Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a declarat marţi că se lucrează la stabilirea unei taxe pentru maşinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon.
O măsură "plină de profesionalism" în condițiile în care același Guvern PSD elimina la începutul lui 2017 această taxă. Ministrul Mediului a declarat că e în lucru cadrul pentru o taxă de poluare pe fondul numărului tot mai mare de înmatriculări realizate în ultimul an.
Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a spus că noua taxă de poluare ar fi pentru mașinile cu normă de poluare mică și emisii mari de bioxid de carbon. Stabilirea cuantumului acestei taxe va ține cont de capacitatea cilindrică a autovehiculului, de norma de poluare și de emisiile de bioxid de carbon. Aceste declarații vin într-o perioadă în care Guvernul a demonstrat deja că vrea să obțină mai mulți bani din taxe, așa că n-ar fi de mirare ca diverse idei vechi să fie reciclate în 2017 – 2018.
Ministrul susține că e nevoie de taxă, pentru că în 2017, în România, au intrat prea multe mașini cu norme de poluare între Euro 2 și Euro 4. Numărul ar fi undeva la 350.000 de unități, mai mult decât dublu față de 2016.
Dar la taxa nouă de poluare să stăm fără griji, că lucrează atât ministerul condus de Gavrilescu, cât și Administrația Fondului de Mediu, ANAF, RAR, producători de autovehicule din România, toate asociațiile care sunt implicate în acest proces și, nu în ultimul rând, societatea civilă.
„[…] s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului și gândirii corecte, nu așa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care mașinile care poluează, care au o normă de poluare mică și care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare“, a declarat aceasta.
Ministrul Mediului a spus că nu există încă o formă finală a acestei taxe de poluare. Totodată, nu are nici o o dată de la care va fi aplicată. Mai mult, a spus că nu vrea să fie aplicată până nu se exprimă toți cei care sunt implicați.
„Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxă de primă înmatriculare, adică este ca și cum gândim înainte, în viitor, punem căruța înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să știm, în momentul în care gândești o astfel de taxă, să te gândești cât circulă ea (mașina – n.r.), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poți să-i faci determinarea de astfel de emisii. Și atunci o să ținem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi, de fapt, este impozitată orice mașină și este un impozit la taxe și impozite locale, norma de poluare – al doilea criteriu, și al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul“, a mai spus ministrul. (Sursa: Playtech)
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024