Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) s-a decis desfiinţarea unor administraţii financiare din judeţ, adică Flămânzi, Truşeşti şi Suliţa. În urma acestei măsuri de reorganizare afectaţi sunt un număr de 25 de salariaţi încadraţi la cele trei puncte de lucru şi care vor fi cel mai probabil trimişi în şomaj. În cazul aparatului propriu al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, singurele modificări au fost efectuate prin mutarea unor salariaţi de la un serviciu la altul.
Măsura de reorganizare a DGFP a fost iniţial programată pentru data de 15 iulie a acestui an, însă de la nivel central s-a acordat o prorogare pentru data de 1 august. Ceea ce înseamnă că şi disponibilizările completate de desfiinţarea unor puncte de lucru din judeţ, vor fi operate cu aproximativ 15 zilei mai târziu. În cazul aparatului propriu al Direcţiei de Finanţe Botoşani, au fost operate doar mutări ale salariaţilor. „
Pentru a întări activitatea de colectare şi executare silită de la Administraţia Finanţelor Publice Municipală Botoşani, au fost mutaţi câţiva funcţionari publici din zona de Trezorerie pe serviciile independente, în speţă pregătire profesională şi de pe inspecţia fiscală de la persoane fizice au fost transferaţi definitiv pe colectare şi executare silită”, a declarat
Radu Ţurcanu, director executiv DGFP. Reorganizarea Fiscului a pus lacăt pe uşile instituţiei timp de cinci zile, mai exact în perioada 30 iunie – 5 iulie 2011, activitatea fiind reluată în cursul zilei de marţi din această săptămână. Rearondarea contribuabililor la noile administraţii nu a perturbat însă activitatea Trezoreriei în perioada menţionată.