Municipalitatea dorohoiană se apropie de finalizarea uneia din cele mai ample lucrări de reparaţie a arterelor de circulaţie efectuate în acest an. Este vorba de strada Sfântul Ioan Românul, începând de la bariera de cale ferată din apropierea podului peste râul Jijia şi până la ieşirea din cartierul limitrof Trestiana.
Dacă până în 2011 reparaţiile pe acest tronson de drum se făceau prin plombare cu asfalt sau montarea de pavele, de această dată conducerea Primăriei a preferat o altă tehnologie, turnarea de straturi succesive dintr-o mixtură specială. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, noua tehnologie are mai multe avantaje, printre care viteza mărită de lucru, dar şi costurile mai scăzute.
„Am aplicat această tehnologie pe Sfântul Ioan Românul, pe o distanţă de 1.800 de metri. Este vorba de un amestec de griblură cu o emulsie bituminoasă specială. Costul lucrărilor de reparaţii pe acest tronson se ridică la aproximativ 360.000 de lei, bani proveniţi de la bugetul local din cei destinaţi reparaţiilor”, a declarat
Sava Apăştinei, directorul Direcţiei Edilitare, pentru
Realitatea Dorohoiană. Acesta a adăugat că firma care a câştigat licitaţia şi a executat lucrarea este din Baia Mare şi asigură o garanţie de doi ani. Luni a început şi reparaţia prin plombare a străzii Sălciilor, de către angajaţii societăţii de Servicii Publice Locale. Aici se va aplica tehnologia clasică, folosindu-se asfaltul.