Rezultatul licitaţiei organizate de Primăria Botoşani pentru modernizarea tronsonului şoselei de centură Rompetrol – Împărat Traian – Uzinei a fost contestat de una dintre societăţile participante. Reprezentanţii Viales y Obras Publicas din Madrid, firmă care a luat parte la licitaţie într-o asociere cu Simarc Piteşti, consideră că au fost nedreptăţiţi de comisie deoarece, deşi au propus un preţ sub cel al concurenţei, au fost declaraţi învinşi.
Consorţiul româno-spaniol s-a angajat să execute lucrările pentru 8,35 milioane de lei, pe când asocierea Transporturi Auto – Conrec – Symmetrica a venit cu 9.48 milioane de lei. Edilii susţin însă că decizia luată de comisia de licitaţie este una cât se poate de normală.
„În primul rând trebuiau să facă dovada plăţii la zi a contribuţiilor la stat până pe 25 mai 2011, iar firma spaniolă a prezentat un certificat din 2010”, ne-a declarat
viceprimarul Cătălin Alexa. Ibericilor li s-a atras atenţia asupra acestui aspect şi au adus alt document, emis de Administraţia Financiară din Cuenca, deşi sediul declarat al agentului economic este Madrid, dar şi acesta era datat pe 29 octombrie 2010. Spaniolii au adus şi o traducere după un decret regal emis în 2003 în ţara lor, în care se preciza că amintitele certificate fiscale, prin care se dovedeşte inexistenţa datoriilor la stat, s-ar emite o singură dată pe an. Ca atare, Primăria a solicitat Ambasadei Spaniei în România precizări pe această temă şi astfel a fost informată oficial că, de fapt, valabilitatea unor astfel de certificate este de şase luni.
„Au vrut să ne păcălească”
„Uzând de necunoaşterea legislaţiei spaniole ei au vrut să ne păcălească. În condiţiile acestea am hotărât că oferta depusă este inacceptabilă din cauză că un criteriu de calificare, cel privind inexistenţa datoriilor la stat la deschiderea ofertei, nu a putut fi dovedit”, ne-a mai spus
Cătălin Alexa, preşedintele comisiei de licitaţie. Cum însă Viales y Obras Publicas a formulat contestaţie, trebuie aşteptat întâi răspunsul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, ceea ce înseamnă că lucrările tot nu pot fi reluate. Acestea au fost întrerupte după ce ALDP Iaşi, firma care a câştigat iniţial licitaţia, a intrat în faliment şi a renunţat la investiţia de la Botoşani, unde realizase aproximativ 14% din lucrări. Acestea sunt finanţate de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional.