La scurt timp după liberalizarea pieţei de energie, pe acest sector au apărut numeroase companii care încearcă să facă concurenţă furnizorilor de ultimă instanţă, aşa cum este compania E.ON sau Enel, spre exemplu.
Acestia se folosesc de diverse metode pentru a racola clienti, iar de cele mai multe ori se prezinta ca fiind angajati ai E.ON si solicita reinnoirea contractelor. In realitate insa, oamenii semneaza contracte de furnizare a energiei electrice cu o alta firma decat pana acum, iar mai departe, acest lucru se simte in facturi si calitatea serviciilor.
De cateva saptamani, angajatii E.ON ii intampina pe clienti cu mesajul:
"Atentie la firmele care folosesc in mod abuziv si ilegal numele E.ON pentru a semna contracte noi" si sunt sfatuiti sa verifice daca persoanele care se prezinta la usa lor sunt cu adevarat angajati ai furnizorului sau nu. Practic, aceste persoane se prezinta ca fiind "de la E.ON" sau "de la lumina" si le spun consumatorilor ca trebuie semnate noi contracte cu E.ON-ul. Cele mai multe victime sunt persoanele in varsta din mediul rural, care nu au acces la informatii despre furnizorii de energie.
"În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunostinta ca au fost induse în eroare, chiar înselate, de reprezentanti ai unor companii de furnizare de electricitate si gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract. Abordarea la domiciliu a consumatorilor, cu solicitarea documentelor de identitate si a unei facturi mai vechi, cu o argumentatie verbala neacoperita de contract si necesitatea unor semnaturi ale clientului pe anumite documente, fara a da timp pentru a fi citite si întelese, reprezinta «reteta» ce ne-a fost semnalata de clienti din judetele: Iasi, Suceava, Botosani, Bacau, Neamt, Alba, Sibiu, Mures si Hunedoara. Orice consumator are dreptul sa îsi aleaga si sa schimbe furnizorul de energie, prin alegerea unei oferte negociate din piata libera, dar în acelasi timp are si dreptul de a nu fi supus unor practici înselatoare, prin omiterea, cu buna stiinta, a unor informatii importante sau prin oferirea unor informatii false", au comunicat reprezentantii E.ON Romania.
Autoritatea Nationala de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE) a facut o serie de demersuri împotriva celor care distribuie mesaje neadevarate si înselatoare, iar consumatorii sunt incurajati sa sesizeze practicile neconcurentiale ale furnizorilor de energie, relatează Ziuanews. In calitate de client în interactiunea cu un furnizor de energie trebuie citit cu atentie continutul tuturor documentelor puse la dispozitie si nu trebuie semnat nimic daca lipsesc informatii (preturi, termene de plata, valori taxa de reziliere etc.) sau exista câmpuri necompletate.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Nov 20, 2024
Ce ar fi indicat să știi despre durata de viață a anvelopelor (all season vs. anvelope sezoniere)
Redacția Botoșăneanul
Nov 20, 2024
Forța Dreptei: Potențialul agricol al Botoșaniului, risipit de ineficiență
Redacția Botoșăneanul
Nov 20, 2024
11 medici au venit la „Mavromati”: Managerul spitalului anunță noi concursuri - VIDEO
Oana Sava
Nov 20, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 20, 2024