Când primăria veche a intrat în reparaţie, administraţia locală a fost nevoită să se mute şi a ales sediul bibiotecii pe care l-a renovat şi în care s-a instalat ulterior.
Cu un fond de carte de 75.500 de exemplare, cele mai vechi fiind de la înfiinţarea bibiotecii orăşeneşti în 1951, actuala locaţie este sufocată de rafturi, iar spaţiu destinat lecturii nu există. Singurul loc la masă este la birourile cu computere achiziţionate acum câţiva ani prin
programul Biblionet. Dacă în urmă cu 10 ani erau cinci angajaţi, azi biblioteca funcţionează cu trei angajaţi care fac tot lucrul manual, de la fişe de carte, la împrumut şi restituiri deoarece bibioteca nu are un program electronic pentru evidenţa cărţilor. Cărţile sunt ordonate în ordine alfabetică, pe domenii şi categorii de vârstă. Instituţia este implicată în parteneriate cu toate unităţile de învăţământ din municipiu şi astfel copiii se mai îndreaptă spre bibiotecă.
Dar numărul cititorilor a scăzut comparativ cu ultimul deceniu, în prezent o medie de 2.000 de cititori anual, care trec pragul bibiotecii faţă de 3.000 câţi erau înainte şi acest lucru se datorează domeniilor noi care au apărut şi accesului la documentare pe internet. Segmentul cel mai bogat, care accesează fondul de carte al
Bibiotecii Municipale din Dorohoi îl reprezintă elevii de la Colegiul „Grigore Ghica” care sunt îndrumaţi de profesori, elevii
şcolii postliceale FEG, care vin pentru întocmirea unor lucrări de medicină şi pensionarii. O parte din elevi şi vârstnici vin pentru accesul la internet, ultima categorie având şi nevoie de îndrumare pe calculator. Elevii de clasă primară au acces şi la diferite jocuri educative.
Spre deosebire de Centrul de documentare deschis de curând la
Şcoala Gimnazială Nr. 5 cu sprijinul unor oameni de afaceri locali şi al părinţilor, bibioteca municipală nu are luxul de acolo canapele pentru lectură, aparatură electronică audio şi video performantă sau mobilier nou pentru lucru. Totul este vechi, dar bine întreţinut pentru a putea face faţă cerinţelor. Personalul bibiotecii speră ca după finalizarea lucrărilor la primăria veche, administraţia locală să revină în acel sediu şi bibioteca să funcţioneze din nou în clădirea de pe
A.I. Cuza şi odată cu această mutare, Primăria să facă mult aşteptatele investiţii de modernizare.
Deoarece spaţiul este foarte mic, puţini scriitori se încumetă să facă aici o lansare de carte şi preferă o librărie care are şi un rol în publicitatea volumului. Pentru anul acesta fondul de carte din bugetul local nu a fost alocat deocamdată, se aşteaptă ultima lună a anului în care se fac redistribuiri. Cât despre donaţii, anul acesta au existat cinci donatori dintre care scriitori şi persoane fizice care au donat în total aproximativ 400 de cărţi.
Mihaela AMARINE
[[galerie-foto]]
CITEȘTE:
Primăria minune : clădire 3 în 1 cu funcționari – artiști – cititori: AFLĂ planurile unui primar cu mintea deschisă: FOTOGALERIE