”Gală de Operă”, așa s-a intitulat spectacolul pe care Filarmonica ”George Enescu” l-a organizat vineri seară la Casa de Cultură a Sindicatelor. Conducerea instituției municipalității botoșănene a ținut să ofere melomanilor și un concert după conceptul celebrelor reprezentații Pavarotti – Domingos – Carreras.
Cum județul nostru este lipsit de tenori, a apelat la ieșeni și i-a adus la Botoșani pe Andrei Fermeșanu, directorul general al Operei Naționale Române din Iași, Florin Guzgă, director artistic al aceleiași instituții și Andrei Apreotesei, managerul Ateneului Național din Iași.
A reieșit astfel spectacolul supranumit de organizatori și ”Trei tenori”.
Pe rând, iar spre finalul laolaltă, au cântat arii celebre, cunoscute nu doar din spectacolele de operă, ci și din filme, emisiuni de televiziune, producții radio.
Nu au lipsit Uvertura operei ”Carmen” de Bizet, ”La donna e mobile” din Rigoletto” – Verdi, ”Granada” – Lara, ”Santa Lucia” – Cottrau, ”Funiculi, funicula” – Denza, ”Nessun dorma” – Puccini, pentru a încheia cu ”O sole mio”.
La cântectul napoletan cu versuri scrise de Giovanni Capurro și muzică compusă de Eduardo di Capua spectacolul a fost desăvârșit și de tachinările dintre cei trei tenori.
Vrând să bucure publicul și dincolo de vocile lor, tenorii Forin Guzgă și Andrei Apreotesei ofereau impresia că nu vor să-l lase la microfon și pe Andrei Fermeșanu.
Absolvent al Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Gheorghe” din Botoşani, managerul Operei Naționale Române din Iași a intrat în joc și în timp ce colegii săi de scenă cântau, s-a plâns orchestrei și apoi dirijorului că nu îi mai vine rândul la microfon.
Doar că la baghetă se afla Daniel Jinga, nimeni altul decât managerul Operei Naționale din București, care a continuat în același registru, întrebând la un moment dat: ”compoziția următoare la voi are două sau trei strofe, că ar fi bine să cântăm același lucru?”.
Răspunsul venit chiar de la Andrei Fermeșanu a fost unul pe măsură: ”minim două, maxim trei”.
Într-un final, tenorulului i-a venit rândul la microfon, prestația sa, a celorlalți directori și a întregii orchestre simfonice fiind răsplătită cu aplauze generoase de public.
”Vreau ca ultimul rând de aplauze să fie în primul și în primul rând pentru oamenii dvs. de aici, pentru minunatul colectiv al Filarmonicii Moldova Iași”, a spus la final, în același registru, tenorul Andrei Apreotesei. A intervenit dirijorul Daniel Jinga, care a precizat: ”Din Botoșani, dar care este la fel de minunată ca și Filarmonica Moldova”.
Urmărit din sală de managerul Filarmonicii Botoșani, Mirel Manea, spectacolul de ieri seară a fost străjuit de pe scenă de statuete aduse special de la Iași, un crâmpei din lumea muzicală antică.
Harta șpăgii din spitale, procent ridicat la Botoșani – CLASAMENTUL
Redacția Botoșăneanul
Jan 15, 2025
Un italian recunoscător a fost premiat pe scena teatrului: S-a spart zidul tăcerii – VIDEO
Oana Sava
Jan 15, 2025
Redacția Botoșăneanul
Jan 15, 2025
ACUM: „Te Deum” la Uspenia pentru marele poet Mihai Eminescu – VIDEO
Redacția Botoșăneanul
Jan 15, 2025
ACUM: Jerbe de flori depuse la statuia lui Eminescu din curtea Bisericii Uspenia – VIDEO
Redacția Botoșăneanul
Jan 15, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile