Visul unor botoșăneni de a avea un cămin primitor, decorat după ultimele tendinţe, este tot mai departe de a deveni realitate, asta după ce au plătit bani frumoşi pentru a-şi mobila casele, însă şi-au dat seama că au căzut în plasa unor şarlatani care ar fi fugit cu banii, pierzându-şi urma.
11 plângeri au ajuns pe masa Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Suceava, reprezentanţii instituţiei demarând o anchetă. Spun despre clienţi că au comandat mobilier, saltele sau decoraţiuni pentru care au achitat avansuri între 1.500 şi 3.000 de lei, ba mai mult, unii chiar au plătit întreaga sumă, de aproape 5.000 de lei. La câteva săptămâni după, când au vrut să-şi ridice comanda, n-au mai dat de nimeni de la magazin.
Pe sediul aflat la intrarea în Șcheia a fost pus lacătul, iar o foaie albă pe care scrie „Inventar” este singura „explicaţie pe care au primit-o păgubiţii. De asemenea, mesajul este însoţit de două numere de telefon la care nu mai răspunde nimeni.
Mobilight Decor este un magazin care vinde mobilă, accesorii, saltele, electrocasnice, decoraţiuni de interior şi se recomandă ca fiind unic partener Staer şi Euromobila în Suceava. De fapt, păgubiţii cred că asocierea cu nume de furnizori puternici, deja consacraţi pe piaţa din domeniu, a fost un truc al magazinului pentru a atrage şi mai mulţi clienţi cărora să le câştige încrederea. Totodată, magazinul este de mulţi ani pe piaţa suceveană, fapt care plusa la capitolul credibilitate.
Varietate, calitate şi preţuri de nerefuzat sunt atuurile cu care se recomandă Moblight, descriere cu care clienţii care au trecut în ultimele zile pragul Protecţiei Consumatorului cu siguranţă nu sunt de acord.
Vasile Latiş, comisarul-şef al OPC Suceava, a menţionat că
„începând cu data de 9 martie, instituţia a înregistrat 11 reclamaţii care vizează Moblight Suceava. Sunt clienţi din Suceava şi Botoşani. Aceştia au achitat sume între 1.500 şi 5.000 de lei pentru comenzile pe care le-au dat, însă ulterior reprezentanţii magazinului nu le-au mai răspuns la telefon, iar la sediu nu mai este nimeni”.
Faptul că nu s-au dat în lături de la a plăti integral o mobilă pe care probabil nu o vor vedea prea curând îi va costa scump pe câţiva suceveni. Potrivit lui Latiş, unul dintre reclamanţi a plătit integral o comandă de aproape 5.000 de lei, iar un altul, din Botoşani, a achitat şi el integral comanda, aproape 4.700 de lei.
În alte cazuri, clienţii momiţi de reprezentanţii magazinului au plătit avansuri de 3.000 de lei (dintr-un total de 8.000 de lei), 2.449 de lei (din totalul de 3.100 de lei, 2.000 de lei (din totalul de 7.000), 1.770 de lei (dintr-un total de 2.940 de lei), 1.000 (3.880 total), 2.699 de lei etc.
Una dintre victimele înşelăciunii mărturiseşte că a plasat comanda la finele lunii februarie, a achitat un avans de 3.000 de lei, însă mobila nu a mai ajuns niciodată la destinaţie.
„Cei de la magazin au venit acasă, au luat măsurătorile, păreau serioşi. Am achitat un avans de 3.000 de lei din cei 8.000 de lei, total, însă ne-au spus că este defectă casa de marcat şi ne-au dat doar un bilet ştampilat. Mobila trebuia să fie gata într-o lună de zile, însă cam de două săptămâni nimeni nu mai răspunde la telefon, iar pe uşa magazinului scrie că e inventar”, ne-a povestit o clientă.
Aceasta a mai adăugat că a sunat şi la sediul central, de la Galaţi, al firmei Staer, furnizorii magazinului, aceştia menţionând că o parte dintre comenzi au fost finalizate, însă clienţii vor trebui să achite de la zero produsele.
Vasile Latiş a mai arătat că se va adresa Poliţiei pentru a ancheta cazul. (Sursa: Monitorul de Suceava)
Comunicat de presă: Digitalizarea firmei Anca Farm
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
A demisionat și Nicolae Ciucă: Am învățat lecția
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Sute de locuri de muncă vacante la Botoșani, de la director la ajutor de bucătar - LISTA
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024