Membrii Adunării Generale a Acționarilor ai societății Eltrans au avut mai multe intervenții la ședința care s-a întrunit marți, 29 martie în sala Primăriei. Au lipsit cei de la PSD și au fost prezenți mai ales cei din PNL.
Paul Onișa a avut criticile cele mai dure la adresa societății de transport local prin prisma condițiilor pe care le oferă populației. Ulterior, declarațiile sale fie au fost urmate de altele, fie au fost contrate.
”Mă uit în acest raport și constat faptul că lipsește comunicarea între conducerea Eltrans și executivul Primăriei. Chiar și cu noi, Consiliul Local. Ca membru al AGA și în calitate de consilier local am avut interpelare în CL de mai multe ori legat de achiziția unei mașini în regim second-hand pentru intervenții reparații, ieșită din uz în indicatorii europeni, dar foarte bună pentru noi. Citesc aici cu stupoare că imposibilitatea achiziționării este motivat de faptul că această mașină ar fi prinsă într-un proiect cu finanțare europeană”
Ovidiu Luca, consilier local
Ovidiu Luca a remarcat că la un alt punct s-ar propune modernizarea a unui număr de opt tramvaie, deși și acest aspect ar putea fi parte din marele proiect european privitor la modernizarea transportului în comun de la Botoșani.
”A fost alocată suma de 185.000 lei de către CL din care a fost consumată suma de 140.000 de lei, diferența fiind restituită. Iar faptul cum arată tramvaiele, sunt rupte și vai de capul lor și nu s-au consumat toți banii de acolo. Păi 40.000 de lei este o sumă destul de serioasă, nu?”
Corneliu Furtună, consilier local PNȚCD
Lui Corneliu Furtună i s-a explicat că diferența provine din taxa pe valoare adăugată.
Ulterior a intervenit și Eugen Țurcanu care s-a arătat nemulțumit și de faptul că de la ședință au lipsit doi membri ai CA-ului, respectiv Bogdan Buhăianu și Serghi Cracană, cărora, de asemenea li s-au prelungit mandatele, deși liberalii au căutat o modalitate de a se vota individual.
”O parte dintre observațiile colegilor mei sunt oarecum pertinente și acum nu vreau să o fac pe-a avocatul Eltrans dar la urma, urmei noi suntem proprietarii acestei societăți, noi CL, ca reprezentanți ai societății. Într-adevăr colegul Luca a punctat bine că nu este o strategie pe termen mediu, că sunt șine strâmbe și că pe Primăverii cade tencuială, e deja cam mult. O identitate vizuală a salariaților care lucrează cu publicul gen sacouri, haine de serviciu e altă discuție, dar acum să le aruncăm lor că deraiază tramvaiul este cam mult”
Eugen Țurcanu, consilier local PNL
Ultimul însă nu cel din urmă consilier care a luat cuvântul a fost Cătălin Alexa, noul membru al CA de la Eltrans, promovat prin concurs și confirmat prin votul din AGA.
”Eu sunt de 12 ani în AGA la Eltrans și am ceva experiență acolo. Dl Onișa reclama faptul că șina este pusă defectuos. Acum tehnic tramvaiul merge alimentat la 600 de volți curent, cu minusul la șină. Ar sfida fizica dacă ar merge fără minusul de continuități în șină (…) Eu știu că se spală tramvaiele și în interior și în exterior și dacă sunt tramvaie murdare, atunci sunt murdare pentru că străzile sunt murdare și cineva nu se ocupă de străzi și de aia se murdărește”
Cătălin Alexa, consilier local PNL
Cătălin Alexa și-a depus demisia la secretarul Primăriei, imediat după ședință, având în vedere că se afla în stare de incompatibilitate. (G.E.)
După 37 de ani de aşteptare, barajul Vârfu Câmpului intră pe agenda Guvernului
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Sergiu Bălășcău
Nov 25, 2024
Declarația zilei 25 noiembrie 2024
Sergiu Bălășcău
Nov 25, 2024