Un botoșănean plătește de nouă luni concesiune pentru un loc de parcare pe care nu îl poate folosi. Spațiul pentru care a dat bani până la sfârșitul anului este mai mereu ocupat de altcineva. Primăria i-a luat banii, dar nu îl ajută deloc să și beneficieze de ceea ce a cheltuit.
Cătălin și-a cumpărat apartament în apropierea bazarului anul trecut. Având mașină s-a interesat și de un loc de parcare aferent blocului din Calea Națională 111. A mers la serviciul patrimoniu de la Primăria Botoșani unde i s-au comunicat spațiile neocupate și a concesionat unul în apropierea scării în care locuiește.
Cum a durat ceva timp până ce să își amenajeze noua locuință, s-a mutat efectiv abia spre sfârșitul anului, iar pe 4 ianuarie a plătit concesiunea pentru 2018. Cumulat, de atunci și până la începutul lunii aprilie nu a reușit însă să își țină Dacia Duster pe care și-a cumpărat-o în locul pentru care a plătit decât vreo două-trei săptămâni. Și aceasta pentru că, deși a achitat în avans, mereu parchează altcineva automobilele acolo.
La început a fost un Ford înmatriculat în Botoșani. Fiindcă n-a vrut să se certe de la început cu vecinii, s-a interesat cui aparține și a încercat să discute cu respectivul. Nu mică i-a fost mirarea când tot acel locatar care îi ocupase locul i-a reproșat că și-a permis să îl concesioneze fără să întrebe înainte. I-a răspuns că s-a adresat municipalității, i s-a comunicat că era liber și că a făcut totul legal. Problema era însă că, asemeni a sute de alți botoșăneni șmecheri, respectivul concesionase cândva acel loc, dar nu a mai înnoit acordul de rezervare și totodată ”a uitat” să îndepărteze plăcuța cu ”loc concesionat”.
Văzând că nu reușește cu vorbă bună să-și recâștige locul de parcare, Cătălin a făcut reclamație la Poliția Locală. Un echipaj a amendat proprietarului Fordului, iar Cătălin credea că problema s-a rezolvat. De fapt, abia atunci începea cu adevărat. N-a apucat să își parcheze de prea multe ori mașina pentru că locul său era ocupat aproape totdeauna de BMW-uri cu numere străine. Fiecare stătea 24 de ore din 24, săptămâni la rând, după care era mutat peste drum. Când pleca unul, venea altul.
S-a interesat printre vecini și a aflat că tocmai fiul proprietarului Fordului s-ar ocupa de adus mașini din Germania. A sesizat din nou Poliția Locală, însă de data aceasta fără succes. Un echipaj s-a deplasat iarăși la fața locului, a mers și la ușa vecinului, care i-a răspuns însă că BMW-urile care tot ocupă acel spațiu nu îi aparțin. Așa că au lăsat în parbrizul BMW-ului o invitație ca proprietarul să se deplaseze la Poliția Locală. Un fel de invitație: ”haideți la sediu ca să vă amendăm”.
Bineînțeles că nu s-a prezentat nimeni și astfel s-a ajuns în situația ca de nouă luni botoșăneanul care a plătit concesiunea să nu își poată parca mașina. Și nimeni, dar absolut nimeni, de la Primărie până la Poliția Locală și de aici la Poliția Rutieră, să nu facă la modul propriu ceva pentru rezolvarea problemei.
”Am vorbit și cu soția și la un moment dat am spus «dă-l încolo, hai să concesionăm alt loc», însă mi-am dat seama că am fi avut aceeași problemă pentru că și pe un loc nou putea să vină să facă același lucru și să-și lase o mașină cu numere străine”,
Cătălin, botoșăneanul care a concesionat un loc de parcare.
Fiindcă aceasta este și scuza Poliției Locale: mașinile care ocupă abuziv locul de parcare respectiv sunt înmatriculate în Germania. Agenții nu cunosc proprietarul și, în consecință, nu știu pe cine să amendeze.
”Ei știu: nu mă duc. Nici nu are voie Poliția Locală să mă urmărească. Și pun o mașină neînmatriculată în România, care nu o poți găsi în baza de date, nu știi cine e proprietarul și el îți râde în nas, o ține acolo cât vrea până reușește să o vândă. N-are nimic! Pentru că așa e făcută legea”,
Ioan Onuțu, director Poliția Locală Botoșani.
Declarațiile martorilor nu țin loc de act de proprietate, iar o colaborare cu Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor sau Serviciul Rutier din cadrul IPJ prin care s-ar putea afla, de exemplu, cine a intrat cu mașina în țară, nu o ia cineva în calcul. Pentru că de cele mai multe ori la mijloc sunt comercianți neautorizați de mașini, care nu le trec pe numele lor și care le vând în România direct de pe numărul din Germania.
”Eu trebuie să aplic o sancțiune persoanei care a făcut fapta, care a parcat acolo. Mașina poate o conduce și soția, și proprietarul, poate o dă și la un prieten. Nu știi cine a condus-o. Proprietarul este în Germania. Numerele rămân pe proprietarul respectiv ”,
Ioan Onuțu, director Poliția Locală Botoșani.
Atât acesta, cât și viceprimarul Cosmin Andrei susțin că rezolvarea acestei probleme, dar și a altora similare, va veni odată cu aplicarea noului regulament de gestionare a parcărilor prin care SC Eltrans SA dobândește dreptul de a ridica automobilele parcate nelegal. Viceprimarul Marian Murariu, care coordonează activitatea serviciului patrimoniu ce se ocupă de concesionarea locurilor de parcare, s-a adresat șefului de birou Lucian Deleanu de la Poliția Locală.
Ce s-a întâmplat mai departe ține de domeniul ridicolului. Respectivul, despre care Marian Murariu spune că are în coordonarea activitatea auto la Poliția Locală, i-a răspuns că și după ce se va aplica noul regulament, tot nu se vor putea ridica mașini în cazuri precum cel al lui Cătălin. Mirat de cele auzite, viceprimarul l-a întrebat și pe directorul Ioan Onuțu, care i-a răspuns exact invers.
”Șeful Poliției Locale mi-a spus că sigur, în momentul în care Eltrans va începe să ridice mașini, sigur aceste mașini vor putea fi ridicate”,
Marian Murariu, viceprimar.
Ca atare, acesta i-a cerut directorului Onuțu să-l pună pe acel ”domn Deleanu” să citească noul regulament. Deoarece suntem în situația în care nu îl cunoaște tocmai cel care trebuie să-l aplice.
Data la care va intra în vigoare noul regulament privind gestionarea parcărilor nu se cunoaște, așa că nu se știe nici când Cătălin își va putea parca în sfârșit mașina pe locul pentru care plătește încă din iulie 2017.
Și aceasta pentru că Primăria Botoșani a știut să îi ia banii, dar nu îi oferă locul pentru care a plătit și nici nu îi înapoiază suma achitată.
Salariile șefilor și angajaților din Primărie au crescut, cele ale polițiștilor locali au ajuns în bună parte mai mari decât ale profesorilor, milioane de euro din bugetul local sunt cheltuite anual pentru lefurilor personalului din cele două instituții. Totul pentru ca un botoșănean care desfășoară comerț ilegal cu mașini și nu achită nici un leu la buget pentru această activitate să beneficieze de un loc de parcare pentru care n-a plătit, fără să îl deranjeze cineva.
Este imaginea întregii Românii: dezavantajat este cel care este corect și plătește taxe, avantajat cel care face totul ”la negru”.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL
Accident rutier cauzat de vremea rea, cinci botoșăneni implicați
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024
Tânără din Botoșani băgată la închisoare după o ditamai aventura în trafic
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024
Procesiune cu Sfinte Moaște în mai multe parohii din județul Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024
3 motive pentru a cumpăra centrala pe lemne Stropuva S40U
Redacția Botoșăneanul
Nov 22, 2024