Primăria municipiului Botoşani a finalizat acţiunea de verificare a listelor electorale în urma unor directive primite de la forurile superioare, urmând ca raportarea finală să fie efectuată la finele zilei de vineri, 17 august 2012.
În decurs de o săptămână de verificări, autorităţile locale implicate în această acţiune au luat la periat listele electorale existente la nivelul municipiului. Radiograma Ministerului Administrației și Internelor a impus o procedură de lucru pe relația primar, secretar, șef al serviciului public local de evidență a persoanelor, iar scopul final a fost acela de a asigura date corecte care să reflecte realitatea listelor electorale permanente la momentul de referință 10 iulie 2012. La Botoşani, au fost scoase de pe liste aproximativ 3.200 de persoane. „
Astăzi se va face raportarea finală, s-a modificat data de referinţă de la 29 la 10 iulie şi avem 2.900 de persoane cu acte expirate care nu îşi pot exercita dreptul de vot şi la decese erau 30, am impresia că mai sunt încă 30 de persoane şi alte 11 persoane cu drept de vot interzis prin hotărâri judecătoreşti”, a declarat
primarul Ovidiu Portariuc. Verificările au fost corelate avându-se în vedere 9 categorii de persoane utilizându-se în principal datele de la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor din judeţ dar şi informaţii furnizate de Casa Judeţeană de Pensii, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi Serviciul Paşapoarte.