Ancheta săptămânii
Ţeapa deceniului: La Botoşani NU se modernizează nici un drum european sau naţional până în 2031

Prin gropi, prin denivelări, cu 30 - 40 km/h, cu puţine marcaje, cu şi mai puţine indicatoare rutiere, slalomând printre veritabile pericole, aşa vor circula conducătorii auto botoşăneni şi în următoarele două decenii pe drumurile aşa-zis europene şi naţionale de pe teritoriul judeţului Botoşani.

Master Planul General de Transport include o singură lucrare la Botoşani

Şi aceasta pentru că Botoşani continuă să reprezinte băiata de joc a unei ţări întregi. La jumătatea lunii septembrie Guvernul a aprobat un document de importanţă excepţională pentru dezvoltarea ţării, Master Planul General de Transport al României. Acesta cuprinde, în ceea ce priveşte structura rutieră, toate autostrăzile şi drumurile expres care vor fi construite până în 2036, iar Botoşani figurează cu o singură investiţie, drumul expres Suceava – Botoşani, la care lucrările ar urma să înceapă, dacă tot programul se respectă, tocmai în 2028 şi să se finalizeze în 2031. Investiţia este evaluată la 124,54 de milioane euro, iar lungimea efectivă este una care naşte semne de întrebare: doar 26 de kilometri.

Botoşani - Târgu-Frumos rămâne un vis electoral

Astfel, devine o certitudine faptul că drumul Botoşani – Târgu-Frumos, tema preferată de campanie a politicienilor botoşăneni de vreo două decenii încoace NU va fi făcut nici în următorii 20 de ani. Şi aceasta cu toate că este promis cu obstinaţie la fiecare patru ani şi în cuda faptului că uneori ni s-a spus inclusiv că există atât studiu de fezabilitate, cât şi proiect tehnic. 19 drumuri expres sunt prevăzute a se realiza în România până în 2036, iar la şase dintre acestea lucrările ar urma să demareze chiar în acest an. Patru dintre ele se construiesc în Moldova: Bacău – Paşcani, Focşani – Bacău, Buzău – Focşani şi Paşcani – Suceava, astfel încât oficialii de la Botoşani nu se mai pot plânge de faptul că judeţul nostru este victima alocării preferenţiale a fondurilor către Transilvania şi Muntenia.

 

drumuri expres master plan

La Suceava se face drum expres până la Ploieşti

În timp ce judeţul nostru are inclus doar amintitul drum, Suceava este prins în Master Planul General de Transport al României cu trei şosele expres. Şi aceasta nu este tot. Imediat după şedinţa Executivului în care s-a adoptat Master Planul, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a anunţat că documentul aprobat de Guvern are printre obiective şi construirea unui drum expres de la Siret şi până la Ploieşti. Gheorghe Flutur a subliniat că drumul expres de la Siret la Bucureşti va fi construit pe un traseu nou, care nu se va suprapune pe actualul drum european 85. Noul drum va fi construit cu patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va pleca din Siret, către Dolhasca şi Paşcani, apoi va continua către Bacău şi Focşani, după care se va intersecta cu autostrada Ploieşti – Bucureşti.


„E o lucrare mare pe o lungime de peste 400 de kilometri, care va începe din 2017. Va fi un proces complex de expropriere, de pregătire a lucrărilor pentru coridorul nou, şi din câte am înţeles tronsonul de la Ploieşti la Focşani va începe din 2017, iar cel de la Focşani la Siret din 2020. Din punctul meu de vedere, şi voi face toate demersurile în acest sens, lucrările pe tronsonul Paşcani – Suceava – Siret trebuie să înceapă tot din 2017. Îmi exprim mulţumirea că în sfârşit, pentru prima dată într-un act normativ al Guvernului României, apare scris negru pe alb drumul expres pe patru benzi Siret - Suceava – Bucureşti, la care lucrările vor începe din 2017. Acest proiect este parte a Master Planului General de Transport al României, finanţat din fonduri europene, începând de anul viitor”,


Gheorghe Flutur, preşedinte CJ Suceava.

Pe şeful CJ-ului de la noi nu-l doare capul de autostrăzi şi drumuri expres

Cum este posibil ca Suceava să aibă parte de asemenea investiţii, iar Botoşani să fie ignorat de Guvern? Ei bine, una dintre explicaţii este şi comportamentul noului preşedinte al CJ Botoşani. Întrebat despre Master Planul General de Transporturi al României, Costică Macaleţi ne-a răspuns pur şi simplu că nu este treaba sa.


„Alea sunt autostrăzi, drumuri europene şi naţionale, pe mine mă doare capul de drumurile judeţene. Ar fi şi culmea să mă bag eu acolo”,


Costică Macaleţi, preşedinte CJ Botoşani.


Iar această afirmaţie a fost făcută după ce în numai trei luni de preşedinţie a avut parte deja de două mitinguri de amploare ale şoferilor care cer modernizarea drumurilor.

Parlamentarii au grijă de propriile mandate, nu de drumuri

Dar atitudinea preşedintelui CJ Botoşani nu constituie o excepţie printre oficialităţile din nordul extrem al Moldovei. După aprobarea Master Planului General de Transporturi al României, Botoşăneanul a întrebat mai mulţi lideri politici şi nu numai dacă ştiu că Executivul a adoptat aceste document de o importanţă extraordinară pentru dezvoltarea ţării. Surpriză? Nici unul nu ştia. Oamenii sunt mult prea preocupaţi cu războaiele politice, locurile pentru Parlament şi propăşirea… personală.


„Trebuie să îl aducă în Parlament, încă n-am avut acces la el. Şi am avut atâta treabă cu RCA-ul, mai nou, ceea ce nu se ştie, cu rovinieta, la comisii. Pe 23 septembrie a fost şi în plen, a vrut CNADNR-ul să majoreze şi acolo”,


Viorel Grigoraş, senator.


Acesta a fost unul dintre foarte puţinii oameni politici din Botoşani care a tras un semnal de alarmă în privinţa infrastructurii rutiere încă de acum jumătate de an, însă între timp problema pare să-l fi depăşit şi pe el. Judeţul ar fi fost victima unei ţepe la nivel înalt.


„Problema asta am ridicat-o şi în primăvară. Una a fost în Parlament, la comisiile de transport de la Senat şi de la Camera Deputaţilor şi când l-au publicat era cu totul altceva”,


Viorel Grigoraş, senator.

Autostrăzi la Iaşi, Neamţ, Bacău, cratere la Botoşani

În aceste condiţii, în care suntem prevăzuţi cu un singur drum expres şi acela în 2028 – 2031, cine mai îndrăzneşte să se gândească la o autostradă? Nimeni! Masterul Planul General de Transporturi al României prevede în următorul deceniu construcţia a 11 autostrăzi. Judeţele Iaşi, Neamţ şi Bacău, de exemplu, vor fi străbătute de cel puţin o autostradă, în timp ce Botoşani va fi străbătut de… drumurile cu gropi, şanţuri, denivelări spre Târgu Frumos, spre Săveni, spre Dorohoi.
Primul reprezentant al Guvernului în judeţ susţine că a luat la cunoştinţă de Master Planul General de Transporturi al României la o şedinţă pe care Executivul a organizat-o la Iaşi şi că drumul spre Târgu-Frumos ar fi parte integrantă a unei investiţii pe ruta Botoşani – Iaşi.


„Master Planul nu se referă la drumurile actuale pentru că pe axele Botoşani – Suceava şi Botoşani – Iaşi sunt drumuri exprese, cu două benzi plus două adiacente. Asta înseamnă modificarea în totalitate a nivelului actual al drumurilor, mă refer strict la cele două drumuri. Autostrada oricum nu trece pe la noi”,


Dan Nechifor, prefect.


Drumul Botoşani – Iaşi sau Botoşani – Târgu-Frumos sau cum mai vreţi să îi spuneţi, nu l-am găsit însă în Master Plan.

 

autostrazi master plan

Cât de important e Master Planul de Transporturi

Master Planul General de Transport al României este documentul care stabileşte principalele directii de dezvoltare ale infrastructurii de transport din România, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal. Pe lângă proiectele de construire şi modernizare a infrastructurii, în Master Planul General de Transport sunt prevăzute şi proiecte de îmbunătăţire a serviciilor pentru toate modurile de transport, precum achiziţionarea de material rulant nou pentru calea ferată, achiziţionarea navelor de dragaj sau intervenţie în sectorul naval sau a echipamentului de siguranţă şi securitate în domeniul aerian.

Loading...
Flutur anunţă drum expres Suceava – Bucureşti care NU trece prin Botoşani
Autostradă! Blaga a făcut promisiunea anului în fața a 700 de botoșăneni

 

Marea ţeapă a amenzilor pentru rovinietă, schema prin care Statul Român sileşte şoferii să plătească dublu

Tot mai mulţi conducători auto din Botoşani sunt puşi în imposibilitatea de a beneficia de prevederile legale potrivit cărora au dreptul să plătească jumătate din amendă în termen de 48 de ore de la aplicare pentru circulaţia fără rovinietă în afara localităţilor.

Primarii botoșăneni de care nu mai scapă lumea

Condamnaţi de judecători, demişi de prefect, pe alocuri şi cu procese pentru revenirea pe post pierdute în instanţă, unii primari din Botoşani au reuşit totuşi să rămână la conducerea localităţilor. Sub o formă sau alta decid direct sau „din umbră” ce se întâmplă în administraţia comunală.

Doi parlamentari PSD au locuit mai bine de un deceniu în ANL-uri din centrul orașului, dar au predat la Locativa altele, la Cișmea

Aşa cum a promis la începutul verii, Doina Federovici a renunţat la apartamentul pe care îl avea închiriat în cartierul Griviţa. La fel a procedat şi Marius Budăi, care a părăsit locuinţa de lângă bazar. Ambii însă au predat alte imobile decât cele în care au locuit efectiv.

Peste 400.000 de euro kilometrul de asfalt județean la Botoșani, ”săracii țării” ajungem să avem cele mai scumpe drumuri din România

Săraci, dar cu preţuri ca la bogaţi, asta s-ar putea spune despre politica de investiţii practicată de Consiliul Judeţean (CJ) şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP). Săptămâna trecută, consilieri judeţeni au adoptat trei hotărâri referitoare la tot atâtea căi rutiere administrate de DJDP, iar costurile prevăzute pentru investiţii ridică serioase semne de întrebare asupra modului în care s-au făcut calculele.

Alarmă la sate! Firmele nu mai găsesc nici măcar tractorişti, barmanii sunt deja… parfum: Pare ceva de râs

Lipsa cronică a forţei de muncă sau mai exact a oamenilor dispuşi să lucreze loveşte şi mediul rural. Dacă la oraş antreprenorii s-au obişnuit să facă tot mai greu angajări din cauza lipsei resursei umane, unii ajungând să asigure gratuit transportul pentru locuitorii de la sate doar ca să aibă cu cine lucra, acum tocmai comunele se confruntă cu o criză generalizată a forţei de muncă.

Nova Apaserv, condusă de un textilist, un constructor de mașini și alți ”super-specialiști” - 12 șefi, nici măcar unul singur licențiat în furnizarea apei

Avem jurist, avem o pleiadă de economiști, avem chiar și un specialist în confecții-tricotaje. Plus o mulțime de ingineri specializați în tot felul de domenii, însă numai în hidrotehnică nu.
 

Școala din căminul cultural, grădinița din dormitor, toaleta ”accesul interzis” - adevărata față a învățământului botoșănean

Dincolo de discursuri sforăitoare, de defilarea oficialităților, de îndemnuri mobilizatoare, este realitatea. Iar într-o mulțime de școli botoșănene este cât se poate de crudă. Și asta reiese chiar din documentele instituțiilor care trebuie să contribuie la asigurarea condițiilor desfășurării unui act de învățământ cel puțin decent.

Vitejie doar cu pensionare și cerșetori? Poliția, Jandarmeria și Poliția Locală - nici o singură amendă pentru scandalul de două zile de la spital

Ameninţări, înjurături, obscenităţi, consum de băuturi alcoolice în loc public, toate acestea şi multe altele nu au fost suficiente pentru autorităţi ca să aplice măcar o singură amendă gloatei care timp de două zile s-a manifestat în curtea sau în împrejurimile celei mai mari unităţi sanitare din Botoşani.

Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

„Mogulii” de la Judeţ: Lefuri uriaşe pentru „vătămaţii” care au produs 0 euro în ultimul an

Consiliul Judeţean Botoşani a creionat o majorare copioasă a salariilor angajaţilor din aparatul propriu, care vor ajunge să câştige mult mai bine decât oameni care îşi riscă zi de zi viaţa la locul de muncă. Şi aceasta în condiţiile în care de la instalarea în urmă cu mai bine de un an a noii conduceri, instituţia nu a accesat nici măcar un program european.

Boierii de altă dată vs ciocoii noi cu bodyguard de astăzi – UNDE au ajuns bogații orașului cu mână largă

În trecut avuțiile boierilor care au trăit pe meleaguri botoșănene erau incomparabile milioanelor de euro care se află în conturile bogaților prezentului. Boierii s-au transformat de-a lungul timpului, din toate punctele de vedere. Duse sunt și actele mari de mărinimie, prezentul aduce cu sine o goană neobosită după noi și noi câștiguri.

Şefii Modern Calor omeniţi cu câte un sfert de miliard de lei vechi din profitul unităţii într-o manevră care a amuţit conducătorii

O parte importantă a profitului înregistrat de societatea de termoficare a oraşului în 2015 şi 2016 ajunge în buzunarele angajaţilor, dar mai ales a şefilor. Adunarea Generală a Acţionarilor de la SC Modern Calor SA a adoptat la şedinţa din 18 mai o decizie privind împărţirea câştigului din anii menţionaţi.

Mii de euro pentru Flutur și Macaleți, prefectul bate pasul pe loc, campionul de la Apă cu ”salariu nesimțit”, aproape detronat!

Din fericire pentru el, ocupantul scaunului de director general de la Nova Apaserv iese deocamdată din atenția opiniei publice, ca persoană cu ”salariu nesimțit”. L-au ajuns la acest capitol, de la începutul lunii în curs, demnitarii care conduc orașul și județul. Mai puțin prefectul care este pus de Legiuitor, dintr-o scăpare probabil, pe ”hold”.

La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Arbitrul, şeful de la asociaţie, consilierul şomerilor, femeia care face toţi banii – Leii curg pe toate căile în buzunarele aleşilor de la municipiu

Dacă unii aleşi de la municipiu n-au nici casă, nici apartament, nici teren şi nici maşină, alţii sunt cât se poate de inventivi în a-şi ridica nivelul de trai şi îşi cresc veniturile din activităţi cât se poate de diverse, unele fără nici o legătură cu studiile sau domeniul lor de activitate.

Metoda ”Rănitul”: Doctorița, primarul și oamenii cu handicap închipuit care nu mai pot de grija alegerilor

Corectitudinea alegerilor desfăşurate duminică, 11 iunie, la Vlăsineşti, pentru desemnarea noului primar este pusă sub semnul întrebării de numărul mare de persoane care au votat cu urna mobilă.

Falimentara Termica face bani frumoși și-i cheltuiește pe „proceduri” , unități de stat care așteaptă banii primesc... de-o pizza

Mai mult de jumătate din sumele încasate de fosta societate de termoficare a oraşului în al doilea semestru al anului trecut s-au dus pe cheltuieli de procedură. Mai pe româneşte spus, majoritatea banilor ajunşi în contul unităţii au fost cheltuiţi ca să se… aducă bani.

Partidele din Botoșani, de la PNL la... dispărute prin fuziuni - datorii nesimțite la chirie

Faptul că politicienii au un statut special în România și la Botoșani deopotrivă, reiese și din istoria recentă a orașului. Spre deosebire de persoanele fizice sau operatorii economici, în cazul politicienilor ”statul” de cele mai multe ori închide ochii când este vorba de recuperat bani.

Albert a început să rezolve ”marile probleme”: Prima femeie a PSD-iștilor face PR la ”Apă”

Încă un concurs organizat pentru ocuparea unui post la SC Nova Apaserv SA a fost câștigat de un PSD-ist. Dominația social-democrată asupra operatorului de apă și canalizare nu se oprește doar la noul consiliu de administrație, unde cinci din șapte membri sunt membri ai formațiunii de guvernământ, ci se întinde până inclusiv la ”public relations”.

Securiştii elevului erou, la plimbare... de pe pietonal până la Cotroceni, după revoluţie: de la şefi la serviciile secrete la respectabili afacerişti – LISTA

„Un vis frumos mi-a fost viaţa / Cât am trăit pe acest pământ / La 20 de ani s-a stins lumina / Şi zac de tânăr în mormânt”… Sunt versurile emoţionante care se pot citi pe monumentul funerar ridicat la Cimitirul Pacea în memoria lui Mugur Călinescu, elevul care în 1981 a avut curajul de a protesta de unul singur faţă de neajunsurile şi nedreptăţile regimului comunist.

PARLAMENTARII PUTUROSII VOTATI
11 octombrie 2016, 14:58
Noi ar trebui sa ne mutam la rusi daca kknarii de la bucale n au nevoie de noi , cu ei sa ramana capre verjinel , doinitza , balta si restul nulitatilor de politicieni
26 septembrie 2016, 20:37
Nu aveti dreptate aici,Virginel al nostru tot ce a promis in campanie a facut el fata de altii s-a achitat de mandat
26 septembrie 2016, 13:32
De ce ii mai platim pe amaratii astia care ne conduc? Ori cu ei ori fara ei este totuna d.p.d.v. al realizarilor...Fara primari parlamentari prefect senatori etc..NU ISI AU ROSTUL..SUNT INEFICIENTI DECI HAI SA II DAM AFARA!!!!
26 septembrie 2016, 13:28
Toti parlamentarii de Botosani din 1990 pana in 2016 trebuie sa fie pusi pe o lista a rusinii la fiecare colt de strada. Totodata sa nu ii mai votati fratilor niciodata. Dar voi ii tot votati si apoi va plangeti! Pariem ca jumatatate din ei (cel putin) vor fi si la anul parlamentari?
26 septembrie 2016, 12:58
la cat de prosti suntem,ma mir ca nu mergem cu scara in spate!!!!!! ce au facut Eminescu,Enescu si altii ,ne luara toata mintea.........ciocu mic si mergeti de votati,ca de obicei!
26 septembrie 2016, 11:34
Atata timp cat județul este reprezentat in parlament de verginel - un domn bine , gospodar, conduce tractorul si stapineste creșterea animalelor, infractor fără interdicția de a ocupa functii publice, dna Țurcanu care merge la mare cu masina CJ-ului si postează pe Facebook fotografii si comentarii inteligente, dna Mincă care cunoaște limba din zonă doar din 4 in 4 ani in campanie electorală la fel ca încă vreo doi care tot așa odată într-un cincinal calca prin zona, cat presedinti de consiliu judetean am avut niste cetateni distinși foarte buni în domeniul lor unul in conducerea si întreținerea autocamioanelor si autobuzelor celalalt in creșterea ovinelor si prepararea laptelui acestor blajine animale dar ambii cu un nivel de cultură care tinde spre minus infinit ăsta-i rezultatul vor avea drumuri civilizate prin județ copii copiilor noștri dar din veacul următor. De vină suntem tot noi care ne votăm reprezentanții după alte criterii decât cele care ar trebui, ne merităm soarta.
26 septembrie 2016, 11:08
Ce ne trebuie drumuri? Bine ca o avem pe Doinita&co sa ne reprezinte cu mare cinste in Parlament...prostimea poate merge si pe sosele gaurite, ca de aia e prostime...pe 11 decembrie merge la vot ca sa arate ca-si merita soarta.
26 septembrie 2016, 09:33
Ba chirichichi esti un bou pesedist care circuli pe imas dus de funie de senatoarea comunicat
26 septembrie 2016, 08:42
Avem guvern tehnocrat asa ne trebuie, in 2,3 ani ajungem sa fim comuna Botosani, parlamentarii nostri nu au nevoie de drumuri bune spre Bucuresti pt ca de acum dansii circula cu avionul
26 septembrie 2016, 08:31
Sondaj
Se impune organizarea unui miting împotriva ”Statului paralel și ilegitim”?
Da, fiindcă există un ”stat paralel și ilegitim”, altul deci decât cel ales de popor
Nu, pentru că nu există un ”stat paralel și ilegitim”
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„În legătură cu transportul cu maxi-taxi consumatorii cred că ar trebui introduce microbuze ceva mai mari sau chiar autobuze pentru că am văzut că fluxul de călători crește. Nu toate au bare de susține adecvate, de multe ori te ...
Curs valutar
15 decembrie 2017
EUR
Euro
4.6346 lei
USD
Dolarul SUA
3.9285 lei
CHF
Francul elveţian
3.9729 lei
GBP
Lira sterlină
5.2711 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.5016 lei
XAU
Gramul de aur
158.8245 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2275 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4767 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0149 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0804 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1804 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6226 lei
Vremea
astăzi
Botosani
0.1 o C
Dorohoi
-1 o C
Bucecea
0.1 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
-1 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2017 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.