Nu mai puţin de 30 de reclamaţii au fost depuse la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, reclamanţii fiind nemulţumiţi vis a vis de valoarea unor facturi la apă către furnizorul Nova Apaserv. Comisarii CJPC vor încerca să iniţieze o serie de medieri între societatea subordonată Consiliului Judeţean şi asociaţiile de proprietari.
Nemulţumirile botoşănenilor care s-au adresat comisarilor fac referire la acele contoare comune de la intrările în scările de bloc, a căror indexuri nu ar corespunde cu cantitatea consumată de locatari. Potrivit conducerii acestei instituţii, totul ar porni de la faptul că, unii dintre consumatori declară un index mai mic faţă de cel real, astfel, diferenţa fiind inputată celorlaţi locatari.Iar o rezolvarea ar putea veni din partea societăţii Nova Apaserv, care ar trebui să facă o regularizare periodică şi să citească şi apometrele din locuinţe. „
Facturarea nu este corespunzătoare, sau nu corespunde cu indexurile pe care le declară domniile lor. Sunt nişte hotărâri ale CJ care trebuie respectate, iar ei fac citirea la intrarea în bloc şi vede cantitatea consumată, pe el nu îl mai interesează ce declară consumatorii. Iar aici apare şi o rea credinţă a unor consumatori, care se gândesc, pentru că să declar cât am consumat, dacă nu mă verifică nimeni?”, susţine
Alexandru Zarug, comisar şef CJPC. Şeful CJPC a mai afirmat că o implicare în rezolvarea acestei probleme ar trebui să o aibă şi asociaţiile de proprietari care să intervină şi să înlesnească accesul angajaţilor de la furnizorul de apă în locuinţele oamenilor, pentru stabilirea indexurilor corecte. Totodată, tot asociaţia de proprietari ar trebui să se ocupe de acei locatari care au pierderi de apă, din cauza instalaţiilor defecte.