Camera Deputaţilor a votat, în calitate de cameră decizională, noua lege a asigurărilor de Răspundere Civilă Auto (RCA).
Pe 18 mai expiră plafonarea tarifelor stabilită prin OUG de Guvernul Cioloş în noiembrie 2016. Au fost 226 de voturi pentru, 25 împotrivă, 4 abţineri, iar un deputat nu a votat.
Potrivit noului act normativ, prețurile asigurării obligatorii nu vor mai fi fixate prin lege, ci se vor baza pe un tarif de referință calculat de ASF. Conducerea ASF s-a angajat ca până joi sau vineri să publice datele pentru calculul tarifelor de referinţă.
Potrivit noii legi, se exceptează căruţele şi bicicletele de la plata RCA, dar şi maşinile care nu sunt utilizate pe drumurile publice.
O noutate majoră o reprezintă introducerea sistemului de decontare directă. Astfel, decontarea pentru lucrările de reparaţie după un accident nu se mai face prin poliţa şoferului vinovat, ci prin propria poliţă, urmând ca ulterior asigurătorul să se despăgubească de la asigurătorul şoferului vinovat.
O altă modificare o reprezintă pedepsele pentru service-uri. Se va pedepsi cu închisoare de la 2 la 7 ani folosirea unor piese contrafăcute sau neomologate.
Preţurile de vînzare a polițelor nu vor putea depăşi cu mai mult de 50% tariful de referinţă ajustat cu valoarea bonusului sau malusului fiecărui şofer. În funcţie de istoricul de daună (numărul de accidente în care au fost implicaţi), asiguraţii primesc o reducere pentru asigurare (cu atît mai mare cu cît au o perioadă mai lungă fără accidente) sau, dimpotrivă, sînt penalizaţi cu o creştere de preţ (dacă au fost implicaţi în evenimente). Valorile de referinţă aflate în discuţie în prezent nu sînt cu mult diferite faţă de tarifele maxime stabilite în acest moment prin lege. De exemplu, pentru persoanele cu vîrste cuprinse între 51 şi 60 de ani care conduc maşini cu capacitatea cilindrică de 1.200 de centimetri cubi, tariful scade sub 570 de lei, faţă de 618 lei în prezent.
În cazul şoferilor cu vîrsta între 31 şi 40 de ani care conduc maşini cu capacitatea cilindrică între 1.401 şi 1.600 centimetri cubi, tariful de referinţă este practic similar cu cel fixat în prezent, adică aproximativ 700 de lei. Situaţia este similară şi în cazul şoferilor cu aceeaşi vîrstă care conduc maşini cu motor între 1,21 şi 1,4 litri, în cazul cărora tariful de referinţă este în jur de 600 de lei, aproape similar celui maxim din prezent. În cazul transportatorilor, cei care au provocat plafonarea tarifelor, preţurile de referinţă au o creştere de 4-5% faţă de actualul preţ fix.(Sursa: Click)
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024