O tînără de 25 de ani a reclamat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor un medicament pentru un copil mic, care nu ar fi avut instrucţiuni de utilizare foarte clare. Femeia, aflată în vizită la părinţi la Broscăuţi s-a speriat cînd a văzut că copilul ei de un an de zile a făcut febră şi a cumpărat un antibiotic de la o farmacie. Cînd a vrut să îi administreze copilului medicamentul a constatat că, instrucţiunile din prospect erau contradictorii, astfel încît nu şi-a putut da seama de cantitatea exactă care trebuia administrată. Este vorba despre azitromicină pulbere care ar fi trebuit să fie diluată în apă. Văzînd că nu reuşeşte să îşi dea seama cum se administrează medicamentul tînăra a început să sune atît la Casa de Asigurări de Sănătate cît şi la mai multe farmacii. Fără nici un
rezultat însă, astfel încît ultimul apel a fost la Protecţia Consumatorilor.
„Am primit o reclamaţie mai deosebită de celelalte. O doamnă din Broscăuţi ne-a sunat şi a zis că a dat o sută de telefoane pînă să ajungă la noi. A cumpărat un medicament pentru un copil mic şi nu găsea de instrucţiunile de utilizare a produsului modul de utilizare. A spus că informaţiile erau contradictorii. Nu reuşea să îşi dea seama cum să facă diluţia. A sunat la Casa de Sănătate, la farmacii nu ştiu în cîte locuri şi în final la noi. Este neplăcut pentru o mămica care ia un medicament şi ajunge acasă la un copil bolnav să nu ştie să folosească. A sunat la farmacii şi la mai mulţi medici dar fiecare îi spunea altceva”, a declarat
Sanda Constantinică, jurist CJPC. Reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor au afirmat că nu au atribuţii în a soluţiona această reclamaţie însă vor interveni pentru a o dirija pe tînăra mămică în a depune sesizări mai departe la instituţiile abilitate cum ar fi Direcţia de Sănătate Publică şi Ministerul Sănătăţii.