În urma propunerii pe care a înaintat-o deputatul social-democrat Mihaela Huncă către Ministerul Educației Naționale pentru modificarea modului de calcul a costului standard per preşcolar/elev în acord cu situația și specificitatea fiecărei unități de învățământ și de nivelul de pregătire al cadrelor didactice, vor fi prevăzuți o serie de coeficienți de diferențiere și corecție pentru finanțarea de bază a școlilor.
„Pentru stimularea unităților de învățământ preuniversitar care obțin performanță, precum și în vederea rezolvării problemelor cu care se confruntă unele colegii sau licee de prestigiu care nu se pot încadra în cheltuielile aprobate, deoarece sunt multe cadre didactice cu grade didactice sau titlul științific de doctor s-a constituit la nivelul Ministerului Educației Naționale, un grup de lucru, din care fac parte și reprezentanți ai federațiilor sindicale reprezentative din învățământ, pentru a identifica posibili coeficienți de diferențiere pentru costurile standard per elev/preșcolar și coeficienți de corecție pentru învățământul în limbile minorităților naționale”, se arată în răspunsul transmis de Ministerul Educației Naționale către parlamentarul social-democrat Mihaela Huncă, secretar al Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților.
„Este un lucru foarte bun că avem un dialog deschis și transparent între Parlament și Guvern și putem să găsim împreună cele mai bune soluții pentru creșterea finanțării sistemului de educație, precum și pentru motivarea elevilor și profesorilor care obțin rezultate în domeniul învățământului. Apelul public și instituțional pe care l-am făcut în luna februarie cu privire la modificarea modului de calcul al costului standard prin raportarea la nivelul de pregătire al profesorilor, gradele didactice pe care le are fiecare dascăl, precum și specificul fiecărei unități de învățământ a fost ca urmare a întâlnirilor și consultărilor pe care le-am avut în ultima perioadă cu profesorii, elevii și conducerile din cadrul mai multor unități de învățământ din țară. Cred că pornind de la corectarea acestor situații vom putea crește calitatea actului educațional în fiecare unitate de învățământ din sistemul preuniversitar”, a declarat Mihaela Huncă.
Costul standard cum este acum stabilit nu are în vedere faptul că există numeroase unităţi școlare care au un număr diferit de elevi şi la nivelul cărora sunt încadrate multe cadre didactice cu gradul didactic I, cu mulţi ani de vechime în învăţământ şi cu gradaţii de merit.
„Grupul de lucru va avea în vedere și identificarea unor coeficienți de diferențiere și corecție pentru finanțarea de bază a unităților de învățământ din localitățile din mediul rural cu efective mici de elevi/preșcolari și, de asemenea, din structurile care funcționează în cadrul unităților de învățământ preuniversitar. În contextul elaborării unui nou proiect de lege a educației, Ministerul Educației Naționale va susține introducerea unor modificări privind costurile standard per elev/preșcolar în noua lege”, se mai precizează în punctul de vedere al ministrului Educației Naționale.
ACUM, la ”Botoșăneanul TV”: Studenta și avocatul de la AUR pentru Camera Deputaților - VIDEO
Sergiu Bălășcău
Nov 18, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Patron din Botoșani amendat cu 30.000 de lei: Bani confiscați de polițiști după control
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Burse școlare 2025: Mai mulți bani pentru elevii olimpici de anul viitor
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Bărbat căzut în curtea casei sale, salvat de doi polițiști botoșăneni
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024