Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a declarat marţi că se lucrează la stabilirea unei taxe pentru maşinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon.
O măsură "plină de profesionalism" în condițiile în care același Guvern PSD elimina la începutul lui 2017 această taxă. Ministrul Mediului a declarat că e în lucru cadrul pentru o taxă de poluare pe fondul numărului tot mai mare de înmatriculări realizate în ultimul an.
Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a spus că noua taxă de poluare ar fi pentru mașinile cu normă de poluare mică și emisii mari de bioxid de carbon. Stabilirea cuantumului acestei taxe va ține cont de capacitatea cilindrică a autovehiculului, de norma de poluare și de emisiile de bioxid de carbon. Aceste declarații vin într-o perioadă în care Guvernul a demonstrat deja că vrea să obțină mai mulți bani din taxe, așa că n-ar fi de mirare ca diverse idei vechi să fie reciclate în 2017 – 2018.
Ministrul susține că e nevoie de taxă, pentru că în 2017, în România, au intrat prea multe mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4. Numărul ar fi undeva la 350.000 de unități, mai mult decât dublu față de 2016.
Dar la taxa nouă de poluare să stăm fără griji, că lucrează atât ministerul condus de Gavrilescu, cât și Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, producători de autovehicule din România, toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, societatea civilă.
„[…] s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare“, a declarat aceasta.
Ministrul Mediului a spus că nu există încă o formă finală a acestei taxe de poluare. Totodată, nu are nici o o dată de la care va fi aplicată. Mai mult, a spus că nu vrea să fie aplicată până nu se exprimă toți cei care sunt implicați.
„Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândești cât circulă ea (mașina – n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Și atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi, de fapt, este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare – al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul“, a mai spus ministrul. (Sursa: Playtech)
Dezamăgire pe „Municipal”: FC Botoșani, remiză albă cu Voluntari în fața unui stadion plin - LIVE
Redacția Botoșăneanul
May 04, 2024
ACUM: FC Botoșani înfruntă FC Voluntari într-o atmosferă copleșitoare – VIDEO
Redacția Botoșăneanul
May 04, 2024
Gamă nouă de cosmetice cu aur la Farmacia Anca, de la cremă la balsam de buze
Redacția Botoșăneanul
May 04, 2024
Tânăr din Suceava amendat cu 2.000 de lei, polițiștii i-au golit și mașina
Oana Sava
May 04, 2024
Produs nou la Anca Farm: Gastro Calm, aliatul tuturor după mesele copioase de Paști
Redacția Botoșăneanul
May 04, 2024