Astfel de situații sunt frecvente mai ales în rândul cetățenilor simpli care nu au acces la un microfon pentru a-și face auzite problemele. I s-a întâmplat însă fostului viceprimar, actual consilier Cătălina Lupașcu. Într-una din nopțile acestei luni nu s-a putut odihni din cauza unei petreceri nocturne.
Locuiește în Parcul Tineretului, zonă populată mai ales cu cetățeni minoritari care se manifestă zgomotos de la petreceri până la înmormântări. Ca atare, Cătălina Lupașcu a întrebat cui se poate adresa când se mai regăsește în situații similare.
”Să fie informați cetățenii unde și cui trebuie să se adreseze pentru a primi sprijin pentru păstrarea ordinii și liniștii publice. Și de vă spun acest lucru, pentru că în seara de 18 iulie 2015, la ora 2 noaptea, am sunat la numărul de telefon 0231/507012 unde mi-a răspuns un domn, agent șef Apetrei căruia i-am reclamat faptul că la barul din Parcul Tineretului e mare petrece cu lăutari și nu numai”, a povestit fostul viceprimar.
Ce i s-a răspuns din partea polițistului care se afla în noaptea respectivă de serviciu? Povestește în continuare Cătălina Lupașcu:
”Răspunsul lui a fost unul tipic românesc și anume că a discutat cu nașul și că petrecerea se va încheia peste o oră. Bineînțeles că petrecerea a continuat până dimineața. Dar nu e singura problemă, e adevărat că în seara respectivă am stat trează până dimineața. Și nu e singura problemă din Parcul Tineretului și aș vrea să știu unde să fac toate demersurile pentru a asigura cetățenilor din zonă liniștea și siguranța de care au nevoie”.
Iar spre final, deși intervenția sa a stârnit oarece zâmbete la masa dezbaterilor, consilierul local a concluzionat: ”Mai avem nevoie de cei care trebuie să asigure ordinea sau negociem fiecare dintre noi cu nașul?! Sau eventual, ceilalți invitați”.
Primarul Ovidiu Portariuc i-a dat dreptate: ”Sunt de acord într-adevăr și în discuțiile pe care le-am avut cu cetățenii în cartier, am remarcat această întârziere și lipsă de reacție a celor care ar fi trebuit să asigure ordinea publică, am avut discuții și la Poliția Locală și la Poliția Municipală, am rugat și cetățenii să reacționeze și pentru că ni s-au adus la cunoștință asemenea situații, am întrebat ce s-a făcut după ce s-a sunat la 112”.
În cazul în care cetățenii apelează 112 iar autoritățile nu intervin, Ovidiu Portariuc le-a cerut botoșănenilor să sune la tel verde de la Primărie pentru ca ulterior să se verifice cine ar fi trebuit să intervină la apel. (G.E.)
Avertizare DNSC: O nouă fraudă online cu „promoții” primite prin mesagerie
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Burger King deschide primul restaurant din Suceava, în Iulius Mall
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Bărbat din Botoșani dispărut misterios de luni întregi
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024