Un proiect de ţară de amploare, care va fi implementat până în 2035, cu un buget impresionant, va fi prezentat săptămâna aceasta premierului Dacian Cioloş. Ministerul Dezvoltării pregăteşte spre aprobare, până la finalul lunii iulie, Strategia de Dezvoltare Teritorială în care este inclus și județul Botoșani.
Documentul obţinut de revista Capital prezintă o strategie revoluţionară în Infrastructură, Sănătate, Energie, Educaţiei şi Transportul, pentru toate oraşele şi comunele din ţară. Acest document va schimba șase legi pentru a fi implementat.
„Sunt stabilite liniile directoare de dezvoltare teritorială a României şi direcţiile de implementare pentru o perioadă de timp de peste 20 de ani, la scară regională, interregională, naţională, cu integrarea aspectelor relevante la nivel transfrontalier şi transnaţional“, se arată în document.
Ultima variantă a acestui proiect de ţară prezintă ţinte îndrăzneţe care vor schimba înfăţişarea României. Această variantă promite, în şase ani, cel puţin două sisteme noi de traversare peste Dunăre, alte două peste Prut, dar în unsprezece ani, cel puţin o autostradă de legătură între Moldova şi Transilvania, prin Carpaţii Orientali, sau o magistrală de biciclete pe cursul Dunării, până la Marea Neagră, termenul stabilit pentru ultimele două fiind de şase ani. Implementarea va fi supravegheată de ministerul Dezvoltării Regionale, iniţiatorul acestui proiect amplu.
De asemenea, documentul prevede finalizarea unor proiecte majore de Infrastructură atât pe uscat cât şi fluvial. De exemplu, Executivul vrea să modernizeze navigaţia pe Dunăre şi Canalul Dunăre – Marea Neagră, vrea acces îmbunătăţit pe apă între Sulina şi Tulcea şi între sate dar ia în calcul şi construcţia unui pod peste Dunăre între Brăila şi Galaţi. În ceea ce priveşte proiectele mari de autostrăzi, Executivul Cioloş promite, în următorii ani, finalizarea Autostrăzii A1 (coridorulIV) şi A3 (Autostrada Transilvania şi Autostrada Comarnic -Braşov), construirea autostrăzii Moldova, finalizarea autostrăzii Sudului Bucureşti–Craiova, dar şi realizarea a trei treceri peste Carpaţi la nivel de autostradă. Posibilele trasee sunt: Râmnicu Vâlcea-Sibiu, Satu Mare–Baia Mare–Mireşu Mare– Dej–Bistriţa– Vatra Dornei–Suceava şi Târgu Mureş– Piatra Neamţ– Roman–Târgu Frumos– Iaşi –Sculeni.
Noutatea este, de asemenea, că Executivul se angajează să construiască în următorii ani, un pod nou peste Dunăre în zona transfrontalieră România - Bulgaria şi un nou pod peste Prut între România şi Republica Moldova.
În domeniul Sănătăţii, strategia prevede construirea infrastructurii medicale regionale, respectiv un spital universitar pentru fiecare centru regional. De asemenea, se vrea realizarea unei reţele de complexuri sportive naţionale integrate în circuitul internaţional, dar şi asigurarea unei infrastructuri de baze sportive pentru practicarea sporturilor de masă.
În ceea ce priveşte transportul, proiectul vorbeşte de extinderea pistelor de biciclete inclusiv în zonele periurbane, şi amenajarea sistemelor de bike sharing în toate reședințele de judeţ.
Revoluţionar este, de asemenea, extinderea transportului în comun ecologic (tramvaie, troleibuze, autobuze electrice) în oraşe precum Baia Mare, Satu Mare, Botoşani, Suceava, Piteşti sau Craiova. Se ia în calcul inclusiv implementarea sistemelor de e-ticketing şi de monitorizare GPS în marile centre urbane şi în zonele metropolitane ale acestora. De asemenea, se vorbeşte despre crearea unui sistem de management al traficului în toate oraşele de reşedinţă.
Prietenul lui Portariuc este noul președinte al PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Comunicat de presă: Digitalizarea firmei Anca Farm
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
A demisionat și Nicolae Ciucă: Am învățat lecția
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024