Doamna Liliana are 56 de ani și este persoană cu dizabilități, în urma unei afecțiuni dobândită în ani. Muncește chiar și în aceste condiții și se descurcă cu un salariu minim pe economie și nu se plânge din acest punct de vedere. Locuiește pe strada Hatman Arbore, la numărul 14, în municipiul reședință de județ. Săptămâna aceasta avea să trăiască una dintre cele mai nefericite întâmplări.
A venit acasă, de la serviciu și și-a găsit casa plină de apă amestecată cu mâl și fecale. Refulase conducta de canalizare, iar din WC jetul de murdărie a țâșnit în toată casa, din baie până la holul de la intrare. A ajuns la aproximativ 30 de centimetri înălțime.
A murdărit pereții, a înfoiat parchetul din ambele camere, a ajuns la motorul mașinii de spălat care a trebuit înlocuită, s-a infiltrat în covoare… și enumerarea pagubelor poate continua. A sunat nefericită la 112, însă nu a fost considerat un caz de urgență. A încercat și la Poliția Locală, însă de la dispecerat i s-a sugerat să vină a doua zi să facă o sesizare.
A rămas astfel singură printre fecale și s-a apucat de treabă, să mai salveze din lucruri.
„Sunt dejecții. Uitați-vă, vă rog toată casa din baie până în bucătărie. Tot, tot, tot. Când am venit eu la 20:30 de la serviciu, asta am găsit, dejecții și mâl, tot ieșit in WC. Parchetul este distrus în totalitate, nu am ce să mai fac, este dezastru. Ușa de la cameră nu se mai poate deschide. Mașina de spălat a fost distrusă, s-a ars motorul, am cumpărat alta pe cardul băiatului, o plătesc în rate”,
Doamna Liliana merge desculț prin toată casă și arată toate stricăciunile. E atât de revoltată încât lacrimile refuză să se arate.
Este ferm hotărâtă să găsească responsabilul pentru ceea ce i s-a întâmplat, cineva care să repare răul pe care-l trăiește în propria casă.
„M-au distrus cu totul. Sincer, nici nu știu pe cine să caut, cine este vinovatul principal. E atâta muncă aici. Până și prelungitoarele le-am schimbat toate, nu am mai avut ce să folosesc. A venit cineva care lucrează la Apă și când a văzut ce e în casă a zis că el în viața lui de când lucrează la Apă nu a mai văzut așa ceva” .
Problemele i-au început anul trecut, prin noiembrie, odată cu lucrările efectuate pentru extinderea sistemului de apă și canalizare în aglomerarea Botoșani. O nouă conductă de canalizare a fost adusă pe strada ei, până la limita de proprietate. În cazul ei, căminul a fost construit în fața casei, mult prea departe de cel vechi.
Povestește că le-ar fi explicat muncitorilor anomalia, însă nimeni nu a vrut să o asculte. Așa că a rămas pe conducta veche de canalizare.
„Nu am cum să mă branșez aici, roată împrejurul casei e tot beton, eu sunt singură, nu am cum să sparg tot. Aici, sub camera asta este beci. În primul rând mă gândesc la rezistența casei, dacă mă apuc să sparg atâta beton… și nu am nici posibilitate financiară, sunt una singură cu salariul minim pe economie, din 1.200 de lei ce să mai fac?”
Necazul ei a ajuns și la urechile lui Albert Tănasă, directorul general al societății Nova Apaserv care a primut-o în audiență miercuri, 17 aprilie 2019, în jurul amiezii.
I-a dat dreptate femeii și a trimis de urgență echipaje care să curețe căminul în care s-au blocat tot felul de mizerii.
„Noi astăzi deja am intervenit acolo. A fost d-na în audiență, a fost o discuție foarte amiabilă, nu are nimic de imputat operatorului, noi ce am putut să facem, am făcut, inclusiv astăzi. A fost formația și a fost curățat un cămin din care au fost scoși inclusiv bolovani și pământ. Clar care era motivul pentru care refula la dumneaei și nu este vorba de inundație cu apă, vă dați seama”,
Albert Tănasă, director general SC Nova Apaserv SA.
Numele botoșănencei a fost trecut într-un registru la dispecerat penntru a se interveni de urgență, la orice oră din zi și din noapte, în cazul în care îi este din nou inundată locuința.
„În următoarele zile trimit specialiștii ca să facă o mini-ridicare topografică pentru a se vedea nivelul la care a fost ridicat căminul, pe contractul pe care l-am avut noi pe extindere rețele cu Elsaco. Iar dacă cotele nu sunt corespunzătoare, vom notifica. Noi am încheiat contractul, am efectuat recepția, dar suntem în perioada de notificare a defectelor. Iar acel cămin a fost amplasat cu ocazia lucrărilor. Dacă nu are cota corespunzătoare care să-i asigure panta de scurgere, vom notifica constructorul”,
Albert Tănasă, director general SC Nova Apaserv SA.
După cercetarea ce va fi efectuată de inginerii de la Nova Apaserv și dacă într-adevăr se va constata o eroare la căminul de apă, constructorul va fi notificat să remedieze greșala dar și să-i plătească pagubele d-nei Liliana.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Declarația zilei 19 noiembrie 2024
Oana Sava
Nov 19, 2024
Oana Sava
Nov 19, 2024
Plinko Casino: O Aventură în Lumea Norocului și Distracției
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Post scos la concurs la Teatrul Vasilache: Până CÂND se depun dosarele
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024