Ministerul Educaţiei a constatat în 25 de judeţe, respectiv în 59,52 la sută din totalul unităţilor de învăţământ, diferenţe între 2 şi 2,5 puncte între mediile mari din gimnaziu, şi cele mici obţinute de elevi la Evaluarea Naţională, în alte şase judeţe diferenţele fiind mult mai mari. Printre judeţele din prima categorie se află şi Botoşani.
La admitere media din gimnaziu mai contează doar 25%
Ministerul Educaţiei a decis ca, din anul şcolar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, ponderea mediei celor patru ani de gimnaziu să fie redusă la 25 la sută, de la 50 la sută cât a fost până în prezent. Media obţinută la
Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a va avea astfel o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75 la sută, faţă de 50 la sută cât era până acum.
Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a, arată Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.
Note mari la ore, mici la Evaluarea Naţională
În urma analizei Ministerului Educaţiei au rezultat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la
Evaluarea Naţională.
Ministerul Educaţiei a precizat că această "ruptură" între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe, respectiv Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş, Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi,
Botoşani şi Ialomiţa. În alte şase judeţe, respectiv Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin şi Olt, diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte, a mai arătat Ministerul Educaţiei.
[[banner]]
Şcolilele cu diferenţele cele mai mari intră în monitorizare
Toate unităţile de învăţământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate constant. Astfel, inspectoratele şcolare vor realiza analize punctuale, iar conducerile şcolilor vizate vor fi evaluate în funcţie de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătăţirea procesului de predare-învăţare, a mai arătat Ministerul Educaţiei.
Măsurile adoptate de ministrul Educaţiei au fost discutate şi agreate de partenerii sociali, sindicatele reprezentative şi asociaţiile de părinţi, a precizat MEN.
CITEŞTE ŞI:
Evaluarea naţională: Zeci de note micşorate după contestaţii