La începutul lunii au fost efectuate controale și în gările din România și implicit și în cea de la Botoșani.
Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, la nivel național, o serie de acțiuni de control care au vizat condițiile de transport pe căile ferate, precum și serviciile de alimentație oferite consumatorilor în zona gărilor.
Au fost verificați 398 operatori economici care prestează servicii în domeniul transportului feroviar de calatori și operatori economici care își desfășoară activitatea în incinta sau în apropierea gărilor, constatându-se abateri la un număr de 295 (aproximativ 74 %) de la prevederile legale in vigoare privind protecția consumatorilor.
Ca urmare a deficientelor constatate, organele de control au dispus următoarele masuri:
● oprirea temporara de la comercializare a 549 kg produse alimentare in valoare de 3.959 lei și de produse nealimentare în valoare de 841 lei, până la intrarea în legalitate;
● oprirea definitivă și scoaterea de la comercializare a cantității de 284 kg produse alimentare în valoare de 4.211 lei și de produse nealimentare în valoare de 875 lei, produse posibil periculoase pentru consumatori;
● aplicarea de 372 sancțiuni contravenționale, constând în 167 avertismente și 205 amenzi contravenționale însumând 1.213.500 lei, pentru încălcarea reglementarilor privind protecția consumatorilor.
● au fost dispuse 10 masuri de oprire temporara a prestării serviciului.
”Referitor la situaţia condițiilor din Gara Botoșani, chiar corespunde din toate punctele de vedere, mai ales că este recent renovată. Problema reală este intârzierea constantă a trenurilor în anotimpul rece îndeosebi, dar este în atenția CFR Călători, căci necesită investiții în calea de rulare, consolidarea podurilor etc.”,
Euardt Cozminschi, președinte ANPC
În schimb, în gările din țară au fost depistate mai multe deficiențe precum:
• în spațiul destinat circulației calatorilor din incinta gărilor existau găuri în paviment, lipseau bucăți de piatra/gresie, canale/guri de canal neconforme;
• condiții igienico-sanitare necorespunzătoare în compartimente, iar fotoliile cu care sunt dotate acestea aveau tapițeria pătata, rupta, cu cotiere rupte, murdare, tetiere murdare;
• în zona peroanelor, băncile destinate călătorilor nu erau șterse complet de zăpadă pentru a putea fi utilizate;
• peronul nu era înălțat și se afla la o distanta destul de mare de tren, fiind îngreunat, astfel, accesul în tren și punându-se în pericol securitatea calatorilor ;
• rampele pentru persoanele cu dizabilități nu erau curățate de zăpadă, existând și crengi de copaci rupte, ce blocau calea de acces;
• pereții și tavanul din interiorul stațiilor erau insalubre prezentând pete de mucegai și infiltrații;
• ferestrele sălilor de așteptare erau sparte și neigienizate, existând păsări în interiorul clădirii;
• în zona peroanelor, existau gunoaie și saci de plastic de gunoi neridicați;
• lipsa burlanelor de scurgere a apelor pluviale;
• lipsa scaunelor sau scaune insuficiente în sălile de așteptare;
• finisajele pasajelor subterane erau deteriorate, cu trepte ciobite, pereți/tavane scorojiți, cu infiltrații de apa;
• toaletele erau neigienizate și scaunele murdare;
• în sălile de așteptare pereții erau exfoliați, existau pânze păianjen pe tavan și pereți, tocăria era deteriorata și exfoliata, coșurile de gunoi aveau tabla ruginită;
• recipientele pentru săpun lichid erau goale, iar o parte din chiuvete nu aveau baterie sanitara;
• la toaletele pentru bărbați era un miros pestilențial de urina și amoniac, din cauza neigienizării corespunzătoare a pisoarelor;
• în unele gări peroanele și căile de acces către liniile ferate nu aveau rampe pentru persoane cu dizabilități, diferența de nivel fiind foarte mare de la peron la scara trenului;
• lipsa iluminării peronului;
• săli de așteptare fără instalație de încălzire ;
• în unele săli de așteptare exista mobilier cu parți lipsa, înveliș degradat, iar grupurile sanitare aveau pereții cu porțiuni degradate, ușile cabinelor nu erau prevăzute cu sistem de închidere fiind legate cu sfoara sau bucăți de material plastic;
• în sălile de așteptare caloriferele și pavimentul erau murdare, neigienizate și existau deșeuri depozitate după calorifere;
• info-chioscurile din sălile de așteptare erau defecte;
• la intrarea în anumite gări existau porțiuni lipsa de scări (măcinate);
• în tunelurile pietonale scările erau acoperite cu mocheta antiderapanta, depreciata pe anumite porțiuni (bucăți lipsa sau capete desprinse).
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Bărbat prins sub „aburii alcoolului” după un control în trafic
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
De la 17 grade la lapoviță și ninsoare: Ce ne așteaptă săptămâna viitoare
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Pericol pe șosele: Șofer prins mort de beat la volan
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024