunie 1980, în localitatea Huțani, unde a avut loc cea mai mare tragedie rutieră a României.Gheorghe Podaru a avut o implicare uriașă în partea a doua a evenimentului rutier, în ceea ce s-a înțeles pe atunci a fi misiunea de salvare.
Mărturiile femeii care a supraviețuit celei mai mari tragedii rutiere din România: Șoferul a strigat - ne răsturnăm / Fetițele alea au murit cu garoafele în mânăVIDEO & FOTO
Margareta Hergheligiu avea 27 de ani în anul care avea să marcheze iremediabil sute de oameni din trei județe ale Moldovei și este una dintre puținele persoane care a supraviețuit teribilului accident rutier din 29 iunie 1980.Își amintește fiecare detaliu extrem de clar, iar amintirile încă-i rănesc memoria pentru că, în cei 41 de ani care au trecut de atunci, nu s-a oprit din întrebările adresate Divinității: „De ce am trăit eu și nu unul dintre copiii care se aflau în autobuz? Sau una dintre familiile fericite care se aflau printre călători?”.
Acest Sarmis trebuia de foarte mult timp sa fi intrat in ochii autoritatilor,fost om a lui Cuciureanu si cu cele mai ciudate executari.Poate acum va citi cineva si se va autosesiza
4 octombrie 2021, 12:48
Sondaj
Ar trebui introduse uniformele școlare obligatorii?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Colegilor mei care astăzi au intrat în echipă le urez mult succes și nu în ultimul rând vreau să mulțumesc și colegilor au făcut parte din echipa Inspectoratului Școlar până astăzi și cu care am colaborat excelent. Sper ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9477 lei
USD
Dolarul SUA
4.7247 lei
CHF
Francul elveţian
4.7380 lei
GBP
Lira sterlină
5.8810 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6529 lei
XAU
Gramul de aur
277.4951 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2493 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2761 lei
AUD
Dolarul Australian
3.3196 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6853 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2002 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6649 lei
Vremea
astăzi
Botosani
16.6 o C
Dorohoi
16.7 o C
Bucecea
15.9 o C
Darabani
12.9 o C
Saveni
17.1 o C
Ştefăneşti
14.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.