Legislația din România are prevederi care obligă șoferii să își doteze mașinile cu anvelope specifice sezonului rece, însă mai există șoferi care nu cunosc cu exactitate când trebuie să își „încalțe” automobilul cu cauciucuri de iarnă.
Cei care nu se conformează riscă amenzi substanțiale.
În România nu există date exacte la care maşinile trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau, măcar, aşa-numitele all season. Totuşi, în legislaţie se menţionează că vehiculul trebuie echipate cu anvelopele potrivite sezonului astfel încât la prima urmă de zăpadă, gheaţă sau polei poţi fi amendat dacă vehiculul are în dotare cauciucuri de vară. Conform Codului Rutier, utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă, gheaţă sau polei.
Șoferii care nu se conformează, circulând pe drumurile acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei cu anvelope de vară pot fi penalizaţi cu 9 - 20 de puncte de amendă, acestea fiind echivalente cu o sumă cuprinsă între 1.305 şi 2.900 de lei. Mai mult chiar, conform Capital, contravenienţii pot rămâne şi fără certificatul de înmatriculare al maşinii.
Cum deja în anumite zone montane ale ţării s-au semnalat precipitaţii sub formă de ninsoare, iar în această săptămână sunt aşteptate alte averse la altitudini mari este de preferat ca maşinile să fie echipate cu anvelope de iarnă.
Pe lângă această obligativitate, poliţiştii îi sfătuiesc pe şoferi ca, atunci când se deplasează pe suprafeţe alunecoase să adapteze permanent viteza la condiţiile de drum (carosabil acoperit cu zăpadă, gheată sau polei); să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara lor când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă (Conform prevederilor legale în domeniu reprezintă obligaţie a conducătorului de vehicul); să folosească corespunzător sistemul de iluminare-semnalizare, cât şi cel de climatizare si dezaburire, pentru a vedea si a putea fi văzuţi in trafic, să păstreze în mers o distanţă suficientă pentru a putea opri in condiţii de siguranţa atunci când condiţiile de deplasare sunt nefavorabile; să nu bruscheze comenzile şi să folosească cu preponderenţă frâna de motor.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Bărbat prins sub „aburii alcoolului” după un control în trafic
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
De la 17 grade la lapoviță și ninsoare: Ce ne așteaptă săptămâna viitoare
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Pericol pe șosele: Șofer prins mort de beat la volan
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024