Șeful suspendat al SDN Galați a fost adus de la sute de kilometri distanță pentru a superviza, din partea DRDP Iași, drumul care s-a surpat recent între Târgu Frumos și Botoșani.
Inginerul Petru Tudorache l-a înlocuit astfel pe inginerul Cătălin Iordachi, un alt diriginte de șantier al DRDP care criticase în rapoartele sale felul în care lucrează executantul – Aqua Parc SRL (actuala Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL) a lui Gheorghe „Ginel” Vlasie. Acesta din urmă este finul baronului Ionel Arsene de la Neamț.
În același timp, un raport al CNAIR îl indică pe Tudorache drept proprietar real al SC Drum Construct SRL, o firmă care este acum asociată cu Ginel Vlasie la refacerea podului de la Girov, contract derulat de DRDP Iași.
Practic, Tudorache îl supervizează pe Vlasie pe DN 28 B Botoşani-Tg. Frumos, dar în același timp lucrează împreună cu el la alte investiții pe drumurile naționale, scrie reporteris.ro.
Drumul dintre Târgu Frumos și Botoșani a fost licitat în 2020, la CNAIR, iar câștigătorul procedurii de 267 de milioane de lei pentru 71,5 km de drum a fost asocierea Aqua Parc SRL (lider – devenită în 2021 Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi) cu Mavgo Holding SRL, Vahostav SK și Trameco SA.
Luna trecută, cu un strat de asfalt proaspăt turnat, drumul dintre Târgu Frumos și Botoșani a intrat în reparații, pe câțiva kilometri, în zona localității Copălău din Botoșani. Specialiștii au constatat mai multe fisuri și prăbușiri ale acostamentului, iar dezvăluirea a fost că supervizorul din partea DRDP Iași a realizat rapoarte care indicau faptul că executantul nu construiește ca la carte.
Șeful echipei de supervizare de la DRDP a fost inițial inginerul Cătălin Iordache. El a fost înlocuit apoi cu Petru Tudorache, la momentul schimbării șef al Secției de Drumuri Naționale Galați. A fost adus un supervizor de la sute de kilometri distanță, în condițiile în care datoria sa este să fie zi de zi pe șantier.
„Schimbarea mea a fost un cumul de factori, aveam și mai multe șantiere decât puteam supraveghea. Am sesizat niște deficiențe, dar nu are asta legătură cu înlocuirea. M-a surprins aducerea șefului de la Galați în sensul în care distanța e mare. Ca supervizor ești tot timpul acolo, să vezi cum se lucrează, să vezi decontările, finanțările, să verifici calitatea asfaltului, să ții legătura cu proiectantul, cu beneficiarul. Practic, tot ce ține de proiect trece pe la supervizor, îi spune asta și denumirea postului”, a precizat pentru reporteris.ro Cătălin Iordachi.
„Cel care era supervizor avea 5 șantiere în același timp. Omul nu mai ducea, era prea mult, a făcut cerere să-l schimb. Iordachi a rămas cu Tecuci și Galați. Acesta este motivul înlocuirii, nimic altceva”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.
Petru Tudorache, cel indicat de raportul intern CNAIR drept beneficiar real al firmei Drum Construct, condusă prin interpuși, este în prezent supervizorul pe DN 28B Târgu Frumos – Botoșani, unde verifică și în prezent activitatea Antreprizei de Construcții Drumuri și Autostrăzi pe drumul surpat în urmă cu o lună.
În același timp, însă, de la finalul lunii noiembrie, Drum Construct SRL este beneficiar direct al unei asocieri cu firmele lui Gheorghe “Ginel” Vlasie. CNAIR, prin DRDP Iași, a scos la licitație „Execuţie lucrări reparații curente pod pe DN 15D km 9+510 peste pârâul Cracău, la Girov, județul Neamt”.
Contractul de 13,9 milioane de lei a fost adjudecat de asocierea Stef Edil CDP SRL cu Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi. Ambele firme sunt controlate de Gheorghe Vlasie, finul lui Ionel Arsene. „În DRDP Iași este de notorietate că Drum Construct SRL este a lui Petru Tudorache. Asta reiese și din raportul de control. Informația că este acum subcontractor pentru firmele pe care le verifică pe Târgu Frumos – Botoșani a ajuns și la CNAIR, pentru că este o incompatibilitate uriașă”, au precizat surse din cadrul DRDP Iași.
„Știu că Drum Construct este subcontractor pentru podul de la Girov, alături de celelalte firme. Câtă vreme nu există o legătură oficială între firmă și supervizorul de pe DN 28B, eu nu pot spune nimic. Omul este major, dacă a mințit în declarații va răspunde”, a mai spus Ovidiu Laicu.
(Foto: reporteris.ro)
(P) Tot ce trebuie să știi despre centralele termice pe lemne - avantaje, alegere, beneficii
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
(P) Strategii de marketing personal pentru modelele de videochat
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
Laborator de la „Mavromati” lovit de ghinion, concurs ratat pentru încă un post
Oana Sava
Oct 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024