Mediile elevilor se vor calcula atât în semestrul I, cât și în semestrul al II-lea fără tezele școlare, a anunțat ministrul Educației.
Anisie a explicat care este formula de calcul a mediilor elevilor, și anume: “media semestrială urmează a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului”.
Ministrul Educației a decis să anuleze tezele pentru tot acest an școlar, nu doar pentru primul semestru.
“Ca urmare a situației desfășurării activităților educaționale în mediul online, am decis, prin consultare la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, ca în anul școlar 2020-2021 să nu se susțină teze, ca formă de evaluare sumativă, media semestrială urmând a se calcula prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor obținute prin evaluarea continuă, la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se va face în favoarea elevului“, a scris Monica Anisie pe pagina sa de Facebook.
Oficialul a declarat că “profesorii se vor concentra pe evaluările formative (continue) și sumative curente (la final de unitate de învățare). În urma acestor evaluări, cadrele didactice vor oferi feedback fiecărui elev în parte cu privire la progresul în învățare și performanțele obținute, ghidând elevii cu modalități de învățare prin care să ajungă la rezultate mai bune, acolo unde este cazul“.
“Modalitatea în care se va realiza această evaluare este decisă de fiecare cadru didactic. Practicile de evaluare sumativă vor fi reorientate de la o centrare pe conținut, la o centrare pe competențe, evidențiind triada știu – pot – sunt, valorificând o varietate de metode de evaluare (de exemplu, proiectul, portofoliul). Dacă exigențele lumii contemporane vizează un curriculum centrat pe competențe, atunci evaluarea, atât cea formativă, cât și cea sumativă, trebuie să se concentreze pe măsurarea și aprecierea acestor competențe“, spune Anisie.
Ministrul a susținut că “eliminarea tezei din categoria modalităților de evaluare sumativă are în vedere atât asigurarea echității evaluării, la nivel național, pentru toți elevii, cât și păstrarea motivației pentru învățare și creșterea randamentului școlar printr-un proces continuu de evaluare“.
“Evaluarea formativă joacă un rol cheie în susținerea progresului elevilor în timpul procesului de predare-învățare. În evaluarea formativă, accentul este pus pe feedback, pe susținerea învățării continue, conținând, prin modalitățile de realizare, și pârghii pentru asigurarea stării de bine a elevului în relație cu școala. De altfel, experiența sistemelor educaționale europene, în context pandemic, a scos în evidență necesitatea creșterii procentului evaluării de tip formativ care poate stimula învățarea elevilor și, implicit, reducerea procentului evaluărilor de tip sumativ – teste, probe de evaluare, o formă specifică de evaluare sumativă care este cunoscută în România, la final de semestru, teza“, a continuat Anisie.
Evaluarea sumativă, scrie Edupedu.ro, este cea realizată la finalul unei etape de instruire (semestru, an, ciclu de învățământ) sau la finalul studierii unui capitol. Acest tip de evaluare furnizează informații despre nivelul de pregătire al elevilor la sfârşitul unei etape de instruire. Cele mai întâlnite forme de evaluare sumativă sunt: lucrările scrise (tezele), testele, examenele.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
11 medici au venit la „Mavromati”: Managerul spitalului anunță noi concursuri - VIDEO
Oana Sava
Nov 20, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 20, 2024
Medicul Kiss căutat de botoșănenii din diaspora: Au încredere în Spitalul Mavromati
Oana Sava
Nov 20, 2024
ANUNȚUL directorului de la Poșta Botoșani despre închiderea oficiilor din județ
Gabriela Erdic
Nov 20, 2024
Candidații PNL Botoșani invită la dezbateri publice candidații PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 20, 2024