Desființarea timbrului de mediu a provocat o adevărată avalanșă de importuri de mașini second-hand din Europa. Iar imaginile de la reprezentanța Botoșani a Registrului Auto Român vorbesc singure despre creșterea bruscă a cererii de omologare a autovehiculelor rulate.
”Avem cu aproximativ 30 de mașini zilnic mai mult decât aveam înainte”, spunea Dan Dulgheru, șeful RAR Botoșani, zilele trecute, la o întâlnire de la Prefectură.
Numărul tot mai mare de botoșăneni care se adresează Registrului Auto Român a făcut ca timpul de așteptare pentru o programe să se mărească la rândul său considerabil, de la aproximativ 30 de zile la circa o lună și jumătate. Și aceasta pentru că, oricât de repede ar lucra inginerii și operatorii unității, aceasta tot de o singură linie de omologare dispune.
Astfel s-a ajuns în situația ca unii proprietari de mașini să prefere să își lase autovehiculele abia achiziționate în apropierea RAR deoarece numerele provizorii le expiră și nu mai pot circula cu mașinile. Cum și la Serviciul Public Comunitar Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV) este mare aglomerație și obținerea unui număr provizoiu este o operațiune mai dificilă, astfel încât unii șoferi aleg să își lase zile întregi mașinile lângă RAR.
Reluarea la nivel înalt a comerțului cu mașini second-hand a redeschis și calea țepelor în domeniu. Inginerii de la RAR descoperă veritabile minuni la mașinile aduse pentru obținerea certificatului. Lăsând la o parte faptul că unele nu corespund din punct de vedere tehnic, sunt cazuri în care alte autovehicule au serii diferite inscripționate pe motor, pe parbriz și pe caroserie. Altele sunt făcute pur și simplu din bucăți provenite de la mai multe autoturisme. Sunt și cazuri în care caroseria provine de la o mașină, iar motorul de la o alta. În general, cumpărătorii sunt oameni de bună credință, înșelați însă de samsarii de mașini. De altfel, unii dintre aceștia aduc autovehiculele din alte țări UE, Germania de obicei, direct pe platformă și le lasă la RAR.
Pentru că face tot mai greu față cererilor de înmatriculare, cms.șef Dănuț Ciubotaru, șeful SPCRPCIV Botoșani, a cerut la rândul său Prefecturii și MAI suplimentarea cu două posturi a personalului de la ghișeele instituției care instrumentează dosarele de înmatriculare a autovehiculelor. Doar patru angajați are SPCRPCIV la dispoziție pentru această operațiune, însă chiar și în aceste condiții cererea șefului serviciului nu a fost onorată.
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
„Rățușca cea urâtă" din nou pe scena Teatrului „Vasilache"
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
Studenți de la Suceava, în vizită la Penitenciarul Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024