Imaginea per ansamblu al gradului de obţinere al cunoştinţelor în 12 ani de şcoală, este deja oarecum şifonată.
„Nu sunt interesaţi să înveţe. Li se pare că nu trebuie să înveţe. Se târâie 12 ani ba cu o corijare, ba cu o notă de cinci, ba învaţă doar atunci când e nevoie”, descrie
Iuliana Nacu, liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar, pulsul din unităţile de învăţământ.
Obţinerea unei diplome la examenul de maturitate al adolescenţilor de azi nu mai este un aspect important din viaţa de liceu la Botoşani. Pentru mulţi dintre tineri.
„Doar din auzite, ce mai aud de prin şcoli, am înţeles că sunt foarte mulţi copii care nu se vor înscrie la examenul de bacalaureat. Nu-i interesează bacalaureatul, îi interesează să plece din ţară, să lucreze şi să câştige bani. Europeni”, mai declară
cadrul didactic.
Mai mult decât atât, nici în cazul celor rămaşi care nu şi-au inclus în planurile de viitor apropiate munca la o fermă de căpşuni din Spania sau îngrijirea unor bătrâni din Italia, situaţia nu pare să fie tocmai roz.
Unii dintre profesori propun chiar ca subiectele să fie din nou adaptate la un grad de dificultate mai redus.
„Este vorba efectiv de atitudine iar din punctul de vedere al materiei, ar trebui puţin intrat şi de văzut dacă nu cumva există nişte competenţe cerute care sunt prea mari pentru nivelul celor din ziua de astăzi. Trebuie umblat peste tot”, adaugă
Iuliana Nacu.
Rezultatele dezastruoase de la examenele naţionale au început să apară mai ales după ce au fost introduse camerele video în sălile de testare.
(G.E.)
CITEŞTE:
Bătaie de joc la simulare: Elevi de clasa a XII – a, test cu tabla înmulţirii