Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoşani aduce la cunoştinţă angajatorilor care au restanţe la depunerea declaraţiilor fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru păstrarea şi completarea carnetelor de muncă, pentru perioadele anterioare datei de 31.12.2010, că au obligaţia, ca în cel mai scurt timp, să le depună la inspectorat, să achite comisionul datorat, precum şi accesoriile aferente, majorări şi penalităţi de întârziere calculate.
În caz contrar, inspectoratul va acţiona conform prevederilor legale, întrucât, potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr.17/2011, administrarea creanţelor restante de la angajatorii care datorează sume cu titlu de comision, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanţă şi neachitate până la data prezentei, se efectuează în continuare de către ITM Botoşani, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Angajatorii, pentru care ITM a desfăşurat activităţi de completare carnete de muncă, sunt aşteptaţi să se prezinte la ITM Botoşani pentru ridicarea carnetelor de muncă ale angajaţilor. Acestea vor fi predate ulterior titularilor de către angajatori pe bază de proces verbal de predare-primire. De asemenea , foştii salariaţi care nu şi-au ridicat carnetele de muncă de la ITM sunt aşteptaţi să se prezinte la sediul instituţiei în vederea ridicării acestora.
Reamintim faptul că începând cu data de 01.01.2011 inspectoratul nu mai prestează activităţi de completare carnete de muncă, acestea urmând a fi predate angajatorilor până la data de 30.06.2011.