Claudia și Laura sunt două surori din municipiu ajunse la maturitate. Una dintre ele este mama unui băiat de toată frumusețea pe numele lui David și care și-a văzut mama pentru prima dată în urmă cu 11 luni. Cum cele două sunt aproape nedespărțite, luni au mers și la cumpărături. Fiecare pentru ea.
Au cumpărat griș, Claudia vreo trei pachete, Laura doar unul. Pățite la un magazin de cartier în mai multe rânduri, verifică produsele cu atenție chiar și în magazinele cu pretenții. Și bine fac. Pentru că, grișul pe care l-au achiziționat de la
Carrefour ar fi fost expirat deja din 19 decembrie 2014. Claudia a mers cu pachetele la ghișeul din magazin și și-a primit banii înapoi. Laura l-a păstrat pe al ei, cu tot cu bon.
”Când am ajuns la casă, le-am zis respectivilor. Ei cumva au zis că ne dau banii înapoi și cam atât. Și-au cerut scuze. Dar nu mi se pare normal ca să fie produse expirate, mulți oameni nici nu verifică termenul de valabilitate. Plus că pe unele produse este trecut termenul de valabilitate de la data de până la data de, sau de a se consuma până la data inscripționată pe ambalaj”, a povestit
botoșăneanca.
Ea a dorit să-și păstreze anonimatul însă totodată să tragă un semnal de alarmă și celorlalți consumatori care ar putea păți la fel. Mai ales că, grișul era destinat bebelușului de 11 luni.
Au aflat de acuzele celor două, de la jurnaliști, și reprezentanții
Carrefour Botoșani, printr-o asistentă a directorului de magazin care imediat ce a văzut produsul a început să dea telefoane. Răspunsul ulterior a fost unul cel puțin surprinzător.
Pe de o parte, magazinul recunoaște achiziționarea grișului și faptul că s-a returnat contravaloarea produsului. Mai apoi spune că produsele nu erau expirate deși logic, salariatul de la serviciul clienți înainte de a returna banii, verifică atent produsul.
”În data de 12 ianuarie 2015 clienta noastră s-a prezentat cu 3 pachete Griș Băneasa 500 grame la biroul de recepție clienți, solicitând să i se facă retur pentru 2 dintre acestea deoarece se aflau în afara termenului de valabilitate. Clienta a primit contravaloarea produselor, după care, verificându-se produsele de la raft, a fost constatat faptul că toate se află în termenul de valabilitate. Echipa de calitate din magazin a verificat produse returnate, rezultatul fiind că acestea nu au fost achiziționate din magazinul nostru, lotul acestora fiind diferit de lotul din Carrefour”, se arată în răspunsul dat de
Carrefour către
Botoșăneanul.
Cele două au sunat și la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor pentru a aduce la cunoștință situația cu produsele.
”În momentul în care există reclamații cu document probatoriu cum este acesta, cu un bon care face dovada cumpărării, reclamația se repartizează către un comisar care împreună cu echipa se deplasează la operatorul economic, identifică problema și ia măsuri conform legii”, a declarat
Mirel Rogalschi, comisar șef CJPC.
Cazul urmează să fie soluționat de comisarii de la Protecția Consumatorilor.
Gabriela ERDIC
[[galerie-foto]]