Botoşănenii sunt puşi pe drumuri de comoditatea şi nepriceperea instalatorilor la care apelează atunci când renunţă la contoarele de apă caldă. În peste 80% din cazurile în care utilizatorii serviciilor de apă se adresează biroului metrologie din cadrul SC Nova Apaserv SA pentru verificarea modului de debranșare a contoarelor scoase din uz, se constată că lucrarea este incorect efectuată.
Instalatori plătiţi de două ori
Robinetele de lângă contoare sunt lăsate în instalaţie, astfel încât pot permite ulterior folosirea apei fără măsurare şi, implicit, fără plata acesteia. Neştiind procedura, beneficiarii trebuie să-i caute şi, eventual, să-i plătească a doua oara pe instalatori, solicitându-le demontarea completă a contoarelor. Reprezentanţii SC Nova Apaserv SA aduc la cunoştinţă botoşănenilor că procedura corectă presupune oprirea apei pe instalaţie, de cele mai multe ori din subsolul blocurilor, demontarea contoarelor şi scoaterea robinetelor de izolare. Aparatele trebuie aduse la sediul de pe Bulevardul Mihai Eminescu nr. 34, unde se completează o cerere tip în care se înscriu datele de identitate ale clientului, indexurile reale, programarea verificării la domiciliu.
Zeci de botoşăneni înşelaţi numai în două săptămîni
După achitarea unei taxe de 18,9 lei, un specialist al operatorului de apă este programat şi se deplasează la domiciliul utilizatorului pentru a verifica dacă debranşarea aparatelor s-a făcut aşa cum cer procedurile din domeniu. În ultimele două săptămâni, peste 90 de botoşăneni s-au prezentat la biroul de metrologie anunţând că şi-au montat centrală de apartament, dorind, de aceea, să renunţe la contoarele pentru apă caldă. Aproape 70 dintre aceştia au beneficiat de lucrări incomplete din partea instalatorilor la care au apelat, după aflarea procedurii fiind puşi în situaţia de a le solicita din nou ajutorul.