Abonații care înregistrează restanțe la plata facturilor de energie termică sunt rugați să achite sumele datorate, pentru a evita consecințele neplăcute ale recuperării debitului pe calea executării silite.
Societatea Modern Calor reamintește clienților săi că factura emisă pentru serviciile de utilități publice constituie titlu executoriu conform Legii 225/2016 pentru modificarea și completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006.
”Suntem conștienți de dificultățile financiare cu care se confruntă clienții noștri pe fondul creșterii prețurilor, de aceea îi asigurăm de toată înțelegerea noastră. Pe această cale, îi invităm pe toți cei care nu-și pot achita debitul restant, să solicite specialiștilor noștri, eșalonarea sumelor și încheierea unor angajamente de plată, pentru a evita cheltuielile cu taxele de executare (20 de lei/ factură restantă) și onorariul executorului (care poate ajunge până la 800 lei)”, au transmis reprezentanții Modern Calor.
Conform legislației, societatea noastră este obligată să recupereze debitele restante, de aceea înștiințăm lunar clienții asupra situației lor financiară prin: mesaje de tip text, liste de cheltuieli afișate la scările de bloc, înștiințări de plată, apeluri telefonice ș.a., metode care nu afectează debitul clienților.
În următoarea perioadă, vor primi înștiințări de plată toți abonații care au sold neachitat. De asemenea, biroul de urmărire, recuperare - debite analizează situația soldurilor restante și întocmește dosare în vederea recuperării acestor sume.
„În prima jumătate a anului s-au emis peste 800 de somații de plată și s-au întocmit peste 850 dosare de recuperare a debitului, dintre acestea mai mult de jumătate nu au ajuns în executare, deoarece debitorii au achitat sumele restante, sau au încheiat angajamente de plată. Ne confruntăm cu situația în care abonații nu au actualizate datele cu privire la locul de consum pentru care primesc facturi, și li se întocmesc dosare, ajung la executor, și de acolo aflăm că unii au vândut imobilele, unii sunt chiriași, unii au decedat. În această situație, procedurile trebuiesc reluate, ceea ce presupune refacerea dosarelor și aplicarea de taxe suplimentare, iar acestea duc la creșterea debitului. Îi rugăm pe cei care se regăsesc în această situație să ia legătura cu noi, prin apelarea cu încredere a numerelor de telefon afișate. Îi asigurăm de toată înțelegerea și colaborarea noastră”, mai trabsmite conducerea Modern Calor
Pentru informații cu privire la eșalonări, situația dosarelor aflate în executare și alte informații ce țin de situația soldului, apelați: 0231 537 100, int.120, 130.
Pentru actualizarea datelor, apelați numărul de telefon 0231 537 100 int. 113, 114, 115, 116 sau solicitați acest lucru prin email la: [email protected], [email protected]
Forța Dreptei în grup la urne: Am votat pentru români, am votat pentru botoșăneni - VIDEO
Sergiu Bălășcău
Nov 24, 2024
Primarul Cosmin Andrei, vot cu soția și cu gândul la investițiile orașului – LIVE
Oana Sava
Nov 24, 2024
Prima ciocnire politică în ziua „prezidențialelor”: N-a avut nimeni niciun limbaj – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 24, 2024
PREZENȚA la vot în Botoșani: Sătenii sunt cei mai harnici votanți
Diana Arici
Nov 24, 2024
ANUNŢ Primăria Botoşani referitor la noile locaţii ale secţiilor de votare
Redacția Botoșăneanul
Nov 24, 2024