Viața la volan între 30 și 70 km/h
Asta cel puțin în cazul conducătorilor auto care respectă legile de circulație. Cei nici 40 de kilometri care despart cele două localități sunt plini de limitări de viteză. Și nu este vorba doar de clasicul ”50 km/h” din interiorul localităților. Există două zone în care șoferii trebuie să ruleze cu maxim 30 km/h și altele în care viteza de deplasare maximă admisă este de 40 km/h. Și asta nu este tot. Chiar la ieșirea din localitate, precum la Salcea, șoferilor li se impune să se deplaseze în același regim ca în interiorul localității, adică 50 km/h, în timp ce pe kilometri buni care nu străbat vreun oraș sau comună viteza maximă este de 70 km/h.
”Sunt făcute la solicitarea Poliției”
Cum s-a ajuns aici nu este foarte clar fiindcă instituțiile cu abilități în domeniu se învinovățesc reciproc.
”Limitările de viteză la drum sunt făcute la solicitarea Poliției și sunt făcute și în funcție de viteza de proiectare, sunt mai multe criterii luate în calcul. Probabil sunt zone unde au fost accidente frecvente și unde se impune reducerea vitezei. În orice caz, cu siguranță, nu am pus eu limitările de viteză, sunt puse la solicitarea Serviciului Rutier, cu o fundamentare”, ne-a declarat
Ovidiu Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, căreia i se subordonează și Secția Drumuri Naționale (SDN) Botoșani.
”În nici un caz” nu a avut Poliția inițiativa
Reprezentanții Serviciului Poliției Rutiere (SPR) contrazic însă drumarii, susținând
că nu oamenii legii au impus amintitele restricții de viteză.
”Administratorul drumului, care stabilește limitele, este SDN-ul. Ei stabilesc limitele și vin cu propuneri, Poliția Rutieră doar își dă avizul. Este un aviz consultativ cel care noi îl dăm. Nu știu exact acum să vă spun considerentele pe baza cărora s-au impus limitele astea”, ne-a spus
Ionuț Apostol, purtător de cuvânt al SPR Botoșani.
Acesta crede că s-a ținut cont de zonele mai intens circulate și de numărul de evenimente rutiere, însă a întărit că,
”în nici un caz nu noi am avut inițiativa”.
Accidentele n-au scăzut, n-au crescut
Cert este însă că, la aproximativ opt luni de la tăierea panglicii, scriptele SPR Botoșani arată că numărul accidentelor nu s-au redus, dar nici nu a crescut ca urmare a modernizării
DN 29 Botoșani – Suceava.
”Înainte erau accidente mortale din cauza faptului că drumul era prost și acum sunt accidente mortale, că au fost foarte multe și acum, fiindcă drumul este foarte bun și viteza este mare, oamenii apasă pe accelerație și cum o dai, cum n-o dai, trebuie totuși respectate și legile în țara asta”, a arătat
Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.
68 milioane lei fără TVA a costat reabilitarea amintitei artere. La început inclusiv premierul a afirmat că investiția este suportată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, pentru ca ulterior, în campania electorală, inclusiv ziarele naționale să facă public că lucrarea s-ar fi efectuat din fonduri europene.
Sergiu BĂLĂȘCĂU
CITEȘTE ȘI:
FOTOREPORTAJ Drumul Botoşani Suceava distruge casele de la Hudum, jale şi disperare: Îşi pun mâna în fund şi pleacă
[[galerie-foto]]
DATELE TEHNICE ALE DRUMULUI:
32 km, peste 120 intersecţii – DATE TEHNICE drumul Botoşani - Suceava