Cazul botoșănenilor care veneau de pe litoral și au rămas blocați la Brăila timp de șase ore este repetat, în alte circumstanțe dar în același ton de bătaie de joc, de alt transportator.
O societate care își desfășoară activitatea la Botoșani și are licență de transport intrajudețean a fost reclamată în cursul zilei de ieri după ce a luat călători peste limita admisă de lege.
Cursa Botoșani – Hlipiceni – Răuseni – Călărași a plecat din autogara veche a orașului la ora 15:00 a zilei de luni, 2 septembrie 2019.
Respectiva companie a folosit un microbuz pentru acest traseu, insuficient însă pentru cerere. Unii dintre călători au arătat că erau în jur de 16 – 18 persoane peste limita admisă, care stăteau efectiv în picioare.
„Se mai fac controale la autobuzele care pleaca din Botoșani? Vi se pare normal ca oamenii să circule așa pe perioada asta a verii? Își mai dă cineva interesul pentru călători? Așa arată ruta Botoșani – Sulița – Călărași. Cum poate circula două ore înghesuit și în picioare?”,
a vrut să știe unul dintre călători
Botoșănenii din microbuz au arătat că deși în interior exista instalație de aer condiționat, din cauza aglomerației aerul era greu de respirat.
Nu ar fi prima dată când această societate ia mai mulți călători în curse. În mai multe rânduri, microbuzele ar fi plecat pline din vechea autogară și ar mai fi oprit la Școala nr. 8 pentru alți călători. Atunci când nu mai era loc pe culoarul dintre scaune, oamenii povestesc faptul că, se deschideau ușile din spate pentru a se face loc la maximum 4 persoane care circulau ținându-se de scaune, în spatele acestora, în spațiul destinat bagajelor.
Cu atribuții în acest domeniu de activitate este pe lângă Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). În cursul acestei săptămâni, șeful acestei instituții se află în concediu de odihnă, însă atribuțiile de conducere au fost preluate de inspectorul Ovidiu Luca.
„Sesizarea telefonică va fi verificată, va fi chemat operatorul de transport pentru aspecte lămuritoare și în funcție de concluzii se vor lua măsurile care se impun, potrivit legislației și competenței noastre în domeniu”,
Ovidiu Luca, inspector ICSTR Botoșani
Despre numărul mult peste limita admisă al călătorilor din microbuz au fost sesizați și polițiștii botoșăneni. Cum nu mai exista posibilitatea trimiterii unui echipaj de la Botoșani, sesizarea a fost transmisă polițiștilor rutieri din teritoriu.
Jurnaliștii Botoșăneanul au încercat să contacteze și reprezentanții societății de transport, însă la numărul de telefon de pe pagina electronică a firmei nu a răspuns nimeni.
Cel mai probabil în acest caz se vor sesiza și comisarii de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani, așa cum au făcut-o și în cel al botoșănenilor care au stat 6 ore la Brăila.
Mirel Rogalschi, coordonatorul acestei instituții ne-a declarat că a invitat deja administratorul societății la o discuție cu privire la ceea ce s-a întâmplat în ziua de sâmbătă, 31 august 2019.
„Nu a depus nimeni plângere deocamdată. Poate vin. Dar noi am citit în presă și am invitat deja conducerea societății Lyk ca să vedem ce regulament au, ce s-a întâmplat, este invitație. Noi o să verificăm dacă un regulament de lucru”,
Mirel Rogalschi, comisar șef adjunct CJPC Botoșani
În cadrul regulamentului intern ar trebui să fie prevăzută durata de timp la care este obligatoriu să fie trimis un alt mijloc de transport în cazul în care cel aflat în cursă se defectează.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
FC Botoșani, egal în ploaie cu Farul lui Hagi - VIDEO
Redacția Botoșăneanul
Nov 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 29, 2024
Jandarmi botoșăneni înaintați în grad cu prilejul sărbătoririi Zilei Naționale a României
Redacția Botoșăneanul
Nov 29, 2024
Mascați, polițiști și jandarmi la Toamna Bobocilor: Amenzi și localuri verificate
Redacția Botoșăneanul
Nov 29, 2024
„Comercianți” prinși în timp ce vindeau varză direct din portbagaj
Redacția Botoșăneanul
Nov 29, 2024