Comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au avut parte de un nou episod nefericit în care actor principal a fost un bărbat din municipiu care a reclamat o conservă de fasole cu costiţă care ar fi fost expirată de circa 4 ani de zile. Pentru a da curs reclamaţiei, au fost constituite două echipe de control care au închis magazinul în care ar fi fost depistată „conserva buclucaşă” şi care au răscolit toate rafturile din incinta punctului comercial.
Stupefacţia comisarilor nu a întîrziat să apară cînd au constatat că, după căutări minuţioase nu a fost găsită nici măcar o singură conservă expirată. În atare condiţii, reclamantul a fost „invitat” la magazinul respectiv pentru a le demonstra personal comisarilor cele reclamate. „
O conservă de fasole cu costiţă expirată din anul 2006, într-un magazin din municipiu, în zonă centrală. Domnul a lăsat sesizarea la noi, am format două echipaje şi am mers în verificare. Am luat şi am răscolit toată unitatea şi spre surprinderea noastră nu am găsit nici o conservă expirată. L-am sunat pe respectivul care s-a prezentat acolo cu conserva expirată, a început să se plîngă că îl doare stomacul că s-a îmbolnăvit”, a afirmat
Alexandru Zarug, comisar şef CJPC. Răspunsul bărbatului care a reclamat produsul alimentar i-a uimit şi mai tare pe reprezentanţii CJPC cînd au constatat că, de fapt reclamantul confundase data cînd a fost eliberată licenţa pentru producerea conservei, cu cea a valabilităţii. "
Arătaţi-mi unde aţi citit treaba asta şi dumnealui mi-a arătat. Pe conservă scria aşa- fabricat sub licenţă FC 2006- deci domnia sa cu gradul său de cultură a considerat că, conserva a fost fabricată în 2006, luînd licenţa ca bază de fabricare”, a mai spus
şeful de la Protecţia Consumatorilor. Dat fiind faptul că, prin efectuarea acestui control, echipele de control s-au trezit într-o ipostază nu tocmai plăcută, Alexandru Zarug a afirmat că a fost nevoit să ceară scuze administratorului magazinului. „
I-am explicat administratorului, noi ne-am dus două echipaje, am închis magazinul şi am răscolit tot. De aia vreau să fac un apel la consumatori, unde nu ştiu să meargă la vînzător şi să întrebe, să nu ne mai pună pe drumuri, este vorba despre gradul de educaţie”, a mai adăugat
Alexandru Zarug. Şeful CJPC a mai afirmat că, nu este pentru prima dată cînd se confruntă cu asemenea situaţii în care educaţia celor care depun reclamaţii lasă mult de dorit, însă normativele în vigoare îi obligă pe angajaţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor să verifice orice sesizare adusă în atenţia comisarilor.