În ultimii ani, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) prin Direcția Generală de Pașapoarte (DGP) a implementat o serie de măsuri pentru a facilita procesul de obținere a pașapoartelor pentru cetățeni, adaptându-se astfel la nevoile acestora.
Un pas important a fost oferirea serviciului de livrare la domiciliu a pașaportului, un serviciu care, până la începutul anului 2025, presupunea un cost suplimentar. Însă, începând din 1 ianuarie 2025, livrarea pașaportului simplu electronic la domiciliu este complet gratuită, iar cetățenii pot primi documentul de călătorie direct la adresa dorită, pe întreg teritoriul României, fără niciun cost suplimentar.
comisar șef de poliție Alin Popovici, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte din Botoșani
„Dacă în anii anteriori a fost implementat sistemul de programare online, ulterior am procedat la furnizarea de SMS-uri cu privire la viitoarea expirare a documentului de călătorie sau cu privire la alte aspecte legate de emiterea pașaportului, ulterior am venit în sprijinul cetățenilor cu o măsură de verificare a statusul cererii de eliberare a pașaportului. Am procedat în anii anteriori și la furnizarea serviciului de livrare la domiciliu care în acea perioadă se presupunea și un anumit cost. De la 1 ianuarie 2025, furnizăm pașaportul simplu electronic la domiciliu în mod gratuit dar totodată a fost introdusă o nouă facilitate, cea a livrării documentului de călătorie la orice adresă furnizată de solicitant, furnizare care se realizează pe teritoriul României fără niciun cost suplimentar. ”
Acest serviciu ajută la micșorarea timpului de așteptare al botoșănenilor.
comisar șef de poliție Alin Popovici, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte din Botoșani
”Aceste măsuri implementate de către Ministerul Afacerilor Interne( M.A.I) prin Direcția Generală de Pașapoarte au venit în permanență în sprijinul cetățeanului oferindu-i acestuia un document de călătorie de-o calitate deosebită, la un preț foarte accesibil și într-un timp foarte scurt. Media națională asumată este de 5 zile dar în funcție de perioadele în care ne aflăm și de solicitările adresate Serviciilor Publice Comunitare media națională a ajuns și la o zi jumătate lucrătoare. Observăm astfel că pașaportul simplu electronic ajunge mai aproape la cetățean și într-un timp surprinzător de mic.”
Botoșănenii s-au dovedit a fi extrem de deschiși la noile tehnologii și la digitalizare, adaptându-se rapid la schimbările implementate de autoritățile locale.
comisar șef de poliție Alin Popovici, șeful Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte din Botoșani
„Observăm o adaptare a cetățenilor la noile tehnologii, la noile platforme. Am implementat și sistemul de plată online fără furnizarea hârtiei de către cetățean a contravalorii pașaportului. Acesta se prezintă la noi cu taxa achitată pe ghișeul.ro, un serviciu foarte facil. Totodată observăm un interes deosebit pentru programările online la nivelul Serviciului Public Comunitar, în permanență avem asigurate locuri pentru cei care se programează online dar totodată punem la dispoziție și facilitatea depunerii cererii fără programare prealabilă. Botoșănenii sunt foarte receptivi la toate aceste oportunități puse la dispoziție și își doresc din ce în ce mai mult digitalizare”
Noi modificări importante pentru buletine: Se vor aplica din martie în toată țara
Redacția Botoșăneanul
Jan 26, 2025
Antrenorul dat afară de la Botoșani pe cale să își găsească altă echipă
Redacția Botoșăneanul
Jan 26, 2025
Zona Liberă Suceava: Pilon pentru drumul expres Suceava - Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Jan 26, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 26, 2025
Județul Botoșani, în continuare sub COD GALBEN de ceață
Redacția Botoșăneanul
Jan 26, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile