Ancheta săptămânii
Sensul giratoriu care mai mult încurcă decât ajută! Accidente cu victime sau fără, în zona care înnebunește conducătorii auto – GALERIE FOTO

17 iulie 2021. Colonelul Narcis Jachel din cadrul ISU Botoșani este implicat alături de soție într-un accident rutier care s-a produs exact în fața instituției unde lucrează aproape de-o viață. Pe un drum pe care l-a parcurs probabil de sute de ori. Un drum pe care-l cunoștea extrem de bine. Dar asta până la amenajarea noului sens giratoriu care se dovedește a fi de fapt o brambrureală de indicatoare și reguli rutiere, care nu au neapărat logică. 

Sens giratoriu inutil sau nu?

 

Un sens giratoriu este un tip de intersecție circulară unde traficul este încetinit și intră într-un ocol pe un singur sens, în jurul unei insule centrale, în sensul acelor de ceasornic. Statistic, sensurile giratorii sunt mai sigure pentru pietoni și șoferi decât intersecțiile tradiționale, deoarece necesită viteze mici la intrarea în cerc.

 

Există și cazuri în care sensul giratoriu mai degrabă încurcă decât fluidizează, și o astfel de situație se regăsește în municipiul reședință.

A fost amenajat în urmă cu doi ani de zile de către Lidl România, fiind de fapt o obligativitate ca soluție de trafic, având în vedere aglomerația din zonă, în apropiere fiind sediul pompierilor, iar una dintre străzile din intersecție fiind centura Împărat Traian.

 

Soluția de trafic a fost dată în comisia de sistematizare a circulației care se întrunește periodic la Primărie și din care fac parte inclusiv polițiști din cadrul Biroului Rutier.

În cazul de față, la intersecția străzilor Ștefan cel Mare, Uzinei și Împărat Traian, administratorul drumului, adică Primăria, a solicitat amenajarea acestui sens giratoriu care să fluidizeze traficul rutier.

 

 

A fost desființat un scuar din zonă, fiind însă menținute celelalte și a rezultat astfel un sens giratoriu atipic, în sensul în care doar jumătate din acesta este circulat de autoturisme, el fiind tăiat în două.

 

Pe fondul neacordării de prioritate în respectiva intersecție au avut loc deja accidente de circulație, ultimele două fiind cu victime. Multe soldate doar cu pagube materiale. Numărul nu este la acest moment îngrijorător, dar poate atrage un semnal de alarmă că este posibil ca pe partea de semnalizare să fie indusă o anume confuzie în rândul conducătorilor auto.

 

Colonelul Narcis Jachel implicat în accident cu BMW-ul familiei – FOTOGALERIE

Trei copii transportați la spital după accidentul de lângă ”Lidl”, doi adulți ajutați și ei de pompieri – FOTOGALERIE

 

Șeful Biroului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) consideră că accidentele rutiere...

 

 

„Se întâmplă din cauza neatenției. Accidentele de circulație se produc ca urmare a nerespectării unor reguli de circulație. Nu ca urmare a intersecției. Intersecția este sistematizată, dar nu se respectă regulile de circulație. O să o monitorizăm prin filmare și să intervenim cu măsuri. Este o zonă aglomerată într-adevăr, comisia de sistematizare a Primăriei a stabilit că asta este cea mai bună soluție, ei sunt specialiști, noi le-am dat doar avizul”,

Teodor Orhei, șeful Biroului Rutier Botoșani

 

Cum ieșim corect din parcare?

 

La ieșirea din parcarea hipermarketului, spre exemplu, șoferii au două opțiuni, de a vira obligatoriu dreapta pentru ca mai apoi să acorde prioritate mașinilor care circulă de pe strada Ștefan cel Mare.

Sau să meargă drept înainte, tăind sensul giratoriu și să cedeze din nou trecerea participanților din trafic care vin dinspre Cișmea. Conform indicatorului din zonă, ambele variante sunt corecte și, potrivit realității din teren, folosite de șoferi.

 

 

„Acolo, după - ați văzut - este un sens giratoriu. Din sensul giratoriu trebuie să se iasă în dreapta, după care se intră pe arteră. Nu este complicat, toți șoferii trebuie să respecte regulile de circulație. Bănuim că o aplicare a unor marcaje pe carosabil pe care le avem în plan după accidentele astea, de la Lidl, când trebuie să iasă, trebuie să iasă obligatoriu dreapta după care să intre în arteră. Foarte multă lume intră direct în sensul giratoriu, fără a cunoaște. Și noi atunci vom face niște marcaje pentru a se ști cum se circulă”,

Teodor Orhei, șeful Biroului Rutier Botoșani

 

Mai mult, amenajarea sensului giratoriu în interiorul scuarurilor a făcut ca la pătrunderea în interior aproape niciun conducător auto să nu vireze stânga, spre strada Împărat Traian, în jurul insulei centrale.

 

 

„Din punctul meu de vedere nu a fost o frecvență excesivă a accidentelor rutiere astfel încât să se impună modificări, dar suntem deschiși acestor sugestii dacă vin partea specialiștilor Biroului Rutier. Dar țin să precizez faptul că înainte de implementare discuțiile au fost făcute cu Biroul Rutier și a fost obținut aviz. Dacă lucrurile nu sunt în ordine și putem avea soluții mai bune sunt dispus să le discut și să le implementez”,

Cosmin Andrei, primar

 

*Cosmin Andrei are calitatea de președinte al comisiei de sistematizare a circulației rutiere, structură în care se decid astfel de soluții de trafic care mai apoi obțin avizul Poliției.

 

Revenind la sensul giratoriu de la Lidl, șeful Biroului Rutier de la Botoșani consideră că sunt alte zone în municipiu mai predispuse la producerea de accidente rutiere: „La trecerile pietonale trebuie să intervenim în principal, cu montarea unor balize care să nu permită oprirea la mai puțin de 25 de metri. Sunt treceri pietonale unde este necesară amplasarea unor semafoare inteligente care să fie acționate de persoane, dar nu sunt bani. Noi tot facem propuneri, dar este treaba administratorului să se organizeze”.

 

Din acest punct de vedere, municipalitatea deja are în derulare o serie de proiecte:

 

 „O să începem pe Marchian cu George Enescu să mutăm trecerile de pietoni pentru decongestionarea sensurilor giratorii în primul rând. Apoi pentru vizibilitatea acestor treceri de pietoni, proiectul de pe Împărat Traian nu este încă finalizat dar zilele următoare montăm stâlpișorii și consider finalizat acest proiect pe care-l văd unul de succes care poate fi replicat la întreg orașul, acolo unde avem nevoie de vizibilitate la trecerile de pietoni”,

Cosmin Andrei, primar

 

Vor fi montate și semafoare inteligente pe Bulevardul Mihai Eminescu și pe Calea Națională în zona Pieței Mari, la acest moment fiind o licitație în desfășurare pentru această achiziție.  

loading...
Sens giratoriu solicitat la o intersecție de drumuri naționale din Botoșani

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Loading...
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Dumitru Zmău în fața celei mai mari tragedii din carieră: Erau distruși. Oameni plângeau, țipau, răcneau. O nenorocire ca asta sper să nu mai prind în viața asta - VIDEO
Doar cei care au prins o bucată din comunism își pot aminti cum decurgeau călătoriile între localități sau cele interjudețene. Autobuzele plecau exclusiv din autogări, nu existau firme private, cum sunt în zilele noastre, pentru transportul călătorilor la orice destinație dorită. Nu erau bilete rezervate, aer condiționat sau altele de acest gen.
Pompierul care a intervenit la tragedia de la Huțani: Se scoteau oameni, intra unul, ieșea altul / Când vezi ce ai văzut acolo... nu-ți găsești cuvintele - VIDEO
Pe Liviu Adronic l-am cunoscut prin prisma activităților din ultimele două decenii, el dezvăluindu-și public sufletul sensibil îndrăgostit de cultură. A apărut și s-a poziționat firesc în mijlocul evenimentelor artistice ca și cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Puțini cunosc faptul că Liviu Andronic a trăit o zi și o noapte în mijlocul celei mai mari tragedii rutiere care a lovit România. Și care l-a schimbat și pe el, pe viață. Deși, nu a pierdut pe nimeni drag. A preluat însă din durerea celorlalți, a celor care și-au plâns morții.
Eroul care OFICIAL nu există! Gheorghe Podaru, omul care într-o după-amiază de vară a salvat șase oameni din mlaștina de la Huțani: Totul s-a petrecut într-o tăcere de mormântVIDEO & GALERIE FOTO
Ne reîntoarcem în timp, în duminica zilei de 29 iunie 1980, în localitatea Huțani, unde a avut loc cea mai mare tragedie rutieră a României.Gheorghe Podaru a avut o implicare uriașă în partea a doua a evenimentului rutier, în ceea ce s-a înțeles pe atunci a fi misiunea de salvare.
Mărturiile femeii care a supraviețuit celei mai mari tragedii rutiere din România: Șoferul a strigat - ne răsturnăm / Fetițele alea au murit cu garoafele în mânăVIDEO & FOTO
Margareta Hergheligiu avea 27 de ani în anul care avea să marcheze iremediabil sute de oameni din trei județe ale Moldovei și este una dintre puținele persoane care a supraviețuit teribilului accident rutier din 29 iunie 1980.Își amintește fiecare detaliu extrem de clar, iar amintirile încă-i rănesc memoria pentru că, în cei 41 de ani care au trecut de atunci, nu s-a oprit din întrebările adresate Divinității: „De ce am trăit eu și nu unul dintre copiii care se aflau în autobuz? Sau una dintre familiile fericite care se aflau printre călători?”.
Daca s-ar merge incet nu s-ar intampla nimic. Prostia umana e vinovata nu sensul giratoriu. La economic e aceeasi problema.
12 septembrie 2021, 18:11
ASA ESTE.O PORCARIE.SENSUL TREBUIA SA CUPRINDA TOATE STRAZILE
30 august 2021, 18:53
Sondaj
Ar trebui introduse uniformele școlare obligatorii?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
”Colegilor mei care astăzi au intrat în echipă le urez mult succes și nu în ultimul rând vreau să mulțumesc și colegilor au făcut parte din echipa Inspectoratului Școlar până astăzi și cu care am colaborat excelent. Sper ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9477 lei
USD
Dolarul SUA
4.7247 lei
CHF
Francul elveţian
4.7380 lei
GBP
Lira sterlină
5.8810 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6529 lei
XAU
Gramul de aur
277.4951 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2493 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2761 lei
AUD
Dolarul Australian
3.3196 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6853 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2002 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6649 lei
Vremea
astăzi
Botosani
16.6 o C
Dorohoi
16.7 o C
Bucecea
15.9 o C
Darabani
12.9 o C
Saveni
17.1 o C
Ştefăneşti
14.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.