Reclamele dau roade
Acesta a menționat că o variantă demnă de luat în seamă ar putea fi puterea marketingului și influența pe care le au reclamele asupra consumatorilor.
În acest sens, președintele
Colegiului Farmaciștilor din Botoșani, Maricica Cazacu (foto jos), a explicat că vânzarea medicamentelor merge pe același principiu ca la orice alt produs comercializat.
„Marketingul funcționează în cazul medicamentelor ca în cazul tuturor produselor aflate pe piață, fie ele alimente sau de larg consum. Prezentările făcute cu diverse ocazii persoanelor, consumatorilor, funcționează la fel și în domeniul produselor care se află în farmacii, nu neapărat al medicamentelor, exact ca la celelalte mărfuri”, a declarat
Maricica Cazacu.
Totodată, diferența între medicamentele care costă 30 de lei și cele pentru care un bolnav plătește cinci lei, de pildă, este una considerabilă, dacă ne referim la calitatea produsului finit.
„Exact ca în cazul hainelor, de exemplu, produsele originale sunt întotdeauna mult mai scumpe decât hainele aflate în bazar sau la micii producători. Și în cazul medicamentelor, produsele originale înglobează cercetare, ani de studiu până la apariție până la a apărea pe piață ca să salveze vieți. Și de aceea sunt mai scumpe, dar pacienții trebuie să știe că produsele originale rămân zece ani pe piața farmaceutică, după care producătorul de originale are dreptul să vândă patentul, dar nu și secretul fabricației. Aici intră diferența între original și generic”, a mai spus
președintele Colegiului Farmaciștilor.
Maricica Cazacu a afirmat totuși cu tărie că bolnavii se pot trata la fel de bine și cu medicamentele generice, considerate a fi bioechivalente, adică apropiate din punct de vedere al compoziției și al eficacității cu cele originale care sunt vândute în farmacii la un preț mai mare.
Farmaciștii, neinteresați să recomande medicamente mai scumpe
Marius Savu, șeful ANM a mai semnalat astăzi, în cadrul evenimentului de lansare a campaniei
„Medicamente generice: eficiență, calitate și siguranță la un preț mic”, că, deși cadrul legislativ prevede ca farmaciștii să recomande în primul rând medicamentele cele mai ieftine, în practică există anumite abateri.
„Eu, personal, nu am remarcat în farmacia în care lucrez aceste lucruri, pentru că pe piața farmaceutică există tot felul de produse, dar eu cred că fiecare farmacie dorește să își fidelizeze pacienții și să aducă produse pentru toate buzunarele. Nu cred că o farmacie dorește să impună clientului produsul cu aceeași compoziție aflată în alt medicament. Sunt convinsă că fiecare farmacie dorește să trateze pacientul așa cum i-ar veni lui mai bine și să obțină rezultatele cele mai bune pentru propria sănătate”, a completat
Maricica Cazacu.
Reprezentantul farmaciilor din
Botoșani a mai subliniat faptul că, de fapt, medicamentele ieftine sunt mai avantajoase pentru comercianți, mai ales că sunt bolnavi cu venituri foarte scăzute care nu își permit tratamente scumpe.
Ceea ce înseamnă că observația lansată astăzi de
Marius Savu nu se justifică din punct de vedere financiar.
Cristina BABII
CITEȘTE:
Nu vă îmbolnăviți! La Spitalul Județean lipsesc până și clasicele tablete de Paracetamol!